Ses Kartı Seçimi Acil Yardım

Selam arkadaşlar,
Evde kayıt yapma isteğim nedeniyle ses kartı alacağım fakat daha önceden böyle bir tecrübem olmadığından, kayıt ekipmanları çok hakim olduğum konular değil. Yaptığım araştırmalar sonrasında 2 model arasında kaldım.

1- Presonus Audiobox 22VSL
2- Focusrite Scarlett 2i4

Her ikisi de aynı fiyat aralığında. Sizce hangisi daha başarılıdır? Kullanan/bilen arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim.

Teşekkürler,
Cihan.
 
Bu ikisi arasından presonus...kendim focusrite 2i4 sahibiyim...gitar kaydı yapacağını ve amfi simülasyon yazılımları kullanacağını varsayarak konuşuyorum direkt sinyal kalitesi olarak presonus 22vsl focusrite 2i4 ten üstün...focusrite alırsan bir süre sonra di box almak gerekecektir...amfi mikrofonlarım dersen ikisi arasında belirgin bir fark yok bence...
 
Alacağın ses kartı 24bit/192kbs olmalı
Neden böyle bir gereklilik öne sürdünüz?açıklarsanız iyi olur...Cd kalitesi 16 bit 44100 hz dir...diğer platformlarda bu kalite daha da düşer...

24 bit 192 hz ile kayıt yaparsanız sadece ses dosyalarının boyutlarını büyütürsünüz iş bittiğinde de mixdownda mp3 e dönüştürürken zaten kazancınızı mecburen kırpmak zorunda kalırsınız...

Mix mastering ders videolarında bile bu işin ustaları biz farkı duyamıyoruz duyan varsa helal olsun derler zaten...

Alınacak kartta bakılacak çok daha önemli öncelikli özellikler var yönlendirme yaparken dikkatli olmakta fayda var milli servet gidiyor sonuçta...
 
Neden böyle bir gereklilik öne sürdünüz?açıklarsanız iyi olur...Cd kalitesi 16 bit 44100 hz dir...diğer platformlarda bu kalite daha da düşer...

24 bit 192 hz ile kayıt yaparsanız sadece ses dosyalarının boyutlarını büyütürsünüz iş bittiğinde de mixdownda mp3 e dönüştürürken zaten kazancınızı mecburen kırpmak zorunda kalırsınız...

Mix mastering ders videolarında bile bu işin ustaları biz farkı duyamıyoruz duyan varsa helal olsun derler zaten...

Alınacak kartta bakılacak çok daha önemli öncelikli özellikler var yönlendirme yaparken dikkatli olmakta fayda var milli servet gidiyor sonuçta...
Hocam kızmayın yahu :D bende pek anlamam fakat anladığım kadarıyla 24/192ler daha pahalı. Ki benim gibi bu konuda ace olanların düşüncesi böyle olabilir; "hem emsallerine göre daha pahalı, hemde kayıt kalitesi daha fazla." Ama haklısınız mp3 formatına çeveilince zaten kalitesi düşüyor.
 
Hocam kızmayın yahu :D bende pek anlamam fakat anladığım kadarıyla 24/192ler daha pahalı. Ki benim gibi bu konuda ace olanların düşüncesi böyle olabilir; "hem emsallerine göre daha pahalı, hemde kayıt kalitesi daha fazla." Ama haklısınız mp3 formatına çeveilince zaten kalitesi düşüyor.
Kızmıyorum da ekipmana ne zorluklarla sahip olunduğunu bildiğim için hassasım bu tür durumlarda sonra al sat hep zarar yazar uygun bir cihazı ekipmanı alıp işine gücüne baksın herkes beste kayıt video görelim bol bol yoksa bu tartışmalar bitmez...işi sadece alım satım olanlar zaten kurtludur sadece denemek için alır satar bundan keyif alanlara da saygım var ama ortaya iş çıkaracak adamlar yanlış seçimden vakit kaybedebilir...oof of
 
Ben baya arastirdim sanirim focusrite mk2 ler yani 2. Nesiller gitar kaydina daha uygun hale getirilmis. Ben scarlett solo mk2 dusunuyorum. Fazladan kanala ihtiyacin yoksa is gorur. Latency ve clipping olarak ilk nesilden daha iyiler. Youtubede kullananlara sordum. Zaten yeni cok incelemede yok. Mesela 2i4 ilk nesil ile 2. Nesil 2i2 kiyaslanmis 2. Nesil 2i2 3ms falan daha dusuk latency gormus.
 
Son düzenleme:
Ben baya arastirdim sanirim focusrite mk2 ler yani 2. Nesiller gitar kaydina daha uygun hale getirilmis. Ben scarlett solo mk2 dusunuyorum. Fazladan kanala ihtiyacin yoksa is gorur. Latency ve clipping olarak ilk nesilden daha iyiler. Youtubede kullananlara sordum. Zaten yeni cok incelemede yok. Mesela 2i4 ilk nesil ile 2. Nesil 2i2 kiyaslanmis 2. Nesil 2i2 3sn falan daha dusuk latency gormus.
Yeni neslin adı clarett değil miydi?
 
Neden böyle bir gereklilik öne sürdünüz?açıklarsanız iyi olur...Cd kalitesi 16 bit 44100 hz dir...diğer platformlarda bu kalite daha da düşer...

24 bit 192 hz ile kayıt yaparsanız sadece ses dosyalarının boyutlarını büyütürsünüz iş bittiğinde de mixdownda mp3 e dönüştürürken zaten kazancınızı mecburen kırpmak zorunda kalırsınız...

Mix mastering ders videolarında bile bu işin ustaları biz farkı duyamıyoruz duyan varsa helal olsun derler zaten...

Alınacak kartta bakılacak çok daha önemli öncelikli özellikler var yönlendirme yaparken dikkatli olmakta fayda var milli servet gidiyor sonuçta...

Evet yönlendirme yaparken dikkatli olmanız lazım. 24 bit 192khz önemli ve olmazsa olmaz bir kriterdir zaten bunun altında kayıt için bir ses kartı olduğunu sanmıyorum piyasada o yüzden öneri anlamsız o ayrı.

Gelelim neden önemli olduğuna... Bunun aradaki farkı duymakla hiç ilgisi yok. Yani 24 bit 192 kHz dosyalar yayınlansın insanlar bunları dinlesin diye aranmıyor bu gereklilik zaten. Kayıt esnasında envai çeşit işlemleri yaparken (mix mastering vs) ses eğer 24 bit 192 kHz ise bu işlemler daha kaliteli oluyor. Yazılımlara daha geniş hata düzeltme alanı sağlıyor. Çünkü bu aşamalarda belli kayıplar oluyor seste. Yani playback için değil kayıt için gerekli bu kriterler. Zaten kayıt en sonunda 16 bit 44khzye düşürülecek fakat kayıt esnasında işlemler 16 bit 44khz olarak yapılırsa bu kayıplar ses üzerinde daha olumsuz etkiye sahip oluyor.
 
Son düzenleme:
Sevgili arkadaşlar,
Bu yazdıklarım ; esasında genel bir başlık altında yazılmasının gerekmesine rağmen , bu başlık nedeniyle aklıma geldiği için buraya yazma ihtiyacının hissettim.
Şöyle ki ;
1-) İyi bir kayıt her zaman müzisyeni motive eder.
2-) İyi kayıt da ( akustik koşulların , mikrofon vbg. elemanların uygun olması koşulu ile) iyi ses kartı ile alınır.
3-) İyi ses kartı demek ; öncelikle pre-amp'leri , konvertörleri ve driver'ları kaliteli olmak demektir.
4-) Her kaliteli şey ; evrensel bir gerçek gereği , göreceli olarak daha pahallı olmak durumundadır.
5-) Bu kalite standartları çerçevesinde meseleye bakıldığında ; söz konusu kalite seviyesine çıkabilmek için belirli bir bütçeye çıkılması zorunludur. Yani bu işleri 300-500 TL'lik bütçelerle yapmaya çalışmak sonunda tatminsizlik ve hüsran getirebilir. Bu da gereksiz yere yetenekli arkadaşlarımızın bu işlerden soğuması sonucunu beraberinde getirebilir.
6-) Bu söylediğimin ; günümüzün ülke koşullarında gerçekleştirilmesinin zor bir şey olduğunun gayet iyi farkındayım. Ama hayatın da bazı gerçekleri var ve bu gerçekleri değiştirmek gerçekten zor.
7-) Benim siz genç arkadaşlarıma tavsiyem ; bu işlere kaliteli ekipmanlarla girişin. Çünkü o kaliteli ekipmanlar ; emin olun ki müzik yapımında sizi daha çok motive edecektir. Bu işlere kaliteli ekipmanlarla girişmek için de ; gerekirse sabır edin , çaba gösterin ve kendinize yeterli bütçe oluşturun.

Dediğim bu yolu takip edenler ; adım gibi biliyorum ki , ilerde bana hak verecektir.:)
 
Cevaplar için teşekkürler. MK2 modeline ben de baktım fiyat olarak ta daha uygun fakat midi in ve out çıkışları olmadığından 2i4 daha cazip geldi. Latency deki farklılık çok etkiler mi acaba? @gurkanisevic direkt olarak pc'ye girip yazılım kullanarak kayıt yaparım diye düşünüyordum, di box almak şart mıdır?
 
Evet yönlendirme yaparken dikkatli olmanız lazım. 24 bit 192khz önemli ve olmazsa olmaz bir kriterdir zaten bunun altında kayıt için bir ses kartı olduğunu sanmıyorum piyasada o yüzden öneri anlamsız o ayrı.

Gelelim neden önemli olduğuna... Bunun aradaki farkı duymakla hiç ilgisi yok. Yani 24 bit 192 kHz dosyalar yayınlansın insanlar bunları dinlesin diye aranmıyor bu gereklilik zaten. Kayıt esnasında envai çeşit işlemleri yaparken (mix mastering vs) ses eğer 24 bit 192 kHz ise bu işlemler daha kaliteli oluyor. Yazılımlara daha geniş hata düzeltme alanı sağlıyor. Çünkü bu aşamalarda belli kayıplar oluyor seste. Yani playback için değil kayıt için gerekli bu kriterler. Zaten kayıt en sonunda 16 bit 44khzye düşürülecek fakat kayıt esnasında işlemler 16 bit 44khz olarak yapılırsa bu kayıplar ses üzerinde daha olumsuz etkiye sahip oluyor.
Bu bilgi yanlış şöyle ki;

Zaten kırpılacak frekanslarda istediğiniz kadar mix mastering ayarı yapın oralar zaten çerçevenin dışında kalacaktır...farkı duyuyorum diyen varsa buyursun ayrıca...192 24 bit meselesi marketing olayıdır büyük oranda...kart seçiminde öncelikli kriter değildir...preampi sağlam driverları sağlıklı kartları seçmek gerek yoksa 192 seneler önce sattığım zoom g9.2 prosesörde bile olan bir özellik...
 
Cevaplar için teşekkürler. MK2 modeline ben de baktım fiyat olarak ta daha uygun fakat midi in ve out çıkışları olmadığından 2i4 daha cazip geldi. Latency deki farklılık çok etkiler mi acaba? @gurkanisevic direkt olarak pc'ye girip yazılım kullanarak kayıt yaparım diye düşünüyordum, di box almak şart mıdır?
ben mk2 yi bilmiyorum kullanmadım o nedenle preamp kalitesi hakkında yorum yapmam sağlıklı olmaz ancak presonus için kesinlikle gerek yok onu söyleyebilirim ...ben bu olayda çok hassasım çok sorun yaşadım artık sıtkım sıyrıldı preamp meselesinden o dönemde başkalarının kayıtlarıyla karşılaştırdığımda focusrite beni hep hayal kırıklığına uğrattı..
kafayı kırdım kredi çektim rme babyface pro alacaktım son anda farklı bir gelişme oldu kemper aldım amp sim olayına gerek kalmadı...direkt girilen gitar için apogee rme preampleri amp simlerden yüksek verim almanızı sağlar...alt segmentte bence presonus...o markaların 200 dolarlık kartları yok zaten...
 
@Mehmet B. Uzunosmanoğlu
Kendi adıma konuşursam ben şahsen alt yapıya doğrudan kayıt yapıp dinleme amaçlı alıyorum. Kendimi dinleyip eleştirmek için. O yüzden ucuzuda iş görüyor. Ama iyi kayıt kısmına bişey diyemeyecem hiç yapmadığımdan :D Fakat merak ettim 1 tane örnek verebilir misin kaliteli kayıt için ses kartı. En azından bütçeyi modelleri bilelim yarın öbür gün lazım olur.
 
Bu bilgi yanlış şöyle ki;

Zaten kırpılacak frekanslarda istediğiniz kadar mix mastering ayarı yapın oralar zaten çerçevenin dışında kalacaktır...farkı duyuyorum diyen varsa buyursun ayrıca...192 24 bit meselesi marketing olayıdır büyük oranda...kart seçiminde öncelikli kriter değildir...preampi sağlam driverları sağlıklı kartları seçmek gerek yoksa 192 seneler önce sattığım zoom g9.2 prosesörde bile olan bir özellik...

Hala playback tarafındasınız işin. Duymakla falan alakası yok bunun. Ben kayıttan bahsediyorum. Daha yüksek çözünürlüklü kayıt yapmak daha iyidir. Çünkü mix ve masteringten sonra 16 bit 44.1 khz'ye downsampling yaptığınızda kayıp daha az olmuş olur. Son kayıt 24 bit 192 kHz olsun demiyorumki. Bunun gereksiz olduğunu bu işi profosyonel olarak yapan herkes biliyor zaten. Aşağıya konuyla ilgili iki makaleden iki örnek yapıştırdım:

24/192 Music Downloads are Very Silly Indeed

When does 24 bit matter?
Professionals use 24 bit samples in recording and production [14] for headroom, noise floor, and convenience reasons.

16 bits is enough to span the real hearing range with room to spare. It does not span the entire possible signal range of audio equipment. The primary reason to use 24 bits when recording is to prevent mistakes; rather than being careful to center 16 bit recording-- risking clipping if you guess too high and adding noise if you guess too low-- 24 bits allows an operator to set an approximate level and not worry too much about it. Missing the optimal gain setting by a few bits has no consequences, and effects that dynamically compress the recorded range have a deep floor to work with.

An engineer also requires more than 16 bits during mixing and mastering. Modern work flows may involve literally thousands of effects and operations. The quantization noise and noise floor of a 16 bit sample may be undetectable during playback, but multiplying that noise by a few thousand times eventually becomes noticeable. 24 bits keeps the accumulated noise at a very low level. Once the music is ready to distribute, there's no reason to keep more than 16 bits.

24bit vs 16bit, the myth exploded!

...So, if you accept the facts, why does 24bit audio even exist, what's the point of it? There are some useful application for 24bit when recording and mixing music. In fact, when mixing it's pretty much the norm now to use 48bit resolution. The reason it's useful is due to summing artefacts, multiple processing in series and mainly headroom. In other words, 24bit is very useful when recording and mixing but pointless for playback. Remember, even a recording with 60dB dynamic range is only using 10bits of data, the other 6bits on a CD are just noise. So, the difference in the real world between 16bit and 24bit is an extra 8bits of noise.
 
Son düzenleme:
Bende geçenlerde thomannda gezerken scarlett mk2'lerle karşılaştım. mk2'lerin mk1'lerden farkı neymiş ki? Bende yaklaşık 3 senedir düz 2i4 kullanıyorum gayet memnunum. Nesini düzeltmişler acaba :) Bi araştırıyım :)
 
@Mehmet B. Uzunosmanoğlu
Kendi adıma konuşursam ben şahsen alt yapıya doğrudan kayıt yapıp dinleme amaçlı alıyorum. Kendimi dinleyip eleştirmek için. O yüzden ucuzuda iş görüyor. Ama iyi kayıt kısmına bişey diyemeyecem hiç yapmadığımdan :D Fakat merak ettim 1 tane örnek verebilir misin kaliteli kayıt için ses kartı. En azından bütçeyi modelleri bilelim yarın öbür gün lazım olur.
Sevgili @Wasp kardeşim ,

Alt yapı üzerine yaptığın kayıtlarda tüm harmonikleri yeterince duyabiliyor musun ? Özellikle de konvertörleri kalitesiz ucuz ses kartları ile ? Muhtemelen de duyduğunu zannediyorsun.

Bu konuda bir örnek vereyim : Oğlum da sizin tarzınızda Roland'ın bir ses kartı ile gitar kayıtları alıyor idi. Daha sonra ona SPL Crimson aldım. Aynı şartlarda kayıtlar almağa devam etti. Ama aldığı sonuçlarda bir fark vardı : Sound çok daha zenginleşmiş ve tüm harmonikler daha iyi duyuluyor idi. Çünkü Crimson'un konvertörleri çok daha kaliteli idi.

En iyi kart hangisidir meselesi biraz karmaşık bir konu esasında. Ancak ana hatları ile ; benim "all in one" ses kartları konusunda tercih edilmesi gerektiğine inandığım markalar şu şekilde :
RME
Apogee
Universal Audio
Antelope
SPL
Motu
Audient

Mümkünse tercihleri bu markaların amaca uygun ve bu arada ihtiyaca uygun modellerinden yapmak lazım.
 
Sevgili @Wasp kardeşim ,

Alt yapı üzerine yaptığın kayıtlarda tüm harmonikleri yeterince duyabiliyor musun ? Özellikle de konvertörleri kalitesiz ucuz ses kartları ile ? Muhtemelen de duyduğunu zannediyorsun.

Bu konuda bir örnek vereyim : Oğlum da sizin tarzınızda Roland'ın bir ses kartı ile gitar kayıtları alıyor idi. Daha sonra ona SPL Crimson aldım. Aynı şartlarda kayıtlar almağa devam etti. Ama aldığı sonuçlarda bir fark vardı : Sound çok daha zenginleşmiş ve tüm harmonikler daha iyi duyuluyor idi. Çünkü Crimson'un konvertörleri çok daha kaliteli idi.

En iyi kart hangisidir meselesi biraz karmaşık bir konu esasında. Ancak ana hatları ile ; benim "all in one" ses kartları konusunda tercih edilmesi gerektiğine inandığım markalar şu şekilde :
RME
Apogee
Universal Audio
Antelope
SPL
Motu
Audient

Mümkünse tercihleri bu markaların amaca uygun ve bu arada ihtiyaca uygun modellerinden yapmak lazım.

Hocam Bende pek anlamıyorum ama referans olarak verdiyseniz kesin güzeldir diye düşünüyorum.

Cahil ve kabaca sorumu bağışlarsanız sevinirim. Malum Üni okuyan garibanın teki olarak soruyorum. Aralarında fiyat olarak en bana gidecek hangisidir ?

Bu arada PC kullanıyorum Apogee'yi herkesin önermesine rağmen sadece mac ile uyumlu olması derin üzüntülere sevk ediyor beni :(
 
Geri
Üst