Gitar Boya Ve Cila

#41
Merhaba
Gitarinizin ağacı ve üzerindeki renk nedir. Resimde ki gitar ash eger ayni agac degilse gorsel cok farkli olur. Vernik icine renk katilarak yapilabilir fakat o islem daha zordur direk agaca stain surerek yapmanizi tavsiye ederim hem daha kolay hem agacin desenleri yine görünür. Boya turu olarak da ulasabildiginiz her hangi bir boya turuyle yapabilirsiniz. Son olarak yuklediginiz resim eger filtre v.s yoksa biraz sienna burst den farkli bir renk.
Gitarımın gövdesi alder. Maalesef o kadar görsel zenginliği yok. Tam olarak Sienna burst değil de sanırım böyle bir rengi daha çok istiyorum. Stain yöntemini araştırdım. Sanırım su bazlı boya ile yapabilirim. Hata telfisi de daha kolay olacaktır. Bu sebeple hobi ürünleri satan bir yerden su bazlı akrilik boya alıp aşağıki videoya benzer bir yaklaşımla boyayacağım. Daha sonra üstüne ince bir kat vernik atacağım. Teşekkür ederim. Böyle daha kolay olacak sanırım.


 
#42
Merhaba arkadaşlar ben Ömer , siteye yeni üye oldum. Yaklaşık 15 senedir boya işleriyle uğraşıyorum son 3 senedir de gitar boyuyorum. Facebook ve instagramda trcustompaints adında sayfam var yaptığım işleri oralarda paylaşıyorum. Atölyem Eskişehir de yaptığım işleri de buradan sizlerle paylaşmak istiyorum ve ileriye yönelik yapım aşamalarını adım adım buradan paylaşarak merak eden arkadaşlara göstermek istiyorum. Bunların dışında sadece boya ve cila işleriyle ilgili olarak iş yaptırmak isteyen, herhangi bir sorunu yada sorusu olan arkadaşlara elimden geldiğince ve vaktim oldukça yardımcı olmak isterim. yaptığım bazı işlerinde fotoğraflarını ekliyorum umarım beğenirsiniz. 93345 eklentisini görüntüle 93346 eklentisini görüntüle 93347 eklentisini görüntüle 93348 eklentisini görüntüle 93350 eklentisini görüntüle 93351 eklentisini görüntüle 93352 eklentisini görüntüle 93353 eklentisini görüntüle 93354 eklentisini görüntüle 93355 eklentisini görüntüle 93356 eklentisini görüntüle 93357 eklentisini görüntüle
Ülkemizde böyle değerli ustaları görmek ne güzel tebrik ederim. Takipteyim iyi çalışmalar dilerim.
 
#43
Gitarımın gövdesi alder. Maalesef o kadar görsel zenginliği yok. Tam olarak Sienna burst değil de sanırım böyle bir rengi daha çok istiyorum. Stain yöntemini araştırdım. Sanırım su bazlı boya ile yapabilirim. Hata telfisi de daha kolay olacaktır. Bu sebeple hobi ürünleri satan bir yerden su bazlı akrilik boya alıp aşağıki videoya benzer bir yaklaşımla boyayacağım. Daha sonra üstüne ince bir kat vernik atacağım. Teşekkür ederim. Böyle daha kolay olacak sanırım.


Evet boylesi daha kolay olacaktir. Ben tesekkur ederim. Kolay gelsin. 👍
 
#47
Resimdeki strat cherry sunburst ama onun da yıllara bağlı olarak açık ve koyusu var, siennada ortalar daha sarıdır ve temel renk daha maun havasındadır, cherry de ise daha kiraz rengine kayar.
Gitarın eski boyasını zımpara ile sökmeyin eğer elinizde tüm gövdeyi bir anda zımparalayan kalınlık mantığında çalışan rulo zımpara yoksa yüzeyde bozulmalar oluşur, düzeltmek için çok uğraşmanız ve gitarı inceltmeniz gerekir. Isı tabancası ve spatula ile sakince ve dikkatlice sökebilirsiniz, spatulanın ucu yuvarlanmış olmamalı, bunun için bir zımpara üzerinde tam 90 derece olarak sürtün, köşeleri belirgin hale geldiğinde hazırdır. Ağaç ham hale gelince bükülmeyen ve en az 8x15 cm boyutlarında tahta üzerine tahtadan her kenardan en az 3 er mm büyüklükte 240 kumlu zımparayı çift taraflı bantla yapıştırın, iki tarafı zımparaladıktan sonra 400-600 kumlu zımpara ile iyice satinleştirin sonra boyaya geçin. Boyada şeffaflık oluşturmak biraz deneyim ister, doğrudan tahtanın üzerine uygulanan stain eğer dolgu verniği ki poliüretandır çok iyi sökülmemişse istenmeyen sonuçlar doğurabilir. Birde kompresör ve kaliteli bir boya tabancanız yoksa iş kolay olmayacaktır o zaman ham ağaç gövde üzerine taban/dolgu verniği, onun üzerine stainlike (stain benzeri) renkli ağaç verniği ile bu etkiyi oluşturabilirsiniz. Onun üzerine de koruyucu vernik atmak mutlaka gerekir. Boyaların (verniklerin) yapılarında bağlayıcı reçine renk ve dolgu maddeleri bulunur, uygulanabilmesi için mutlaka inceltici gerekir bu tinerdir. Bu incelticiler bazı boyalara etki etmezken bazı boyaları bozarlar. Bundan dolayı kullanılacak dolgu-renk-ve koruyucu verniklerin aynı cinsten olması veya etki sırasına göre kullanılması gerekir. Nitroselülozik spray piyasada bulunmaz veya çok zor bulunur, sağlamlığından dolayı akrilik boyalar revaçta sizde akrilik spray ile bu işi yapabilirsiniz. Sabırlı olmak gerek, katlar arasında çok ince ve dikkatli zımpara boya sonucunu çok etkiler. Clearcoat (sonkat) üzerine parlatma uygulayabilirsiniz.
 
#48
Resimdeki strat cherry sunburst ama onun da yıllara bağlı olarak açık ve koyusu var, siennada ortalar daha sarıdır ve temel renk daha maun havasındadır, cherry de ise daha kiraz rengine kayar.
Gitarın eski boyasını zımpara ile sökmeyin eğer elinizde tüm gövdeyi bir anda zımparalayan kalınlık mantığında çalışan rulo zımpara yoksa yüzeyde bozulmalar oluşur, düzeltmek için çok uğraşmanız ve gitarı inceltmeniz gerekir. Isı tabancası ve spatula ile sakince ve dikkatlice sökebilirsiniz, spatulanın ucu yuvarlanmış olmamalı, bunun için bir zımpara üzerinde tam 90 derece olarak sürtün, köşeleri belirgin hale geldiğinde hazırdır. Ağaç ham hale gelince bükülmeyen ve en az 8x15 cm boyutlarında tahta üzerine tahtadan her kenardan en az 3 er mm büyüklükte 240 kumlu zımparayı çift taraflı bantla yapıştırın, iki tarafı zımparaladıktan sonra 400-600 kumlu zımpara ile iyice satinleştirin sonra boyaya geçin. Boyada şeffaflık oluşturmak biraz deneyim ister, doğrudan tahtanın üzerine uygulanan stain eğer dolgu verniği ki poliüretandır çok iyi sökülmemişse istenmeyen sonuçlar doğurabilir. Birde kompresör ve kaliteli bir boya tabancanız yoksa iş kolay olmayacaktır o zaman ham ağaç gövde üzerine taban/dolgu verniği, onun üzerine stainlike (stain benzeri) renkli ağaç verniği ile bu etkiyi oluşturabilirsiniz. Onun üzerine de koruyucu vernik atmak mutlaka gerekir. Boyaların (verniklerin) yapılarında bağlayıcı reçine renk ve dolgu maddeleri bulunur, uygulanabilmesi için mutlaka inceltici gerekir bu tinerdir. Bu incelticiler bazı boyalara etki etmezken bazı boyaları bozarlar. Bundan dolayı kullanılacak dolgu-renk-ve koruyucu verniklerin aynı cinsten olması veya etki sırasına göre kullanılması gerekir. Nitroselülozik spray piyasada bulunmaz veya çok zor bulunur, sağlamlığından dolayı akrilik boyalar revaçta sizde akrilik spray ile bu işi yapabilirsiniz. Sabırlı olmak gerek, katlar arasında çok ince ve dikkatli zımpara boya sonucunu çok etkiler. Clearcoat (sonkat) üzerine parlatma uygulayabilirsiniz.
Değerli bilgiler için çok teşekkürler. Akrilik boya üzerinden ilerleyeceğim. Kompresör, boya tabancası, ve hatta zımpara İçin polisaj makinası da mevcut. Yazdıklarınızın çoğu aklıma yattı. Tek aklıma takılan konu şu oldu gitarın markası sx ve bilirsiniz ciddi kalınlıkta vernik var. Özellikle dolgu verdiği çok kalın. Ben elimdeki devir kontrollü polisaj makinası ile zımpara yaparak ağaca kadar inmeyi düşündüm. Varsa bir hata eski dolgu verdiği ile kapanmış olacaktı. Sizin bahsettiğiniz spatula yöntemi ile ağaca zarar verme ya da hataların ortaya çıkması daha kolay değil mi? Nihayetinde ham ağacı da zımparalayacağız. Spatula ile çıkarmak bana da kolay geldi. Gövde zaten sunburst olduğu İçin ağaçta hata olmadığını Kabataslak görebiliyorum. peki ya sonra ham ağacı zımparalarken risk yok mu? Ya da azaltmış mı olduk?
 
#50
Değerli bilgiler için çok teşekkürler. Akrilik boya üzerinden ilerleyeceğim. Kompresör, boya tabancası, ve hatta zımpara İçin polisaj makinası da mevcut. Yazdıklarınızın çoğu aklıma yattı. Tek aklıma takılan konu şu oldu gitarın markası sx ve bilirsiniz ciddi kalınlıkta vernik var. Özellikle dolgu verdiği çok kalın. Ben elimdeki devir kontrollü polisaj makinası ile zımpara yaparak ağaca kadar inmeyi düşündüm. Varsa bir hata eski dolgu verdiği ile kapanmış olacaktı. Sizin bahsettiğiniz spatula yöntemi ile ağaca zarar verme ya da hataların ortaya çıkması daha kolay değil mi? Nihayetinde ham ağacı da zımparalayacağız. Spatula ile çıkarmak bana da kolay geldi. Gövde zaten sunburst olduğu İçin ağaçta hata olmadığını Kabataslak görebiliyorum. peki ya sonra ham ağacı zımparalarken risk yok mu? Ya da azaltmış mı olduk?
Polisaj makinası tipinde döner bir cihazla zımpara çok riskli bence o boya sökme için değil çok ince zımpara ile portakal kabuğu izlerini yok etmek için ve sonrasında polisaj için kullanılabilir. SX gibi modern gitarlarda ağaç üzerine kalın poliüretan atılıyor poliüretan kolay zımparalanıyor ve düzgün yüzey oluşturuyor, boya tipine göre opak renk varsa PU üzerine renk onun üzerine polyester kaplama yapıyorlar . Gördüğümüz parlak sağlam kaplama vernik değil aslında polyesterde bir vernik sayılabilir ama biraz daha farklı uygulanır. Bu kaplamalar aslında neredeyse yarım kilo ağırlık yapıyor ve tonu olumsuz etkiliyor facebook da "yılmaz güneylioğlu luthierturk" profilinde soyup NC yaptığımız gitarları paylaştım görebilirsiniz.
Benim bu kaplamayı spatula ile sökme tavsiyemin nedeni zımpara poliüretan kaplamayı her yerde eşit aşındırmadığından tüm poliüretanı sökene kadar gitarın gövde ağacında geniş oyuklar oluşturur normalde görünmez ama parlatılınca izler belli olur, spatula ile ayarlı ısıtıldığında kolayca ve düzgün olarak sökülür, o konuda endişeniz olmasın. Ağaç ortaya çıkınca ya sert sünger tabanlı bir titreşimli bir zımpara ile güzelleştirebilirsiniz, dediğim gibi tahta veya yandan sıkıştırmalı dikdörtgen zımpara tabanı da kullanabilirsiniz. Sonuçta ağaç bir şekilde zımparalanacak, böylece daha az malzeme kaybı ile iş sonuçlanmış olur. NC (nitrocellulosic) ile boyanınca seste önemli bir güzelleşme her projede görüldü, zaten altın çağın boyası da NC dir. Daha güzel ve dengeli relic olur. NC boyadan tinerin uçması ile yani mekanik yolla kuruyan bir boya olduğundan tam sertlik baya zaman alır bazan bir ayı geçer.
 
#51
Değerli bilgiler için çok teşekkürler. Akrilik boya üzerinden ilerleyeceğim. Kompresör, boya tabancası, ve hatta zımpara İçin polisaj makinası da mevcut. Yazdıklarınızın çoğu aklıma yattı. Tek aklıma takılan konu şu oldu gitarın markası sx ve bilirsiniz ciddi kalınlıkta vernik var. Özellikle dolgu verdiği çok kalın. Ben elimdeki devir kontrollü polisaj makinası ile zımpara yaparak ağaca kadar inmeyi düşündüm. Varsa bir hata eski dolgu verdiği ile kapanmış olacaktı. Sizin bahsettiğiniz spatula yöntemi ile ağaca zarar verme ya da hataların ortaya çıkması daha kolay değil mi? Nihayetinde ham ağacı da zımparalayacağız. Spatula ile çıkarmak bana da kolay geldi. Gövde zaten sunburst olduğu İçin ağaçta hata olmadığını Kabataslak görebiliyorum. peki ya sonra ham ağacı zımparalarken risk yok mu? Ya da azaltmış mı olduk?
Akrilik kullanacaksanız dolgu verniğini selülozik kullanabilirsiniz üzerine atılacak akrilik NC de zarar oluşturmaz Ancak akrilik boya üzerine mutlaka akrilik vernik atmanız gerek selülozik veya daha üst proses incelticiler akriliği bozar, hatta kaldırır en azından çatlatır. NC dolgu için bez tampon kullanabilirsiniz kolay ve vernik açısından ekonomik olur sonra zaten zımpara ile yüzeyi netleştireceksiniz. Her kat altına ince ve kesin zımpara yapılması gerekir, kesinden kastım "precise" hassas da diyebiliriz.
 
#52
Polisaj makinası tipinde döner bir cihazla zımpara çok riskli bence o boya sökme için değil çok ince zımpara ile portakal kabuğu izlerini yok etmek için ve sonrasında polisaj için kullanılabilir. SX gibi modern gitarlarda ağaç üzerine kalın poliüretan atılıyor poliüretan kolay zımparalanıyor ve düzgün yüzey oluşturuyor, boya tipine göre opak renk varsa PU üzerine renk onun üzerine polyester kaplama yapıyorlar . Gördüğümüz parlak sağlam kaplama vernik değil aslında polyesterde bir vernik sayılabilir ama biraz daha farklı uygulanır. Bu kaplamalar aslında neredeyse yarım kilo ağırlık yapıyor ve tonu olumsuz etkiliyor facebook da "yılmaz güneylioğlu luthierturk" profilinde soyup NC yaptığımız gitarları paylaştım görebilirsiniz.
Benim bu kaplamayı spatula ile sökme tavsiyemin nedeni zımpara poliüretan kaplamayı her yerde eşit aşındırmadığından tüm poliüretanı sökene kadar gitarın gövde ağacında geniş oyuklar oluşturur normalde görünmez ama parlatılınca izler belli olur, spatula ile ayarlı ısıtıldığında kolayca ve düzgün olarak sökülür, o konuda endişeniz olmasın. Ağaç ortaya çıkınca ya sert sünger tabanlı bir titreşimli bir zımpara ile güzelleştirebilirsiniz, dediğim gibi tahta veya yandan sıkıştırmalı dikdörtgen zımpara tabanı da kullanabilirsiniz. Sonuçta ağaç bir şekilde zımparalanacak, böylece daha az malzeme kaybı ile iş sonuçlanmış olur. NC (nitrocellulosic) ile boyanınca seste önemli bir güzelleşme her projede görüldü, zaten altın çağın boyası da NC dir. Daha güzel ve dengeli relic olur. NC boyadan tinerin uçması ile yani mekanik yolla kuruyan bir boya olduğundan tam sertlik baya zaman alır bazan bir ayı geçer.
Tamamdır hocam, güzel bilgiler bunlar, ve güzel kaynak oldu. Dediğiniz gibi Spatula ile sökmeye çalışacağım. Em mantıklısı bu gibi. Daha sonra ham ağacı zımparalayıp stain yani rengi verip üzerine şeffaf verdik atacağım. Kısmet olursa süreci buradan paylaşırım. Bakalım nasıl sonuçlanacak. Selamlar. Teşekkürler
 
#55
Hocam bir uzman olarak gitara plastidip uygulamasını tavsiye eder misiniz ?
Kalıcı olur mu ? Uygularken nelere dikkat edilmeli ?
Plastidip uygulamasini seneler önce motosiklet uzerine uygulama yapmistik bir arkadasimla o zaman icin bir müddet sonra depo ve yan kapaklar gibi sürtunen yuzeylerde cabuk cizilme ve aşinmadan kaynakli renk acilmasiyla karsilasmistik. gitar uzeride surtunen yerlerde de ayni sonucla karsilasmak muhtemel tabi burada uygulama kalinligida önemli. Uygulama öncesi en cok dikkat etmek gereken sey yüzey temizliği bunun için yüzey temizleme tineri kullanmak iyi olacaktir. Tavsiye kısmina gelince geri dönüşü oldugu icin denemeye deger.
 
#56
Tamamdır hocam, güzel bilgiler bunlar, ve güzel kaynak oldu. Dediğiniz gibi Spatula ile sökmeye çalışacağım. Em mantıklısı bu gibi. Daha sonra ham ağacı zımparalayıp stain yani rengi verip üzerine şeffaf verdik atacağım. Kısmet olursa süreci buradan paylaşırım. Bakalım nasıl sonuçlanacak. Selamlar. Teşekkürler
Boyama konusunda değil de sökme konusunda sıkıntılı bir tecrübem var sx ile. Boya aşırı kalın atılmış, bunun yanında birkaç kat ağaç kaplama yapılmış her yüzeye budakları gizlemek için ve bu kaplamalar zımparalandığında delik yüzeyler oluşturuyor zımparası elle açırı uzun sürüyor ben boya sökücü ile tam 2,5 günde ağaca indim sonra da yaraları kapatmak için ciddi macun zımpara işi yapmak zorunda kaldım .
 
Üst