Gitar anatomisi hakkında bir kac soru...

Merhaba;
öncelikle bu konunun geçtigi bir başlık varmı bilmiyorum ama göremediğim için aklıma takılan bir kaç seyi sormak istiyorum...

Öncelikle sormak istediğim konu gitardaki manyatik pozisyonları ile ilgili...
Neck ve bridge manyetıklerı farklı karakterde tonlar vermektedirler.Ama bunun sebebi aslen neck ve bridge manyetiklerinin farkındamı kaynaklanmalıdır?

Örnek olarak EMG 81 hem neckte hemde bridge ya da X2N ler veya aklıma gelmeyen başka manyatıkler farklı pozisyonlar içinde kullanılmaktadır ama yinede bu aynı manyetıkler bıle farklı pozisyonlarda farklı tonlar saglamaktadırlar...

Bunun sebebi olarak manyetiklerden kaynaklandıgını düşünmüyorum. Sebep bağlanırken kullanılan devre elemanlarındanmı kaynaklanıyor veya gitardaki o manyetik pozisyonlarındanmı?
veye başka bir sebepten dolayımı?

Umarım anlatabilmişimdir... Ayrıca bir kaç sey daha soracaktım ama unuttum su anda :)
Yardımcı olabilirseniz cok memnun olurum teşekkürler...
 
Selam, aynı manyetik bile olsa manyetiklerin neck ve bridge pozisyonunda farklı ton vermesinin nedeni manyetiklerden değil gitarın yapısından kaynaklanıyor. Telin salınımı köprüye yaklaştıkça azalacağı için, yani tel daha hızlı titreşeceği için ses daha tiz olur, neckte de daha bas daha tok olur, onun için iki pozisyonda da aynı manyetikleri kullanarak penayı aynı noktaya vursan da manyetikleri switch'ten değiştirince ton değişir. Farklı pozisyonlar için ayrı ayrı manyetik üretilmesi o pozisyondaki frekanslara uygun üretilmiş olmasından kaynaklanıyor olabilir... Bir de penayı vurduğun yere göre de tonu değiştirebilirsin ki bu bütün gitarlarda böyledir, klasik gitarda da akustik gitarda da...
 
bunu şu şekilde denersen çok rahat anlarsın. gitarın sesini kıs, köprü dibinden penayla vur, çok metalik bir ton elde edersin, hatta akustik gitar çalan insanlar bunu kullanırlar zaman zaman. normal yere vurunca çıkan sesi zaten biliyorsundur.

ayrıca köprü manyetiğinin çıkış gücü genelde sap manyetiğine göre daha güçlü olur ve köprü manyetiği daha yüksek konumlu olur.

bir de köprü manyetikleri daha kemikli, köşeli tonlar verirlerken sap manyetikleri daha yuvarlak ton verir. hatta legato ho po gibi şeyleri çalışırken sap manyetiğiyle çaldığınızda oldu dersiniz ancak aynı şekilde köprüde çaldığınızda olmadığnı anlarsınız...

ayrıca üsttekiyle aynı şekilde netlik durumu var, köprü manyetiği daha net ses verir, sap ise daha az net, daha karışık falan işte. nedeni de tellerin salınımı ile ilgili, köprüye yaklaştıkça tellerin salınımı azalıyor ancak salınım hızı artıyor(gibi bişey, çok takma bunu:D)
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Yoo hayır çok takmak değil... :)
Salınım ve köprüye yaklaştıkca tonların kemikleştiği ve uzaklasştıkcada aynı sekılde yuvarlak hatlı (ne demekse artık:) ) tonlar elde edildiğinin akustik gitarla yada eleckto gitarı amfiye bağlamadanda fark edilebiliyor...
ama sebep olarak başka bir seyın olup olmadıgını ve devre elemanlarının etkisi olup olmadıgını bilmiyordum... :)

ögrenmiş oldum teşekkürler...

Bir kaç soru daha soracaktım şu anda aklıma gelmiyor.

Açıklamalarınız için cok tesekkurler...
 
ha bak şimdi gördüm, devre elemanlarının da etkisi var. potansların dirençleri, kapasitörlerin değerleri, bağlantı şekilleri falan fişman. bu konuda ise seni barlo hocaya yönlendirmek gerek, zira ben de onun yazdıklarıyla bunları öğrendim ve bu konu biraz daha fazla teorik...
 
Geri
Üst