ADAT Optical > SPDIF Optical ?

'Müzik Teknolojileri & Kayıt Forumu' forumunda 3dfiction tarafından 22 Nisan 2004 tarihinde açılan konu

  1. iki senedir kullandığım alesis qs7.1 bir synthesizer'im var. arka panelindede digital out yazan bir optik çıkış var. yeni soundblaster' lardan audigy 2 nx usb modelinde spdif optic input görünce atladım. kayıpsız hışırtısız, elektrik topraklanmasından oluşan dip gürültüsüz kayıt yapabilirim diye. ancak driver' ları vb. kurup optic kabloylada bağlayınca creative in device setings' de spdif in boş gözüktü. creative' e yazdım. creative' de synthe'inizin optic çıkışı adat bizim desteklediğimiz stereo spdif diyince hayallerim yıkıldı... yinede yılmadım fazla bilmediğim bu konu hakkında araştırma yaptım. bazı çevrelerde sanal olarak çevrimin mümkün olduğundan bahsediliyordu. m-audio nunda bir modeli stereo spdif input lu imiş ama adat spdiflerini software yardımıyla çevirebiliyormuş. ümidim halen bu yönde. sonuçta optic transferlerde sayısal değilmi ? bir converter software ile stereo spdif formatına dönmezmi ? tam tersini araştırsam tamam olmaz derim stereo çıkışlı cihazı multitrack' e çevirmek mantıkende olmaz ama ben multitrack çıkışlı adat spdif formatını stereo' ya çevirip nacizane stereo kayıt yapmak istiyorum. araştırmamda yol göstericek bildiğiniz detaylar, öneriler varsa paylaşırsanız çok sevinirim.
     
  2. Adat ile SPDIF protokolleri farklıdır, öyle "ikisi de dijital değil mi işte, niye çalışmıyor?" demekle olmuyor. Adat optikal formatında maksimum 48kHz örnekleme oranında 8 mono kanal (4 stereo) ses bilgisi taşımak mümkün, oysa SPDIF sadece iki kanal bilgi taşır buna karşılık 96kHz'e hatta daha yukarısına kadar çıkabilir. Apayrı protokollerdir, aynı kablo tipini kullanıyor olmaları aynı dili konuştukları anlamına gelmiyor.

    Eğer kartında optikal SPDIF girişin yanısıra koaksiyel SPDIF girişin de varsa M-Audio'nun CO3 Konvertörü işini görür. CO3 ile optikal Adat sinyali koaksiyel SPDIF'a çevirebilirsin.

    Eğer sadece optikal SPDIF girişin varsa CO3'ün yanı sıra bir de CO2 alman gerekir, CO3'ün koaksiyel SPDIF çıkışındaki sinyali optikal SPDIF haline dönüştürebilmek için.

    Veya bütün bunları bir kenara koy, git kendine üzerinde Adat Optikal giriş çıkışı olan bir ses kartı veya ses arayüzü al, cihazını direkt bağla gitsin. Terratec'in EWS88D modeli gibi. Zaten ShitBlaster kartları müzik yapan adamı bozar.

    [​IMG]
    CO3


    [​IMG]
    CO2
     
  3. "Zaten ShitBlaster kartları müzik yapan adamı bozar."

    demişsinde, konu zaten kart mart diil. 12 yıl türkiyede canlı progresive rock keyboard çalan (tek) keyboardistim. (bkz king crimson, yes, elp, eloy, camel, marillion vb.) şimdi 3d animasyon derken canlı çalmaya vakit olmuyor notebook' umda temiz kayıt yapmaya çalışıyorum. analog kayıtlardada mp3.com newage listelerinde bir kaç yıl turkey 1.2.3.4.5.6 (6 parça koymuştum) middle east'de astral projection ile çekişmeli chart' larım olmuştu. heriflerin yatırımlarıyla benim yatırımların arasında dağlar kadar da fark vardır. bu yerim dar zihniyetinede hiç kafam basmamıştır müzikte. iyi çalıyorsan çalıyorsundur. 80'lerde virtuozitemin yanısıra korg dw8000, yamaha dx7, roland d50 ile başlayan ses modelleme serüvenim extreme ekipların neler yapıp yapmadığını bilmemi sağladı zaten. shit blaster dediğin cihaz ve standart bir notebook ilede şu saydığım tüm synthe'lerin birer bir simulasyonlarını yapıyor. birde alesis qs7.1 gibi 7 oktav synth ile yapılabilecek en iyi sound' u çıkarırım. optik connection' u da çözersem ki düşük maliyetli bir converter da kullanabilirim. m-audio çılgınlığına gelene kadarda sadece hd kayıt için googleda adat to stereo converter diye arattığımda onlarca %20 fiyatlı aynı işi yapan ekipman varken en mantıklısını alırım. kaldıki m audio dada aynı sorun qs yahoo groupta okuduğuma kadarıyla aynı fark var.

    Hi. As you probably know, the QSs models 7, 7.1, 8 and 8.1 have a digital
    audio output in the rear panel. As far as I know, it's in the ADAT format,
    which can carry all the synth's 4 audio channels. Well, I want to use this
    output to record digitally in my M-Audio Audiophille sound card, but it has
    no ADAT format input. Instead it has a coaxial S/PDIF input, so I think I'll
    need some kind of converter. I know there is the Alesis AI-1 digital
    interface which work for this case, but it's an old, big, expensive and hard
    to find device, so I searched the Net and found this M-Audio converter:

    http://www.m-audio.com/products/m-audio/CO2.php

    Does anyone know if this would work ? Can this little device receive the
    ADAT digital signal from the QS and convert it to the coaxial S/PDIF ? I
    know the ADAT signal carries 4 channels, and the S/PDIF only 2, but if the 2
    main QS channels could be converted, it would be fine enough. I think only
    few QS programs use the 4 channels anyway...

    All these work only for the possibility of recording digitally. Does it
    worth ? Does anyone has already did that way ? Is the audio quality
    difference noticeable ?

    Thanks in advance for all !

    Best regards,

    Fabio.

    sorum ile ilgili fikirlerini paylaştığın için saol da hani olayı iyi kart olmazsa iyi müzik olmaz mantığı şu an yüzbinlerce dolarlık yatırım ile yapılan işlerin 70-80 lerin yukarıda saydığım ve saymadığım onlarca grubun bir rifinin ötesinde müzikalite içerememesi ortada bir yanlışlık olduğunu gösteriyor.
     
  4. Mahcem, mesajini bir de 3 boyutlu yazmayi dene istersen :D
     
  5. :D Ne diyeyim? Sen benim kusuruma bakma, aynen Optical Adat'ı Optical SPDIF'a bağlayıp prog rock tanrılarına dua etmeye devam et, belki bir kıyak geçer de o iki protokolü bir arabirimsiz birbirlerine tanıtırlar.

    İster Rick Wakeman ol, ister Tom Coster, istersen her ikisinden de daha iyi, bu iki formatı birbirine tanıtmak için bir arabirime ihtiyacın var, bu bir. ShitBlaster'ların müzik yapanları bozmasının sebebi sabit 48kHz iç sampling clocklarının değiştirilememesi, 44.1 ve 96 çevirimlerini doğrudan AD/DA aşamasında değil, software driver aracılığı ile yapması, bu arada kullanılan algoritimlerdeki quantization distortion'un yüksek olması, ayrıca AD ditheringlerinin zayıflığı gibi bir sürü detaydır, bu iki. Burada melodik kuvvetlilik, şarkı yazarlığının iyiliği, kimin mp3.com'da listebaşı olduğu gibi hususları tartışmıyoruz, teknik detayları tartışıyoruz, bu üç. O saydığın müziklerin o dönemde kayıt edildikleri sistemlerin sonik kalitesi SoundBlaster'ların bugünkü standartlarıyla verebileceği maksimum performansın hâlâ on katı üzerinde, aradaki yirmi-otuz yıl seni yanıltmasın, bu dört. İyi müzik sadece o dönemde yapılmadı, bugün de yapılan süper müzikler var, yeter ki aynı faza girebil, bu beş.

    Ayrıca o Fabio denen arkadaş ufak bir detayı kaçırmış orada: CO2 Adat'ı SPDIF'a çevirmez, sadece koaksiyel kabloda gelen SPDIF formatındaki sinyali Optik kabloda taşınabilir hale çevirir veya tam tersini yapar. Adat formatındaki bilgiyi SPDIF'a çevirebilmek için CO3 gibi bir arabirim gerekir. Kablo tipi ile bilgi formatını birbirine karıştırmayın.

    Daha da devam ederim ama gerek yok, senden ricam yukarıda söylenenleri kişisel olarak alma, burada kimin geçmişinde ne yaptığı bizi pek ilgilendirmiyor, sadece sana faydalı olmaya çalışan bir dostun ifadeleri olarak al yeter.

    En içten sevgiler.
     
  6. teşekkür ederim, sen benim kusuruma bakma. ilk mesajından sonra zaten bir hardware interface gerektiğini anladım ve ifade ettim. kişisel olarak algıladığım bir şey yok. ama sadece gerek çevremde gerek lokal gruplarda gün geçtikçe dahada yaygınlaşan "ya yeterli ekipmanımız yok nasıl müzik yapalım" pesimistliğine olan bir tepkimdi. mp3 chart örneklerinide bundan dolayı verdim. benim 2.000 karşı tarafın 200.000 lik ekipmanı var. yada bir başkası ve bir başkasının. ama gerek dinleyicileri gerek chartları bununla paralel gitmiyor. bir ekipmanı küçümseyincede birçok amatör insanda bu şevkin kırılabileceğine olan üzüntümdü. ses teknisyenliği, mühendisliği kadar bir enstrumanada hakim olmakda önemli bence. gerektiğinde tekniğini iyileştirmek için günde 8 saat etüd yapmakta. wakeman, coster, emerson, bauman gibi adamlarda bu iki olguyuda birleştirip müzik tarihine geçmiş adamlar diyelim. bu nacizane fikir sunumlarımdan sonra tekrar problemime dönersek en başından özetlemek gerekirse sitem
    [​IMG]
    3dfiction.com' a şu anda kısa animasyon partlarını koyduğum kısa metrajlı filmim için 3d animasyonlardan çok öncesine dayanan müzik çalışmalarımı eklemek istiyorum. bu filmde gerek internet ortamında divx, mpeg olarak, dvd vcd olarak gerekse lokal festivallerde sinema salonlarında gösterime girecek. şu ufak alet ve cubase sx ile surround kayıt yapabileceğimide gördüm. ama hala klavyemden kayıt yapmaya çalışırken ciddi bir dip gürültüsü sorunum var. klavyenin power' ini açtığımda recording vumeter' in inanılmaz yukarılarda olduğunu görüyürum. (analog bağlantıdan bahsediyorum hep. main left main right outlardan mini jack kablom ile giriyorum ses kartına) bunun mekanın topraklaması ve klavyenin şase yapmasına bağlıyorum (seninde fikrini beklerim benim vardığım kanı bu) bir ups kullanırsam klavyeye gelen elektriğe bu sorunum ortadan kalkarmı diye düşünüyorum. çünkü cdman bağladım (yine analog) dip gürültüsü sıfırdı. sonuçta kayıt bir yana cihazada sorunlu bir akım gelmesini kesmekte yarar var. stüdyolarda bu tarz sorunlu akımlar için bir önlem alınıyormu bilmiyorum ama herhalde alınıyordur. ups lerle doğru akım besleniyordur (tamamen varsayım yine yanlış anlaşılmayalım .) şu anda yeni bir ekipman almak içinde ne enerjim nede bütçem var. (ups hariç, onuda önce bir arkadaşımdan ödünç alır denerim sonra alırım). en kötü ihtimaldede önce klavyemin kendi sesleriyle dinleyerek filmimin müziklerini midi olarak bitiririm sonrada yakın sesleri bir synth simulatorünün seslerini kullanarak sıfır kayıp ile yapabilirim. (absynth 2 ile biraz ses yazdım başarılı gözüküyor klavyem kadar geniş bir yelpazede parametre ve efek prosesörü olmasada).
    pozitif yaklaşımın için tekrar saol. umarım tepkimin sebebinide ifade edebilmişimdir.

    serdar camlica
    3dfiction.com
     
  7. Sorun değil.

    UPS'ler konusunda doğru yoldasın, burada muhtelif başlıklarda şebeke beslemesi ile ilgili açıklamalarda bulundum ancak şu anda tam başlıkları hatırlayamıyorum, bir göz atman arama yapman sana yardımcı olabilir. Ayrıca şu an gündemde olan http://www.turkrock.com/ftopic4727.html başlığında da bu meseleyi görüşüyoruz. Bir bakıver. Onun dışında dip gürültüsünde Ground Loop problemin olabilir, ki büyük ihtimal, onu da Sözlük kısmında anlatmıştık, bir arama yaparsan çıkar.

    Sevgiler.
     

Bu Sayfayı Paylaş