Gary Moore Tonu - Gibson Gary Moore Standard Ve Manyetikler

Herkese iyi forumlar ve iyi günler dilerim :)
Evet üzerinde uzun bir süredir kafa yorduğum, bazı hocalarıma danıştığım, biraz fikir edindiğim ama büyük oranda işin içinden çıkamadığım konuyla ilgili başlık açma vakti geldi. Gary Moore tonu dedim, hangi tonu diye soracaksınız: Still Got the Blues ve Parisienne Walkways adlı parçalarındaki o efsanevi ton. Tuşenin öneminin farkındayım ve bu yüzden tuşemi sürekli olarak üstadın tarzında çalışıyorum ya da öyle yaptığımı sanıyorum :) gel gelelim ekipmanıma: halen bir epiphone les paul studio sahibiyim amfi olarak değerli hocalarımın yardımları ile blackstar ht5-r de karar kıldım ve yakın zamanda da edindim. Pedal olarak zamanında ufak bir hata yapıp marshallın dijital guv'norlarından almıştım. Tüm ekipmanım bundan ibaret ve kafamdaki o sese daha nasıl yaklaşabilirim diye düşünüyorum. Öncelikli olarak 1 sene içerisinde yeni gitar alma durumum var. Kesin değil ama olabilir ki seçeneklerim arasında gibson lp standard trans amber (kozmetiğe de önem veriyorum) ve gibson lp Gary Moore standard var. En azından en yakın sesi bunlardan alacağımı düşünüyorum daha farklı önerileriniz varsa her zaman açığım ki o yüzden burdayım :) gitarı aynı zamanda türkiyeden temin edebiliyor olmam şart. Bu gitarlar hakkında düşünceleriniz nelerdir ve sizce doğru seçimler olabilir mi? Aslında Gary Moore signature olarak çıkan kozmetik olarak hiç de Gary'nin kullandığı '59 a benzemiyor. Ufak da olsa bir sorun bu, ayrıca manyetik olarak burstbucker pro kullanmışlar ve yanılmıyorsam alnico V var üzerinde. Öğrendiğim kadarıyla bu da daha parlak bir ton demek ve üstadın '59 unda burstbucker 1 ve 2 varmış. Ne olur ne biter çözemedim. Bu konuda ne düşünüyorsunuz merak ediyorum. Bu kısmı gitarlarla ilgili olan kısmıydı bir de manyetikler hakkında düşüncelerinizi almak isterim. Elimdeki epi lp studio'nun sadece neck manyetiğini burstbucker #1 ile değiştirsem beni nereye götürür? Değerleri hocalarımdan bazılarına özel olarak sormuştum bu soruyu. Bir de siz değerli turkrock ailesine yönelteyim :) umarım derdimi tam olarak anlatabilmişimdir. Olabildiğince detay vermeye çalıştım istediğim tam olarak budur. Şimdiden okuyan ve cevaplayan herkese teşekkür ederim...

Örnek olsun diye bir link:
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Kusura bakmayın hocam nasıl kapatabilirim bakacağım-edit

Kapatmanın bir yolunu bulamadım. Bunun için üzgünüm eğer mümkünse henüz yanıtın gelmediği diğer konudan devam edebilirsek teşekkür ederim...
 
Son düzenleme:
HT-5'in ISF ayarını İngiltere tarafına alın öncelikle:)
Guv'nor vaktiyle üstadın kullandığı bir pedal sanırım ama bence size daha kullanışlı bir boost lazım. Guv'norda gaini çok düşük tutup sadece volume potunu açarak (enaz %75, gerekirse sonuna kadar açın) HT5'in gain kanalını boostlayın. Ht-5'in gain düzeyi de en az saat 12 civarında olsun, aldığınız sonuca göre gain düzeyini arttırın. Kulağınıza göre de EQ ayarı yapın. Elinizdeki ekipman ile aklıma gelen ilk çözüm bu. Başka türlü o tondaki sustain düzeyine erişmek mümkün değil çünkü. Bu sustain düzeyine tek bir pedal ile erişebildiğim sadece iki cihaz oldu. Bunlardan biri Wampler SLOstortion, ama tınısı sizin için fazla koyu ve Amerikan kalır. Diğeri de Tiny Trio isimli preamfi. Ancak muhtemelen sizin bütçenizi aşar şimdilik.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Şuan için pedal gibi cihazlara harcama yapamıyorum. Dediğiniz gibi ISF komple ingilizde. Amerikan kısmını ritim tutarken sert müziklerde kullanıyorum. Guv'Nor ile aslında istediğim tadı alamadım ama önerdiğiniz şekilde ayarlayıp tekrar deneyeceğim şuan şehir dışındayım dolayısıyla sonucu iletmem gecikebilir. Teşekkürlerimi sunar iyi forumlar dilerim. Umarım yararlı bir forum olur...
 
Anladığım kadarıyla eğer gitar alma durumunuz gerçekleşirse Gibson LP Standart'a yetecek kadar bir bütçeniz olacak ve gitarı kesinlikle Türkiye'den alacaksınız. LP Standart yerine Gibson'un Studio veya Tribute 50s gibi serilerini (gerekirse manyetkikleri de değiştirilebilir) de düşünüp kalan bütçeyi pedallara da ayırabilirsiniz.
 
1 Gary Moore'un gitarında Neck manyetiği ters fazlı, o büyülü sesin üstadın tuşesi haricinde en büyük sebebi bu. Gibson Gary Moore Les Paul Standard'da da öyle.
2 Ancak dediğin gibi manyetikler farklı. Yeni burstbuckerlar yani burstbucker pro'lar mumlu Burstbucker 1 ve 2 mumsuz. Bu da tona etki ediyor doğal olarak. Mumsuz manyetikler daha mikrofonik ses verirler ama ömürleri daha kısa oluyor diye biliyorum. Yanlışım varsa düzeltiniz.

Ters faz olayını bir luthiere yaptırabilirsin. Mumsuz manyetik konusunda da Burstbucker 1 ve 2 haricinde seçeneklerin var. Örneğin Dimarzio DP100 namı diğer Super Distortion ama o da BB 1 ve 2 den daha sert. 498T nin mumsuz muadili gibi. Tabi bir başka önemli nokta da alacağın gitarın ağacının ne kadar iyi bir maun olacağı.

Valla o tona ulaşmayı ben de düşünmüştüm vakti zamanında ama manyetikleri halletsem de o kadar eski bir gitardaki maunun tonun verecek bir şey bulmak hayal diye hiç girişmemiştim.

Kolay Gelsin

Ek. EasyPass'ın dediği gibi Tribute 50/ Tribute 60 ler fiyat performans olarak iyiler. Ayrıca Tribute 60'ler bir sene Burstbucker 1 ve 2 ile çıktı yani neck'i ters faz yaptırarak o tona biraz yaklaşabilirsin. Belki :) Ancak yeni Tribute 60 ler P90 la geliyor galiba.
 
Son düzenleme:
1 Gary Moore'un gitarında Neck manyetiği ters fazlı, o büyülü sesin üstadın tuşesi haricinde en büyük sebebi bu. Gibson Gary Moore Les Paul Standard'da da öyle.
2 Ancak dediğin gibi manyetikler farklı. Yeni burstbuckerlar yani burstbucker pro'lar mumlu Burstbucker 1 ve 2 mumsuz. Bu da tona etki ediyor doğal olarak. Mumsuz manyetikler daha mikrofonik ses verirler ama ömürleri daha kısa oluyor diyebiliyorum. Yanlışım varsa düzeltiniz.

Ters faz olayını bir luthiere yaptırabilirsin. Mumsız manyetik konusunda da Burstbucker 1 ve 2 haricinde seçeneklerin var. Örneğin Dimarzio DP100 namı diğer Super Distortion ama o da BB 1 ve 2 den daha sert. 498T nin mumsuz muadili gibi. Tabi bir başka önemli nokta da alacağın gitarın ağacının ne kadar iyi bir maun olacağı.

Valla o tona ulaşmayı ben de düşünmüştüm vakti zamanında ama manyetikleri halletsem de o kadar eski bir gitardaki maunun tonun verecek birşey bulmak hayal diye hiç girişmemiştim.

Kolay Gelsin
Katılıyorum, zahmetli ve zor bir iş...
 
Aslında pedallar ile ilgili bir şeyler yazacaktım, ardından şu an için bütçeniniz olmadığını görünce vazgeçmiştim ama yine de birkaç şey belirtmek isterim.
equipboard.com diye bir site var. Açıkçası benim Gary Moore ile ilgili pek detaylı bir bilgim yok fakat bu sitedeki bilgilerde Marshall kullandığını gördüm. HT5-R, ISF ile bunu yeteri kadar halledebilir sanırsam. Pedallar açısından da, modülasyon efektleri şu an için bir kenara bırakılırsa benim dikkatimi çekenler reverb ve overdrive pedalları oldu. Eğer pedala da bütçe ayırabilirseniz kendinize uygun küçük bir pedal setup'ı da kurup bunları aradan çıkarabilirsiniz. Belki Tube Screamer türevlerinden bir pedal, güzel bir booster, kalanı da delay-reverb için ayrılabilir. Bir de Gary Moore tonu oluşturulan bir youtube linki bırakayım belki işinize yarar.

Edit: Bu videoyu tekrar izleyince sanki copy-paste yapmışım gibi hissettim ama bunlar video öncesi aklıma gelmişti aklıma gerçekten :D.
Edit 2: Bir de sustain için bir compressor/sustainer pedal işe yarayabilir.
 
Son düzenleme:
Anladığım kadarıyla eğer gitar alma durumunuz gerçekleşirse Gibson LP Standart'a yetecek kadar bir bütçeniz olacak ve gitarı kesinlikle Türkiye'den alacaksınız. LP Standart yerine Gibson'un Studio veya Tribute 50s gibi serilerini (gerekirse manyetkikleri de değiştirilebilir) de düşünüp kalan bütçeyi pedallara da ayırabilirsiniz.
Evet hocam durum bu. Studio'larda ağaçlar çok değişkenlik gösteriyormuş kimisi standard'dan daha kaliteli çıkarken kimisi epi'den kötüymüş. Eğer stüdyoyu düşünecek olursam yanımda ağaç işlerinden çok iyi anlayan biri olması gerekiyor :) 50 ve 60 serisini doğrusu araştırmadım hangisinin sap profili C şeklinde dolgundu? Ayrıca standardlarda ağırlığı azaltma amaçlı delikler açıyorlar. Bunlar diğer modellerde de geçerli mi sizin saydığınız?
1 Gary Moore'un gitarında Neck manyetiği ters fazlı, o büyülü sesin üstadın tuşesi haricinde en büyük sebebi bu. Gibson Gary Moore Les Paul Standard'da da öyle.
2 Ancak dediğin gibi manyetikler farklı. Yeni burstbuckerlar yani burstbucker pro'lar mumlu Burstbucker 1 ve 2 mumsuz. Bu da tona etki ediyor doğal olarak. Mumsuz manyetikler daha mikrofonik ses verirler ama ömürleri daha kısa oluyor diye biliyorum. Yanlışım varsa düzeltiniz.

Ters faz olayını bir luthiere yaptırabilirsin. Mumsuz manyetik konusunda da Burstbucker 1 ve 2 haricinde seçeneklerin var. Örneğin Dimarzio DP100 namı diğer Super Distortion ama o da BB 1 ve 2 den daha sert. 498T nin mumsuz muadili gibi. Tabi bir başka önemli nokta da alacağın gitarın ağacının ne kadar iyi bir maun olacağı.

Valla o tona ulaşmayı ben de düşünmüştüm vakti zamanında ama manyetikleri halletsem de o kadar eski bir gitardaki maunun tonun verecek bir şey bulmak hayal diye hiç girişmemiştim.

Kolay Gelsin

Ek. EasyPass'ın dediği gibi Tribute 50/ Tribute 60 ler fiyat performans olarak iyiler. Ayrıca Tribute 60'ler bir sene Burstbucker 1 ve 2 ile çıktı yani neck'i ters faz yaptırarak o tona biraz yaklaşabilirsin. Belki :) Ancak yeni Tribute 60 ler P90 la geliyor galiba.
Evet hocam o da dikkat ettiğim bir nokta ki kendi gitarımda neck manyetiği kendi bilgisizliğim ile sadece ters çevirdim ama bilemiyorum bir işe yaradı mı :) elektronik aksama hiç dokunmadım sadece vidaları söküp ters çevirdim manyetiği. BB'ler hakkında da bildiğim kadarıyla artık onları da mumlu çıkartıyorlar feedback sorunu (her sorun keşke böyle güzel olsa ya) nedeniyle. DP100 ün ses örneklerini dinleyeceğim onun için ayrıyeten teşekkürler.
Kirk Hammett olup 2 milyon doları basmak varmış gitara :D
Hiç demeyin hocam :D o kadar param olsa hiç düşünmeden (peh) götürür verir sonra da onunla uyur onunla gezerdim :)
Aslında pedallar ile ilgili bir şeyler yazacaktım, ardından şu an için bütçeniniz olmadığını görünce vazgeçmiştim ama yine de birkaç şey belirtmek isterim.
equipboard.com diye bir site var. Açıkçası benim Gary Moore ile ilgili pek detaylı bir bilgim yok fakat bu sitedeki bilgilerde Marshall kullandığını gördüm. HT5-R, ISF ile bunu yeteri kadar halledebilir sanırsam. Pedallar açısından da, modülasyon efektleri şu an için bir kenara bırakılırsa benim dikkatimi çekenler reverb ve overdrive pedalları oldu. Eğer pedala da bütçe ayırabilirseniz kendinize uygun küçük bir pedal setup'ı da kurup bunları aradan çıkarabilirsiniz. Belki Tube Screamer türevlerinden bir pedal, güzel bir booster, kalanı da delay-reverb için ayrılabilir. Bir de Gary Moore tonu oluşturulan bir youtube linki bırakayım belki işinize yarar.

Edit: Bu videoyu tekrar izleyince sanki copy-paste yapmışım gibi hissettim ama bunlar video öncesi aklıma gelmişti aklıma gerçekten :D.
Edit 2: Bir de sustain için bir compressor/sustainer pedal işe yarayabilir.

Amfinin ISF potu gerçekten çok güzel almadan önce okuyordum 3 tane amfi var içinde diye gerçekten de öyle çıktı. Dipnot geçelim amfimden çok memnunum tek eksik kaldığı nokta over drive kanalı. Ama benim yeterincr tatmin ediyor sonuçta death metal çalmıyorum :D pedallarla ilgili olaraktan reverb almayı düşünmüyorum amfinin üzerinde stereo reverb var işimi görüyor zaten çok abanmıyorum reverbe. Ama overdrive olarak bir aralar aklımda TS ve boss ds-1 vardı. Üstad da kullanmış bunları ama modlu mu değil mi bilinmiyor. O yüzden çok yanaşamıyorum pedallara hani o en sonki ayrıntı gibi her şey yerine oturduktan sonra rötuşlamak için. Son olarak compressor pedallarının işlevini bilmiyorum eğer yardımcı olabilirseniz :)
Vaktinizi ayırdığınız için teşekkürlerimi sunarım
 
Evet hocam o da dikkat ettiğim bir nokta ki kendi gitarımda neck manyetiği kendi bilgisizliğim ile sadece ters çevirdim ama bilemiyorum bir işe yaradı mı :) elektronik aksama hiç dokunmadım sadece vidaları söküp ters çevirdim manyetiği. BB'ler hakkında da bildiğim kadarıyla artık onları da mumlu çıkartıyorlar
Yok öyle olmuyor. Bobinleri ters yönde sarmak gerekiyor. Bir manyetiğin bobinleri saat yönünde sarılırken diğeri saat yönünün tersine sarılacak.
Bendeki BB 1 ve 2 ler mumsuz. Şu gitarla gelmişti ama sonra değiştirdim.
Gibson.com: Gibson Les Paul '60s Tribute
Ama anladığım kadarıyla mumsuzlar sadece yeni gitarla geliyor. Ayrı alınca mumlu versiyonları var. Sorun değil DP100 LP'ye çok iyi gider ya da senin zevkine göre başka mumsuzlar da var.
Gibson'ın sap profiline slim dediğine bakma. O slim Ibanez gibi gitarlara göre hala kalın.
 
Bende bir gary moore tonu - şarkıları aşığı biri olarak burstbucker manyetikler olmazsa olmaz diye düşünüyorum. Hatta garyden sonra joe bonamassanın neredeyse aynı tona yaklaşması beni heyecanlandırmıştı ki bonamassada burstbucker kullanıyor. Tabi lickler ve tuşede çok benzer bazı yerlerde, dinleyicileride bilir.

Özellikle 1994 studio kaydındaki one dayin son doğaçlama solosuyla beni yerden yere vurur. Yinede bu ton simülasyonlarını line 6 podlarda çok iyi yerine getiriyor bütçesi düşükler için. Yine youtubeda podlarla çok başarılı yakınlaşmalar görebilirsiniz.

Şunun gibi;

 
HT5 icin biri sey yazmisti forumda, drive kanali daginik tinliyor, OD808 ile boost yapinca toparliyor ve cok guzel oluyor diye.

Ben de bu sekilde dusunuyorum, OD808 ile bir boostlayin drive kanalini. Cunku Still Got the Blues'da mesela daginik bir drive yok, net ve sature bir drive var. Guzel amplidir ben severim.
 
Yine de kafamı kurcalayan bi nokta sapın inceliği , inceleme şansım da olmadıği için şuan yorum da yapamıyorum henüz hiçbirini denemedim de. EasyPass hocamın verdiği linki izledim az önce ve aslında çok hoşuma gitti. Bu 50 ve 60 ları araştıracağım şimdi :D bu arada gitarınız çok hoş hocam güzel günlerinizde tıngırdatmanız dileğiyle :)
 
AKIRA hocam bu verdiğiniz linkteki ekipmanın tamamını biliyor musunuz? Bu da hoşuma gitti yani beni tatmin edebilecek kadar iyi. Pod sayesinde mi yapıyor bunu acaba?
EMM hocam OD808 e baktım biraz TS ile karşılaştırınca nasıl olur? TS ile boostlayınca daha iyi sonuç almaz mıyım ayrıca bu sadece toparlaması için mi yoksa ton olarak da benim istediğim yola gelir mi?
 
Evet, bende pod 3 ile takılırken kulaklıkla buna çok yakın sesler duyuyordum. Bu arkadaşta sanırım pod xt var sadece, çok güzel kararlı bir tuşe iyi kayıt mix vs. desteğide vardır tabi. Line 6'lar gerçekten çok iyi simüle ediyor. Line 6 podx3 te mesela Peavey 5150 simülatörü - ts9 - stereo chorus(isteğe bağlı) - stereo delay ve covernosun reverb- ekolayzerda isteğe göre şekillenebilir - line 6 sitesinde çok iyi bir iki patch yakalım gary moore tonu olarak. Gitar olarak swirm marka kullanıyor kore malıdır, türkiyedede strat tipte olanlar satılıyor diye biliyorum. Senin les paul ve benzeri tipte sabit köprülü gitarda sustain avantajın var bir kere. Markası ne olursa olsun. Epiphoneda o iş için yeterli olur bence. İyisinden bir burstbucker manyetik takımıda modifiye edersen güzel olacağını düşünüyorum. İleride benimde hedefim bu yönde. Ayrıca processörlere hangi gitarı taksan aynı sesi alırsın fikrimi bir ara ltd marka emg manyetikli bir gitar takarken çürüttüm. Bu da ayrı bir şok oldu.

Benim esas merakım axe fxlerdeki simülasyon nasıldır gary moore açısından. Pink floyd örnekleri dinleyip büyülenmiştim. Gary moore düşünemiyorum bile.

Bu işe yatıracak sağlam bir para yok ise ( marshall all tube jtm 45 - jcm 900 - jcm 800 - guvnor - ts9 - maxon - vs.) direk bir pod x3 fasülye ya da x3 live edinmeye bak bence. Pod hd 500 de ki gary moore örneklerini pod x3 kadar beğenmemiştim, daha donuk gelmişti.
 
Demek bu kadar işlevsel bu cihazlar. Aklıma düştü şimdi. Öğrendiğim iyi oldu bir de bunlara bakayım. 50 ve 60lara da halen bakıyorum ama p90 manyetikler biraz uzaklaştırıyor. Dorede falan da 2016 var sadece. Ama tekrar belirtmek istiyorum andersonların yaptığı videodaki ton cidden çok güzeldi. Bütçe olarak da gerçekten çok uygun olur bir standarda göre
 
Geri
Üst