Ürünlerin Şikayet Ettiğiniz Özellikleri

Başlık biraz zorlama oldu gibi ama anlatmak istediğim konuya cuk diye oturan bir başlık bulamadım. Efenim, şimdi bir ürünü severek kullanıyoruzdur ama bir veya birkaç özelliği keşke şöyle olsaydı dediğimiz veya her şeyi düzgün yaptınız da burasını niye böyle yaptınız diye şikayet ettiğimiz ürünler hepimizin illa ki vardır. Ben şu an aklıma gelen iki tanesini yazayım.

9 numara teller. Konuyu açmama sebep olan esas arkadaş bu aslında. 11 numara telin ince üç telini ele alalım, 11-14-18 şeklinde. 10 numara ise 10-13-17 şeklinde. Evet tel kalınlıkları paralel şekilde 1 değer artmış veya azalmış. Şimdi 9 numaraya bakalım, mantıken 1 değer azalması lazım yani 9-12-16 olması lazım ama o da ne? B teli 12 değil ve 11 numara olarak geliyor tüm üreticilerde. Zaten B teli aralık olarak diğerlerinden farklı, yani C olması gerekirken B yapmışlar arkadaşı. Bir de üreticiler 9 numarada bunu 12 yerine 11 koyunca tel oluyor sana don lastiği. Yani bunun mantığı nedir anlamadım. Niye 12 değil de 11 numara? Sırf bu yüzden ekstra 12 numara tek tel alıyorum.

Bir diğer şikayetim de bazı PRS gitarlar. O switch'in yerini çok mu düşündüler acaba merak ediyorum. İki potansın arasında olan modeller yine neyse de bazı gitarlarda utanmasalar askı pininin yanında yapacaklarmış. Sonradan değiştirilecek bir şey de değil, adamlar ölü doğan gitar yapıyorlar en azından benim için.
 
Vintage tremolo köprü. Squier Classic Vibe '50s Stratım var. Acayip saçma bi sistem. kocaman boşluk oluyor kolu takınca, kol da takırtı yapıyor. Üstüne bir de sallanıyor, sabitlenmiyor. Amerikan Stratlarda en azından yay koyulabiliyor ama bunda olmuyor.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Vintage tremolo köprü. Squier Classic Vibe '50s Stratım var. Acayip saçma bi sistem. kocaman boşluk oluyor kolu takınca, kol da takırtı yapıyor. Üstüne bir de sallanıyor, sabitlenmiyor. Amerikan Stratlarda en azından yay koyulabiliyor ama bunda olmuyor.
Kolun gireceği boşluğa ufak bir silgi parçası atıp sonra kolu takabilirsiniz. Koldaki o boşluğu alır.
 
Başlık hoşuma gitti, buradan güzel yeni ürün, modifikasyon, pazarlama fikirleri vs çıkabilir :)

Gelelim benim şikayetime. Ülkeden ülkeye, üretildiği yıldan yıla değişiyormuş ancak, Roland Cube serisi bazı amfilerin (Cube 15x, Cube 20x) vs prizinin topraklı olmaması çok saçma. Bunun oluşturduğu iki sorun var. Sorunlar :
1-) Gitar devresini ne kadar düzgün kurarsanız kurun, pasif humbuckerlarda bile dip gürültüsü duyuluyor. Şu klasik, gitara dokununca biraz azalan ya da kaybolan cinsten. Bir de gitara ilk temas anınızda bir çıtırtı oluyor. Aktif humbuckerlarda bu pek farkedilmiyor. Roland bu işi bilir diye düşünüp, bu sorunun sadece pasif humbuckerlı gitarımda olması dolayısıyla uzun süre sorunu gitarın kendisinde aramıştım. Ancak olay başkaymış. Gerekli modu yapınca tüm çıtırtı dip gürültüsü vs. yok oldu.
2-) Elektriksel herhangi bir sıkıntı oluştuğunda, akımın jack yoluyla sizin üzerinizden geçme ihtimali var. Özellikle bir şekilde yalın ayaklı ve toprağa bağlı olabilecek bir şeye yakınsanız ya da temaslı iseniz.

Çözümü ise kısmen basit, ancak fabrika çıkışlı bu şekilde olmasını tercih ederdim :
Topraklı bir güç kablosu (fiş) alıp kablonun + ve - kısımlarını amfi üzerindeki elektronik kartın ilgili noktalarına bağlıyorsunuz. Daha sonra toprak hattını da amfinin şasi kısmına bağlıyorsunuz. Böylece amfinin sizin üzerinizden geçmeyen bir toprak bağlantısı oluyor. Yani elektrik akımının da geçebileceği daha düşük dirençli bir yol oluşturmuş oluyorsunuz.

Siz yine de kendiniz müdahale etmek yerine ya amfi seçiminden fiş tipine dikkat edin ya da bu tip bir modifikasyonu işini iyi bilen birine uygulatın. Ton, efekt, sound vs derken bazı temel şeyleri atlayabiliyoruz...
 
Fender in Amerikan serisinde 7,25 Radius kullanmamakta ısrarcı olması ama mex serilerinde bulunabilmesi.saçma sapan bir olay.Ya Meksika alıcan ya Custom yaptırıcan 0 gitar istiyorsan diyorlar kısaca.Yahu Am Original diye seri yapmışsın yap işte 7,25 şunları,madem Vintage spect neden 9,5 yapıyorsun.9,5 isteyen zaten pro ya da ultra alıyor...
 
Fender in Amerikan serisinde 7,25 Radius kullanmamakta ısrarcı olması ama mex serilerinde bulunabilmesi.saçma sapan bir olay.Ya Meksika alıcan ya Custom yaptırıcan 0 gitar istiyorsan diyorlar kısaca.Yahu Am Original diye seri yapmışsın yap işte 7,25 şunları,madem Vintage spect neden 9,5 yapıyorsun.9,5 isteyen zaten pro ya da ultra alıyor...
7.25 ile 9.5 arasındaki fark çoook az ya hu. Söylemeseler anlamak zor. Hele sap profillerinin de gitardan gitara değiştiğini dikkate alınca. Kaldı ki vintage Fender diyorsak ne kadar vintage? Örneğin 50-51 telelerin çoğunluğu 9.5 radius. Hatta arada 7.25-9.5 compound radius olanlar bile var. 51'in sonlarından itibaren 7.25 standart oluyor. Bence çok da takılmayın :) Aşağıda Nacho'nun Blackguard kitabından fotolar ekliyorum.

IMG_20210311_121700.jpg
IMG_20210311_121536.jpg
 
Bir diğer şikayetim de bazı PRS gitarlar. O switch'in yerini çok mu düşündüler acaba merak ediyorum. İki potansın arasında olan modeller yine neyse de bazı gitarlarda utanmasalar askı pininin yanında yapacaklarmış. Sonradan değiştirilecek bir şey de değil, adamlar ölü doğan gitar yapıyorlar en azından benim için.
Paul Reed Smith bugün depresif bir alkolik olduysa sebebi senin bu tavrındır. Affet onu derim, hayat kısa :)
 
Konuya katkı yapalım :

Blackstar'ın Insider yazılımı. Allahtan Architect çıktı bir nebze toparladı ama yine de zayıf.

Boss Tone Central'ın kullanışsız arayüzü. Bias veya Neural'dan filan biraz feyz alsalar keşke.

Türkiye'de Schecter'in Elite serisinin bile Dore tarafından 3 liralık market poşetinden hallice kılıflar içinde satılması. Eve gelene kadar rüzgardan korur ancak, kılıf demeye dilim varmıyor. Ibanez Prestige ve ESP bu konuda iyidir. Case olmasa bile bir gigbag olabilir SLS Elite için mesela.

Tüm müzik mağazalarındaki bir şey var mı diye sorunca "olması lazım" diyen ve sonra pause edilmiş gibi öyle dikilen şuursuz elemanlar. E lazım tabi müzik mağazasına gitar sordum....
 
7.25 ile 9.5 arasındaki fark çoook az ya hu. Söylemeseler anlamak zor. Hele sap profillerinin de gitardan gitara değiştiğini dikkate alınca. Kaldı ki vintage Fender diyorsak ne kadar vintage? Örneğin 50-51 telelerin çoğunluğu 9.5 radius. Hatta arada 7.25-9.5 compound radius olanlar bile var. 51'in sonlarından itibaren 7.25 standart oluyor. Bence çok da takılmayın :) Aşağıda Nacho'nun Blackguard kitabından fotolar ekliyorum.

147196 eklentisini görüntüle147195 eklentisini görüntüle
Valla bence dramatik fark ediyor 7,25 --> 9,5. MIM classic series strati bu yüzden sattım. Arkadaşımda Fender Japan tele var 7,25 radiuslu, çalamıyorum resmen. Ne bend ne de solo. Fazla yuvarlak geliyor ele. Orta tel ile alt e teli arasındaki yükseklik farkına alışmak için başka gitar calmamam gerekiyor.

Ha yeri gelmişken, truss rod ayarının sapın cep kısmında olduğu gitarlar bir diğer şikayetim olabilir. Eziyet resmen.
 
Valla bence dramatik fark ediyor 7,25 --> 9,5. MIM classic series strati bu yüzden sattım. Arkadaşımda Fender Japan tele var 7,25 radiuslu, çalamıyorum resmen. Ne bend ne de solo. Fazla yuvarlak geliyor ele. Orta tel ile alt e teli arasındaki yükseklik farkına alışmak için başka gitar calmamam gerekiyor.

Ha yeri gelmişken, truss rod ayarının sapın cep kısmında olduğu gitarlar bir diğer şikayetim olabilir. Eziyet resmen.
Ben de aynı kanıdayım yalnız tam tersi bana çok zevkli geliyor.Tanıdığım birisi 7.25 diye çok sevdiği classic series stratını satıyordu.Aslında konu burada birazda ürün gamı hakkında.Meksikanın Vintage tarz line up ı daha uygun fiyatlı ve daha genel kullanıcıya hitap ederken Usa in Vintage tarz line up ı daha ne aradığını bilen kullanıcıya hitap ediyor.E madem çoğunluk 9.5 kullanıyor yap Meksika’yı 9.5 daha çok tercih edilsin.7.25 arayan kullanıcı da Usa alıp keyfine baksın.Zaten diğer tüm Usa gitarlar 9.5 ile geliyor.Ben olaya pazarlama hatası olarak bakıyorum biraz.Bu Gibson ın bir ara traditional les paullere chamber değil 9 hole yaptık demesi sonra da autotuner koyması gibi geliyor bana. ”Ucundan Traditional serisi”
 
Valla bence dramatik fark ediyor 7,25 --> 9,5. MIM classic series strati bu yüzden sattım. Arkadaşımda Fender Japan tele var 7,25 radiuslu, çalamıyorum resmen. Ne bend ne de solo. Fazla yuvarlak geliyor ele. Orta tel ile alt e teli arasındaki yükseklik farkına alışmak için başka gitar calmamam gerekiyor.

Ha yeri gelmişken, truss rod ayarının sapın cep kısmında olduğu gitarlar bir diğer şikayetim olabilir. Eziyet resmen.
Doğrudur, bunlar hep kime göre neye göre. Benim radius farkını anlamam için baya ciddi fark olması lazım. Evde en sevdiğim kombo 7.25 radius'lu bir tele ve 12 radius'lu bir LP. Genelde biriyle ritmi, diğeriyle lead'i üstüste kaydettiğim için (ritm ve lead için hangisini kullandığım değişiyor), bu iki gitarı değiştire değiştrie çok çalıyorum. Bend'lerde taştığım, teli düşürdüğüm vs. pek olmuyor (olursa da gitardan değil :)). Fakat 14 radius'un üstüne çıkınca bir afallıyorum. Yani çok değil o da azami 15-20 dakika. Benim için belirleyici olan daha çok sap profili. Bana göre 59 LP neck carve müthiş bir şey. V profile pek gelemiyorum, gibi.

Konuya dönecek olursak 3 eşikli tele köprüsüyle aşk-nefret ilişkim var.
 
köprü manyetiği dışındaki manyetiklerden, bilimum siviç ve ton düğmelerinden şikayetçiyim.

caz mı yapıyom la ben bana ne tondan.
 
Geri
Üst