Doom ve Doom Türü Oyunlar

#1


1993 yılı yapımı FPS türü ID Software yapımı bilgisayar oyunu. Piyasaya sürüldüğü yıl çoklu oynamaya fırsat vermesi, grafiklerinin mükemmelliği ile özellikle Amerika daha sonra tüm dünyada adeta bir fenomen haline gelmiştir.

Piyasaya floppy disk formatında sürülse de çıkışı itibariyle internetin de yaygınlaşmasıyla yaklaşık 50 milyon eve girdiği tahmin ediliyor.

Oyunun konusu uzaydaki bir insan kolonisini tehdit eden varlığa karşı girişilen mücadele olmasına karşın oyunun aralarında "asıl oyuncu" ile çıkan diyalog balonları ile de oyun kendisini orijinallik açısından kanıtlayan başka bir özelliktir.

Birinci oyunun tüm dünyada yankı uyandırdıktan sonra hemen ertesi sene Doom II: Hell on Earth (1994) adlı oyun ek paketleriyle birlikte piyasaya sürülmüştür. 1996 da IBM ve windows in populer hale gelmesiyle Doom yapımcıları (ID Software) Bilgisayar/DOS formatnda ilk oyunları olan Final Doom'u piyasaya sürmüşlerdir. Bu oyun birden çok konsolu desteklediği için Doom fenomeninin global pazara girmesini daha da hızlandırmış ve ucuzlaştırmıştır.


Yapımcı: ID Software
Yayıncı: ID Software
Oyun Motoru: Doom
Çıkış Tarihi: 10 Aralık 1993
Platform: Bilgisayar

__________________________________________________________

Evet, yıllarca başından kalkmadık böyle oyunların. Doom belki bir çığır açtı FPS dalında ... Bu gün piyasadaki çoğu firma Doom Türü dediğimiz FPS ( First Person Shooter)' dan ekmek yiyor.

Ben F.E.A.R- Condemned- Battlefield- Operation Flashpoint serilerini kaçırmam mesela. Doom 3 hafif bi rezalet olsa dahi, yine de oynanabilecek bir oyundu.

Sizler ne düşünüyorsunuz ? En sevdiğiniz FPSler neler ?
 
#2
vakti zamanında alıp oynadığım bir far cry vardı , bünyesinde bir türk'ün de bulunduğu o oyun gerçekten fps'ye yeni bir soluk getirdi. çünkü oyun içinde özgürdün , istersen ormanın içinden , istersen denizden gidebilirdin objective'ine. oyundaki yapay zeka ise tartışılmaz bir şey , tek kelimeyle süperdi. 2.'si için gün sayıyıyorum valla :)

aklıma gelen başka FPS'ler , internet üzerinden CS çok oynardım , şu ara girdiğimde ban yiyorum , çoluk çocuğa karışmış bütün serverlar , aimgod olmak suçmuş gibi atıyorlar paso :D bunun haricinde şu sıra Call Of Duty'i bitirme çabalarındayım wii'de. doom'dan açılmışken konu senin de dediğin gibi FPS piyasasında çok sağlam bir yeri olan ve hatta gamer'ların bu oyun için bütün parasını sisteme harcadıklarını bilirim. uhm aklıma başka bir oyun gelmedi şuan ama gelirse sizlerle paylaşabilirim daha sonra :).
 
#3
hah battlefield'ı şimdi gördüm , cafelerin vazgeçilmez oyunu. doom ve farcry gibi , o da kendi özgünlüğüyle isminden oldukça söz ettiren bir oyun , şöyleki hiç bir oyun şuana kadar 64 gerçek zekayla beraber savaşma şansı vermemişti , bu da bf'nin bir ilki olmuştu. arkadaşlarla beraber cafeye gidip toplu katliam yapmanın vermiş olduğu zevk işte battlefield'dır.
 
#4
Farcry 2, Crysis'in gölgesinde kalacak diye düşünüyorum. Ayrıca Crysis Türkiye'de tamamı Türkçe olarak satışa sunulacak. Avrupadaki fiyatından ucuz olacak. EA games söz verdi. :D

Farcry 2 ayrıca çok değişik bi motorla yapılıyormuş. Daha evvel hiç kullanılmayan, yeni bit motormuş. Unreal'ın suyu çıktı sanki. Bu da güzele benziyor ama ...

http://img165.imageshack.us/img165/6903/farcry22007082201452121db5.jpg

http://img165.imageshack.us/img165/7676/farcry22007082201451392fl7.jpg

http://img165.imageshack.us/img165/2351/farcry22007082201450667di2.jpg

Bir fikir edinmene yardımcı olur en azından.

Aimgod ha ? Eheh. Orası güldürdü beni :D. Herhalde bizim gençlik bir 30 yıl sonra Battlefield'ı falan keşfedecek. " Aaa abi bırakalım 1,5'i BF diye bir oyun buldum var ya grafikler süper hede hödö"
Bu arada Battlefield 'ın da 2142'den sonra yenisi geliyor. Bad Company ... Üstelik araya senaryo dahi atmışlar. 2 Müslümanı canlandırabileceğiz.

Şu vidyoyu izle istersen. Son zamanlarda böyle komik videolara rastlayamıyorum oyunlar için. EA oyuncuya gerçek bir savaşı yaşatmak istiyormuş.
Buyrun o iki Müslüman'dan bir adet komik vidyo

http://www.youtube.com/watch?v=M_vRDAjfBrw&NR=1

Call of Duty ve Wii ... Wii 'de boks oynadım, hayat boyu oyun oynarken o kadar yorulduğumu hatırlamıyorum vallahi.:) Helal. Call of Duty en sonunda PC için de çıkacak. Modern Warfare adı altında. Günümüz ABD'si herhalde ön planda ...

Şu sıralar sadece Stalker oynuyordum. Ama bıktım yani. Koca Çernobilde bir tane güler yüzlü hatun göremedim. Saçma geldi oyun iyice. Clear Sky ile inşaallah düzeltirler. Neyse işte Armed Assault'a başladım. Ara sıra da FEAR oynuyorum. En son Prince of Persia T2T'yi bitirdim sanırsam :S Bunca şeyi niye yazdım bilmiyorum. Kafam güzel birazcık. Kusuruma bakma. :)
 
#6
ea bu işleri çok iyi beceriyor valla güzel vidyoymuş :)

wii'de call of duty oynamak aslında kolay. tabi wii de daha önce oyun oynamışsanız , çünkü ilk oyununuz olarak cod işkence olabilir wii için. çünkü önemli olan vücut hareketleriniz , refleksleriniz ve remote control kullanma kabiliyetiniz.

pc'deki sistemim çok iyi olmadığı için genelde wii oyunlarını tercih ediyorum artık. 1 haftaya kadar zaten süper bir sistem alacağım , o zamana kadar wii'de call of duty'e devam edeceğim. bir de ondan öncesinde zelda : the twilight princess'i bitirmiştim (wii için çıkarılan en iyi oyun şu ana dek) o oyun resmen beni sardı , günlerdir dışarı çıkamadığımı hatırlarım. :)
 
#9
call of duty 2-3...tabi bir de battlefield 2 ve 2142...gerçi antalyada millet hala counter meraklısı...battlefield dediğim zaman millet o ne lan diyor...
ama cod 2 kadar güzel v gerçekçi bir oyun yok...harika tek kelimeyle...
 
#12
En sevdiğim FPS Metroid serisi. Wii'de bu oyunu oynamalısınız. DS ve Wii'de bu oyunu gece gündüz oynamaktayım. FPS sevmem ama Metroid ayrı. Bir de DS ve Wii'nin o eşsiz kontolleri olunca ...
 

Üst