Referans Monitor vs 2x12 Kabin

#1
Herkese Selam;

Öncelikle tüm forumu dolaşmama rağmen tatmin edici bir cevap bulamadım. Ev ortamında ses kartı ve th3 ya da bias fx tarzı programlarla sizce referans monitörü mü kullanmalıyım yoksa daha uygun fiyata rack power amp ve 2x12 bir kabin mi?

Amacım kayıt yapmak değil sadece iyi bir ses almak. 8 inç bir ref monitör 2x12 inç celestion kabinin dololuğunu verir mi?

Saygılar.
 
#2
Herkese Selam;

Öncelikle tüm forumu dolaşmama rağmen tatmin edici bir cevap bulamadım. Ev ortamında ses kartı ve th3 ya da bias fx tarzı programlarla sizce referans monitörü mü kullanmalıyım yoksa daha uygun fiyata rack power amp ve 2x12 bir kabin mi?

Amacım kayıt yapmak değil sadece iyi bir ses almak. 8 inç bir ref monitör 2x12 inç celestion kabinin dololuğunu verir mi?

Saygılar.
amacın kayıt yapmak değilse ve sadece ev ortamında kullanacaksan sağlam bir lambalı combo amfi almanı öneririm...ya da boss katana serisi modellemeli bir amfi...katana bias+kabin ya da bias+monitörü her türlü sollar...
 
#3
Herkese Selam;

Öncelikle tüm forumu dolaşmama rağmen tatmin edici bir cevap bulamadım. Ev ortamında ses kartı ve th3 ya da bias fx tarzı programlarla sizce referans monitörü mü kullanmalıyım yoksa daha uygun fiyata rack power amp ve 2x12 bir kabin mi?

Amacım kayıt yapmak değil sadece iyi bir ses almak. 8 inç bir ref monitör 2x12 inç celestion kabinin dololuğunu verir mi?

Saygılar.
12 inç, 10 inç için bile ciddi fark yaratır. Bas tepkisi açısından özellikle, havanın ittirilmesi hususunda hoparlör çapı en önemli şey. Gitar çalarken de biraz hard'n heavy soundlara haşır neşirseniz, onu arayacaksınız.


Referans monitörünü alıyorsanız asıl amacınız kayıt yapmak olmalı. Onunla da pek ala gitar çalınıyor ancak yanında esamesi bile okunmaz.

Gel gelelim, o 'rack power amp' işi öyle yazıldığı kadar kolay değil :) Rack preamp'ime çok uzun süredir uygun bir lambalı power denk getiremedim, ayrıca çok pahalılar. 22 Caliber ya da 44 Magnum gibi pedalları da düşünebilirsiniz ancak benim tavsiyem Bias gibi işin simulasyon kısmıyla öne çıkan yazılımları kendi -ya da harici- kabin simulasyonlarıyla kullanmak daha verimli olacaktır. Daha iyi olur demiyorum kesinlikle, hele hele ortada 2x12 varsa; ama verilen paraya değer mi bilemiyorum.

İki seçenekten birisini seçiyorsak ton açısından elbette gitar kabini, fakat ben seçecek olsam referans monitörünü -odanın büyüklüğüne göre hoparlör çapı değişebilir- seçerdim. E çünkü kayıt benim önceliğim :) Gereksinimlerinizi iyice düşünün; eğer flate yakın bir hoparlör alıp, daha güzel miksler yaparak insanlarla kayıtlarınızı paylaşmak, evde gitar çalmaktan daha önemliyse referans monitörü alın.

Yani ileride diğer seçeneği de edinirsiniz zaten :)
 
#5
Yıllarca referans monitör kullandıktan sonra kabine geçmiş biri olarak kesinlikle kabin derim. Monitör kaliteli bile olsa aynı tadı vermiyor.
Monitör alacaksan da çalım amaçlı olarak Yamaha HS7/HS8 iş görür, daha pahalısına gerek yok.
 
#6
Arkadaş cok basit ve düzgün bir soru sormusş fakat konu hemen ''lambalımı yoksa transistörlümü'' başlıgı altında ucu bucagı sonu olmayan karmakarısık,acılan konu ıle alakasız cevaplar ıceren bir döngüye sokulmuş resmen.
Arkadaşlar adam bias gibi programlarla ile kullanacagım diyor.Neyin power ampıda kabin modellemeside preampı yahu :)
Adam zaten modellemeli cihazlar ile çalısacak ve cok basıt bir soru sormu.
''Referans monıtoru o tadı vermez'' diyen arkadaşlar bunu neye dayanarak söyledik?
Referans monıtoru adı ustunde REFERANS yanı sızın ses kaynagınızdan cıkan sınyalı(cep telefonu,pprocesor,ipod,arabateybı bile) yanı bunu alır ve o cıhazın cıkıs kalıtesı neyse o sekılde sıze verır.
Boyle bır calısma tarzına preamp ve kabın modellemesı veya,combo amfi baglamak ne kadar akıl karı bır ıs?
Sonra bu adam bıastan aldıgı efekltler ıle combo kabını carpısması yuzunden yine guatamela corbasına katılmıs sarmısaklı yogurt mayası gıbı bır ton alınca neye ugradıgını şaşıracak.

Kısaca kısa ve net cevap.Evde bias,amplitube,procesor,ses kartı gibi ekıpmn ve arayuzler kullanarak muzık yapacaksan,referans monıtorunden baska bır kaynagı kullanmaya calısmak sana hem zaman hem maddı kayıp hemde tonal anlamda zevksız bır muzık sunacaktır.
Gecen sene 2 adet yamaha hs7 aldım,roland quad capture ses kartımla 500 tl lık leptop aracılıgı ıle amplıtube ıle kayıt yapıyor,hayvan gıbı gitar çalıyorum.
Soundlar ve kayıt tonlarım album kayıdına pazarlanmanın 1 gomlek daha belkı altındadır o kadar ıddaalıyım.
Combo amfıylede caldım onuda denemıs br insanım.

Bu işin aslında en temız fakat bır o kadar masraflı yolu sm57 ıle mıkrofonlanmıs bır lambalı amfıdırkı oda en az fender blues jr veya peavey classıc 30 dan başlamak kaydıyla o standartta bır lambalı amfın olacak onun altını hıc karıstırmıyorum bu işe.
Kaldıkı bak yıne basa donduk.Ilerleyen gunlerde bır lambalı amfıde olsun dedıgın zaman ondan cıkan tonları kayıtta kullanmak veya adam akıllı duymak ıcın yıne referans monıtoru kullanmak gerekecek.
Dolayısıyla yukarı tukursen hs7 asagı tukursen bx8 :)

Elımden geldıgınce anlamanı saglamaya calıstım umarım faydası olacaktır.
 
#7
3-4 yıldır Bias FX hem canlı sahnede, hem ev de kullanıyorum. Referans monitörlerim de var. Amfi hissiyatı ve gerçeklik için bu işin doğrusu 12" kabin ile kullanmaktır.
 
Üst