Randall Rg1503h Görünce Oluşan Hayal Kırılığı :(

İlk suçluyu ekipman ilan etmek genel olarak hepimizin sorunu. Onlarca gitar yüzlerce pedal amfiler vs bunlar cidden bir yere götürmüyor bizi. Bunları sizin için söylemiyorum, genel hata bu. Elinizdekiyle imkanları zorlayıp, kullanmadığınız ekipmanları değiştirerek almak en mantıklısı. Sürekli yeni ürün çıkıyor piyasaya, takip etmek mümkün değil. 5 sene önce bu kadar firma da yoktu, artık türkiyede bile ciddi üretim yapan kişi/firmalar var, hem gitar hem pedallar konusunda.
Onlarca sene millet olarak marshall mg'den başka amfi bilmediğimiz için forumlardaki sorular marshall mg nasıldır? üstüne oluyor. Ama şimdiye kıyasla o "kötü" ekipmanlara rağmen neler neler çalmış adamlar.
Ekipmanınızı sevin, onu koruyun :) gözünüz dışarıda olmasın :p
 
Selamlar
Kullandığım ekipmana 20.000 TL harcadıktan sonra RANDALL RG1503H görünce moralim sıfır sıfır sıfır :( hele bide 400 euro olması ayrı bir koyuyor insana ... Sağdan sağdan dürtüler geliyor sat yeni ekipman diz diye



Elinizdeki ekipmana %100 hakim olduğunuzu düşünüyor musunuz? Belki elinizdekileri nasıl efektif kullanacağınızı bilmiyorsunuzdur.
 
Selamlar
Kullandığım ekipmana 20.000 TL harcadıktan sonra RANDALL RG1503H görünce moralim sıfır sıfır sıfır :( hele bide 400 euro olması ayrı bir koyuyor insana ... Sağdan sağdan dürtüler geliyor sat yeni ekipman diz diye


head i sat kemper al derim naçizane...her türlü tonu alırsın...şu anda mesa triple crown, peavey misha signature, Jp2c gibi amfilerin sağlam profillenmesini bekliyoruz mesela...
 
Neden hayal kırıklığı yaşanacak ki amacın ucuza güzel ton elde etmek olsaydı zaten gidip Eclipse ile Recto almazdın . Ama sen bunları almak istemişsin. Ki o aletlerden de güzel bir sound çıkar.
 
Sound kötü değil daha ucuza daha kaliteli sound çıktğını görünce yıkılıyorsun zaten .
Bu kısım tartışmalı. Mesela evde çaldığın, çok güzel tonları olduğunu düşündüğün bir ampli vardır. Provaya götürürsün, davulcu seni bastırır. Veya çok sevdiğin bir gitar vardır, vokal ve bas ben bu gitarın sesini duymuyorum der. O yüzden ucuza kaliteli veya pahalı olan kalitelidir kısmı çok göreceli. Esas soru şu olmalı bence: "Ne olsun istiyorum? Ne kadara olsun istiyorum?".
 
Bu kısım tartışmalı. Mesela evde çaldığın, çok güzel tonları olduğunu düşündüğün bir ampli vardır. Provaya götürürsün, davulcu seni bastırır. Veya çok sevdiğin bir gitar vardır, vokal ve bas ben bu gitarın sesini duymuyorum der. O yüzden ucuza kaliteli veya pahalı olan kalitelidir kısmı çok göreceli. Esas soru şu olmalı bence: "Ne olsun istiyorum? Ne kadara olsun istiyorum?".
Tam da bunu düşünüyordum...birebir Dimebag tonu ile festival vb hariç İstanbul'daki bar ortamlarında çalmak nasıl olurdu acaba diye...büyük ihtimalle traş makinesi gibi gelir dinleyiciye :)
 
Bu kısım tartışmalı. Mesela evde çaldığın, çok güzel tonları olduğunu düşündüğün bir ampli vardır. Provaya götürürsün, davulcu seni bastırır. Veya çok sevdiğin bir gitar vardır, vokal ve bas ben bu gitarın sesini duymuyorum der. O yüzden ucuza kaliteli veya pahalı olan kalitelidir kısmı çok göreceli. Esas soru şu olmalı bence: "Ne olsun istiyorum? Ne kadara olsun istiyorum?".
Şimdi benim söylediğim ile senin anlatmak istediğinin ilişkisini kuramadım . Benim anlatmak istediğim ton farklı bu tarz bir trash tonu lambalı amfide alınmıyor zaten randall 150 w minimum 8 ohm 2 girişli yani dual yada single rectifier ile bu sesi bastıramazsın . Konu şu bu tarz bir tonu kalite açısından mesa dan alırım sandım , ama alamadım alamazsın da zaten onlarca gitar denedim washburn usa lerden esp bilmem nelere ...
 
Tam da bunu düşünüyordum...birebir Dimebag tonu ile festival vb hariç İstanbul'daki bar ortamlarında çalmak nasıl olurdu acaba diye...büyük ihtimalle traş makinesi gibi gelir dinleyiciye :)
Dinleyemezdim. Ton meselesi zaten yıllar boyunca oturan bir şey. Dimebag değil de Kaan Tangöze bu ton ile çalsa, daha önce bunu hiç duymamış olsak, "olm bu herif napıyooo laann!!!" diye yırtınırdık.
 
Şimdi benim söylediğim ile senin anlatmak istediğinin ilişkisini kuramadım . Benim anlatmak istediğim ton farklı bu tarz bir trash tonu lambalı amfide alınmıyor zaten randall 150 w minimum 8 ohm 2 girişli yani dual yada single rectifier ile bu sesi bastıramazsın . Konu şu bu tarz bir tonu kalite açısından mesa dan alırım sandım , ama alamadım alamazsın da zaten onlarca gitar denedim washburn usa lerden esp bilmem nelere ...
Alınabilme yöntemleri var (EQ, kompresör vs kullanımı). Bir de 150 watt olmasına rağmen lambalı amplinin işitsel dinamikleri farklı, kayıt veya sahne ortamında duyulabilme olarak farklı sonuçlar çıkacaktır.

Demeye çalıştığım şey takma yahu, vardır onun da bir yöntemi.
 
Dinleyemezdim. Ton meselesi zaten yıllar boyunca oturan bir şey. Dimebag değil de Kaan Tangöze bu ton ile çalsa, daha önce bunu hiç duymamış olsak, "olm bu herif napıyooo laann!!!" diye yırtınırdık.

Dime ile kaan örneği absürd olmuş . Ton yıllarca çalmak ile oturmaz . Pantera Cowboy from hell albümünden Reinventing the Steel albümüne kadar aynı tonu kullandı , Damageplan da biraz daha değişti . Ben olayın gitarda biteceğini herhangi bir yüksek gain li amp birkaç pedal setup ile beni tatmin eder diye düşündüm alakası yokmuş . Video da söylediği gibi başka Randall / Krankestein serileri hariç yanından geçemezsin bende bunu keşke önceden düşünseydim diye bir pişmanlık duydum . Sizin söylediğiniz ile alakası yok .
 
Alınabilme yöntemleri var (EQ, kompresör vs kullanımı). Bir de 150 watt olmasına rağmen lambalı amplinin işitsel dinamikleri farklı, kayıt veya sahne ortamında duyulabilme olarak farklı sonuçlar çıkacaktır.

Demeye çalıştığım şey takma yahu, vardır onun da bir yöntemi.
Bana en çok gain alabileceğin trash/death tonları yakalacağın
ambalı amfi söylermisin yada bir kaç gruptan örnek verebilirmisin ?
 
Geri
Üst