Prosesörler en fazla ne kadar gelişebilir?

#1
Piyasada gerçekten çok başarılı prosesörler var fakat hiçbiri analog lambalı tonlarına ulaşabilmiş değil. Sizce prosesörlerin birebir, en ufak bir fark olmaksızın lambalı amfileri modellemesi mümkün mü? Eğer prosesörler bu kadar gelişirse lambalı amfiler tarih olacaktır diye düşünüyorum.
 
#2
Eninde sonunda olacaktır. Sonuçta amfi rastlantısal tepki vermiyor. Şimdi bi uzman arkadaş beni bozmasın ama bence üst düzeyler hali hazırda analog pedalı simule edebiliyorlar.
 
#3
Piyasada gerçekten çok başarılı prosesörler var fakat hiçbiri analog lambalı tonlarına ulaşabilmiş değil. Sizce prosesörlerin birebir, en ufak bir fark olmaksızın lambalı amfileri modellemesi mümkün mü? Eğer prosesörler bu kadar gelişirse lambalı amfiler tarih olacaktır diye düşünüyorum.
Artık kayıtta lambalı amfi tonlarına ulaşabiliyorlar zaten.
Asıl sorun, "lambalı amfi çalma deneyiminin" modellenemeyen bir şey olması... İş insan deneyimi olunca mesele karmaşıklaşıyor. Lambalı amfiler tümden tarihe karışıp onları çalmanın nasıl bir his olduğu tümden unutulursa, durum değişebilir. Bu olmadığı müddetçe lambalı amfi deneyimi hep farklı bir şey olmaya devam edecek. Gitaristlerin tercihleri bunu gösteriyor.
 
#6
Bırakın prosesörü telefonda bias gibi görece dandik bir uygulama ile beş dakikada yazacağım bir tonun bile amfi ile stabil bir kıyaslamasını yapmanız ve hissiyatını ayırt etmeniz gerçekten çok zor. Böyle keskin savlara ihtiyacınız yok. “Lambalı amfi tadını hiçbir şey vermiyor” devri biteli epey oldu ve artık kişisel tercihlerin ötesinde pek belirleyici bir unsur kalmadı. Ben yazılımlar ve dijital donanımlarla sonuç alırım, siz amfilerle ve geleneksel yöntemlerle sonuç alırsınız, olay tamamen zevk renk ve maddi kapasite meselesi.

Benim deneyerek ve kıyaslama şansı bularak vardığım sonuç bu sınıfta kemper’in ezici bir üstünlüğü olduğu yönünde. Tavsiyem; araştırmanızı aktüel deneyimler ile sürdürmeniz yönünde olur. Şaşıracak ne kadar çok şey olduğunu ve birçok fikrinizin kendiliğinden değiştiğini gördüğünüzde/duyduğunuzda muhtemelen hak vereceksiniz.
 
#7
Daha önce kendi sitemde de ele aldığım bir konuydu lambalı mı dijital mi diye daha sonra bu yazıyı paylastıgımda kendi gitarist arkadaslarımdan lan döveriz seni ne demek dijital falan diye atladılar .

yani demek istedigim gitaristlerin her zaman tercihi lambalı analog ürünler olacaktır.

yada yıllar sonra bile bugun teknoloji ne kadar kaliteli ürünler bize sunmus olsa da

nasıl bugun biçok mukemmel futbolcu olduğu halde pelenin elinden kimsenin dunyanın en iyi futbolcusu unvanını alamayacak olması gibi7

dijitaller ne kadar kaliteli olursa olsun analogun yeri her zaman apayrı olacaktır.
 
#8
@swish0726 "hiçbiri analog tonlarına ulaşabilmiş değil"
En az 5 yıldır dinlediğin albümlerin çoğunda dijital prossesörler kullanılıyor. Bunları kulakla ayırabileceğini düşünüyorsan sana birkaç örnek göndereyim hangisinin "analog" olduğunu bana söylersin.
Tamam kayıtlarda aradaki farkı anlamamız mümkün olmasa da (ki ayırt edebilecek insanlar mutlaka vardır bence), bir lambalı amfinin yanındayken duyulan o sıcak, dolgun tonu herhangi bir prosesör veya modeling amp ile duymak münkün değil bence. Kulağın ayırt edemeyeceği kadar ufak bir fark demek hala fark var yani henüz bir lambalı amfi olamamış demektir. Ben %100 taklit etmekten bahsediyorum.
 
#9
Un
Daha önce kendi sitemde de ele aldığım bir konuydu lambalı mı dijital mi diye daha sonra bu yazıyı paylastıgımda kendi gitarist arkadaslarımdan lan döveriz seni ne demek dijital falan diye atladılar .

yani demek istedigim gitaristlerin her zaman tercihi lambalı analog ürünler olacaktır.

yada yıllar sonra bile bugun teknoloji ne kadar kaliteli ürünler bize sunmus olsa da

nasıl bugun biçok mukemmel futbolcu olduğu halde pelenin elinden kimsenin dunyanın en iyi futbolcusu unvanını alamayacak olması gibi7

dijitaller ne kadar kaliteli olursa olsun analogun yeri her zaman apayrı olacaktır.
Bu kadar başarılı modeling amp ve prosesör olmasına rağmen neden sanatçıların bir çoğu lambalı amfi tercih ediyor? Yani aslında prosesörler lambalı amfiler kadar iyi ama sırf nostalji olsun diye veya havalı vintage görüntüsünden dolayı mı lambalı amfiler tercih ediliyor demek istiyorsunuz?
 
#10
Artık kayıtta lambalı amfi tonlarına ulaşabiliyorlar zaten.
Asıl sorun, "lambalı amfi çalma deneyiminin" modellenemeyen bir şey olması... İş insan deneyimi olunca mesele karmaşıklaşıyor. Lambalı amfiler tümden tarihe karışıp onları çalmanın nasıl bir his olduğu tümden unutulursa, durum değişebilir. Bu olmadığı müddetçe lambalı amfi deneyimi hep farklı bir şey olmaya devam edecek. Gitaristlerin tercihleri bunu gösteriyor.
Yanlış anlamadıysam: Dijital amfiler asla lambalı amfiler kadar başarılı olamayacak ve lambalı amfi hissini veremeyecek. Bu da demek oluyor ki lambalı amfiler en az 100 yıl daha, belki de daha fazla müzisyenlerin bir numaralı tercihi olacak.
 
#12
Bu işin sonu yok. Nasıl ki bilgisayar teknolojisi bir yol kat ediyor, bu sistemler de aynı doğrultuda gidecek. Amfi mi, modelleme mi konusu ise tamamen kişisel tercihlerle belirlenecek bir şey. Nihayetinde notalar bileşiminden müzik yapılacak. Nasıl konforlu hissediyorsak öyle davranmaya devam.
 
#13
Analog amfi ve digital ton karşılaştırması her zaman olur.
Kayıt dünyasında şuan lambalı amfi mikrofonlama dönemi bitti.
Şuan digital kullanımı daha çok tercih ediliyor.

Peki neden ?
Çünkü kayıt gitarınızın clean tonunda kaydediliyor ve saklanıyor.
İstediğiniz amfi örneklemesini, pedalları üzerine istediğiniz kadar ekleyebilir veya ayar yapabilirsiniz.
Bu bir mucize gibidir. akşam kayıtta Mesa amfi tonunda dinlersiniz, sabah ya birde Fender amfi tonunda mı kullansam dersiniz.

Tabii ki bire bir aynı nüansları veremeyebilirler ama digitallerinde yapabildiğini analog setup veremiyor.
Birde tersten bakın, orada elde ettiğiniz tonu verebilen analog setup yok.
Benim kendi tonum olsun diyenler için imkanlar sunuyor.

Son bir noktaya daha değineyim;
Amfi mikrofonluyoruz ya orada zaten analog setup o an digitalleşiyor.
Siz amfiden çıkan sesin güzelliğini zaten kayıtta duyamıyorsunuz, kayıtta artık digital olmuş durumda.
 
#14
Yanlış anlamadıysam: Dijital amfiler asla lambalı amfiler kadar başarılı olamayacak ve lambalı amfi hissini veremeyecek. Bu da demek oluyor ki lambalı amfiler en az 100 yıl daha, belki de daha fazla müzisyenlerin bir numaralı tercihi olacak.
Yaklaşık 10 yıl önce bende aynen böyle düşünüyordum. Sadece bir kaç model amfi ve prossesör deneyimlemiştim. Bu konulardaki fikirlerim daha çok çevrede genel ve yüzeysel konuşulan mevzular ile paralel ve doğal olarak onları da kabullenerek oluşmaktaydı.

Lambalı amfi en iyisi değildir, Hatta amacınıza göre en kötü tercih bile olabilirler. Piyasada lambalı olduğu halde tonları rezalet olan sürüyle model olduğu gibi, transistörlü - Solid state olmasına rağmen üst seviye labalı amfiler ile yarışacak amfiler mevcuttur. Roland Blues Cube, Jazz chorus, vb...
Mesela solid state devreli olan Marshall Valvestate; amfiyi "Tommy Victor (Prong), Billy Gibbons (ZZ Top) and Chuck Schuldiner (Death) " . Sunn Beta Land - Cobain, Adam Jones (Tool ) Randall Rg-80/100, Dimebag darrel,George Lynch. Lab Series Mphilers; Allan Holdsworth, B.B. King albüm ve sahne performansında, Gallien-Krueger; Iron Maiden dan, Motley Crue ya... 80 ler glam kuşağında sayısız albüm kaydında kullanılmıştır. ...
Albert King, Robbie Krieger,Mike Stern, Ty Tabor (King's X),Shawn Lane ,George Benson, John McLaughlin, Johnny Greenwood (Radiohead) John Fogerty ,Joe Strummer ,Tom Petty.. diğer bildiğim
Transistörlü ya da solid state çalan gitaristler.

Tamam kayıtlarda aradaki farkı anlamamız mümkün olmasa da (ki ayırt edebilecek insanlar mutlaka vardır bence), bir lambalı amfinin yanındayken duyulan o sıcak, dolgun tonu herhangi bir prosesör veya modeling amp ile duymak münkün değil bence. Kulağın ayırt edemeyeceği kadar ufak bir fark demek hala fark var yani henüz bir lambalı amfi olamamış demektir. Ben %100 taklit etmekten bahsediyorum.
Diğer bir husus dijital modelleyiciler. Modelleme doğruluğu için bu cihazların uygun ekipmanlar ile kullanılması gerekir. Dijital modelleyicileri Transparan bir Power amp, Modellemenize uygun, bire bir kabin ile kullanırsanız en doğru sonucu alırsınız. Bunu doğru yaparak performansından şikayetçi olanı ben hiç görmedim.
Bir çoklarının yaptığı gibi; gidip 5" 8" stüdyo monitörüne bağlarsanız, Amfi FX e, input a girerseniz doğru çalışmış olmazlar ki. Mesela orjinali 4x15" Closed back olan bir modellemeyi, 1x12" celestion Open back alakasız bir speakera yönlendirip aynı hissiyatı mı bekliyeceksiniz ? Sonra "prossesörler gerçekçi değil be yauğhy !!!"
Şu an sahnede , kayıtta kemper AxeFX ve diğer modelleyicileri kullanan müzisyenleri saymakla bitiremeyiz.
 
Son düzenleme:
#15
Gitarist iseniz;
Digital dünyayı ve oradaki en iyi tonların nasıl yakalandığını öğrenmek şart oldu.
Çünkü yakında stüdyoya dahi gitmeyeceğiz, hepimiz bir programa bağlanacağız.
O program üzerinden pluginlerimizi (tonlarımızı) açacağız ve grup elemanları evinden katılacak.
Bu şuan başladı.
Yeterince hızlı internet altyapınız varsa yapılabiliyor.

Hatta uzaktan kayıt yapabilirsiniz.
 
#16
@srv975 in dediği gibi durumu tersten düşününce afallamak çok olası. Kayıtlarda artık bir değil bir çok amfi blend ediliyor. Hadi analog setup'i kur da yap bakalım. Astarı yüzünden pahalı ve zahmetli olur.
Metallica konserlerinde axefx'e geçmişken tonla sanatçı canli performanslarinda kemper kullanıyorken artık çok da irdelemenin alemi yok
 
#17
Yurt dışı forumlarda ve genel olarak takip edebildiğim her ortamda dijitalin yeri ayrı lambalı amfilerin yeri ayrı olayını oturtmuşlar...her ikisinin de amaca, bütçeye uygun kullanımı seviyesine gelinmiş...ben plugin olayına amplitube 1 ile, prosesör olayına 90larda zoom 1050 ile başlamış birisi olarak gelişimden memnunum ancak dijitalin gelişiminin amfileri bitirmesi bir yana amfi üretimini desteklediği, pazarını büyüttüğü görüşünde herkes....

Nasıl ki bir çok gitar markası çıkıyor, gitaristler marka oluyor (Zakk, Tosin, Ola, Chappers vs) bunlara rağmen custom gitar yapan luthierler gayet iyi iş yapıyorlar...sürekli dolular...iyi olanlar tabii...

Lambalı amfiler de sürekli gelişmeye ve hep olmaya devam edecek...tonejunkie kemper profil üreticisinin kataloğuna göz atarsanız custom, rare, vintage amfi işinin nerelere ulaştığını görebilirsiniz...

Yabancı forumlarda odalarında 4-5 100-120 wattlık kafa amfiyle takılan amatörler, kilise müzisyenleri dolu...biz fakir ve ortadoğuluyuz kısaca :)
 
#18
Okuyorum ama bundan 100 yıl sonra lambalı amfinin günümüzde ki gibi kullanılacağına inanmak bence bir hayal. Iki basit sebebi var aslında. Bunu müzikle uğraşan birisi olarak yorumlamak yerine tüketici ve üretici acısından bakmak lazım. Müzikle uğraşan insanlar çok duygusal yaklaşıyor ve istisna çok oluşabiliyor ama uzun vadede bilmem kimin tonunu almak için x marka amfiye ihtiyaç duymayacaklar insanlar.
Şimdi ben bir tüketici olarak çoğu aza tercih etmeye çalışırım ve minimum maliyet harcamaya çalışırım. Aslında burada anlatılacak bir şey yok mantıklı olan bu. Ev gitaristleri bir çok tarzda sanatçının kendi tonuna çok yaklaşmaya çalıştığı için bence zaten başarılı bir dijital olsa lambalinin yüzüne bakmazlar. Fantezi olsun diye belki kendine yakın bir amfi alabilirler. Ama ev gitaristleri, amatör kayıt alanlar, youtube vs. zaten en iyi tercih bence dijital sistem. Bu arada gelecek üzerinden konuşuyorum. Canlı sahne, prof. kayıt gibi ortamları bilemiyorum diğer üyeler deneyimlerini yazmışlar.
Ama bir de üretici olarak düşünün. Şimdi bu olay çok garip ve kafamı uzun süredir kurcalıyor, anlam veremiyorum. Biraz saçma düşünce ama bence güzel bir tartışma konusu. Günümüz ekonomik sistemi bildiğiniz üzere kapitalist sistem, Bende kapitalist bir insanım sistem eleştirisi yapmayacağım. Kapitalist sistemin devamlılığı için üretim, teknoloji ve yenilik olması gerekir. Bunlar olmadan ne bu sistem olur ne de bu ekonomik işleyiş içerisinde kar elde edip büyüyebilirsiniz. Amfiye gelmeden önce şu kafami çok kurcalıyor, nasıl olurda gitar firmaları -özellikle gibson ve fender hatta en çok fender- doğru düzgün bir yenilik yapmadan bu sistem içerisinde var olabiliyorlar. Teknolojik gelişme kesinlikle söz konusu ama yenilik yok hatta gerilik var. Insanlar eski gitarlara daha çok rağbet gösteriyorlar. Aklım almıyor, ürettiğin ürününün kalitesini her geçen zaman düşürerek, bir yenilik yapmayarak nasıl daha büyüyebiliyor bu fender? Garip.
Amfi de aslında yukarda anlattığım gibi. Dayanıklı, uzun ömürlü ürünler. Üretici olsam böyle bir mal üretmek istemem ve amfinin düzenli harcama gerektiren tek ürünü lambaları onu da senden almam öbüründen alırım, günümüze pek uymuyor. Halbuki dijital plugin, sistemler öyle mi? Naparim, bir uygulama çıkartırım. Ordan satarım satarım piyasayı doyururum. Sonra bir upgrade getiririm, sadece çeyrek fiyatına daha iyi sound almak istemez misin, der onu da satarım. Oda mı bitti hemen versiyon 2, sadece ev gitaristleri, blues paket, metal paket, bilmem ne paket, bu yeni amfi modellemesi sadece 4.99 vs. Sonu yok. Durum zaten böyle değil mi? :) Üretici olsanız hangisini yapardınız? Bence sırf sadece bu sebepten bitebilir.
Düşüncem bu şekilde, uzun oldu biraz ama.
 
#19
Arkadaşlar, bu iş sadece üretici-tüketici kafasından değerlendirilebilecek bir şey değil. Bazı tasarımlar var ki bunlar asla eskimiyor ve bunun nedeni, o tasarımın benzersiz bir deneyim sunması. Elektrogitar icat edildi diye klasik gitar tedavülden kalktı mı ? Mümkün değil...
Bir başka örnek: Audiofil çılgınlığı yeniden plak basılmasını popüler hale getirdi ki, söz konusu bu adamlar lambalı amfi dışında herşeyi küfürden sayıyor:)
 
#20
Arkadaşlar, bu iş sadece üretici-tüketici kafasından değerlendirilebilecek bir şey değil. Bazı tasarımlar var ki bunlar asla eskimiyor ve bunun nedeni, o tasarımın benzersiz bir deneyim sunması. Elektrogitar icat edildi diye klasik gitar tedavülden kalktı mı ? Mümkün değil...
Bir başka örnek: Audiofil çılgınlığı yeniden plak basılmasını popüler hale getirdi ki, söz konusu bu adamlar lambalı amfi dışında herşeyi küfürden sayıyor:)
Şuan öyle ama ilerde idol alınan artistlerin kaydı dijital olacak sonuçta. Klasik gitar bence biraz absürt bir örnek, kola var diye hoşafta kalkmıyor. Ya da e posta var diye mektupta kalkmıyor. Biraz ilişkinin nasıl yorumlandigiyla alakalı, mp3 çalar ve akilli telefon ilişkisine daha çok benzetiyorum ben.
 
Üst