Gitarın Tonları Çok Gürültülü?

'Elektro Gitarlar' forumunda ExclusiveBFS tarafından 29 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Merhaba öncelikle.
    Geçen hafta çok uygun fiyata evime yakın bir rgr321ex buldum. Çok bir şey beklemiyordum bu fiyatta bir gitardan ama deneyeyim dedim ve satıcıyla görüştüm. Bana birkaç videosunu attı, gerçekten memnun kaldım gitardan. Neyse aldım taktım amfiye 1-2 dk deneme şansım oldu acelem vardı, sap ayarında biraz sıkıntı vardı teller cızırdıyordu ama hallederim dedim. Tonlar falan fena değildi.

    Neyse eve geldim kendi amfime taktım aşırı gürültülü geliyordu ses ve temiz çalmak imkansız gibiydi. Alırken sadece perdelere sırayla kontrol amaçlı bastığım için fark edememiştim bunu. Gitar sahibiyle görüştüm manyetikleri indir dedi indirdim ses epey normale döndü. Ama hala bir sıkıntım var özellikle telleri boş çalarken hele hele de düşük akortta çalıyorsam birkaç tele birden vurunca ses yine gürültülü geliyor anlaşılmıyor bir şey. Clean de çok sorun yok ama gain'i azcık açsam hele de distortion kanalına geçince gürültüden başka bir şey yok desem yeridir.
    Telleri tek tek çaldığımda sıkıntı yok ama dediğim gibi 2-3 tele birden özellikle boş vurduğumda dayanılmaz oluyor. Aklıma ilk sap ayarı geldi. Cızırtı çok fena ilk perdelerde. Teller çok yakın. Bundan kaynaklanıyor olabilir mi sorun
    Aklıma başka bir şey gelmedi.
    Ayrıca teller yeni değişmiş muhtemelen 1 hafta falan olmuştur. Sormadım eski sahibine ama bariz yeni takıldığı. Bir de .11 tel takılı.
    Tonları diğer gitarıma göre çok daha hoş daha agresif, biraz daha tiz ve tam aradığım gitar diyebilirim. Sadece bu olay canımı sıktı.

    Konu biraz uzun oldu farkındayım, detayları atlamak istemedim belki yardımcı olur diye. Her türlü öneriye açığım
     
  2. Olabilecek sebepler ilk önce manyetiklerdir üzerinde ki stock manyetikler mi onu bir öğren ayrıca gitarın içinde ki kablo sistemi yenilenerek bu sorun daha da düşük bir noise düzeyine düşürülebilir. İkinci bir sorun ise amplifer'in markası nedir amplifer'dan da kaynaklanabilir bu durum ve kullandığın elektrik sistemindende olabilir evinde topraklama yoksa bu sorunu yaşabilirsin evde topraklama varmı bunu da öğrenmen gerek. Son olarak Gain ne kadar çok açılırsa bir miktar noise olması normaldir tabi ki bu noise gitarın sesini bastiriyorsa o ayrı.
     
  3. Sorun o kadar abartılacak bir sorun değil, dediğim gibi normal çalarken sıkıntı yok sorun 2-3 teli aynı anda çalarken özellikle 4-5-6.telleri boş çaldığımda veya ilk perdelerine bastığımda çıkıyor. Atıyorum 4.perdenin 10-15.fretleri arasında bir riff çalarken normal gitar hiç sorun yok. Ama 4-5-6.telleri aynı anda çaldığım zaman sanki bütün telleri rastgele çalıyormuşum gibi değişik gürültümsü bir şey çıkıyor.
    Manyetikler stok, inf1-2 manyetikleri ibanezin. Amfim de blackstar id core 10. Diğer gitarımı taktığımda böyle bir şey yok her şey normal düzgün. Bu gitarda var sadece. Bahsettiğim gürültü noise tarzı değil, normal gitar sesi.
     
  4. O zaman manyetiklerin gaini yüksek olduğundan da olabilir bu durum eğer elektronikten anlıyorsan gitarın elektronik kısmına bak bakalım değen bir kablo varmı başka bir amplifer'da daha dene bakalım yine dediğin sıkıntı oluyor mu eğer varsa tamamen kablo sistemini elden geçirterek bu sorundan birazcık daha kurtulabilirsin.
     
  5. Başka amfide denedim sonuç aynı, bilgisayara bağladım bilgisayarda da aynı. Tel yüksekliklerinden olma ihtimali var mı çünkü çalarken perdelere değiyor?
     
  6. Olabilir bence o gitarı tamamen bir luthier'e götür ve tüm bakımlarını yapsın yaşadığın sorunu ona da anlat.
     
  7. Malesef çok ufak bir yerde yaşıyorum yoksa şimdiye kadar gösterirdim ama gitardan anlayan hiçbir yer bulamadım çevre ilçeler dahil
     
  8. Bu sorun biraz saçma. Gürültü derken, single-coil gibi gürültü mü yapıyor? Onun harici dandik amfilerde zaten distortion/hi-gain dediğimiz olay yok. Bence probleminiz amfidir. Bilgisayarla da olmaz bu iş, orada da gürültü alırsınız.

    Bu gitar zaten orta-yüksek çıkışlı manyetiklere sahip, öyle anormal garip bir durumun oluşması imkansız.
     
  9. Şu olabilir mi köprü fazla mı oynak rezonans köprüyü hareket ettiriyor akor vurduğunuzda ? Saçma gibi dediğim ama belki bir ihtimal.
     
  10. Ses atmayı düşünmüyor musunuz acaba?
     
  11. Dediğim gibi gürültü derken neyi kastediyorsunuz? Önce bunu çözelim.
     
  12. Belirttiğim gibi diğer gitarı takınca sıkıntı yok yani bence suç amfinin değil.

    Sıkıntıya gürültü demek yanlış olur. Gürültü deyince haklı olarak hepiniz noise anladınız ama o tarz bir gürültü veya single coil gürültüsü gibi değil.

    Şöyle örnek vereyim overdrive'da aşırı yüksek gain açıp gitar çalmayı hiç bilmeyen birinin eline gitarı verip rastgele tellere vurmasını istemişsiniz gibi.

    Neyse bu böyle olmayacak eve gidince kayıt atayım akşam :D
     
  13. Olası aklıma gelen sorunlar
    1-topraklama kaplosu kopuk
    2-manyerik kabloları veya potanslardan birisi veya bir kaçı lehim atmış
    3-potlar bozuk
    4-jak girişinde kablo sorunu
    5-manyetik kısa devre
    6-kullandığınız jak kablo bozuk
    bir sürü alternatif var
     

Bu Sayfayı Paylaş