şarkı sözü yazmak

'Müzik Endüstrisi' forumunda anapuria tarafından 12 Şubat 2007 tarihinde açılan konu

  1. arkadaslar bu işin inceliklerini bilenler buraya birkac tavsiye yazabilir mi...örnegin ben sarkı sözü yazıcam deyip oturmayla yazılan sarkı sözü ne kadar verimli olur...olmazsa bunu saglayacak ortam nasıl olmalıdır?once müzik altyapısı , sonra sözler mi olusturulmalıdır...bunları merak ediyorum....
     
  2. Ya tabiki oturup dur lan şarkı yazcam ben demiyosun öyle yapan bir müzisyenden düzgün şarkılar çıkmaz mesela kendimden örnek vermem gerekirse çalışırken(genelde odayı toplarken :D) birşeyler takılır ağzıma işin sonuna doğru o şarkı olur yani, önce müzik yok sonra sözler önce sözler sonra şarkı ... yok böyle birşey bence içine doğan şeyler senin müziğindir.
     
  3. benim parça yazımında çok büyük bir yeteneğim var hayal gücüm çok fazla lisede 20 defa şiir yarışması yapıldı 16 sında ben kazandım :) :) yaa salla gitsin.en önce sözler yazılır.
     
  4. ŞArkı Sözü ağızdan mırıldanarak yazılmaz. En azından olay rock ise. Pop ise bişey diyemem. Ama Rock yada Metal şarkı sözü yazacaksan o gunkü piskolojine bırak içeriğinide şarkının duygularınıda. Ama çok duygusal ve derin düşünebilmen gerekiyor. Çok karmaşık duygulara girdiğinde otur yaz. Çok heycanlı oldugun zaman otur yaz. İçini dök. Dünyayı anlat sosyal hayatı anlat. Ama içeriği sen seçme o gunkü sana bırak ;)
     
  5. Aynen katılıyorum, ama sanki önce beste sonra sözler daha mantıklı oluyo bence, elimde bissürü sarkı sözü var ama bestelere uymuyo çoğu. :)
     
  6. Ya o zaman ufak tefek değişiklikler yapılabilir sözlerde. Ama ben mesela beste yada gitarları yazdıgımda ki büyük ihtimalle duygusalımdır yada çok gaz bir günümdeyimdir yada kafayı sosyal bir olaya takmışımdır ona melodi uydururum. Sonra oturur aynı hislerlerle sözleri yazarım. Bazen gitarları yazmadıgım sadece sözleri yazdıgımda oluyor. Yada çok hoş bir melodi bulup kaydedip sakladıgım da oluyor.
     
  7. bunun belli bir doğrusu yok ki. Herkesin yöntemi farklıdır. Kimi enstrumanını alır eline öyle takılırken bişeyler çıkmaya başlar doğaçlama, sonra üstüne çalışır. Kimisi oturur önce şiir yazar üstüne beste yapar. Bazısı bi gün öyle, bi gün böyle yazar. Bunun sistemi de doğrusu da yoktur, beste ya da şarkı sözü yapıyosan bunun için bir hazırlık da yapmazsın, bi bakmışsın yazıyosun...
     
  8. Açıkçası bir dönem oluyor ne biliyim böyle bişeylere üzüldüğün taktığın bir dönem mesela benim o dönemlerde yazdığım çok güzel sözler ve yaptığım besteler var ama hadi bir beste yapıyım diye oturduğumda 2 saat düşünüyorum söz aklıma gelmiyor belirli dönemlerde oluyor en azından bende
     
  9. anapuria, doğal olursan samimi de olursun ve yazdıkların kayda değer şeyler olur. "..dur bak bi şarkı yazayım" diye kasma sakın.
    Yer ya da zaman yoktur, mekan hiç önemli değil. Derin şeyler hissettiğin dönemlerde içinden gelir her şey, öyle ki kalemin hızına şaşakalırsın, her okuduğunda tekrar tekrar yaşarsın yazdıklarını. Tavsiyem bol kitap okumandır. (Özellikle Türk Edebiyatı derim ki; Orhan Kemal, Aziz Nesin, Reşat Nuri Güntekin baş sırada.) Çok fazla oku, makale oku, denemeler oku, sözlükle fazla haşır neşir ol. Ama her şeyden önce "ruh" en önemlisi, eğer hala hissedebiliyorsan önünde kimse duramaz. :)
     
  10. Arkadaşım ben yani sizi bilmem olurmu ama bi melodi mırıldanıyorum uydurup içimden tabi uydurduğum melodi o günki ruh halime bağlı sonra onu gitarla çalmaya çalışıyorum akorları buluyorum felan sonra onu çalarken aklıma sözler geliyor onları mırıldanıyorum tabi bunları unutmiyim diyede odama duvara astığım kayıt cihazını açık tutuyorum hep bişey söylediğim zaman felan kendi kendine kayıt oluyor neyse sonra o sözleri söylerken şöyle hoşuma gittiyse solo yapıyorum ufak tefek sonra kayıtlara bakıyorum dinliyorum oluyomu gideri varsa üzerine duruyorum sözleri değiştiriyorum melodiyi değiştiriyorum ufak tefek arada evrensel mesajlarda yazmak gerekiyor sözlere sonra düşünüyorum buna bas gitarla bateriyle nasıl eşlik edilir diye kendi içimden ritim uyduruyorum öyle şarkı oluyor tabi bunları bir grubun olmadan yadastüdyon olmadan yapman sakıncalı
     
  11. 2007'den bir konu daha hortladı, güzel yanıtlarınızı bekliyoruz :)
     
  12. artık yazdıysa yazmıştır arkadaş şarkısını.. 10 senede yazamadıysan bence zorlama dostum :)
     
    antbalci, Flamenco ve berdin123 bunu beğendi.
  13. kardesim herkesin kendi taktikleri vardır. mesela ben normal yazı yazar gibi sözleri yazarım. şiir şeklinde olur bunlar 4lük 4lük. sonra gitardan veya ağzımdan melodi çıkartır sözleri ona uydururum. sende kendince taktikler geliştirebilirsin.
     
  14. Mevzu eski ama sorun hep güncel. Önerim , klasiklerden başlayarak çok kitap okumak, sürekli edebiyat yemek içmek.
    Mark Knopfler bana sorarsanız 100 milyon üzeri plak satışını gitarına değil edebiyat öğretmenliğine borçludur. O gitarı öttürten odur.
     
  15. mtsv

    mtsv

    171
    130
    1,506
    İyi ve güzel şarkıların hep bir hikayesi olur, yaşanmış bir takım olay ve hislerin neticesinde çıkar. Çok okumayı tavsiye edenlere bir yerde katılıyorum, sonuçta çıkacağı zaman veya bir hikaye anlatılmak istendiği zaman da bunun (söz olarak) güzel şekilde çıkması lazım tabi. Sonuçta beste ne kadar iyi olursa olsun, sözlerle ve anlamıyla da bir uyum içinde olması beklenir. Serdar Ortaç gibi şarkı yazmak amaç değilse tabi :) :) :)
     

Bu Sayfayı Paylaş