Pedal Yardim

'Elektro Gitar Ekipmanı' forumunda UlasBaran tarafından 2 Haziran 2016 tarihinde açılan konu

  1. Herkese merhaba bir konuda yardım istiyorum bilgisi olan ve duyumlar almış olanlar yardımcı olursa sevinirim.
    Fotoğrafını paylaşmış olduğum alet line6 amfiler için geçiş kontrol pedalı bildiğim kadarıyla (eğer yanlışsam düzeltin) bu aleti alsam kendi blackstar id core 10 amfime bağlasam işlev görür mü? Çalışır mı? Ya da bu pedalı bağlayabilir miyim? Amfimde footswich tarzı bi giriş kısmı yok 10w olduğu için. Bir de şöyle bir sorum olucak;
    Elimde belli bi miktar para var prosesör mü yoksa analog mu alsam karar veremedim. Atıyorum 500 tl gibi bir bütçeyle hangisine girişmek daha sağlıklı? Elimdekiler yukarıda da belirttiğim gibi blackstar id core 10 ve schecter hellraiser special c-1 fr. Bu kombinasyona uygun olarak sizce hangisine girişmeliyim?(sahnede alıyorum şu aralar her türe kaymak gibi bi zorunluluğum var onun haricinde mxr fullbore metal pedalındaki tonlarda çalıyorum, cleanin temiz olması önemli tabi)Yardımcı olursanız sevinirim aciliyeti olan bir durumdayım.
     

    Ekli dosyalar:

  2. Olmaz :) blackstar fs 11'e ihtiyacın var
     
  3. amfide footswich girişi yokmuş. şu an analog pedala girmeni önermem ikinci el tutarlı bir prosesör al bence
     
    UlasBaran bunu beğendi.
  4. [​IMG]
    İd core 10 da footswitch girişi var diye biliyorum
     
  5. EMM

    EMM

    736
    825
    4,556
    O paraya;
    1) İkinci elde 4-5 Mooer/Joyo pedalları alınabilir. Ama pedalboard, ara kablo vesaire ile 600TL civarı olabilir.
    2) İkinci elde Zoom G3 ve Zoom G5 bakılabilir. Ampli modellemeleri, pedal modulasyonları başarılıdır.
    3) İkinci elde biraz gerilere gidip Pod XT Live, POD 2.0 + FBV Footswitch gibi denemeler yapılabilir. İkisi de bence çok güzel aletler.
    4) 200-300TL daha üstüne aslında TC Electronic Nova System alınabilir ama işte o pahalı kalıyor.

    Ben olsam XT Live ya da G3/G5 alır geçerdim, o paraya gayet güzel olur.
     
  6. Dostum yok malesef açma kapama tuşu arkasında falanda değil zaten. O attığım alet gitar->line6 fbv->amfi diye bağlanabiliyor mu diye merak etmiştim ama olmuyor anladığım kadarıyla
     
  7. Boss me-25 önerende çok oldu. Zoom g5 e bende baktım ama kime zoom g5 nasıl diye sorsam boss-me25 tarzında cevaplar aldım. Dediğin gibi 200-300 koyup Electronic Nova System alıp kurtulmak var aslında ama çok pahalıya kaçıyor... Amfimle beraber kullanabileceğim bir alet istiyorum line6 pod 2.0+fbv footswichi düşünmedim değil ama o zaman amfimi adam akıllı kullanamazmışım gibi düşünüyorum çünkü amfimden memnunum. 500-600 tl'ye aldığım bir prosesörde beni bayağı görsün istiyorum aldığıma pişman olmak istemiyorum daha doğrusu o yüzden prosesör seçimi konusunda çok arada kalmış durumdayım...
     
  8. EMM

    EMM

    736
    825
    4,556
    Zoom'un algoritmalari acikcasi Boss Me bilmemnenin falan cok otesinde. Gercekci tonlar barindiriyor. Ornegin bir HD Reverb vardi G3'te, cidden muthisti.

    Bu konuda uzgunum ama Boss'un ME serisini muhatap bile almam, konu G5 ise.

    Bunun disinda eger programa cikiyorsan, bu ampliyle zorluk yasarsin ve bir sekilde ekipman dizmen gerekiyor. Sahnede 10watt amplini kullanabiliyor musun?

    Once buna karar vermek lazim. Ona gore ekipman onerebiliriz.

    Lakin bu G3/G5'ten direk mixer'e girebiliyorsun. XLR cikislari falan var, amplisiz yerlerdeki kullanimi bilmiyorum ama bu konuyu kurtarabilecek cihazlar.
     
    UlasBaran bunu beğendi.
  9. Konu karışmış veya karışabilir gibi geldi bana. Ana amfin bu ise, buna ne prosesör bağlanır, ne de efekt pedalı. Ancak sololarda boost maksatlı OD pedalını kabul eder bir ihtimal. Çünkü bu amfi modelleyici, yani zaten yarı prosesör. Kısacası büyük ihtimalle kendi FS'ini kullanmak durumundasın.

    Bunun dışında sahnede seni kurtarabilecek, pek çok türü çalabileceğin Line6, Boss, Vox vs. prosesörler mevcut. Amfin yeterli değilse prosesör konusunu ayrı bir deşip kendince fiyat/performans değerlendirmesi yapman gerekecek. Tabii alacağın prosesörün en kötü ve yetersiz sahne şartlarında dahi seni yarı yolda bırakmaması önemli.
     
    UlasBaran bunu beğendi.
  10. Kendi amfimin FS'si yok işte keşke olsa... Sorduğum çoğu insan boss-me25 dedi ama bilemiyorum sadece iki pedalla o kadar ton geçişini nasıl kolay sağlarım. Pedaldaki özellikler çok iyi düşünülmüş aslında güzel bir cihaza benziyor ama arada derede kaldjm desem yeri şu an. Mezuniyet muhabbetine okulda çıkıcaz kolon amfiler vs. olucak bildiğiniz ses sistemi gelicek ama marka model bilgim yok. Bunu bir arkadaşa sordum amfi modellemesi gerek direk mixe vs. ye girdiğinde analogla falan temiz alamazsın sesi dedi bu doğru mudur ? Bir de şu prosesör konusunda cidden bilgili ve işin içinde olan birisinin beni bilgilendirip yardım etmesine ihtiyacım var.
     
  11. Amfimi sahnede kullanmadım hiç. Peki bu g5 efekt vs. konusunda nasıl? Wahı olsun delayi olsun nasıldır yani genel hatlarıyla. Kullanımı vs. vs. vs...
     
  12. O.2.

    O.2.

    488
    544
    4,656
    Id core 10 değil o, Id beam :)

    Id core 10da footswitch yok ama
    yeri hazır. Garantisi yoksa basit
    lehimlemeyle oluyor diye biliyorum. Line6 footswitch girişleri farklı. O da modifiye ister.
     
    UlasBaran bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş