Tel yüksekliği ayarlanması..

'Elektro Gitarlar' forumunda posetcayy tarafından 26 Eylül 2007 tarihinde açılan konu

  1. Selamlar,

    bilindiği gibi teller gitara ne kadar yakın olursa çalım daha da kolaylaşıyor.
    gitarın bu yakınlık seviyesini kaldıracak kalitede olması gerekiyor birde ayarlar devreye giriyor.


    Kelly3 gitarım vardı, onun tellerını ındırebıldıgım kadar ındırdım ve süper bi calım kolaylıgı oldu ses kirli cıkıyordu tabi cogu zaman ama soloda farketmıyordu tellerın yakın olması...

    Neyse O gitarimi sattıktan sonra..
    sonraki gitarlarda bu rahatlıgı yakalamam kolay olmadı her ustayapamıyor demek istemiyorum ama ınce bır ayrıntısı oldugunu düşünüyorum
    Fretlerin çok sağlıklı olması ve sap ayarı burada önem kazanıyor. kanımca.

    ama sap ayarlanırken "iç büyey ve Dış bükey" olarak 2 türlü bi sap ayarı olduğunu duydum,
    eğer doğruysa
    hangisi telleri 0 derece kadar yakınlaştırdığımızda tum notalardan eşit ses verecek ve fretler tele temas etmeyecek,

    bunu öğrenmek istiyorum

    tşkler
     
  2. Cok fazla da yakınlaştırmak okadar da iyi değil, sustain bir kere azalıyor,bence cızırtı yapmayan en iyi yakınlığa ayarlamak en mantıklısı..
     
  3. Gitarda tellerin yakın olmasıyla gitarın kalitesinin pek bir alakası yok :)

    Gitarda telleri yeteri kadar yakınlaştırabilmen sadece fretlerin iyi ve aynı seviyelerde çakılmış olmasına ve gitarın iyi ayarlanmasına bakıyor..

    Senin bahsettiğin sapın bükük olması olayı yurtışında "relief" deninlen şey. relief de türkçe'de ferahlama, rahatlama gibi bişey demek. Yani sapı dimdik değil de hafif içe doğru eğik olacak şekilde ayarlıyorsun. Yani truss-rod'u hafif gevşetiyorsun, sapın dümdüz durduğu duruma göre..

    Ayrıca bence tellerin çok yakın olması iyi bir şey değil. Hem çalım açısından hem de ton için :) Teller yüksek olunca daha tok ses veriyorlar. Hatta genelde metal çalan insanlar kalın telleri ince tellerden daha yüksek olacak şekilde ayarlıyorlar daha dolgun bir ton alabilmek için. Çalım açısından kötülüğüyse tuşe olayını kötü etkiliyor olması, ayrıca sustain gibi problemler :)
     
  4. ya Kalın 2 teliin floydrose zamaningosunu biraz yüksek tütabilirsek Ton gene fena gelmez diye düşünüyorum=)

    artık sapımız İÇe doğru bükük olacak deemek ki=)
     
  5. Fretleri uygun şekilde seviyelenmiş 0 bir gitarın minimum tel yüksekliğini sadece klavyenin radiusu belirler.

    Ama dave'in bahsettiği relief dışında gelişen olaylar da var. Gitar hakkaten kalitesizse veya iyi bakılmamışsa truss rod ile ayarlanamayacak bükülmeler oluyor, sap ekleminden hemen sonra. Bu durumda optimum seviyeye indiremezsiniz telleri cızırtı olmadan. Sap atmış demektir yani.
     

Bu Sayfayı Paylaş