Gitarı duvar standında muhafaza etmek?

'Elektro Gitarlar' forumunda Ginoobili tarafından 16 Şubat 2007 tarihinde açılan konu

  1. selamlar , odamdaki alan sorunsalından dolayı gitarımı duvar standına astım fakat içim rahat etmedi sapına zarar gelir diye. Bu duvar standlarının sapa bir etkisi olurmu acaba? (gitarım agathis ağacı olduğu için biraz daha hafif)
     
  2. altına gövdeyide destekliycek bi kısım çak bence..bende de bi süre asılı durdu duvarda..bi zarar gelmedi 1 sene sap ayarı problemi çekmedim bile..(ibanez rg1550 gerçi) ama kime sorduysam altına bi destek tavsiyesi verdi...bence de düşününce haklılar gibi...
     
  3. anladım. fakat ne gibi bi parça olabilir bu?
     
  4. hiç bir şey olmaz.astığın ve ağırlık bindirdiğin yerin truss rod'unu etkileyip sapa korktuğun zararı vermesi gibi bir şey imkansız.
     
  5. Aslında en sağlıklısı duvara asmak...
     
  6. Benim gitarlarım 8-9 aydır duvarda asılı hiçbirşey olmadı.Sonuçta müzik mağazalarında onlarca gitar o şekilde duruyor.Periyodik olarak sap ayarını yaptırıyorsan zaten bir sorun olmaz.
     
  7. hmm ben de tırsıyodum aynı şeyden, iyi bari :)
     
  8. Benim 4 gitarım 7 yıldır duvarda. En sağlıkısı bu.
     
  9. Peki gitarlarımızı hava ile temas halinde bırakmak ne kadar dogru.Sonucta duvara gigbag le asacak değiliz.Örnegin duvardan gelecek rutubet gitarı mahvedebilir.

    Bununla ilgili bir çözümü olan varmı sahsen ben bulamadım.
     
  10. hani bodrum katında falan yaşıyorsan duvardan gelecek nemden kork, tamam da öyle değilse as, gene bir şey olmaz.tel oksitlenmesi falan da telleri çaldıktan sonra silersen daha geç olur ama genelde kaçınılmazdır -elixirlerim 1 ay dayandı o kesin, sıfır oksit.-
     
  11. Nemden kaçınmak için ortamda "silica gel" bulundurun...

    Ben gitarlarımı tek tek yer standına (sehpa?) koyuyordum. Geçenlerde sayı üçe çıkınca düşündüm taşındım. Tek tek yer standına koyacağıma ya duvara asayım dedim ya da 3'lü stand alayım dedim.

    Duvar askısının sakıncası: Odanızın şeklini değiştiriyorsanız askının da yerini değiştirmeniz lazım. Bu sırada tekrar duvar delmek, dübel çakmak, sağlamlığından emin olmak falan zahmet... Bir de eski değilin yerini kapatmak lazım... Benim odamda yüksek mobilyalar (kitaplık, ranza) olduğu için tercih etmedim bunu.

    Gidip kendime 3'lü yer standı aldım. Şimdilik fazlasıyla memnunum... Çok yer kaplamıyor, gitarlar yere yakın olduğu için içim biraz daha rahat.

    Bu arada duvara ilk defa askı koyacaksanız duvardan emin olun... İzmir'de bir mağazada duvarlar çok çürüktü. Sıfır bir gitar kendiliğinden düşüp yaralanmıştı... :( Gitar oldukça ağır olduğu için duvarın sağlam olması çok önemli...
     
  12. Evet duvarın sağlamlığından emin olun mesela bizim evin duvarlarına pek güvenmiyorum genelde duvardaki çivilier pek sağlam olmaz bizde :)

    Bir de "silica gel" nedir? Nerde bulunur?
     
  13. Aslında çivi iyi bir referans değil.

    Duvara ağır şeyler monte edecekseniz vida-dübel ikilisini tercih etmelisiniz. Vida dübele sıkıca tutunur, aynı zamanda dübelin içine battıkça dübelin duvara tutunmasını artırır...

    Silica Gel ortamdaki rutubeti emer. Ortamı kurutur.

    Spor ayakkabılarla, gitarlarla vs. verilir. Piyasada satılıp satılmadığını bilmiyorum.

    wiki'den fazla bilgi göz çıkarmaz...

    http://en.wikipedia.org/wiki/Silica_gel
     
  14. Duvar ile gitar arasındaki mesafenin gitara bir etkisi olmaz. Gitar açıkta sadece çok nemli ortamda kalırsa meta aksamlar oksitlenir. Ne de olsa ağaç açık havada kalmalı ki nefes alsın. Sadece güneş almasın, rüzgara maruz kalmasın vb. Oda sıcaklığı ve ortamı yeterli.
     
  15. Bir de şöyle bir başlık var belki işe yarayabilir dedim :)

    http://turkrock.com/ftopic54493.html

    Aslında sap ayarına bir etkisi olmaması lazım çünkü sap ayarı klavyenin eğriliğini ayarlar, gitarımızı duvarımıza astığımızda ise bu eğriliği sağlayacak doğrultuda değil de ona dik bir doğrultudaki bir kuvvetle o standde durur yani sap ayarına bir etkisi olmayacaktır :)

    Aslında bu sürekli dikkat edilmesi gereken bir şey bence. Sonuçta yeri geliyor 1 gün boyunca gitar çalıyoruz odamızın çok nemli olmaması vs. sürekli sabit olması gereken bir koşul bence :)

    Aslında çıkartabilir abi ya, herşey var gerçekten wikipedia'da inanılmaz başarılı. Bazen diyorum bu forum olaylarını falan bırakıp wikipedia'da mı yaşamaya başlasam :mrgeen:
     
  16. bugünlerde insanların dertleri nem fazlalığı değil, nem eksikliği zaten. geçenlerde bir nemlendirme aleti aldım da farkı gördüm, kaloriferli evlerde oturanlara tavsiye olunur :)

    hard case içinde silica gel tamam da odanın nemini almak için çuvalla koyarsanız siz de buruşursunuz :lol:
     
  17. Çuvalla koyun demedik ki :D

    Gitarın duvara izdüşümü kadar bir bölgeye çeşitli aralıklarla yerleştirmek faydalı olabilir...
     

  18. Aslında bulundugunuz şehirde önemli örneğin yazın karşıyakada ben camı acınca resmen içeriye denizden gelen buhar giriyor.Bizim evimiz iskelenin karşısında ben bu yüzden güvenemiyorum ama hardcase de saklamakda sıkıyor calacagın zaman ac cıkar falan duvarda olsa indir cal işin bitince sil as aslında daha mantıklı ama genede güvenemiyor insan :)
     
  19. evet ya mesela en basitinden yemeğin soğumasını beklerken ayaküstü sadece telden aldığın sesle bişeyler çalabiliyosun bile o kadar alıp kullanması pratik oldu bide dubel-vida kullanınca artık istesende çekerek çıkaramazsınki o kadar sağlam oluyo yani şahsen ben korkmuyorum düşmesinden ( ilk koyduğum gün altına yumuşak bişeyler koymuştum ama onu saymıyorum :) )
     
  20. deniz kenarı daha tehlikeli tabi, direkt metal aksamı pas yapar.

    bu nem ve ısı değişikliklerine en duyarlı olanlar nitro boyalardır, ona rağmen eskitme hesabı sıcak evinden çıkartıp gece -35 derecede karlı havada dışarıda bırakıp da çatlatamıyor insanlar. tabi denememek lazım, olmaz olmaz oluverir.

    duvar askısı: 25 YTL, dübel+vida: 1 ytl, astığın gitara kazayla çarpıp duvara vurduğu anki "donk" sesinin yarattığı hissiyat: paha biçilemez :lol:
     

Bu Sayfayı Paylaş