Mutluluk

'Forum Meydanı' forumunda deerrudolf tarafından 8 Mart 2007 tarihinde açılan konu

  1. Töre kurallarına kurban gitmek üzere olan genç bir kız, Meryem... Bir gün baygın bir şekilde göl kenarında bulunması sonucu, ailesi tarafından hüküm verilir: Meryem'in namusu kirlenmiştir ve öldürülecektir! Bu görevin, yakın akrabalarından olan Cemal'e verilmesi ile ikilinin ölüme doğru yolculukları başlar.

    Cemal, kendisine verilen görevin haklılığı konusunda ne kadar kararlı görünse de cezayı gerçekleştirmekte bir türlü başarılı olamaz. Bir gün bir tesadüf eseri yollarının Profesör İrfan Kurudal'la kesişmesi, üçü için de bir daha geri dönüşün olmayacağı bir dönüm noktası olacaktır. Ölüme giden yolculuğun rotası, acaba Mutluluk'a doğru mu dönecektir?

    Zülfü Livaneli'nin pek çok dile de çevrilmiş dünyaca ünlü romanı Mutluluk, Abdullah Oğuz'un yönetmenliğinde sonunda beyaz perdeye aktarıldı.

    Oyuncular: Talat Bulut, Özgü Namal, Murat Han, Lale Mansur
    Yönetmen: Abdullah Oğuz
    Senaryo: Elif Ayhan, Kubilay Tunçer, Abdullah Oğuz, Zülfü Livaneli (kitap)
    Yapım: 2007, Türkiye
     
  2. Sırf Özgü Namal var diye, değil mi.. Ah seni seni..
     
  3. :lol:

    Tabi Özgü Namal çok çok önemli bir etmen filmi seçmemde. Yani benim için Türk sinemasında ötesi yok şu an. Ama sadece Özgü Namal diyemem çünkü roman çok taze benim için.

    Daha önce Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölü dışında herhangi bir kitabını okumadığım ve okumaya da niyetli olmadığım Zülfü Livaneli'nin Mutluluk adlı romanını ödev çalışmam sebebiyle başta zoraki, sonradan istekle okudum. Töre sorunu temelinde ele alınmasına karşın ülke insanının onlarca sorununa değinilmiş bir yandan ama yine de bazı yönlerinden eksik olduğunu düşünüyorum. Neyse, bu apayrı bir konu zaten.

    Bunca dile çevrilen ve bunca insan tarafından okunan bir romanın, içerdiği mesajları da göz önünde tutarsak filme çevrilmesi oldukça güzel. İlgi göreceğini umuyorum.
     
  4. VAlla kitabı okumadım o yüzden ben biraz bu filmin yönetmeni üzerine değiniyim.

    Kendileri gayet vasat bir yönetmendir ama yönetmekten ziyade yapmayı tercih ederler. Bir dönem klipleri yönetmişlerdir. Ans protakşinin sahipleridir vs. Umarım Zülfü Livaneli'nin bu kitabını anlatımıyla batırmaz. Zaten kitaptan derleme filmler kitabın altında eziliyor bu filmde öyle olacağa benziyor...
     
  5. Ben dün izledim filmi ve çok beğendim; tavsiye edilir 8) bilhassa oyunculuklar harika :wink:
     
  6. Sinemadan az önce geldim, taze taze yazayım yorumlarımı.

    Filmi yalnız başına dikkate aldığımızda çok güzel olduğu kesin. Beynelmilel'deki o saf ve masum Özgü Namal, Mutluluk'ta da benzer özelliklere sahip bir karakteri harika canlandırıyor. Talat Bulut'u az çok biliyoruz sinemadan zaten. Yüzünü yeni yeni gördüğümüz Murat Han da çok üst düzeyde bir performans sergilemiş. Makina'da söylemişti sanırım; senaryoyu aldıktan sonra Van'a gidip yöre halkına senaryoyu okutmuş şiveyi kapmak için. Murat Han'ınki gibi fedakarlıkların yapıldığı filmler, mankenlerin popülerliklerinden yararlanılarak yapılan filmlerden rahatlıkla sıyrılıyor tabi.

    Manzaralara ise ayrıca değinmek gerek. Doğudaki o samimi mahallelerden, tren yolculuğu boyunca fonu oluşturan yaylalara ve ormanlara; İstanbul'un nefis görüntülerinden, güneşin batışının apayrı bir anlam kazandığı deniz yolculuklarına kadar gözlerim sürekli kamaştı. Yurdum topraklarının güzelliklerini önümüze seren, eldeki malzemeyi böylesine kullanan Abdullah Oğuz ayrıca bir tebriği hak etmiş.

    Filmi, bir de romandan esinlenilerek yapıldığını düşünürsek ele almak lazım bence. Bu tarz filmlerde konunun birebir aynısını almak yanlış zaten. Değişiklikleri Yüzüklerin Efendisi ve Koku gibi filmlerde de gördük. Ama Mutluluk'ta sınır biraz fazla aşılmış. Cemal'in romandaki kadar sert bir yapıda olmaması, Meryem'e olan sevgisini dile getirebilmesi, İrfan'a gıcıklığının nefret seviyesine varmaması kabul edilebilecek değişikliler belki ama filmin sonu yok mu sonu... Orada iş çığırından çıkmış bence. Abdullah Oğuz, daha basit bir aşk öyküsüne çevirmiş filmi.

    Ben daha fazla detay vermeyeyim.
    Filmin güzelliği tek eksiyi siliyor atıyor zaten. Kesinlikle gidilmesi gereken bir film.
     
  7. çok güzel bi filmdi özellikle oyunculuk ön planda özgü namalın oynadığı en iyi filmdir sanırım
    filmde gösterilen yerler manzaralar da çok güzel daha önce belirtilmiş ama
    özellikle ilk istanbula geldiklerinde gösterilen yerler çok iyi yakalanmış
    o sahneleri izlerken istanbula gidesim geldi
    müzikleri de bi o kadar güzeldi filmin
    izlemeyenlere kesin tavsiyedir
     
  8. Aldığım yorumlarla ilgili gayet güzel bir film olduğunu anladım. Hatta birçok sinema eleştirmeni ve yönetmeninin en çok sevdiği filmler arasına girmiş vs. Yönetmen hakkındaki önyargılarımla ilgili yanıldığımdan ötürü gayet mutluyum gidin görün filmi sevin.
     
  9. Her ne kadar töre konusu etrafında işlense de içine her şeyi sığdırabilmiş başarılı bir film,izlenmeye değer film,...

    Bir sahne var.Doğudan gelen toprak kokuları,saklandığım denizlere ulaşıyor.Ve ben hatırlıyorum,yeniden sorguluyorum...

    İyi olacağını biliyordum...
     
  10. Dün gittim filme gayet beğendim başarılı olmuş,oyunculukları ve konunun işlerinişi gayet güzel olmuş ben özelikle sonunda herşeyin ortaya çıktığı andaki çekim ve kurguya tabi bi de oyunculuklara hayran oldum,karakterler doğru seçilmiş özellikle Cemal karakteri tam oturmuş,film zaman zaman temposunu çok kaybedip seyirciyi sıkma noktasına getirsede gayet güzel bir film,tavsiye ederim...
     
  11. bahsedilen sıkıcılık son bölüme doğru oluyo ama aşırı olmadan geçiyo ve sona geliniyo
     
  12. busy

    busy

    8
    0
    300
    Bu filme gitmek nasip olmadı...
    Reklamlarından bile belli oluyor güzel bir film olduğu
     
  13. kihi

    kihi

    10
    0
    300
    kitabını okumuştum filminin yapılacağını duyduğumda çok mutlu olmuştum ve düşündüğüm gibi harika olmuş film.
     
  14. yuh

    yuh

    156
    0
    300
    ismi çok güzelmiş 'Mutluluk' :).konusunu okuyunca bu aralar dizilere çok sık ele alınan ve hala ülkemizde bazı bölgelerde hüküm süren bir konu.yorumlara bakınca izlenmeye değer bir film Özgü Namal'ı oldum olsası sevmişimdir.merak ettim kesinlikle izleyeceğim
     
  15. filme de, filmdeki konuya da, oyunculuğa da bayıldım.. ilk açıkhavada seyrettim, sonra anneme seyrettirirken seyrettim, sonra teyzemler seyrederken gene seyrettim :D etti 3.

    özgü namal'ı zaten severim. bu filmde daha bir sevdim.. nasıl da iyi oynamış..

    -kız güzeldir cemal abeeeyyy

    - neresi güseldir. boya küpü. sen bile ondan daha güzelsin...

    bu cümleden sonra meryem'in yüzündeki muzip gülümsemeye dikkat! çok tatlı :)
     
  16. FLN

    FLN

    11
    0
    300
    Kitabını okumadım o yüzden deerrudolf gibi bir eleştri yapamayacağım fakat sadece film olarak ele alındığında gerçekten en iyi Türk filmleri arasına girmeyi hakediyor bence. Bazı yerlerde çok duruluyor fakat bazı yerlerde de insan heyecandan yerinde oturamıyor neredeyse.. Son 10 dakikasında ise insanı kendinden alıyor. Kesinlikle izlenmeli diye düşünüyorum.
     
  17. ben kitabını okumuştum ve flimi izledigimde karakterler kafamda tasarladıklarımla aynıydı sonu farklı çekilmişti ama yine müthiş olmuştu Zülfi Livanelinin müzikleri çok çok güzel olmuştu
     
  18. evet yahu, müziklerde cukkk oturmuş..
    Zülfü zaten şahane bu konuda..
     
  19. sırf oyuncuların performansı için bile izlemeye değer, harikaydı..
     

Bu Sayfayı Paylaş