windows vista

'Forum Meydanı' forumunda gldennn tarafından 19 Eylül 2007 tarihinde açılan konu

  1. burda bahsediyim o zaman.

    elimdeki vistada limewire ares gibi paylşım programlrın son sürümleri çalışmıyo. niyedir acep??
     
  2. Sorunu Biraz daha açarsan ,hata mesajları gibi yada uyarı mesajları gibi ekrana gelen hataları söylersen daha fazla yardımcı olabiliriz.
     
  3. macromedia lısanslı urunler dreamweaver gıbı prog larda calısmıyor
     
  4. bu vista pekbi sorunlu çıktı. yeni aldığım bilgisayar 1 gb rem sahibi bu vista sayesinde kasıntı kasıntı çalışıyor. xp ye çevircem. acaba vistadan xp ye geçiş yapsam driverlarda bi sorun çıkartır mı?
     
  5. Yeni aldığın bilgisayar bir laptop ise sorun çıkarma ihtimali olabilir. Öncelikle üretici firmanın web sitesine gidip orada xp driverları var mı yokmu bakman gerekiyor çünkü direk vista lisanslı olduğu için bazı firmalar xp driverlarını sitelerine koymuyorlar ( bakınız ben çok çektim :lol: ) eğer yoksa sende benim yaptığımı yapıp 3 saat nette dolaşıp tek tek driver arayacaksın :lol:

    Yok masa üstü bilgisayarıysa zaten işin kolay elindeki driver cd leri zaten xp desteklidir çok rahat şekilde xp ye geçebilirsin.
     
  6. laptop .......... bulacaz artık bişekilde :roll:
     
  7. Bende 2GB ddr2 ram var benimkide kasıyor.Bu driver bulma işini biri tam açıklayabilirmi bende vistayı silip xp ye döndürmek istiyorum ama yapamazsam diye korkuyorum çünkü vista'nın cd'si yok.Mesela tek tek bulmaya kalksam neleri bulmam gerekir?
     
  8. anakart, ses kartı ( on board sa anakart sürücüsü yeterli), ekran kartı sürücüleri , varsa harici olarak bağladığın donanım sürücüleri (örn: yazıcı, scanner vs) bulman gereken sürücüler. Laptop ise elinde sadece recovery cd si vardır ve dolayısıyla sadece vista sürücüleri olacaktır üstünde, ama donanımların üreticilerini ve modellerini bildiğin sürece, internet sitelerinden xp sürücülerini bulabilirsin. Orada da yoksa, illegeal sürücüleri google dan aratarak bulabilirsin.
     
  9. bendede vista cd si var 30 günlük... crack yapıyorum windows bozuluyo bir daha açılmıyo nedendir acep?? aslında kasıyo ama yinede vista güzel gibi...
     
  10. Ne bekliyorsun ki? :D
     
  11. kardeşim bu ne ya? lap top alacam, hepsin de vista var :x ! olmuyor böyle.
     
  12. demek ki crack yapamıyorsun ki deneme süresi sonunda kilitleniyor :) Ayrıca bu yaptığın illegal,yapıcaksan da bir daha burda veya başka forumlarda yazma sonra, hem senin hem forumun başı ağrır.Ayrıca şuanda hazır bir işletim sistemin varsa hiç vistaya bulaşma derim.Her ne kadar Microsoft vista için service pack çıkartmıycaz,vistada çok büyük sorunlar yok desede epey sorunlu bir sistem şuanda.Bence yeni çıktı iyidir mantığını bir yana bırakın ve nette forumlardan takip edin ve görün milletin nasıl yakındığını.
    En başta herşeye bir efekt katmışlar bilgisayar hiçbirşey yapmıyorken bile %10,fareyi oynatınca %50 CPU kullanıyo,buda bataryanın canına okuyo.Bunlar kapatılabiliyor ama o zamanda berbat bir görünüme sahip oluyorsunuz.Windows 95den farkı kalmıyo.
    2.olarak ağ bağlantıları konusunda sorunlar var, bazen ağlar kayboluyo ve makinaya reset atmadan geri gelmiyo.
    3.Windows'un eski sürümlerinde de olan bir özellik vardır,dizin oluşturma.Bu bilgisayarda dosya ararken normalde önceden hazırlanan listelere bakılarak hızlı bir şekilde arama yapmak içindir.Faydalıdır ancak çok olmasada hafıza ve kayıt hızından yer.Eskiden bu kapatıldığında bilgisayar normal arayarak sonuç çıkartıyodu ancak vistada bu özelliği kapatırsanız arama yapma özelliğini toptan kapatmış oluyorsunuz.
    4.İşletim sisteminin kapladığı güzel(!) boyuttan söz etmeme gerek bile yok sanırım,zaten dillere destan.
    5.En ufak gereksiz şey için bile her zaman ram ve işlemci kullanmasının dışında basit şeyler için bile aşırı derecede yükleniyor cihaza.örneğin sidebar denilen kullanışlı ek bile minimum durumda 90mb ram ve %5 CPU kullanıyor.İE de aynı şekilde 50-120MB arasında değişiyor...
    6.Daha neden olduğunu çözemedim ama bluetooth bağlantısında bluetooth kontrol penceresini kapattığınızda cihazla bağlantınızı kesiyo.Örneğin kulaklığa bağlı kalmak için arkada sürekli pencere açık kalması gerekiyor.
    7.Başka bir başlıkta biri yazmıştı alacaksanız vista ultimate alın diye kesinlikle katılıyorum,şaçma sapan gereksiz kısıtlamalar yapmışlar.Özellikle benim gibi sistemin ayarlarına göz atmayı seven birisiyseniz sürekli dolaylı yoldan vistayı terfi ettirmeniz gerektiğini bildiren yazılarla karşılaşıcaksınız.
    8.Windows xp'de olduğu gibi uyumluluk modu yine tamamen yalan ve hiçbir şekilde eski uygulamaları çalıştıramıyorsunuz.
    9.Bazı bilgisayarların içinde gelen ve 60 günlük deneme sürümü olduğu iddia edilen office 2007 fiyasko sakın aldanıp para vermeyin,deneme süresinin dolmasını bile beklemedim ben direk uçurdum.
    10.Vistanın hediyesi norton'u zaten herkez biliyor.Tam bir işlemci ve ram dolayısıyla batarya düşmanı.Tavsiye:aldığınız gün silin.
    11.Media player'ı kullanırken ağ üzerinden başkalarının sizin ne yaptığınızı izlemesi hiç hoş değil.Kapatılabiliyor diyen arkadaşlara:kapatılmıyor sadece gizleniyor buda biraz uğraşarak açığa çıkartılabiliyor.
    12.Uzak Masaüstü bağlantısı tam bir felaket.Dizüstümde vista,masaüstü bilgisayarımda xp kurulu.vistadan xp'yi yönetebilirken(internet üzerinden yapmayı hala başaramadım anca lan üzerinden oluyor),xp'den vistayı yönetemiyorum.hatta bırakın xpden bağlanmayı diğer vistalardan bile bağlanılmıyor.
    13.Internet Explorer internette bir sorunla karşılaştığında kendini kilitliyor.

    Gecenin bu saatinde bu yorgunlukla daha fazla aklıma gelmiyo geldikçe listeye eklerim.
     
  13. aydınlatıığın için çok sağol.. valla vista yüklicektin vaz geçtim...
     
  14. Ayrıca Laptobla gelen Vista Home Edition sürümünü haliyle beğenmeyip zamanında ultimade geçmiştim illegal yollarla bir güzel orjinal hale getirdim ve microsoftun her türlü onayından geçtim ama işin güzel yanı orjinal olarak gelen home edition sürümünde malesef geçemiyorum :) kopya olduğunu söylüyor ama etkinleştiriyor garip hatta saçma bir uygulama :) şimdilik xp ile idare ediyoruz.
     
  15. şu anda vista kullananlar bir şekilde şikayetçiler, eskiden alışık oldukları programları kullanamıyorlar, oyunlar falan uyumlu değil, falan fişman ama şu anda tüm sistemlerin vistaya uyarlanması süreci içerisindeyiz, aynısı xp için de olmuştu, kimse kullanmak istemiyordu, vista kullanıcıları xp ye dönme isteklerini bir kez daha gözden geçirsin derim, biraz sabır ;)
     
  16. ben xp'ye geçirdim bile. 1 gb rem var ve vistadayken acaib kasıntı çalışıodu. bölümüm gereği çizim programlarına ihtiyacım vardı ve solidi vistadayken yüklesem sorun çıkartırdı. neyseki xp yükledim canavar gibi çalışıyo evelallah :) değil solid yanına autocad, mechanical falan ne yüklersem yükliyim kasacağını sanmıyorum :wink:
     
  17. bir hafta on gün kulladim ama dayanamadim sildim,bence üstünde daha cok calisilmasi gereken bir program...
     
  18. vista, xp ye göre daha komplike bir işletme sistemi olduğu için aynı bilgisayarda daha yavaş çalışması normal elbet... fakat şu anda herkes bir şekilde vistayı elden çıkarmaya çalışıyo ama yanlış yapıyosunuz bak :) 5-6 ay sonra vista oturacak, bütün programıydı,sistemiydi,oynuydu cartıydı curtuydu vistaya uygun hale gelicek, o zaman pişman olucaksınız, geçen gün bu işleri bilen birisnden duyduğum birşey göre; şu an yazılım piyasası vistaya geçis sürecini yaşıyor, yani vistada bir sorun yok, şu anki mevcut sistem vistaya uygun olmadığı için sorun yaşanıyor ama "yok kardeşim, ben istemiyom son sistem işletim sistemi, zaten makinem yeteri kadar hızlı değil bi de vistanın laubaliliğini hiç çekemem" diyosanız, saygı duyarım :)
     
  19. Windows Vista'nın asıl sorunu ciddi anlamda optimize edilmeden ve son kullanıcı hakkında çok yenilik içermeden piyasaya sürülmüş bir işletim sistemi olmasıdır.Son kullanıcı açısından getirdiği yeniliklere bakarsanız "WindowBlinds yüklenmiş XP" tanımı doğru geliyor,çünkü Aero -ki şu an çoğu bilgisayarda çalışmaktan öte kaynak yiyici olmakta- dışında normal bir bilgisayar kullanıcısına "Şu farkı var,bu özelliği şöyle yeni..." denecek çok şey yok.Bizim halkımız ise "Windows 95'ten şaşmıcan abi!!!" kültürünü sindirdiğinden "Ne gerek var Vista'ya?" diye sormakta ve buna net cevap alamamakta...IT profesyoneline,ağ yöneticisine ya da programcıya yönelik güzellikleri bol...Ama Facebook-MSN seviyesi kullanıcıya göre makyajlı XP'den ötesi değil...

    Yavaşlığı ve performans düşüklüğü ise,hem şu an olan sistemlerin özellikle laptopların Vista'yı tam verimle çalıştıracak seviyede olmaması,olanların pahalı olması ve Microsoft'un kağnı hızındaki dosya taşıma işlemleri gibi sorunları düzgünce optimize etmeden sistemi piyasaya salmasından kaynaklanıyor.Aero sağlam bir ekran kartı istiyor.Sistem bekleme halinde bile 1GB RAM'i işgal edebiliyor ki şu zamanda giriş olarak 1GB RAM sunulmakta...

    En büyük hayalkırıklığı ise tekrar Microsoft'tan geliyor.Daha önce hiçbir işletim sistemi arası süreyi bu kadar uzatmayan Microsoft'tan herkes farklı ve düzgün birşeyler bekliyordu.2001 sonunda çıkan XP'deki değişiklikler Windows 95 sonrası sistemler arasında en köklü olanlarıydı.XP sonrası çıkan iddialar Vista'yı SQL bazlı yeni dosya sistemi,3D masaüstü gibi farklı şeylerle donatılacağını yönündeydi.5 sene sonunda ise görüyoruz ki dağ fare doğurmuş.Vista gereksinimleri yüksek,optimizasyonu az,yenilikleri ise fazla olmayan bir sistem olarak karşımıza geldi.3D masaüstü olarak eklenen 3D Grip olayı tamamen fason...Dosya sistemi olarak hala NTFS ve FAT32 var.Ayrıca günümüz bilgisayarlarına göre ağır bir sistem,XP'den alınan performansın onda birini vermiyor.E son kullanıcıya yönelik değişikliklerde çok değil...Buna birde sözde güvenlik olarak saçma sapan UAC sistemi eklemişler,kapatsan sistem dosyalarını korumayı kesiyor,kapatmasan ona buna "Emin misin?Bak popona iğne batar garışmam." tadında uyarı verip sistem kaynağı yiyor.Sonuç itibariyle Vista beklentileri karşılayan sistem değil,olamadı.Microsoft'un son kurbanı kendisi...

    Şu an için yeni sürüm olan Windows Vienna çalışmaları sürüyor ve bu sistemi 2010'da yayınlayacaklar.Demek ki Vista Microsoft için bile ara geçiş sistemi olarak sürülmüş.
     
Benzer Konular
  1. filthy
    Yanıt:
    19
    Gösterim:
    5,729
  2. eXpert
    Yanıt:
    11
    Gösterim:
    1,537
  3. rockgirll
    Yanıt:
    54
    Gösterim:
    5,980
  4. chinomoreno
    Yanıt:
    6
    Gösterim:
    1,208
  5. Wasp
    Yanıt:
    44
    Gösterim:
    1,921
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş