Klavye deki notaları öğrenmek ve Neverending scale

gitar videolarına bakarken BERKLEE nin sitesine düştü yolum ( Berklee Online - Master's and Bachelor's Music Degrees, Certificates, and Courses ) sitede never-ending scale isimli bir video gördüm hoşuma gitti sizinle de paylamak istedim
temel olarak klavyeyi öğretmeyi amaçlayan bir egzersizi anlatmış abimiz en kalın telden başlayarak ilk telde do ikinci telde re 3. telde mi 4 de fa 5 te sol 6 da la sonra yine devam ediyor 5. tel de si 4.telde do gibi gidiyor

hoşuma gitti açıkçası hem bir egzersiz hem kulak için faydalı olabilir hem de klavyeyi öğretiyor isteyen arkadaşlar baksın faydalaı olabilir

videodaki egzersizi taba dönüştürdüm umarım hata yoktur egzersizi çalışırken solfejde yaparsak daha faydalı olur herhalde sadece çalmak çok işe yaramaz diye düşünmekteyim



(((((bakmak isteyenler için video )))))
 

Dosyalar

  • Neverending Scale .pdf
    38 KB · Gösterim: 242
Bence çok ileri düzey bu egzersiz. Bir seferde on şeyi birden (7 notanın her birini her telde) öğrenmeye çalışmak da doğru bir yaklaşım değil. Gitar hocaları oturdukları yerden böyle bir sürü egzersiz icat ediyor ama, aslında kendi bilgilerini test etmiş oluyorlar. Klavyede notaların yerini yeni öğrenmeye başlayan birisi için klavyenin zibilyon tane noktasına sıçramak bence iyi bir fikir değil.
Bu konuda (yanlış hatırlamıyorsam) Satriani'nin bir egzersizi vardı. Her bir seferde TEK NOTAYA odaklanarak her telde onu çalmak gibi. Örneğin, C notasını her telin her perdesinde bulacaksınız; sonra bunu metronomla tempo içerisinde yapacaksınız vs.
Bunu daha sonra tüm tellerde pozisyon mantığı ile de yapmak mümkün (örneğin 1-4. perde arası, 5-8. arası...).
Bu bilgiler oturduktan sonra belki bu tip bir egzersiz anlamlı olabilir. Aksi takdirde her şey çorba olabilir. Önce zihin bu bilgileri tek tek kavramalı.
İlle de ileri düzey egzersiz isteniyorsa, alın size her yerde (gitar bile olmadan) yapabileceğiniz bir egzersiz: Bir nota seçin, (C# diyelim.) Her bir telde bu notanın kaçıncı perdede olduğunu gözünüzde canlandırın VEYA perdenin numarasını söyleyin (E'de 9. perde... vs).
 
Son düzenleme:
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Bence çok ileri düzey bu egzersiz. Bir seferde on şeyi birden (7 notanın her birini her telde) öğrenmeye çalışmak da doğru bir yaklaşım değil. Gitar hocaları oturdukları yerden böyle bir sürü egzersiz icat ediyor ama, aslında kendi bilgilerini test etmiş oluyorlar. Klavyede notaların yerini yeni öğrenmeye başlayan birisi için klavyenin zibilyon tane noktasına sıçramak bence iyi bir fikir değil.
Bu konuda (yanlış hatırlamıyorsam) Satriani'nin bir egzersizi vardı. Her bir seferde TEK NOTAYA odaklanarak her telde onu çalmak gibi. Örneğin, C notasını her telin her perdesinde bulacaksınız; sonra bunu metronomla tempo içerisinde yapacaksınız vs.
Bunu daha sonra tüm tellerde pozisyon mantığı ile de yapmak mümkün (örneğin 1-4. perde arası, 5-8. arası...).
Bu bilgiler oturduktan sonra belki bu tip bir egzersiz anlamlı olabilir. Aksi takdirde her şey çorba olabilir. Önce zihin bu bilgileri tek tek kavramalı.
İlle de ileri düzey egzersiz isteniyorsa, alın size her yerde (gitar bile olmadan) yapabileceğiniz bir egzersiz: Bir nota seçin, (C# diyelim.) Her bir telde bu notanın kaçıncı perdede olduğunu gözünüzde canlandırın VEYA perdenin numarasını söyleyin (E'de 9. perde... vs).
valla bilemedim hocam doğru söylüyorsunuz benim hoşuma gitti egzersiz bir faydamız olsun diye attım buraya
 
valla bilemedim hocam doğru söylüyorsunuz benim hoşuma gitti egzersiz bir faydamız olsun diye attım buraya
Ben de egzersizi eleştirdim, kişisel olarak düşünmeyin lütfen.

Gitar klavyesindeki notaların ezberlenmesi konusunda bir sürü yaklaşım olmakla birlikte, bunların hiç biri çok başarılı değil. Bu zaten gitar eğitiminde kanayan bir yara, bir türlü kısa yolu bulunamıyor. Piyanonun mantığını bilirseniz örneğin, notaların yerini kısa sürede söyler hale gelebilirsiniz. Gitar bu anlamda kaotik bir enstrüman. Oktav şekliyle (klavyede üçgen şekliyle) nota isimlerini türetme, ilk tel (kalın E) üzerinden türetme vs gibi yöntemler var, ama hiç biri tek başına işe yaramıyor. En azından bir telde notaların yerini ezberlemeniz lazım. Bence boşluk bırakmadan öğrenmenin tek yolu, bahsettiğim egzersiz.
Bütün klavyede bunu yapabilmek o kadar zor ki, Tom Quayle gibi bir adam bile üst perdelerde bu konuda istediği kadar hakim olmadığını itiraf ediyor. Gerçekten ihmal edilen bir beceri yani.
 
Son düzenleme:
Ben de egzersizi eleştirdim, kişisel olarak düşünmeyin lütfen.

Gitar klavyesindeki notaların ezberlenmesi konusunda bir sürü yaklaşım olmakla birlikte, bunların hiç biri çok başarılı değil. Bu zaten gitar eğitiminde kanayan bir yara, bir türlü kısa yolu bulunamıyor. Piyanonun mantığını bilirseniz örneğin, notaların yerini kısa sürede söyler hale gelebilirsiniz. Gitar bu anlamda kaotik bir enstrüman. Oktav şekliyle (klavyede üçgen şekliyle) nota isimlerini türetme, ilk tel (kalın E) üzerinden türetme vs gibi yöntemler var, ama hiç biri tek başına işe yaramıyor. En azından bir telde notaların yerini ezberlemeniz lazım. Bence boşluk bırakmadan öğrenmenin tek yolu, bahsettiğim egzersiz.
Bütün klavyede bunu yapabilmek o kadar zor ki, Tom Quayle gibi bir adam bile üst perdelerde bu konuda istediği kadar hakim olmadığını itiraf ediyor. Gerçekten ihmal edilen bir beceri yani.

Peki yeni başlayan birisi için ilk başta tekniğe yoğunlaşmak mı daha doğru olur yoksa teoriye yoğunlaşmak mı? Yoksa ikisini de aynı anda götürmeye çalışmak mı?
 
Peki yeni başlayan birisi için ilk başta tekniğe yoğunlaşmak mı daha doğru olur yoksa teoriye yoğunlaşmak mı? Yoksa ikisini de aynı anda götürmeye çalışmak mı?
Ne yaparsanız yapın, enstrüman ile zaman geçirin. Yanlış çalın, kötü çalın, ama çalın yani. Başlangıçta kendinize hedef koymaya çalışmayın hemen, bir süre takılın enstrümanla. Pek çok arkadaşın bu hatayı yaptığını görüyorum, bütün dertleri sevdikleri soloyu öğrenip ona video çekmek:) Enstrüman ile ilişkisini böyle küçük hedeflerle sınırlayan insanların sonra hevesi kaçıyor, morali bozuluyor.
Bir miktar "tıngırdattıktan" sonra hem klavyeyi öğrenmeye, hem de biraz teknik öğrenmeye bakın. Sonra bir miktar daha "takılın". İşin sırrı burada bence.
Teoriye çok takılmayın. Teori doğrudan pratiğe dönmüyor gitarda, gitar klavyesini anlamak lazım asıl.
 
Geri
Üst