Manyetik Ses Sorunu,dimarzio Super Distortion

N

nurofen

Selamlar,
Teknik olarak bu işten anlayan biri bana yardımcı olursa çok sevinirim.
Gitarım, Fender USA Standart.Gitarı aldığımda SSS idi, ben HSH yaptırdım.Bridge dimarzio super distortion(DP100), neck ise PAF 36th anniversary (DP103).Ortadaki single dokunmadım. Potanslarıda değiştirmedim. volume 250k neck 250k,bridge delta tone dedikleri potanstan, fakat değerini bilmiyorum.

Sorun şu, gitardan canlı ses çıkmıyor.Özellikle köprü pozisyonunda.
Geçenlerde amfi bakmak için tünelde bir mağzaya girdim,gitarımla beraber.Oradaki çalışana gitarım tüm özelliklerini, yaptırdığımın modifiyeyi anlattım, denemek için fender meksika hss çıkardı,onunla denedik,sonra benim gitar ile denedik.Benim gitardan, meksikaya nazaran daha sönük,boğuk bir ses çıkıyor.Meksika daha canlı.Manyetiği sordum standart fender olduğunu söyledi.Öyle texas vs.. özellikli manyetik değilmiş..
Aradaki ses farkının potanslarda olabileceğini 500k olması gerektiğini söyledi.
Bende yakın zamanda potansları 500k ile değiştireceğim.Ancak benim bridge potansı delta ton, yani 10 seviyesinde potans devreden çıkıyor.(internetten okudum)

Potansları değiştirsem daha canlı ses alabilir miyim?.Yada ne bileyim dimarzio super distortionun ton karakter mi bu?.Manyetik mi değiştirmeliyim?
 
Selamlar,
Teknik olarak bu işten anlayan biri bana yardımcı olursa çok sevinirim.
Gitarım, Fender USA Standart.Gitarı aldığımda SSS idi, ben HSH yaptırdım.Bridge dimarzio super distortion(DP100), neck ise PAF 36th anniversary (DP103).Ortadaki single dokunmadım. Potanslarıda değiştirmedim. volume 250k neck 250k,bridge delta tone dedikleri potanstan, fakat değerini bilmiyorum.

Sorun şu, gitardan canlı ses çıkmıyor.Özellikle köprü pozisyonunda.
Geçenlerde amfi bakmak için tünelde bir mağzaya girdim,gitarımla beraber.Oradaki çalışana gitarım tüm özelliklerini, yaptırdığımın modifiyeyi anlattım, denemek için fender meksika hss çıkardı,onunla denedik,sonra benim gitar ile denedik.Benim gitardan, meksikaya nazaran daha sönük,boğuk bir ses çıkıyor.Meksika daha canlı.Manyetiği sordum standart fender olduğunu söyledi.Öyle texas vs.. özellikli manyetik değilmiş..
Aradaki ses farkının potanslarda olabileceğini 500k olması gerektiğini söyledi.
Bende yakın zamanda potansları 500k ile değiştireceğim.Ancak benim bridge potansı delta ton, yani 10 seviyesinde potans devreden çıkıyor.(internetten okudum)

Potansları değiştirsem daha canlı ses alabilir miyim?.Yada ne bileyim dimarzio super distortionun ton karakter mi bu?.Manyetik mi değiştirmeliyim?

Ben DP100'ün gayet canlı bir sese sahip olduğunu hatırlıyorum yanlış hatırlamıyorsam. Manyetik değişimine gerek yok. Bence potans değişimi ile halledilecek bir durum.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Teşekkürler...
Peki şu delta ton durumu nedir. 10'seyisedinde potans devreden çıkıyor diyorlar.Yani manyetikten direk ses geliyormuş.İngilizce kaynaklardan böyle okudum.Yanlışmı biliyorum.
Aslında tüm potansları dimarzionun kendi 500k'lıkalrı ile değiştirmek aklımda geçiyor.Hiç delta falan olmayacak.Fakat emin olamıyorum.
 
O potans hakkında bir bilgiye sahip değilim ancak bilen birileri yazar muhakkak. Siz de ona göre net bir karar alırsınız. Yoksa yaptığınız modifiye gayet iyi sonuç vermeli. Çk güzel manyetik çünkü DP100.
 
Teşekkürler...
Peki şu delta ton durumu nedir. 10'seyisedinde potans devreden çıkıyor diyorlar.Yani manyetikten direk ses geliyormuş.İngilizce kaynaklardan böyle okudum.Yanlışmı biliyorum.
Aslında tüm potansları dimarzionun kendi 500k'lıkalrı ile değiştirmek aklımda geçiyor.Hiç delta falan olmayacak.Fakat emin olamıyorum.

Doğrudur, CTS'de No Load olarak geçer. Potans off durumdayken, yani sizin deyiminizle 10 durumundayken devreden çıkar. Ben bunlardan kullanıyorum uzun yıllardır, çok güzel.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Potansın üzerinde CTS yazıyor.Bu durumda potansı değiştirmem ses sorununu gidermeyecek,yoksa yinede 500k mı yapmalıyım.Veya başka bir sorun mu var?
 
Öncelikle, potans tam açıksa, 250k ya da 500k olmasının bir farkı yoktur. Genelde 500k humbucker manyetikler için, 250k single manyetikler için kullanılıyor. Sebebi de single manyetikleri HB kadar fazla boğmamak, tonal açıdan.

Canlı ses ne demek? Ben bunu anlamadım. Yani, single manyetiğin ürettiği ses daha tiz oluyor, canlılık tiz olması mı? O zaman HB daha kompressli ve boğuk bir ton üretir, bu normaldir. Bu durumda push-pull potans ile köprüdeki HB'yi split edebilir, single gibi kullanabilirsiniz.
Manyetik yüksekliğiniz nasıl? Çok mu alçak?
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #8
Şu nu demek istiyorum, sanki amfiden veya gitardan tonu biraz kısmışsın gibi. Oysa aynı amfi ayarlarıyla meksika hss fender daha parlak ses veriyor.
Manyetik yuksekliği normal,hatta biraz daha yükseltip denedim sonuç aynı.
 
Şu nu demek istiyorum, sanki amfiden veya gitardan tonu biraz kısmışsın gibi. Oysa aynı amfi ayarlarıyla meksika hss fender daha parlak ses veriyor.
Manyetik yuksekliği normal,hatta biraz daha yükseltip denedim sonuç aynı.

Tuhaf, yani manyetik karakteri ile ilgili de olabilir. Potans değişiminin bir fark yaratacağını ben düşünmüyorum. Mexico Fender üzerindeki HB'nin karakteriyle de ilgili olabilir.
 
Acaba başka bir elektronik sorun olabilir mi? Yanlış bağlama, kapasitör vs... gibi
 
Yine potans tam açıkken kapasitörün bir etkisi olmaz.
Yanlış bağlama olsa mesela out of phase olur, hacimsiz bir ton gelir.
Belki manyetiği ters çevirerek deneyebilirsiniz. Yani 180 derece çevirerek tekrar takabilirsiniz. (yazı varsa ters olacak şekilde.) Bu şekilde kullanan insanlar var ve tonun değiştiğinden bahsediyorlar.
Elinizde varsa fazla potans, bir deneyin değiştirmeyi ama sanmıyorum.
 
Yok malesef,fazla masraf yapmakta istemiyorum ama değiştirmekten başka yapılacak bir şey yok galiba.
Şu an;
volume 250k, 500k yapacağım (ep1201)
Sap tone 250k, 500k yapacağım (ep1201),
Köprü CTS noload, noload 500k var mı bilmiyorum;.

Bu arada manyetiklerin tersi düzünü nasıl anlaşılıyor.Hazır gitarı açmışken bakayım.
 
Eğer ton potu noload ise tam açık konumdayken daha yüksek değerlisinin fark ettirmemesi lazım. Potun sorunlu olabilir de tabii. Belki bir mültimetre ile ölçülebilir.

Muhtemelen ton potları ortak kondansatör kullanıyor. Potları değiştirmeden önce köprü manyetiğinin tonu için ayrı ve daha küçük bir kondansatör takmayı deneyebilirsiniz. (0,01uF gibi mesela). En azından daha kullanışlı bir köprü ton potunuz olur.
 
Bence potans sorunlu olabilir. No load CTS potlarda maalesef hatalı ürün çıkabiliyor. Ben bir tane çöpe attım. Bir arkadaş da aynı şekilde sıfır potu çöpe attı.
 
Merhaba,

Belki arkadaşların dediği gibi manyetik yuvasına ters takılmış olabilir. Ama bence manyetik karakterinden dolayı ton boğuk geliyor. Çünkü standart hss meksika da eminim üzerindeki single manyetiklerle tezat oluşturmayacak eq değerinde ve çıkış gücünde manyetik konmuştur. Siz de ortadaki manyetiği değiştirmemişsiniz ve yanlarına yüksek çıkışlı ve bass ve mid karakteri single a göre yüksek manyetikler takmışsınız. Kulağınıza farklı geliyor o yüzden. Bir de orjinalde humbucker lı ve kızılağaç gövdeli gitarlarla karşılaştırıp dinleyin. Ya da direk bir luthierle görüşün. Tercih sizin.
 
Yok, yanlışlık var. Benim demek istediğim başka bir şey.
Şimdi normalde şöyle ya;
Excalibur-gets-PMS2-207x300.jpg


Benim dediğim şu şekilde takmak:
1.jpg




Yani reverse dedikleri, bu şekilde monte etmek de mümkün ve EQ konusunda fark ediyor. Sorununuzu çözer mi bilemiyorum ama belki istediğinize yaklaşırsınız.

Kaynak 1: UG Community: Mounting Pickups In Reverse
Kaynak 2:Mount a pickup upside down?
Kaynak 3: Installing a humbucker "backwards"? - MyLesPaul.com
 
Evet ortadaki manyetiği değiştirmedim.Değiştirmem gerekirse ne takmalıyım? (dimarzio single)
Sap manyetiği(PAF) dışarıdan bakılınca ters-düz anlaşılıyor.Vidalı tarafı sap'a yakın.Fakat köprüdeki SD dışarıdan bakılınca ters-düz anlaşılmıyor.Vida çubuklar yok.
Ancak tekrar açıp bakmak lazım.
 
Selamlar,
Teknik olarak bu işten anlayan biri bana yardımcı olursa çok sevinirim.
Gitarım, Fender USA Standart.Gitarı aldığımda SSS idi, ben HSH yaptırdım.Bridge dimarzio super distortion(DP100), neck ise PAF 36th anniversary (DP103).Ortadaki single dokunmadım. Potanslarıda değiştirmedim. volume 250k neck 250k,bridge delta tone dedikleri potanstan, fakat değerini bilmiyorum.

Sorun şu, gitardan canlı ses çıkmıyor.Özellikle köprü pozisyonunda.
Geçenlerde amfi bakmak için tünelde bir mağzaya girdim,gitarımla beraber.Oradaki çalışana gitarım tüm özelliklerini, yaptırdığımın modifiyeyi anlattım, denemek için fender meksika hss çıkardı,onunla denedik,sonra benim gitar ile denedik.Benim gitardan, meksikaya nazaran daha sönük,boğuk bir ses çıkıyor.Meksika daha canlı.Manyetiği sordum standart fender olduğunu söyledi.Öyle texas vs.. özellikli manyetik değilmiş..
Aradaki ses farkının potanslarda olabileceğini 500k olması gerektiğini söyledi.
Bende yakın zamanda potansları 500k ile değiştireceğim.Ancak benim bridge potansı delta ton, yani 10 seviyesinde potans devreden çıkıyor.(internetten okudum)

Potansları değiştirsem daha canlı ses alabilir miyim?.Yada ne bileyim dimarzio super distortionun ton karakter mi bu?.Manyetik mi değiştirmeliyim?

Anladığım kadarıyla tiz kaybından şikayetçisin. Eğer potanslar delta, no load vs.. gibi birşey ise ve arızalı değilse bunu yaşamaman gerekir. Ama arızalı ve bir şekilde devreden çıkmıyorsa veya yanlış bağlandıysa 250k ile tonun istediğin kadar parlak olmayışı çok normal. Bence 1M potans ile yenilemekte fayda var, no load a falan gerek yok, 1M ile farkını anlayamazsın bile.
 
Öncelikle, potans tam açıksa, 250k ya da 500k olmasının bir farkı yoktur. Genelde 500k humbucker manyetikler için, 250k single manyetikler için kullanılıyor. Sebebi de single manyetikleri HB kadar fazla boğmamak, tonal açıdan.

Canlı ses ne demek? Ben bunu anlamadım. Yani, single manyetiğin ürettiği ses daha tiz oluyor, canlılık tiz olması mı? O zaman HB daha kompressli ve boğuk bir ton üretir, bu normaldir. Bu durumda push-pull potans ile köprüdeki HB'yi split edebilir, single gibi kullanabilirsiniz.
Manyetik yüksekliğiniz nasıl? Çok mu alçak?

Sanki cımbızlamışım gibi olacak ama bunu düzeltmek istedim. Tone potansının 250k ile 500k olması arasında oldukça büyük fark var. Gitar tone devresi şu şeklide çalışır; sinyal yolu üzerinde toprağa bağlı bir kondansatör bulunur ve bu kondansatör üst frekansları toprağa göndererek tizleri traşlar. Tone potansı ise traşlamak istediğin frekansı ayarlayabilmen için bu kondansatör ile sinyal yolu arasında bulunur. Tone potansının sinyal yolu ile kondansatör arasındaki değeri arttıkça kesim frekansı yukarı doğru çıkar yani tizlerin geri gelir. Yani öyle bir potans değeri seçmelisin ki maksimum direnç değerinde kesim frekansı duyulabilir frekans dışında kalsın ve potans hiç yokmuş gibi olsun.

Diğer kısım ise yukarıda anlattıklarımdan anlaşılacağı gibi yüksek potans değeri tizlerin kaybolmasını daha çok engeller, bu sebeple humbuckerlarda 500k kullanılmasının sebebi boğmamak değil aksine daha da tizleştirebilmek. Zaten en boğuk kısım potansın değerinin 0 olduğu kısım ve hangi potans değerini seçersen seç en kısık halde 0 ohm göreceksin. Yani en boğuk konumda tüm potanslarda aynı sesi alırsın. Yüksek kullanılmasının sebebi humbuckerların empedansları daha yüksek olur ve bu frekans cevabını etkiler. Ayrıca yeteri kadar büyük potans değeri seçtiysen no load, delta vs.. gibi şeylere ihtiyacın olmaz zaten o frekansı duymadığından farkedemezsin bile.

Sonuç olarak tone potansının en tiz noktasını değiştirmek istiyorsan potans değeri ile en bas noktasını değiştirmek istiyorsan kondansatör değeri ile şu şekilde oynamalısın;

1- En tiz halinde bile ton boğuksa potans değerini arttır, fazla tiz geliyorsa potans değerini düşür.
2- En bas halinde bile ton tiz ise kondansatör değerini arttır, fazla bas geliyorsa kondansatör değerini düşür.
 
Sanki cımbızlamışım gibi olacak ama bunu düzeltmek istedim. Tone potansının 250k ile 500k olması arasında oldukça büyük fark var. Gitar tone devresi şu şeklide çalışır; sinyal yolu üzerinde toprağa bağlı bir kondansatör bulunur ve bu kondansatör üst frekansları toprağa göndererek tizleri traşlar. Tone potansı ise traşlamak istediğin frekansı ayarlayabilmen için bu kondansatör ile sinyal yolu arasında bulunur. Tone potansının sinyal yolu ile kondansatör arasındaki değeri arttıkça kesim frekansı yukarı doğru çıkar yani tizlerin geri gelir. Yani öyle bir potans değeri seçmelisin ki maksimum direnç değerinde kesim frekansı duyulabilir frekans dışında kalsın ve potans hiç yokmuş gibi olsun.

Diğer kısım ise yukarıda anlattıklarımdan anlaşılacağı gibi yüksek potans değeri tizlerin kaybolmasını daha çok engeller, bu sebeple humbuckerlarda 500k kullanılmasının sebebi boğmamak değil aksine daha da tizleştirebilmek. Zaten en boğuk kısım potansın değerinin 0 olduğu kısım ve hangi potans değerini seçersen seç en kısık halde 0 ohm göreceksin. Yani en boğuk konumda tüm potanslarda aynı sesi alırsın. Yüksek kullanılmasının sebebi humbuckerların empedansları daha yüksek olur ve bu frekans cevabını etkiler. Ayrıca yeteri kadar büyük potans değeri seçtiysen no load, delta vs.. gibi şeylere ihtiyacın olmaz zaten o frekansı duymadığından farkedemezsin bile.

Sonuç olarak tone potansının en tiz noktasını değiştirmek istiyorsan potans değeri ile en bas noktasını değiştirmek istiyorsan kondansatör değeri ile şu şekilde oynamalısın;

1- En tiz halinde bile ton boğuksa potans değerini arttır, fazla tiz geliyorsa potans değerini düşür.
2- En bas halinde bile ton tiz ise kondansatör değerini arttır, fazla bas geliyorsa kondansatör değerini düşür.

O zaman ben yanlış bilgi vermişim. Kusura bakmayın.

Ben nedense tam açıkken 250K ve 500K arasında da fark olmuyor diye düşünüyordum. Hatta şimdi düşününce neden böyle düşündüğümü de anlamış değilim.
 
Geri
Üst