ballad ayarında kendi bestem

merhabalar 17 yaşındayım bu aralar kendi şarkılarımı yapmakla kafayı bozdum denebilir buda bestelerimden birisi yapıcı yorumlarınızı merak ettiğim için paylaştım


davul: ezdrummer2
bas:ezbass
gitar pluginleri:
neural dsp plini
tonelib(bedava)
 

Dosyalar

  • mesat ballad.mp3
    5 MB
merhabalar 17 yaşındayım bu aralar kendi şarkılarımı yapmakla kafayı bozdum denebilir buda bestelerimden birisi yapıcı yorumlarınızı merak ettiğim için paylaştım


davul: ezdrummer2
bas:ezbass
gitar pluginleri:
neural dsp plini
tonelib(bedava)
17 yaş için gayet iyi bir başlangıç. Sizin iki katınız yaşında adamlar bundan daha kötü şeyler çıkartabiliyor:)
Parçanın tek sorunu, çok tek düze olması. Bunu iki sebebi var ve bunların ikisi de tecrübesiz şarkı yazarlarında çok yaygın sorunlardır:

1)Şarkınn akorları sürekli olarak aynı ölçü sayısında sabitlenmiş. Her biri genellikle 4 vuruş yürüyor. Şarkının farklı kısımlarında bu sayıyı değiştirirseniz, şarkınn havası da değişecektir. Örneğin, nakarat öncesine hazırlayacak bir kısım düşünün ve burada her bir akor 2 vuruş veya 8 vuruş kalsın. (Tümüyle örnek olsun diye söyledim).

2)Sürekli aynı akor dizisini kullanmayın. Bu da klasik bir hatadır. Nakaratta bir yerde bir tane alternatif oluşmuş, ama bu yeterli değil. Çünkü butün akorlar dönüp dolaşıp A akoruna yapışıp kalıyor. Bunun ne anlama geldiğine teknik olarak girmeyeyim, ama şöyle bir örnek vereyim: F majör veya C majör akorunu vurup 4 veya 8 vuruş bekleyin. Bu iki akorun yarattığı duygunun sizin parçanızda hiç yer almadığını fark edecekseniz...

O yüzden, şarkıyı yazdığınız tona ait (sizin şarkınız için F majör veya D minör..) bütün akorları öğrenin ve bunların tümünü deneyin. Armoni bilginiz ilerledikçe ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Şimdilik "majör dizinin akorları" veya "majör dizinin armonizasyonu" diye bakarak başlayabilirsiniz.
Kolay gelsin...
 
Son düzenleme:
17 yaş için gayet iyi bir başlangıç. Sizin iki katınız yaşında adamlar bundan daha kötü şeyler çıkartabiliyor:)
Parçanın tek sorunu, çok tek düze olması. Bunu iki sebebi var ve bunların ikisi de tecrübesiz şarkı yazarlarında çok yaygın sorunlardır:

1)Şarkınn akorları sürekli olarak aynı ölçü sayısında sabitlenmiş. Her biri genellikle 4 vuruş yürüyor. Şarkının farklı kısımlarında bu sayıyı değiştirirseniz, şarkınn havası da değişecektir. Örneğin, nakarat öncesine hazırlayacak bir kısım düşünün ve burada her bir akor 2 vuruş veya 8 vuruş kalsın. (Tümüyle örnek olsun diye söyledim).

2)Sürekli aynı akor dizisini kullanmayın. Bu da klasik bir hatadır. Nakaratta bir yerde bir tane alternatif oluşmuş, ama bu yeterli değil. Çünkü butün akorlar dönüp dolaşıp A akoruna yapışıp kalıyor. Bunun ne anlama geldiğine teknik olarak girmeyeyim, ama şöyle bir örnek vereyim: F majör veya C majör akorunu vurup 4 veya 8 vuruş bekleyin. Bu iki akorun yarattığı duygunun sizin parçanızda hiç yer almadığını fark edecekseniz...

O yüzden, şarkıyı yazdığınız tona ait (sizin şarkınız için F majör veya D minör..) bütün akorları öğrenin ve bunların tümünü deneyin. Armoni bilginiz ilerledikçe ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Şimdilik "majör dizinin akorları" veya "majör dizinin armonizasyonu" diye bakarak başlayabilirsiniz.
Kolay gelsin...
çok teşekkür ederim abi güzel yorumun için anladım demek istediklerini biraz ama işin teori kısmında hiç yokum nerdeyse bu senede sınav senem olduğu için üniversiteye kalıyo onları öğrenmek ama güzel fikirler verdiğin için teşekkür ederim
 
ben de gayet beğendim tek önerim distortion için daha güzel bir ton yakalayabilirsin. distortion çok yavan kalmış. onun dışında komple bir iş çıkarabilmen bile harika. bu aralar rapçi arkadaşlar didinmişti buralara böyle şeyler görmek güzel.
 
ben de gayet beğendim tek önerim distortion için daha güzel bir ton yakalayabilirsin. distortion çok yavan kalmış. onun dışında komple bir iş çıkarabilmen bile harika. bu aralar rapçi arkadaşlar didinmişti buralara böyle şeyler görmek güzel.
teşekkürler hocam distortion konusunda haklısınız istediğim tonu yakalayamıyorum ya çok sert ya da yavan kalıyo
 
Üst