aktarım

'Müzik Endüstrisi' forumunda csanbell tarafından 15 Mart 2004 tarihinde açılan konu

  1. bu konu forumda okudugum bir makaleleyle ilgili olarak aklıma geldi mahcem ustanın kyle minogue nun aranjmanlarında sadece korg trinitronun kullanılıp studyoya aktarımıyla ilgili bizlere buldugu bir makaleydi sanırım.
    pc de yaptıgımız aranjmanları iyi bir studyoya götürüp aktarımını yapıp ardındanda canlı enstrumanların kaydınıda orada yapmak istesek ve kullandıgımız programlarda sadece software sampler ve sequencer olsa pc mizin minumum özelliklerinin nasıl olması gerekir özellikle ses kartının mutlaka cok kanallımı olması gerekir ayrıca aktarımı rahat yapabilmek için yaptıgımız aranjmanı kanal kanal wave dosyasına çeviripmi götürmek lazım
    özellikle profosyonel çalışan arkadaşlar size bu tip çalışmaların ne şekilde gelmesini rahat bir mix ve master yapabilmeniz için çalışmaların ne tür işlemlerden geçmesini yada geçmemesini rahat bir aktarım yapabilmeniz için pc de çalışan aranjörlerin size ne şekilde parçaları getirmesini beklediğinizi yazarmısınız
    bozuk ve gereksiz cümle kurumlarım için özür umarım saçma ve sıkıcı bir soru olmamıştır :oops: bir belgesel müziği yapmak için böyle bir teklif aldım kayıtlar marşandizde yapılcak iyi bir pc software sampler (giga) ve sequencer (cakewalk) geniş bir akai sample arşivine ve maalesef audigy 2 ses kartına sahibim bu işin altından kalkarmıyım sizce :?:
     
  2. Altindan kalkarsin tabi neden olmasin.

    Eger agirlikli olarak AKAI ve Gigasampler kullanacaksan zaten ses kartinin kalitesinin pek onemi yok, cunku ses aktarimi dijital alemde gerceklesecek.

    Kayitlari mumkun oldugunca efektsiz olarak yap, studyonun elinde daha kaliteli efektler vardir, neyi ne kadar efektlendireceklerine genel resme bakarak onlar karar versin. Parca bittigi zaman her kanali ayri birer wav dosyasi olarak save et, al bir CD'ye, bunu dunyadaki her studyonun acabilmesi lazim. Acamazlarsa gonder bana ben mikslerim :D
     
  3. Vokal ve akustik gitar (akustik enstrumanlar) kayit etmiyorsan, isler cok daha kolay. Hersey digital alemde oluyor ve ses kalitesi de pro seviyede oluyor. Audigy ile bile yapabilirsin Turkcesi :)
    Kimse de ne ile yapildigini anlayamaz :)
     
  4. Sample bazlı müzik yapacaksan Doruk ile Burak'ın dediği gibi senin ses kartınla bir işin yok ki? Ses kartının AD/DA konvertörlerinden ses geçirmeyeceğin için on-board ses kartın da olsa farketmez.

    Ben şunları yapmanı tavsiye ederim:

    1) miksajı yapacağın stüdyoya telefon et, hangi formatta proje kabul ettiklerini öğren. Büyük bir ihtimalle Pro Tools ve Logic veya Pro Tools ve Cubase SX veya Nuendo çıkacaktır kullandıkları program, dolayısı ile projeni bu formatlardan birinde kaydetmen lazım.

    2) Eğer o formatlarda kaydedemezsen kullandığın audio editor/sequencer programını OMF export yapabileceğin bir versiyona yükseltmen gerekir. Eski Cakewalk ürünlerinde bunu yapamazsın, bir tek Sonar 3 versiyonu OMF export/import yapar. Projeni hazırladıktan sonra OMF bundle olarak export et, CD'ye veya DVD'ye yaz, götür stüdyodaki programda aç, oradan devam et.

    3) Stüdyo'da Mac veya PC hangi platformu kullanıyorlar öğren ve Audio dosyalarını WAV mı yoksa AIFF formatında mı istediklerini öğren ve file export yaparken ona göre yap.

    4) Projeye başlamadan önce bir deneme projesi yap, ufak birşey olsun, onu CD'ye yükle ve çalışacağın stüdyoya götür orada açmaya çalış. Eğer orada dosya transferinde sorun olmadan açılırsa aynen devam edersin, zaten bir sorun çıkarsa başka metodlar bulman gerekecektir ama en azından denemeden yapacağın biryığın işin boşa gitmesini engellemiş olursun.

    5) Doruk'un dediği gibi sen kendi kendine çalışırken efektli çalış ama hep "non-destructive" (orijinalini yok etmeden) çalış, sakın o efektleri Audio cliplerin üzerine direkt geri alınamaz şekilde uygulama. Stüdyoda büyük bir ihtimalle senin çalışırken kullandığın efektlerin hiçbiri işe yaramayacaktır, onlar yeniden konur. Bir Lexi PCM81'in, bir TC M3000'in vereceği reverbi software bundle'ı içinde gelen plug-inlerden almak biraz zor iş.

    6) Export ederken bütün audio dosyalarının zaman hattında (timeline) aynı noktadan başlamasına dikkat et. Zira projeyi aktardığın programda açıp bütün Audio dosyalarını aynı çizgiye getirdiğinde bütün herşey birbirine senkronize olmalı. Yoksa biri Anya'da biri Konya'da işin içinden çıkamazsın. Stüdyoda zaman çok çabuk geçer, hem de tahmin edebileceğinden daha hızlı. Her boşa geçen dakika da çok kötü kaçar, o yüzden planlamanı iyi yap.

    Kolay gelsin.
     
  5. tesekkür ederim cok rahatlattı bu bilgiler
     

Bu Sayfayı Paylaş