Bas Gitar boyama işlemi hakkında

Merhaba markasız ve baya eski bir bas gitara boyama islemi yapmak istiyorum sizce nasil bir boya almalıyım? Ahşap icin kullanılan sprey boyaları kullanabilir miyim(gitarin hangi agactan yapildigi belirsiz yani uzerinde cilasi da yok zaten kaliteli bisey degil üzerindeki boya aşınmadan dursun yeterli benim icin)
 
Boyayı gösteren zımparadır öncelikle sabırlı olmalısın ve bazı teknikleri bilmelisin yada deneme yanılma yapmalısın ama sadece boya yeterli değil astar ve vernik te var hatta istersen pasta cila diye bilinen bir bölüm daha var yeteneğine güveniyorsan değil gitar araba boyarsın ve her boyayla olur önemli olan işçilik. Sonuç paylaşırsan yardımcı olmaya çalışırım
 
Merhaba markasız ve baya eski bir bas gitara boyama islemi yapmak istiyorum sizce nasil bir boya almalıyım? Ahşap icin kullanılan sprey boyaları kullanabilir miyim(gitarin hangi agactan yapildigi belirsiz yani uzerinde cilasi da yok zaten kaliteli bisey degil üzerindeki boya aşınmadan dursun yeterli benim icin)
Merhabalar. Gitar boyama konusunda deneyimli biri olarak step step yazmaya calisacagim ve gitarinizin tamamen sokulmus oldugunu varsayiyorum.
1) Oncelikle gitari tamamen zemine inene kadar kazimaliyiz. Bunu 2 sekilde yapabilirsin. 1.si boya sokucu tabir ettigimiz solvent bazli solusyon kullanabilirsin, 2.si ise tamamen zimparalama seklinde zemine inebilirsin. Burada unutulmamasi gereken dogru zimparalamak gerektigi. Zimparalama ilk ve son olarak p180,p220,p400,p800 olursa iyi olur.
2) Zimparalamadan sonra eger renkli yapacaksaniz polyester astar veya poliuretan astar uygulayin.(eger agaci renkle kapatmayacaksaniz bu astarlarin "dolgu" olanlarini kullanacaksiniz. Dolgular astarlarin zitti seffaf malzemelerdir.) Astarlama islemlerinden sonra yine zimparalama islemi gelir. Bir onceki maddedeki siralamayi yapabilirsiniz.
3) Govde astar zimparasindan sonra tabiri caizse kaymak gibi olmasi lazim. Eger bir ezik,cizik varsa macunlama ve tekrar zimpara gerekir. Butun bu islemlerden sonra renklendirme gerekir. Selulozik boyalardan tercih edebilirsiniz. Veya daha saglam olsun derseniz poliuretan boya kullanabilirsiniz. Renklendirme bittikten sonra tekrar bir yoklama zimparasi tabir edilen p800 veya p1000 su zimparasi yapilir.
4) Son olarak mat vernir isteniyorsa mat vernik atilir. Burada tercihiniz akrilik kul mat olursa tam mat renk alirsiniz. Parlak isteniyorsa iki sekilde yapabilirsiniz. 1.si akrilik 1e1 parlak denilen veya Cila tipi polyester malzemelerini tercih edevilirsiniz. (Genelde gitar yapiminda cila tipi polyester kullanilir)
5) Son kat cila kuruduktan sonra Pasta ve polish asamasi gelir. Dogru parlakliga ulasabilmek icin yine dogru zimparalama gerekir. Bu sefer sirasiyla; p400,p600,p800,p1000,p1500,p3000 zimparalama yaparak pasta asamasina gecebilirsiniz. Pastalama islemi gitari tamamen cam gibi parlatir. Polish islemi pastadan sonra kayganlik verir. Eger anlattigim asamalari titizlikle yaptiysaniz fabrikasyon goruntu alirsiniz. Kimse ayirt edemez.
Biraz uzun oldu fakat bilmeyen arkadaslar da yararlansin istedim. Eger Ankarada ikamet ediyorsaniz ve "ben boyatacagim" derseniz profesyonel bir sekilde istediginiz renk, desen verilerek boyayabilirim.
Tel: 0543 762 40 42 mesaj atarak ulasabilirsiniz. Tesekkurler.
Mert Öztop
 
Ne kadar detaylı da anlatsanız tecrübesiz biri için pratikte çok zor bir işlem. Muhtemelen hesaba katmayacağı bir çok sorunla da karşılaşacak. Ülkede kalite standardı diye bir şey olmadığı için kötü ya da uyumsuz malzeme kullanırsa başarısız olur. Her aşamayı sorunsuz yapsa bile kötü bir vernik kullandıysa su zımparası aşamasında pürüzsüz parlak bir yüzey yerine portakal kabuğu etkisiyle karşılaşabilir. Amaç bu işin ne kadar zor olduğunu tecrübe etmekse denesin yoksa bu işi bilen birine yaptırsın.
 
Ne kadar detaylı da anlatsanız tecrübesiz biri için pratikte çok zor bir işlem. Muhtemelen hesaba katmayacağı bir çok sorunla da karşılaşacak. Ülkede kalite standardı diye bir şey olmadığı için kötü ya da uyumsuz malzeme kullanırsa başarısız olur. Her aşamayı sorunsuz yapsa bile kötü bir vernik kullandıysa su zımparası aşamasında pürüzsüz parlak bir yüzey yerine portakal kabuğu etkisiyle karşılaşabilir. Amaç bu işin ne kadar zor olduğunu tecrübe etmekse denesin yoksa bu işi bilen birine yaptırsın.
Aynen dediginiz gibi. Ama yine de elimden geldigince anlatmaya calistim. Zimparalama isleminden tutun da polisaj islemine kadar tamamen titizlikle yapilmasi gereken asamalar. Ama meraki olan ve bu isi meslek edinmek isteyen veya imkani olup tamamen deneme yanilma yontemi ile kendi gitarini boyamak isteyen illa ki cikacaktir ve 1 kisi bile yazdiklarimdan aydinlansa veya sormak istedigini sorsa ne mutlu bana. Bilgisini veya bildiklerini o kadar saklayan bir toplum olduk ki; anladigim bir konu varsa seve seve yardim etme durtusu doguyor icime.
 
Merhabalar. Gitar boyama konusunda deneyimli biri olarak step step yazmaya calisacagim ve gitarinizin tamamen sokulmus oldugunu varsayiyorum.
1) Oncelikle gitari tamamen zemine inene kadar kazimaliyiz. Bunu 2 sekilde yapabilirsin. 1.si boya sokucu tabir ettigimiz solvent bazli solusyon kullanabilirsin, 2.si ise tamamen zimparalama seklinde zemine inebilirsin. Burada unutulmamasi gereken dogru zimparalamak gerektigi. Zimparalama ilk ve son olarak p180,p220,p400,p800 olursa iyi olur.
2) Zimparalamadan sonra eger renkli yapacaksaniz polyester astar veya poliuretan astar uygulayin.(eger agaci renkle kapatmayacaksaniz bu astarlarin "dolgu" olanlarini kullanacaksiniz. Dolgular astarlarin zitti seffaf malzemelerdir.) Astarlama islemlerinden sonra yine zimparalama islemi gelir. Bir onceki maddedeki siralamayi yapabilirsiniz.
3) Govde astar zimparasindan sonra tabiri caizse kaymak gibi olmasi lazim. Eger bir ezik,cizik varsa macunlama ve tekrar zimpara gerekir. Butun bu islemlerden sonra renklendirme gerekir. Selulozik boyalardan tercih edebilirsiniz. Veya daha saglam olsun derseniz poliuretan boya kullanabilirsiniz. Renklendirme bittikten sonra tekrar bir yoklama zimparasi tabir edilen p800 veya p1000 su zimparasi yapilir.
4) Son olarak mat vernir isteniyorsa mat vernik atilir. Burada tercihiniz akrilik kul mat olursa tam mat renk alirsiniz. Parlak isteniyorsa iki sekilde yapabilirsiniz. 1.si akrilik 1e1 parlak denilen veya Cila tipi polyester malzemelerini tercih edevilirsiniz. (Genelde gitar yapiminda cila tipi polyester kullanilir)
5) Son kat cila kuruduktan sonra Pasta ve polish asamasi gelir. Dogru parlakliga ulasabilmek icin yine dogru zimparalama gerekir. Bu sefer sirasiyla; p400,p600,p800,p1000,p1500,p3000 zimparalama yaparak pasta asamasina gecebilirsiniz. Pastalama islemi gitari tamamen cam gibi parlatir. Polish islemi pastadan sonra kayganlik verir. Eger anlattigim asamalari titizlikle yaptiysaniz fabrikasyon goruntu alirsiniz. Kimse ayirt edemez.
Biraz uzun oldu fakat bilmeyen arkadaslar da yararlansin istedim. Eger Ankarada ikamet ediyorsaniz ve "ben boyatacagim" derseniz profesyonel bir sekilde istediginiz renk, desen verilerek boyayabilirim.
Tel: 0543 762 40 42 mesaj atarak ulasabilirsiniz. Tesekkurler.
Mert Öztop

Harika bir mesaj, teşekkür ederim kendi adıma. Ben de bir uygulama gitarı alıp boya işine başlamak istiyorum, deneme yanılma metoduyla. Bilgiler için teşekkür ederim.
 
Geri
Üst