Çıkarırken zorlandım sanki yanlış gibi kontrol edebilecek var mı ?



Bu şarkıda canozanın fa diyez, La ve sol diyez akorlarını farklı şekilde basıyor 4 tane akor var şarkının başında gösteriyor ama çalarken tam olarak doğrusunu çıkaramadım.
Yardımcı olabilir misiniz ?
 
Eğitim almadım ama kulağım iyi kanısındayım , bu yüzden yanlışım olursa kusura bakmayın. F#m7 , C#5/G# , Amaj7 , B9 gibi görünüyor. Tabii Can Ozan gitarı yarım ton pes akord etmiş bu yüzden siz de akordunuzu bu şekilde ayarlayıp , parçayı da yarım ton transpoze ederseniz orijinalini elde edebilirsiniz.
 
Son düzenleme:


Bu şarkıda canozanın fa diyez, La ve sol diyez akorlarını farklı şekilde basıyor 4 tane akor var şarkının başında gösteriyor ama çalarken tam olarak doğrusunu çıkaramadım.
Yardımcı olabilir misiniz ?

Akorlar plaj gitarcısı kafasıyla çalınabilecek düz akorlar değil. O yüzden yanlış geliyorlar.
G dorian modunda, boş telleri de kullanan bir yürüyüş var. Düz akorlarla çalarsanız yanlış gelir, çünkü o zaman bas partide fonksiyonel bir yürüyüş oluşuyor. Oysa öyle bir yürüyüş yok, bu modal (makamsal) bir altyapı. Ayrıca boş teller kullanıyor ve bu da akorların genişlemesine yol açıyor. O yüzden de transpoze edilmiş akorlar aynı etkiyi vermez.

Yukarıdaki mesajda F#m7 , C#5/G# , Amaj7 , B9 olarak verilen akor dizisi, bas hareketi vurgulanmadan çalınırsa yakın bir duygu veriyor.

Ancak akort aynı olmadan tam olarak aynı etki oluşmaz. Örneğin, üçüncü akor olarak çalınan şey (elinden görebildiğim için söylüyorum), aslında Bbmaj 6. Birinci pozisyondaki Bbmajör bare şeklinde, ancak sol teli boş basılarak tınlatılıyor. Bunu siz akordunuzu değiştirmeden A maj7 gibi çalmaya kalkarsanız o etki oluşmaz.
O yüzden, aynı tonda çalmak için gitarı yarım ton aşağı akortlamanız şart.
Ben de bu işlerde çok iddialı değilim, gitarın kendine has akorları çok spesifik tınlayabiliyor.
Ama kabaca şöyle olabiliyor sanırım:
Kalın E'den ince E'ye doğru yazarsak (x işaretli tellere vurulmayacak):
x x x x
3 3 3 3
3 2 0 0
0 0 3 2
x 0 1 3
3 x x x (Kalın E)

G min D5/A Bbmaj6 Cadd9
 
Son düzenleme:
Eğitim almadım ama kulağım iyi kanısındayım , bu yüzden yanlışım olursa kusura bakmayın. F#m7 , C#5/G# , Amaj7 , B9 gibi görünüyor. Tabii Can Ozan gitarı yarım ton pes akord etmiş bu yüzden siz de akordunuzu bu şekilde ayarlayıp , parçayı da yarım ton transpoze ederseniz orijinalini elde edebilirsiniz.
Bravo, düşük akort meselesini iyi yakalamışsınız. Akorlar da gayet yakın. 17 yaşında gözüküyorsunuz, bence de kulağınız gayet iyi.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Akorlar plaj gitarcısı kafasıyla çalınabilecek düz akorlar değil. O yüzden yanlış geliyorlar.
G dorian modunda, boş telleri de kullanan bir yürüyüş var. Düz akorlarla çalarsanız yanlış gelir, çünkü o zaman bas partide fonksiyonel bir yürüyüş oluşuyor. Oysa öyle bir yürüyüş yok, bu modal (makamsal) bir altyapı. Ayrıca boş teller kullanıyor ve bu da akorların genişlemesine yol açıyor. O yüzden de transpoze edilmiş akorlar aynı etkiyi vermez.

Yukarıdaki mesajda F#m7 , C#5/G# , Amaj7 , B9 olarak verilen akor dizisi, bas hareketi vurgulanmadan çalınırsa yakın bir duygu veriyor.

Ancak akort aynı olmadan tam olarak aynı etki oluşmaz. Örneğin, üçüncü akor olarak çalınan şey (elinden görebildiğim için söylüyorum), aslında Bbmaj 6. Birinci pozisyondaki Bbmajör bare şeklinde, ancak sol teli boş basılarak tınlatılıyor. Bunu siz akordunuzu değiştirmeden A maj7 gibi çalmaya kalkarsanız o etki oluşmaz.
O yüzden, aynı tonda çalmak için gitarı yarım ton aşağı akortlamanız şart.
Ben de bu işlerde çok iddialı değilim, gitarın kendine has akorları çok spesifik tınlayabiliyor.
Ama kabaca şöyle olabiliyor sanırım:
Kalın E'den ince E'ye doğru yazarsak (x işaretli tellere vurulmayacak):
x x x x
3 3 3 3
3 2 0 0
0 0 3 2
x 0 1 3
3 x x x (Kalın E)

G min D5/A Bbmaj6 Cadd9
hocam çok açıklayıcı oldu teşekkür ederim bundan çok teorik bilgiye ihtiyacım vardı sağolun
 
Geri
Üst