Mydukkan.com'dan Gitar Alacaklar Dikkat!

  • Konuyu açan Konuyu açan Reeve
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Durum
Yanıtlara kapalı.
Dün www.mydukkan.com adresinden yeni aldığım gitarım elime geçti, gitarı alınca ilk yaptığım iş gitarı alıp ışık altında her noktasını incelemek oldu, ve bariz bir problemle karşılaştım;

scaled.php

picture001hke.jpg


Fotoğrafta gördüğünüz kusur sıfır bir gitarın üzerinde.

Hemen fotoğraflayıp site ile iletişime geçmek için mesaj attım, aradılar. Onur bey ile telefonda görüştüm ve dediği şu: Biz ürünleri iki kişi 3 boyutlu olarak inceliyoruz böyle bir şeyin gözümüzden kaçması mümkün değil, bizden böyle çıkmadığına imzamı atarım. Ben haklı ve biraz hararetli olarak bunun benden kaynaklanmadığını ifade ettiğimde ''dinleyemecekseniz kapatıyorum, mesaj atacağım'' dedi.
Sustum, dinledim ve kısaca herşeyi kulbuna uydurmuşlar, yapmam gereken kargo memuru oradayken onu bekletip, kargoyu onun yanında yırtıp, gitarın her noktasını inceleyip, problem varsa zabıt tutturup Mydukkan ile iletişime geçmem gerektiğiymişmiş, ama kusur kargoda oluşabilecek gibi bir kusur değil.
Kısaca herşeyi usulüne uydurmuşlar, her sözüme kulp buldular, kendilerini haklı çıkarıyorlar ve dediklerinin karşılığı kusuru benim yapmış olduğum anlamına geliyor. Tamir ettirebileceklerini söylediler, ama kağıt üstünde kusurun benden kaynaklanmış olduğu anlamına geliyor bu, kargoyu da benim karşılamam gerekiyor o durumda. Sıfır gitara rutüş de ilk defa duyuyorum zaten. Çok ama çok sinirlendim, kusur önemli değil ama yaptıkları muameleye, ve haksızken kendilerini haklı çıkarmaya çalışmalarına sinirlendim, ben onlara güvendiğim için görmeden internet üzerinden alım yaptım, elden başka dükkanlardan da temin edebilirdim. Forumdaki arkadaşlara tavsiyem; kesinlikle bu kurumdan gitar almayın. Hatta hiç bir internet sitesinden kendiniz incelemeden gitar almayın. Dün benim başıma gelen yarın sizin de başınıza gelecek.
 
Valla bu tür iş yapanların doğasında var yağ gibi üste çıkmak. Belki meslek sırrı. Neyse geçmiş olsun arkadaşım bana da olsa bende delirirdim bu tutum karşısında.
 
Geçmiş olsun dostum. Gözünü para hırsı bürümüş insanlardan uzak durun. En büyük hileleride stoklarında olmayan ürünlerin fiyatlarını düşük göstermek ve herkes oranın ucuz olduğuna aldanması.Ardından ürün gelince haber et butonuna tıklayıp ürün geldiğinde fiyata bakmadan yükselen fiyattan almamız gibi...

Ayrıca kargo görevlisi sadece kutuya bakar ezik vs yoksa. Onun dışında seni beklemez açmanı. Sadece dışdan göstertir. Sen açmadanda sana kağıt imzalatır yoksa vermez kargoyu. E imza attıktan sonrada iş işten geçer. Bu tür şahsiyetlerde kazıkladıklarını , itelediklerini sanır.
 
Geçmiş olsun..

Size kısmen katılmıyorum. Ürünü hardcase içinde almadıysanız, nakliye sırasında olmuş olma ihtimali bence yüksek ve MyDukkan açıklamasında haklı olabilir. Muhtemelen bu tür şikayetleri çok da duymuşlardır. Ve karşı argümanları da o yüzden hazırdır.

Nakliyede zarar görmeyecek şekilde paketlemek de MyDukkan'ın görevi olmalı tabii.
 
dostum sana şöyle diyeyim yıllardır internet ortamında sanal alışverişler yapıyorum ebay,amazon,sahibinden bazı büyük sitelerden gitar alışverişleri amfi vs. başıma bu senin bu yaşadığın olay abartısız diyorum en az 10 defa gelmiştir, ben her zaman hakkımı arayıp senin gibi geri iade yapmak istediğimde bana da verilen cevap hep sana verilenin aynısı 🙂 bu sanki ezberlenmiş bir kalıp gibi satan kişiler arasında, hep bunu kullanıyorlar suç alıcının üstüne kalıyor, hakkını aramaya devam et vazgeçme...
 
jurassic
Bu işi yapanların doğasında böyle bir hilekarlık olduğunu düşünyorum ama şu bir gerçek ki, problemli bir sıfır ürünü internetten kakalamak çok daha kolay. Yukarıdaki gibi problem çıktığında da işte verdikleri ve verecekleri cevap yine yukarıda. Halbuki böyle ürünleri B-stok veya başka bir kategoride uygun fiyata verebilirler.
aiyiadam
Gerçekten bu tarz bir hasarın kargoda oluşabilmesi mümkün değil, gitar kocaman bir kutuda, onun içinde ayrı gitar kutusunda, kutunun içinde de Gig bag ile geldi. Hardcase olmadığından gig bag fermuarından kaynaklansa diyelim, yine olamaz çünkü gig bag'e girince ters tarafta kalıyor o kısım, ve fermuarın kapanırken takılması mümkün değil fiziksel yapısı olarak.
james
Aras Kargo ile geldi, ama dediğim gibi gitar büyük bir kutunun içinde ayrı bir kutudan, sonra da gig bag'den çıktı, sallantıda dahi o kısmına değmesi mümkün değil fiziksel olarak.
Festarium
Arkadaşım bu bana büyük bir ders oldu, malzeme alınır internetten ama bizzat görmeden bir daha sıfır gitar kolay kolay almam bundan sonra.
Komikhocuk
Dediğin gibi kargoya imza atma olayı bir paradoks bu durumda; imzayı atınca ürün resmen benim oluyor, ürünü açıp problem çıkınca kargocuya bir şey diyemezsin çünkü imza atmak ürün elime sorunsuz geçti demek oluyormuş. İmza atmazsam ürünü açıp bakmaya hakkım olmuyor çünkü resmen teslim almamış oluyorum...
 
Geçmiş olsun öncelikle. Mydukkandan iki üç defa alışveriş yaptım paketleme konusunu bence iyi yapıyorlar. Gerçi benim aldıklarım tel pena kablo vb ıvır zıvırlardı ama yine de paketler bayağı sağlamdı açana kadar uğraştırdı öyle söyleyeyim ki zaten bunları sağlam paketlemese kaç yazar. Kırılmaz etmez.
Bana kalırsa da internetten görmeden alınacak en son şeylerdendir gitar. Mecbur kalıyoruz bazen böyle şeylere ama yine de görüp almak en iyisi ha 100-150 lira daha fazla verilir belki ama en azından böyle sıkıntısı olmaz.
 
Evet bu firma nın çalışanı olan onur isimli eleman, gerçekten müşteri ile nasıl konuşulacağı hakkında hiç bir bilgisi yok.
1 Ay önce bi gitarın truss rud ayar vidası var mı diye mesaj çektim. Bana ne söylese iyi
"Tüm akustik gitarlarda genelde truss rod olur. Bu gitarda da olması lazım.."
Hadii canımmm ciddi misin ??? Kalk ta bakk. Eskiden bi pena nın rengi için telefon açarlardı.

Bu arada; karton da darbeden kaynaklı bi göçük var mı ??
 
Monster_YGT
Teşekkür ederim. Ben de ayriyetten prosesör aldım onlardan, cihaz problemsiz, ama konu dışında olduğu için belirtme gereği duymadım. Sattıkları ürünlerin çoğunun kusursuz olduğuna eminim ama bu tarz, onlardan kaynaklı bir problem çıktığında da verdikleri tepkiyi görmüş oldum.

wodyy
Açıkcası görüştüğüm bu bahsi geçen kişiden ve söylediği şeylerden ben de hiç memnun kalmadım.

Fikir edinmeniz açısından fotoğraf ekliyorum,
İlk kutu...
20069416.png

...İkinci kutu...
66329198.png

...Gig bag...
32077292.png

...Gitar gig bag içinde bu yönde yatıyor ve haliyle fermuarlı kısım da diğer tarafta kalıyor. Ama zaten Gig bag yapısı itibari ile kesinlikle
gitarın orasını çizebilecek bir şekle sahip değil, zaten oldukça kalın ve içten korumalı...
44620819.png

...Hasarlı kısım altta arkaya doğru, ayrıntılı fotoğrafı ilk mesajda.
35025336.png
 
Kesinlikle. Başlığı açmamdaki amaç da zaten sıfır bir gitarı internetten siparişle almanın ne kadar riskli olduğuna dikkat çekmek.
 
merhaba;
öncelikle geçmiş olsun.hepimizin başına gelebilecek bir olay.öncelikle tüketici kanununu bir incele istersen http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/862.html işine yarayacak bir kaç bilgi olabilir. konu ile ilgili karşı kurum sana yazı vermek zorunda.eğer kalite kontrollerini resmi olarak tam yaptıklarını sana kanıtlarlar ise işin zor.karşı belge istediğin halde sana belge veremiyorlarsa bundan şöyle yararlanabilirsin.bulunduğun ildeki tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemesine dilekçe ile başvuru yap.senden gerekli şikayet dilekçeni, faturanı ve firmanın sana vermiş olduğu savunma yazısını isteyecekler.firma savunma yazısını sana vermezse mahkemeye veya heyete vermek zorunda.yoksa direkt olarak haksız konuma düşer.kargo şirketinde de hasarsız teslim edildiğine karşı bir belge al.bu belgeleri heyete sun.heyet veya mahkemeden de bir sonuç çıkmazsa yapacak pek birşeyin kalmıyor.

inşallah haklılığın yerini bulur.
 
Daha önce bi çok firmayla ilgili benzer haberler gördük, yazdık burda... Hatta bazıları yüzünden forumcak mahkemelik oluyoduk bi ara ama MyDukkan'la ilgili olanı ilk defa okuyorum. Açıkçası alelade biri böyle bi konu açmış olsa başlığın altında başka sebep ararım ama Reeve nikli arkadaşın samimiyetine güveniyorum. MyDukkan'dan uzun zamandır alışveriş yapmıyorum gerçi ama İstanbul'daki dükkanlarından alışveriş yaptığım zamanlarda müşteriye en çok ilgi gösteren firma olduğunu düşünüyodum. Demek kendilerine güvenleri arttıkça müşteriye ihtiyaçlarının azaldığını düşünmeye başlamışlar. Kendi adıma, ikinci el olarak aldığım ürünlerde bile önceden belirtilmemiş bi kusur gördüğümde rahatsız oluyorum, satıcı arayıp durumu anlatıyorum. Böyle durumlardan sonra insan şark usulü alışverişin değerini anlıyo çünkü kurumsal çalışan yerlerde muhatap bulmak çok daha zor küçük dükkanlara oranla. O boya dökülmesi benim kriterlerime göre pek sorun sayılmaz ama bunu dert edip yeni gitarından nefret edecek kişiler tanıyorum, bu sebeple geçmiş olsun diyeyim, umarım sorun çözülür.
 
Hukuğa başvurmadan önce bence sikayetvar.com'a da yazın.. MyDükkan, üyesi olmayabilir, o yüzden MyDükkan'ı da yayınladığınız şikayet konusunda da bilgilendirin.
 
hukuki olarak yapılacak hiçbirşey yok ne yazık ki Onur'un dediklerini yapmanız lazımdı ki bu Tr şartlarında imkansız birşey.Çünkü kargocu "hadi işim var daha zilyon tane yere uğrayacam kargo arabası bekliyor kapıda hadi vs vs" yapacağı için kargo ile alışveriş zor.İstanbul içi kargo ise durum daha vahim.Bu başlıkları gördükçe abd den ebay üzerinden gitar getirme hayallerim biraz daha azalıyor.Abd den gelse bu ne olur acaba nasıl da delmişler kargoyu ne yapmış zıplamışlar üstünde gerizekalılar ya...
 
Hadi gitarı alırken, kargocuyu bir şekilde bekletip sağına soluna baktık aldık diyelim..
Peki gitar değilde farzımisal prosesör aldık. Tüm tuşlarına giriş çıkışlarına sağına soluna elektroniğinde sorun var mı vs.. bakmamız için kargo görevlisi beklermi? Bunuda o malı satan yere sormak lazım.
Geçmiş olsun umarım bir çözüm bulursun.
 
Bir dönem perakende sektöründe yöneticilik yaptığım içinn bu ve benzeri durumların takibini yapmıştım firmam bir çok ürününü değiştirmek/ para iadesi yapmak zorunda kalmıştı.

Öncelikle burda güçlü olan taraf sensin. Satıcının öyle kendinden emin konuşmasına aldanma.
Tüketici kanunu gereği internetten ürünü denemeden yapılan alışverişlerde sorgusuz sualsiz ürün iade hakkı vardır. Ürünü iade edebilmek için mazeret gösterilmesine de gerek yoktur. zaten ürün ayrıca "ayıplı mal" kategorisinde.
satıcı "tamir ettirelim" gibi bir koşul öne süremez. yanılmıyorsam süre 7-10 gün arası olmalı. Firma iade almıyorsa faturan le birlikte tüketici hakları hakem heyetine dilekçe verdiğinde seve seve paranı iade edecekler. %99 senin lehinne sonuçlanır. ama önce firmaya konuyu dilekçe vermeden önce bildir. 3 ay sonra ürünü yıpranmış bir şekilde geri almak onların da işine gelmeyecektir.

İlave olarak, Kargo firması bu konuya dahil değildir. yok görevlinin yanında çıp bakma başka bir işin, başka bir konusu. kafanızı karıştırmasınlar.
 
Geçmiş olsun. Çok can sıkıcı işler bunlar.. Yepyeni bir gitar beklerken böyle bir olayla karşılaşmak biraz baş ağrısı yapar gerçekten.

Kimseyi suçlamak gibi olmasın ama benim fotolardan anladığım gitarın bu şekilde paketlendiği yönünde. Sanırım "üç boyutlu" incelemede gözden kaçmış.

Sıfır gitara rutüş de ilk defa duyuyorum zaten.

Geçtiğimiz C.tesi günü perdeleri yenilenen gitarımı almak için C4 Müzik tamir servisine uğradım (Tünel, Taksim). Duvarda tamir sırasına alınmış "yepyeni" bir kırmızı Ibanez ARZ800 dikkatimi çekti, BU LİNKTEKİ gitar (satış fiyatı 1700 TL civarıymış). Serviste duvarda asılı durumda tamir bekleyen gitarların üzerine kimin olduğuna dair etiketler oluyor. Bilin bakalım bahsettiğim Ibanez'in üzerinde kimin etiketi vardı 🙂 Öğrendiğime göre aynı sizin sorununuzdan muzdarip ve servise "rötuş" için gönderilmiş. Yani ya satılmış tamire gelmiş "yeni" bir gitar, ya da henüz satılmamış ve rötuştan sonra satılacak "yeni" bir gitar.. Bence her iki durum da alıcı açısından olduğu kadar satıcı açısından da kötüye işaret.. Yani sözün özü, sıfır gitara bal gibi de rötuş yapıyorlar.. Bu yanlızca bir örnek, daha önce de defalarca şahit oldum, dükkanlar için gayet rutin bir işlem bile diyebilirsiniz, hiç de abartılı olmaz.

Mydukkan'dan defalarca tel, pena, pedal, vs. tipi şeyler aldım ve bu firmayla hiç sorunum olmadı.. Bence aynen burada belirttiğiniz gibi fotoları da gösteren bir email ile firmayı bilgilendirin, daha ciddi olarak değerlendirirler diye düşünüyorum. Olmazsa yasal hakkınızı daha sonra ararsınız (ki değişim veya iade alacağınıza kesin eminim).
 
Geçmiş olsun. Çok can sıkıcı işler bunlar.. Yepyeni bir gitar beklerken böyle bir olayla karşılaşmak biraz baş ağrısı yapar gerçekten.

Kimseyi suçlamak gibi olmasın ama benim fotolardan anladığım gitarın bu şekilde paketlendiği yönünde. Sanırım "üç boyutlu" incelemede gözden kaçmış.



Geçtiğimiz C.tesi günü perdeleri yenilenen gitarımı almak için C4 Müzik tamir servisine uğradım (Tünel, Taksim). Duvarda tamir sırasına alınmış "yepyeni" bir kırmızı Ibanez ARZ800 dikkatimi çekti, BU LİNKTEKİ gitar (satış fiyatı 1700 TL civarıymış). Serviste duvarda asılı durumda tamir bekleyen gitarların üzerine kimin olduğuna dair etiketler oluyor. Bilin bakalım bahsettiğim Ibanez'in üzerinde kimin etiketi vardı 🙂 Öğrendiğime göre aynı sizin sorununuzdan muzdarip ve servise "rötuş" için gönderilmiş. Yani ya satılmış tamire gelmiş "yeni" bir gitar, ya da henüz satılmamış ve rötuştan sonra satılacak "yeni" bir gitar.. Bence her iki durum da alıcı açısından olduğu kadar satıcı açısından da kötüye işaret.. Yani sözün özü, sıfır gitara bal gibi de rötuş yapıyorlar.. Bu yanlızca bir örnek, daha önce de defalarca şahit oldum, dükkanlar için gayet rutin bir işlem bile diyebilirsiniz, hiç de abartılı olmaz.

Mydukkan'dan defalarca tel, pena, pedal, vs. tipi şeyler aldım ve bu firmayla hiç sorunum olmadı.. Bence aynen burada belirttiğiniz gibi fotoları da gösteren bir email ile firmayı bilgilendirin, daha ciddi olarak değerlendirirler diye düşünüyorum. Olmazsa yasal hakkınızı daha sonra ararsınız (ki değişim veya iade alacağınıza kesin eminim).

Yuhhh.... Gerçekten öyle bişey varsa durum vahim demektir....

Şikayet işine gelince;
Sen iyisimi Selçuk UZUNHASANOĞLU ile görüş. Direk onunla temasa geç. Adam durumdan haberdar değildir belki. Haa baktın olmuyor şikayet et..
 
Durum
Yanıtlara kapalı.

Geri
Üst