kayıtlarda adam gibi gitar soundu elde etme sorunu

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda Endurance tarafından 2 Aralık 2007 tarihinde açılan konu

  1. Aklım almıyor bir türlü,4-5 sene önce
    sound blaster vibra , kıytırık pc mikrofonu,N-track yazılımı dandik Kustom(custom değil kustom ,o kadar dandik yani) gitarım ve markasız 10 watt lık amfimle canavar gibi kayıtlar (kendi çapımda) alırdım.

    şimdi kız arkadaşımla malzemeleri birleştirdik.Tekrar uğraşayım dedim şu işlerle fakat Sony mikrofon fender 75 watt amfi Korg ag100 processor ibanez gitar M-audio audiophili ve Cubase le 5 sene önceki kayıtlardaki soundun yanına yaklaşamıyorum.

    Gitarı direk ses kartına giriyorum olmuyor ,processorden direk giriyorum olmuyor , 10 wattlık ve 75 wattlık amfiyle tek tek processorlü giriş ve kulaklık çıkışında ses kartına giriş deniyorum olmuyor.Tek tek mikrofonluyorum (mikrofon için balanslı bir girişim yok o yüzden mikrofonu amfilerden birine takıp amfiden ses kartına gönderiyorum sinyali) gene olmuyor.

    Bir türlü adam akıllı bir distortion sound elde edemedim. Fender çok büyük bir amfi 10 birimlik sesi 1 birimden fazla açamıyorum amfide o seviyede bile abartı bir ses çıkarmasına rağmen sanırım kendini henüz toparlıyamıyor. Ses biraz metalik bir tonda 2ye getireyim dedim denemek için güzel bir sesti ama seviye o kadar yüksekki ,evde bu şekilde çalmam imkansız.

    Tek istediğim katatonia ,Discouraged ones serisindeki o fiks dolgun tonlardaki distortion ayarında bir ses kaydedebilmek. Müzik teknolojilerinden pek anlamadığım için Kayıt sonrası Eq dengeleri yada dinamiklerle oynamam herşeyi daha çok bozuyor. Dip gürültüsü ve peak lerde cabası.
    Olay çok deneysel ve içinde kayboldum gittim : (
    Yokmu pratik bir yöntem ?
     
  2. Bu iyi birşey çünkü Öğreniyorsun
    Eskiden bildiğinden daha fazla şey biliyorsun artık değilmi? ve bildiğin için detaylara daha fazla giriyorsun ve yaptığın hiçbir şeyi beğenmiyorsun :)

    Çözümünü bende henüz bulamadım ama bende yaptığım eski kayıtları daha çok beğeniyorum :) Ve aynen senin gibi imkanlarım şu anda daha iyi :(
    Bu belli bir seviyeden sonra her konuda insanın başına gelen bir problem sanırım.

    Hiç uğraşma bir tane pod veya taklidi olan v-amp2 al kendini tatmin edecek sonuçlar alacaksın.

    Ama bu işi yazılımlar yardımıyla yapman da mümkün.
    Amplitube,Guitar Rig, Izotope Trash, Warp, Revalver vs.vs.vs. bir ton ampli simülasyon plugin i internette mevcut.

    Ben yukarıda yazdıklarımdan Warp isimli simülatörü Metalzone pedal üzerine kullanıyorum ve sonuç enfes. Mikrofonlanmış ampli sounduna onun kadar yaklaşabilenini göremedim.

    Ama dediğim gibi en pratik yöntem işi gitar preampında bitirmek. Line6, Boss, Digitech, Behringer, Alesis, Korg, Tech21 vs.vs. bu markaların hepsinin bu işi görecek efektörleri var.

    Evde ampli mikrofonlamak yüksek volümde kullanamıyorsan yalnızca hayal :(
     
  3. Pazar günü , gündüz ses sorunu olmadığı için bütün günümü sounda ayırdım.
    İstediğim soundu sonunda amfinin sesini komşuların şikayeti pahasına açarak yakaladım.Ne çetrefilli işmiş ya , amfideki eq ile bir şey tutturup ,mikrofonuda 40-50 cm mesafede direk zemin üzerinde ve amfinin tam ortasında sola 45 derece açıyla konumlandırdığım bir yerde yüksek bir ses seviyesi ile güzel bir ton yakaladım.

    Tüm kayıtlar bittikten sonra miksde gene herşey bozuldu. Ritm gitarlarda düşük frekanslarla oynuyorum sesi toklaştırmak için bu sefer bas ve davul bulanıklaşıyor hatta bas kayboluyor ,yüksek frekanslarla oynuyorum bu sefer kayıttaki dolgunluk gidiyor.

    Sanırım miksle ilgili bulabildiğim kadar döküman toparlayıp artık bir altyapı yapmanın zamanı gelmiş.Dediğin gibi beklentiler ve imkanlar arttıkça tatmin ve geridönüş çok azalıyormuş.
     
  4. EQ tam kanser sebebi. bir çalışmada yakaladığın edq dengesini başka bir çalışmada yakalayamıyorsun. teorik olarak ne yapılması gerektiğini biliyorsun ama uygulamada işler çok değişiyor.

    Eq; için enstrümanların eq değerleri tablosu edinebilirsin. orda hangi aralıklarda enstrümanların nasıl tepki verdikleri bir nebze de olsa açıklanıyor ama iş "bence" hala kulakta bitiyor. Referans monitörü olmadığı için ve sağlıksız akustik ortamlarda kayıt ve miksleme yapıldığından (kendi adıma) çok bir yol katedemiyorum.
     
  5. 40-50 cm dinamik bir mikrofon için çok uzak bir mesafe. 2-3 cm denemelisin, peak'lerle başın derde girince de mic-pre-amp'ının gainini kısarak yola devam etmelisin. Hatta imkanın varsa bilgisayara girmeden önce compressor'dan geçir. Bir nevi limiter gibi iş göreceğinden peak'lerini dengelemiş olursun. Ya da compressor yoksa, gitar kaydını al, kayıt aldığın kanala ilk sıraya compressor ekle. Compression değerleri ile ilgili birşey demiycem şimdi, deneye deneye en güzel sonucu kendin alırsın...
     
  6. Dinamik mikrofonlarda 2-3 cm, condenserlerde 10- 60 cm arasındaki mesafeler iyi sonuç verir. Ambiyans miktarı mikrofon amfiden uzaklaştırıldıkça artar. Bu kötü değil, ihitiyaca göre iyi de olabilir. Bolca denemeler ve dinlemeler yapılarak sevilen sound elde edilebilir. Ekipman ve çalım (tuşe) çok önemlidir. Hepsi biraraya gelince bir sound elde edebilirsiniz. Bunun kesin bir ayarı yok. Tek ayar kulaklarınız ve zevkiniz olacaktır.
     
  7. iyi bir gitar soundu için

    önerim
    iyi bir gitar amfisini istediğin kadar acabileceğin bir ortam , en azından bir shure sm 57 mikrofon
    iyi bir
    mikrofon preamp
    ve ardından iyi bir analog digital convertor
    ses kartın işini görür bence
    bir shure sm 57 ve bir mik preamp( uygun fiyatlı bile olsa)
    alırsan kayıtlarının oldukça değiştiğini göreceksin.
    ardından yapacagın cok sayıda kayıt denemesiyle
    istediğn sonuca ulasacagına eminim
     
  8. M-Audio Fast track ses kartı var bende, üzerinde XLR giriş var ve aleti spesifikasyonlarında microfon preampı olduğu yazıyor. 4*12 Kabinim olacak yakında, bi shure SM57 Mikrofon alsam, evde gitar kaydında adam gibi sound almak için sesi ne kadar açmam gerekir bi fikriniz var mı? Benim tahminim komşular ile başım belaya girecek kadar açmam gerekiyor en az :(

    Müstakil Ev istiyorum!!!!!!!!
     
  9. Evet komşularla ufaktan sürtüşme yaratacak kadar açman gerekecek sesi. :D Müstakil ev lazım hakkaten.
     
  10. Hadi kafayı kabini taşıdım çalışma stüdyomuza, daha pc yi monitörü, stüdyo monitörlerini bi dünya zerzavat falan taşımak gerek.... Bir of çekecem şimdi komşu ona da kızacak...
     
  11. :) Kayıt için oda ambiyansını kullanmayacaksan 4x12 yerine 1x12 tavsiye ederim ben. Hem ses miktarını o kadarda açmana gerek kalmaz.
     
  12. Galiba bu iş olmayacak ben kabini stüdyo için kullanacağım ama mg100 kafada emulated line out var, şu an bağlayıp kayıt yaptıgımda sonuç elbette kötü oluyor ama aklımda Behringer ULTRA G var... Araya onu koysam sonuç nasıl olur merak ediyorum. Alet öve öve bitirilemiyor. Normalde alırım denerim beğenmezsem zararın satarım da şu anda bütçem ona müsait değil :) 70 liralık aleti de kimse denemem için evime kadar getirmez. Kısacası yardım istiyorum! :p
     
  13. O tür line out ları bayağı iyi toparlıyor ultra-g ama ilk başta yeten o sound ilerde tatmin etmeyecektir. Mikrofonlamanın ve kabinin verdiği tadı dinamikleri yansıtamıyor yeterince.

    Ama çalım seviyesinden biraz yukarda kayıt için eh denebilecek bir seviyede makul sayılabilecek bir kayıt yapabilirsin evde mikrofonla. O kadar da korkma diyorum. Tabi ev koşullarını duvarların ne kadar yalıttığını bilemiyorum. Herşey olabilir :D
     
  14. Yellensen duyuyo kalleş komşular :) Bi ultra G alacağım sanırım, besteler ve pilot kayıtlar belirli bi kaliteye ulaştığında ise kaslara kuvvet taşıyacağız stüdyoya kayıt edevatlarını mecbur :) Mikrofonlama mevzusu ise ayrı bi dünya bakalım bi gelsin o günler.

    Şu anda kafadan ses kartına çıkıp VST de Amplitube ya da Izotope Trash deki diğer tüm özellikleri kapatıp sadece kabin modellemelerini açarak sesi biraz adam etmeyi başarıyorum ancak doğallık açısından hiç tatmin ediyorum. Ultra G yi alınca sonucu yansıtırım buraya.

    Teşekkürler cevap için.
     
  15. küçücük bir tüyo :) adam gibi hacimli bir drive tonu için ben minimum 6 kanal derim :) hatta yazılım kullanıyorsanız ( guitar rig gibi) ayrı ayrı tonları bir arada kullanın bu işlem genelde bateri kayıtlarında kullanılır ama gitarda çok daha tatmin edici sonuçlar alırsınız

    trash-metal grupları genelde bir gitarı 9 kanal kaydedip kendi içinde mikslerler. Aslında hacim yada ton kulak dengesinide içerir ki bu aşamada pan lama da çok önemlidir!!

    gelelim eq davasına uzun süre üzerinde çalıştıktan sonra bir abimin sözü bana hala rehberlik etmektedir " olm bass geliosa tiz aç tiz geliosa bass aç mid leride al.... sok şarkının " neyse herkeze kolay gelsin
     
  16. Sadece ritim gitar için 6 kanal Guitar Rig açsam işlemci ölür yaw :D Nasıl olacak o iş?
     
  17. düzgün bir bilgisayar kullanıcaksın :) genelde kayıtlarım 42-45 kanal ortalamasında oluyor ama illada bir gitarı 6 kanal kaydetmek zorunda değilsin 2-3 kanal yap ona göre devam et kaydına
     
  18. AMD X2 4000+ işlemcim 4gb ram im var :D Bu da yetmiyorsa (ki şu anda 10 kanaldayım %70 işlemci kullanımı var) çaresi nedir ? :)

    Core2Quadlar olmadan önce nasıl yapılıyodu bu kayıt işleri iman gücü ile falan mı? :D
     
  19. Hmm o işte bi gariplik var gibi :D Elindeki sistemde 10 kanalın öyle bir yüklenme yapmaması gerek. Ayarlarını biraz kurcala istersen.

    Birde kayıt sırasında başka bir program açık değil dimi :D
     
  20. Ben her gitar kanalına Amplitube ve Waves RVerb açtıgım için sanırım durum böyle oluyor :D Tabi buna bi etken de BFD FX Pansion u real time olarak mididen çaldırıyorum. Onu wave dosyasına çevirip o şekilde kullanırsam biraz daha rahatlar sistemim sanıırm. %90a dayanınca bakalım bi çözüm yolu arayacağım.
     

Bu Sayfayı Paylaş