Pikaptan Kayıt / Yardım Lütfen

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda samwyth tarafından 26 Kasım 2007 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaşlar merhaba,,
    benim Akai marka pikaplı bir müzik setim var, ve müzik setinin arkasında aux girişi var,, iki tarafada aux kablosunu doğru şekilde takıp, ve kablonun diğer ucunu, yani girişini bilgisayarın kulaklık girişine taktığımda bilgisayardaki sesi, müziği müzik setimin kolonlarından duyabiliyorum,
    fakat plaktan bilgsayara kaydetmeyi bir türlü çözemedim,
    aynı şekilde aux bağlantısını bozmadan deniyorum,, bir kaç program yükledim, o programlarda kayıda başlarken aux sesi, cd, giriş, mikrofon, stereo ses, video ses, gibi seçenekler var,, ben aux sesinide, mikrofonuda girişide, streo seside sırası ile denedim kayıda başlarken, fakat hangisini seçtiysem kayıttan sonra ses alamıyorum, ayrıca müzik setinin aux kablosunu hem bilgisayarın mikrofon girişine hemde kulaklık girişine hemde yanındaki mavi girişede takıp denedim sırası ile, yinede sonuç alamadım
    acaba yapmadığım eksik bir şeymi var ?
    bağlantıyla ilgili yada programla ilgili birşey

    bu konu ile ilgili bilgisi olanlardan rica etsem burada paylaşabilirmi ?

    cevaplarınıza şimdiden teşekkür ederim

    saygılar sevgiler,,
     
  2. Kayıt yaptığın programda giriş seçeneği ile senin sinyali girdiğin yer aynı mı bunu bir kontrol et bana sorun orda gibi geldi. Yoksa yaptığında bir hata yok.
     
  3. Evet, girişleri ve programın giriş ayarını aynı şekle getiripte deniyorum, ve her türlü seçenek ile denedim
    fakat bugün bir şey dikkatimi çekti, müzik setinin arkasında aux girişinin haricinde fazladan bir giriş daha var,, aynen aux ' ta olduğu gibi ondada kırmızı ve beyaz şeklinde iki giriş var,, acaba diyorum kayıt için gerekli giriş orası olabilir mi ?
    çünki aux kablosu ile ne yaptıysam ne denediysem olmadı,
    bahsettiğim girişinde giriş yerleri aynen kolonlarımda olduğu gibi mandallı, yani kablonun çıplak ucunu sokupta sıkıştırıyorsunuz, o türden bir giriş
     
  4. Teorik olarak kaynağın output unu kayıt cihazının input una bağlayarak kayıt etmek gerekli. Sizde öyle yapmışsınız fakat pikapınız aux çıkışı açık uç sanırım bu son mesajınızdan anladığım kadarı ile. Ses kartınızdaki girişler ise açık uç değildir. Kabloyu ters bağlıyor olabilirsiniz.Toprak sinyale sinyal toprağa bağlandıysa belki böyle bir problem olabilir.
     
  5. [​IMG]http://www.resim-yukle.com/viewer.php?id=390986Resim%20001.jpg

    [​IMG]http://www.resim-yukle.com/viewer.php?id=968472Resim%20005.jpg
     
  6. Çıkışların, ve kart girişinin resimlerini çekip bir linke yükledim,, fakat buraya aktarırken beceremedim sanırım,
    zaten linkleri görünüyor oradan bakabilirsiniz

    Şimdi, elimde tuttuğum aux kablosunun ucu, yani müzik setimde aux yazan yerin, diğer resimde görüldüğü gibi, çift girişli kablonun bir diğer bağlantı ucu,, ve diğer bir resimdede bilgisayarımın ses kartının girişleri var
    göreceğiniz gibi bir diğer resimdede acaba bu olabilirmi diye şüphelendiğim başka bir giriş var, hani şu mandallı dediğim üstünde AM ANT altındada GNT yazan yer,,, işte oradan bahsediyordum, acaba kayıt için geçerli çıkış orasımı diye
    işte bahsettiğim gibi diğer resimlerdede AUX çıkışlarının ve bağlı olan kablonun ucu görünüyor,,
    söylediğim gibi AUX bağlantısı ile ne yaptıysam kayıt elde edemedim
    acaba diğer resimdeki çıkışla ilgili olabilirmi bu kayıt işi ?

    sizleride yoruyorum,, ama gerçekten onca uğraşıma rağmen bir türlü kayıt elde edemedim,
    radyocu arkadaşıma kaydetmem gereken albümler var,, denemelerimde sonuç elde edemediğim için burada bilenlere bir danışayım dedim
    sizede çok teşekkür ederim Me_ThuS , dilerim artık bir şekilde bağlantıyı kurabilip kayıtları yapabileceğiz

    saygılar sevgiler,,
     
  7. AM ANT - GND dediğin anten ve topraklama için, çıkışla falan alakası yok.

    [​IMG]

    Resimde input var, sana output gerekli. Bu aletin içinde tümleşik hoparlör mü var, yoksa harici bir hoparlöre mi bağlanıyor ? Eğer dışardan hoparlör bağlantısı varsa onu kullanabilirsin.
     
  8. Harici hoparlör kullanıyorum,, diğer resimde görülen girişe benzer girişi var hoparlörlerin,, hoparlör kablolarının ucu çıplak, o şekilde müzik setinin arkasında hoparlör girişine , mandallı olan girişin içine yerleşip tutturuyorum,, yani bu türden bir hoparlar girişi var,,
    fakat anlayamadım, kayıdı yapmak için hoparlar çıkışlarınımı kullanmam gerek müzik setinde,, eğer öyle ise ayrı bir kablo gerek sanırım,
    teşekkür ederim,,
     
  9. Tamam işte, ilk resimdeki kablonun diğer ucunu kes, kabloyu sıyır. Çıplak olanı bir tarafa, renklilerden birini bir tarafa olacak şekilde hoparlör çıkışına mandalla. Bu durumda plağın sesini bilgisayarın hoparlörlerinden duyacaksın.

    Yanlız pikabın sesi en kısıkda olsun ses kartına zarar vermeyecek seviyede yavaş yavaş aç. Deneme yapıp en iyi seviyeyi bul, sonra kayıt.
     
  10. İşte bu iyi oldu,, nasıl teşekkür etsem bilmiyorum, açıkçası aklıma gelmedi pek, kablonun uçlarını, girişlerini kesipte hoparlör yerine tutturmak,,
    yoksa ona göre başka bir kablo arayıp duracaktım,, şimdi dediğiniz şekilde yapıp deniyeyim,,
    duruma göre yazacağım,,

    sağolun,
     
  11. Bu arada peki kablonun ucunu bilgisayarın ses kartındaki mavi yeremi takacağım acaba ? yoksa mikrofon girişinemi
     
  12. Line In veya Mic In, artık hangisinde daha iyi olur bilemem ikisinide dene.

    Bu arada ucunu sıyırdığın kablodaki renklilerden boşta kalanını diğer uçlarla birleştirmeyi de dene. Belki ses dahada kuvvetlenir. Yani mono çıkışı, sahte stereo yapacaksın böylelikle.
     
  13. Sonunda başarabildim,, sizin sayenizde,
    teşekkürler az kalır size
    bilgisayardaki mavi girişe taktım, ve program ile kayıt şu an için gayet iyi oluyor,, sıyırdığımda kablolar 2 taraflı çıktı,, zaten müzik setinin girişindede bir kolon için 2 kablo girişi var, yani 2ye2 denk geliyor,,
    bir tane kayıt örneği burada yayınlar sizlerin yorumlarına sunarım sonra,,

    yeniden teşekkür ederim
     
  14. Birşey değil, başarabildiğine sevindim. Örnek kayıdı bekliyoruz ailecenek. :)
     
  15. http://www.speedyshare.com/512281432.html

    Buyrun, işte deneme bir parça
    fakat şöyle bir durum var, bilgisayara tek taraflı geliyor ses,, yani kulaklığın tek tarafından geliyor ses,, kayıt işleminden sonra çift taraflı olarak geliyor,,, fakat sesin tek hoparlörden bilgisayara yansıdığı için kayıttada tek hoparlörden gelen ses alınıyor,, bende orkestra parçalar dinleyip kaydettiğim için benim için büyük bir eksiklik bu, çünki bu parçada mesela başlangıçta kalın kemanlar var,, ve onlarda hoparlörün diğerinden çıktığı için bu kayıtta çok arka pilanda kısık kalmış
    sanırım şimdiki sorunum ve halletmem gereken hedefte bu :)
     
  16. O sorunda düzeltilmiştir,, ses kartının arkasında girişi taktığım yeri kablonun dibini o yanı bu yanı oynattım, büktüm düzeldi,, sanırım kabloda bir gevşeklik filan var,,
    şimdi iki taraflı ses geliyor,,
    bunuda atlattık nihayet
    sırada ne vardı ? :)
     
  17. http://www.speedyshare.com/861698784.html

    Buda ikinci denemem, sesi düzelttikten sonra, vede söylediğiniz gibi pikabın sesini kısıpta kaydettim, daha sonra program ile yükselttim
    aradaki farkı birde sizler yorumlayın,

    birde şu parçadaki hava akımı sesini nasıl yok ediceğiz bunuda bilen varmı acaba, az çok rahatsızlık veriyor,
    acaba bunu yok edicek, parçayı temiz hale getirecek bir program varmı ?
     
  18. Plaktaki kirli sesleri (çıtırtı pıtırtı gibi) temizlemek için Audacity' in Noise Removal diye bir eklentisi var ama hiç deneyemedim. (Audacity beleş program bu arada) Tabi senin demek istediğin sanırım sssss sesi, yani dip ses. O ses senin onboard ses kartından kaynaklanıyor ve yok etmenin bir yolu yok. (profesyonel ses kartları dışında)

    Ama azaltabilirsin. Plakçaların sesini aç/kıs veya ses kartının girişini aç/kıs şeklinde denemeler yapıp en az hangisinde oluyorsa öyle kayıt et. Audacity' deki diğer efektleri falan dene. Temizlemeyi başarırsan eğer sonra normalize yap ki ses seviyesi normale gelsin.

    Cubase falan kullanıyorsan şurada da bir vst varmış :
    http://www.kvraudio.com/get/2671.html

    Bir de mp3 leri en yüksek bit rate' te yap. Yaptığın mp3 ler 96 kbps, sen 320 kbps yap onları.
     
  19. Dip ses gitarda olduğu gibi burda da bir çok şeyden kaynaklanıyor olabilir.İlk önce kablonu kaliteli seç.Kulaklık kablosu tipi kabloların büyük çoğunluğunda ekranlama yoktur yada kötüdür.Çünkü bunlardan zaten yükseltilmiş ve tekrar bir devreye sokulmuycak ses geçtiği için gerek yoktur.Yapabilirsen bir kaliteli bir kulaklık al ve cihazın çıkışlarına bağla bir şey çalmıyorken ama cihaz açıkken birde müzik çalarken dinle burda da benzer bir ses var mı? Etraftaki manyetik gürültüleri azalmaya çalış.Telsiz telefon,cep telefonu,adaptör vs. hatta mümkünse bilgisayarı (özellikle monitörü) bile uzaklaştır ve son olarak cihazlarını topraklı bir prizde kullan. Yinede kesilmezse yazılımsal olarak azaltmaktan başka çaren yok.
     

Bu Sayfayı Paylaş