Efektler ve parametreleri , Çesitli Ayarlar...

'Elektro Gitarlar' forumunda CrazyLead tarafından 22 Şubat 2004 tarihinde açılan konu

  1. Reverb

    1.Reverb nedir? :

    Reverb Sanal olarak ses kaynagının bir mekanda calınıyormuş hissi yaratmak için uygulanan zaman bazlı bir efekttir..

    2.Reverb parametreleri:

    input : Reverb efektine girilecek sinyal şiddetini belirler cıkıs sınyalini direkt etkiler.

    Predelay : Reverbin sinyalden nekadar sonra başlayacagını belirler .

    decay time: Reverbin ses bitiminden nekadar sonra sönümlenecegini belirler kısaca reverbin uzunlugudur..

    Room shape : Mekanın geometrik biçimini belirler (ör: kibik, üçgen ,yuvarlak)

    room Size: Mekanın geometrik ölçulerini Hacmini vs büyüklükleri belirler.

    Diffusion: Yayılım; Reverbin ortam içinde nekadar yayıldıgını belirler
    genellikle yüksek ve alçak frekanslara göre degişiklik gözterir .

    Color: reverbinBas ve tiz karakterlerini belirler. bir tip iç eq dur..

    wall absorbation: duvarların nekadar ses emecegini belirler bu direkt olarak reverbin sustainini etkiler

    Dry mix: ana(kuru) sinyalin mixe gönderilecek miktarını belirler

    Wet mix: Reverb sinyalinin mixe ne miktarda gönderilecegini belirler.

    output : reverb efektinden çıkacak Ses miktarını belirler.

    Temel olarak Reverb parametreleri bunlardır..
     
  2. dostum seni seviyorum :D (yanlış anlama) ama büyük adamsın mevlana diyarındada böyle adam çıkar işte...diğer efektlerinde açıklamalarını bekliyoruz.Gerçekten işini çok teknik yapıyorsun.Saygılar...

    kolay gelsin
     
  3. Noise Gate : Input'un dan sinyal almadığı zaman output unu kapatan bir devreye noise gate diyoruz. Yani kısaca siz gitar çalmazken alet çıkışını kapatıyor, dip gürültü idi feed back ti önlüyor

    Genel parametreleri :

    Mode : (Hard/Soft) Aletin çıkışını kapattığında nekadar hızlı kapatması gerektiği ( Not : Decay diyede geçebilir. ozaman siz seçersiniz zamanı tam olarak )

    Thresold Input taki sinyal seviyesi ayarladığınız thresold un altına indiğinde alet sesi keser / kesmeye başlar

    Release : Input taki sinyal thresold un üstüne çıktığında sesin geri dönme hızını db/sn olarak belirtirsiniz ( pek görülen bir parametre değildir. Genelde slow attackli keman vari sesler elde etmek için kullanılır )
     
  4. Vibrato

    Vibrato efekti gelen sinyalin pitch değerini bir LFO oscillator tarafından module eder ve ortaya enstrumanlarımızda yaptığımız vibrato çıkar

    Parametreler

    Depth LFO nun pitch i nekadar aşağı/yukarı çekebileceğini belirten kontroldür

    Speed LFO dalgasının sinyal boyunu belirler. Speed arttıkça vibrato hızlanır
     
  5. Chorus

    Orjinal sesin yanına belirtdiğiniz mix oranında vibratolu halini belirtiğiniz delay dahilinde koyan efekttir

    Parametreleri :

    Vibratodaki kontroller +

    Delay: Vibratolanmış 2. sesin orjinal sesten nekadar süre sonra geleceğini belirler. Chorus için delay 10 ms civarındadır. 5ms civarına düştüğünde chorusluktan çıkar flanger a benzer.

    Mix Orjinal ses ile processed sesarasındaki miks oranıdır
     
  6. Noise Gate e ek

    Open Threshold:: Sinyal Belli bir degerin üzerine çıkınca noise gate devreyi acar bu deger bu parametreden ayarlanır.

    Close Threshold::Sinyalin şiddeti belli bir seviyenin altına indiginde devre noise gate tarafından kapatılır.bu seviye genellikle sesin tamamen sönümlendigi seviyenin biraz üstüdür(3,5 dbu)

    Attack:: Noise gatin sinyal open threshold seviyesine eriştiginde devreyi kaç ms de lineer olarak açacagini belirler

    Hold::: Noise gate te close threshold degerinin altına inildiginde bu bölgede durulacak zamanı belirler

    Relase: Ses tamamen sönümlendiginde devrenin ne kadar zamanda kapatılacagını belirler genellikle volume azalışı lineerdir..
     
  7. Flanger

    Chorus un kardeşidir. Sound olarak chorustan ekstra parametreleri sayesinde biraz daha farklıdır

    Chorusdan farklı olan Parametreleri

    Feedback : 5ms civarında olduğundan bahsettiğimiz delayin feedback'ini ayarlar. Chorusda bu feedback oranı tek tekrardır. Burda bunu değiştirebilmemiz sayesinde flange e ulaşırız
     
  8. Tremolo

    Sinyalin levelını bir LFO tarafından kontrol eden efekttir. Sizin yerinize sesi sürekli kapıyan(Yada kısan) sonra hemen açan bi adam düşünün. Sesin kesik kesik gelmesini sağlar

    Parametreleri

    Speed LFO nun dalga boyu, sesin açıplıp kapanma sıklığı
    Depth Sesin nekadar kısılacağı ( %100 sesi tamamen kısar )
    Type (square/sinus) LFO dalgasının şeklidir. Square LFO dalgasının formunu kare şeklinde yapar. Ses küt diye kısılır küt diye açılır, sert dir. Sinus da daha dairesel bir form verir açık ses ile kısk ses arasındaki geçiş daha yumuşaktır.
     
  9. Delay

    Delay bir sese belli süreler içinde belli bir kısmının tekrar çalınmasıyla daha karmaşık müzikal yapıya ve kısmende olsa mekan havasına kavuşturur.

    Parametreler:

    Decay: Delay parçacıklarının toplam uzunlugunu belirler.

    Wet amount(level veya gain) : Efektin mixteki miktarını belirler

    Dry amount(level Gain): Efektsiz kuru sinyalin miktarını belirler

    Pan: Streo delaylarda sesin kat edecegi pan aralıgını belirler + - yönler başlangicta gidilecek yönü belirler

    Feedback: her delay parçacıgınin kendisinden önceki parcacıgın ses seviyesinin % kaçı kadar sese sahip olacagını belirler.

    Delay time: Bir parçacıgın uzunlugunu belirler

    Tap time: iki parçacık arasindaki ms cinsinden uzaklıgı belirler
     
  10. Harikasiniz arkadaslar :D
     
  11. Arkadaşlar, gerçekten de çok iyisiniz. Eğer bu konu biraz daha sürerse aynı Domokun'un anlatımları gibi hem teknik, hem de herkesin anlayabileceği gibi yazılmış sabit bir topic olacak.
     
  12. Aynı şeyleri bir de distortion ve drive için anlatsanız. Kullanmasını biliyorum ama yüksek ses de kulağı sağır edicek uğuldamayı nasıl engellerim bilmiyorum.
     
  13. Çok değişik distortion var. Önemli olan amfi ve pedal ikilisinin üzerindeki bas, mid ve tiz ayaralarıyla oynayıp sesi rahat duyabilieceğin renge getirmek. Her insan kulağı birbirinden bir miktar farklıdır. Bu yüzden ben ne yazsam sana uymayabilir. Ayrıca ekipman da önemli. Mid demek sabit bir frekans demek değildir. Mesela 500-2500 hZ mid sınırları içindedir ve bir pedal içindeki düğmeler bu frekans aralıklarından herhangi birini sabitlemiş olabilir. Kesin birşey söylemek bu yüzden zor.
     
  14. Üstadlar, pek çok gitaristin kullandığı bi efekt var, sesi boğuyor veya parlaklaştırıyor, ilk Gary Moore dinlerken dikkatimi çekmişti eskiden.

    Tam olarak nası anlatılır bilmiyorum, kalın notalarda yıuvvv veya incelerde vıyaaa diye bi geçiş sağlıyor.

    FxBox da Phaser diye bi fx var, onun gibi, belki de odur ama emin değilim. Belki de birden çok fx sıralamasıdır.
     
  15. Gary Moore un Hangi parçası? ozaman ayrıntılı acıklama yapa bilirim..
     
  16. Bir zaman dahilinde olan birşey ise ( yani tekrarlanıyosa otomatikman ) phaser olabilir. Gitaristin vurguladığını duyuyorsan, sadece istediği yerde kullandığını hissediyorsan wah dır muhtemelen
     
  17. Gary Moore

    Hazır konu açılmışken :

    1 - Gary Moore -- Still Got The Blues

    2 - Queen -- I want to break free -- Bohemian Rhapsody

    3 - Thin lizzy -- Whiskey In The Jar

    4 - Steppenwolf -- Born to be wild

    parçalarındaki tonları BOSS ME33 ile yaratabilmek mümkünmü ?
    yoksa anolog önünde boyun bükmüş mahsun dijital manzaralarımı ?
     
  18. O tonların nasıl yaratıldığını öğrenmek istiyorsan bir dönem Gary Moore ve Thin Lizzy'nin prodüktörlüğünü yapan meşhur rock/blues/metal prodüktörü Chris Tsangarides'le yapılan şu röportajı oku:

    http://www.soundonsound.com/sos/jul01/articles/chris.asp


    Bohemian Rhapsody'nin nasıl yapıldığını da şu makaleden öğrenebilirsin:

    http://www.soundonsound.com/sos/1995_articles/oct95/queen.html


    O parçanın yeraldığı "A Night At The Opera" albümünün 2002'de yapılan Surround mix'inin nasıl yapıldığını okumak için de şu makaleye bak:

    http://www.soundonsound.com/sos/Jun02/articles/queensurround.asp
     
  19. Evet parça belirtmeden olmayacak bu iş ama baya karışık görünüyor.

    Mesela tondaki benzer etkiyi wah pedalıyla, gitardaki tremolo kolu ile, Phaser fx'i ile veya bilmediğim nice efekt ile yapılabilir diye düşündüm.

    Herkesin bildiği Hotel California nın solosu bi örnek olabilir belki.
     
  20. Beyler kafayı yiycem. Benim boss metal zone MT-2'yu gitara bağladığımda ve stüdyo ortamında duyulabilicek bir volume'e gertirdiğimde direk sağır edciek bir uğuldama yapıyor. Bütün ayarları falan değiştirdim ne denersem deniyim yüksek sese çıkamadım. Amfiden denedim yine olmadı. Bass, Fx Level bütün parametreler ne varsa kombinasyonlar hepsine kastım yine hüsran... Uzun zamandır kendim evde çalıştığım için bu olaylardan da uzak kaldım. Ne yapmam gerek bu olayın özel bir ayarı falan var mı?
    (Gitar Squier Stratocaster, amfide 100 vatt marshall'dı)
     

Bu Sayfayı Paylaş