Death (chuck Schuldiner) Setup :p

mesayla da şahane ton yakalanmış lakin marshall ve mesa kullandıysanız aradaki farkı hissedebilirsiniz. death kayıtlarında marshallın crunchy british tonunu rahatça duyabiliyorsunuz . özellikle power chord harici çalınan partisyonlarda. ama yine de çok zor bir ton değil. mesayla da marshalla da alınır. zaten mesalar highgain olayında çok çeşitli ton alınabilecek aletler. yani mesaylada jcm800 tonuna yaklaşabilirsiniz. ama dediğim gibi marshall slayer sounduysa mesa daha amerikan soundtur. mesanın daha pes , dolgun ve modern sound verdiğini düşünüyorum. youtube kayıtlarında fazla belli olmasa da canlı olarak aradaki fark daha kolay anlaşılabilir. ha şu trash aleminde en sevdiğim ton jeff waters tonlarıdır o ayrı :D



 
konuyla alakası yok ama bir video da benden gelsin. randall ve krank da bu konuda yabana atılacak aletler değil .özlemişim highgain ton tartışmayı , içimiz dışımız tüp oldu , fusion oldu :D ha bu arada exodus gary holt tonuna da hastayım belirtmeden edemedim.

 
evet emg ile olacak iş değil yav. bide mesa ve marshal konusunda tamamen haklısın. power chordlarda belli olmuyor ama sololara falan geçince gayet belli ediyor kendini.
 
evet emg ile olacak iş değil yav. bide mesa ve marshal konusunda tamamen haklısın. power chordlarda belli olmuyor ama sololara falan geçince gayet belli ediyor kendini.

Aslinda power chordlari gectim genel olarak herseyde belli ediyor kendini, EL34 ve 6L6 farkindan tut tamamen dizayn farkina kadar. Bir de Dual Rectifier ile gidip JCM800 karakterli bir ton almak cok da mumkun degil acikcasi, karakter farkini gectim, Marshall'larin cogunlugu power amp saturasyonundan beslenen amfiler oluyor genellikle, Mesa'lar ise (en azindan recto, mark iic ve sonrasi icin) daha cok preamp saturasyonundan etkileniyor, power amp breakup'in buyuk bir rolu var o british crunch soundunda.

5150'ye de hotrodded marshall ya da SLO100'un cakmasi falan derler de, zerre alakasi yok bence mesela.
 
Aslinda power chordlari gectim genel olarak herseyde belli ediyor kendini, EL34 ve 6L6 farkindan tut tamamen dizayn farkina kadar. Bir de Dual Rectifier ile gidip JCM800 karakterli bir ton almak cok da mumkun degil acikcasi, karakter farkini gectim, Marshall'larin cogunlugu power amp saturasyonundan beslenen amfiler oluyor genellikle, Mesa'lar ise (en azindan recto, mark iic ve sonrasi icin) daha cok preamp saturasyonundan etkileniyor, power amp breakup'in buyuk bir rolu var o british crunch soundunda.

5150'ye de hotrodded marshall ya da SLO100'un cakmasi falan derler de, zerre alakasi yok bence mesela.
dediklerinize katılmakla beraber gelişen kayıt teknolojileri v.s. ile artık her şeyin mümkün olduğunu düşünüyorum. yan yana koyulmuş jcm 800 ile recto arasında tonal açıdan dağlar kadar far var tabi ama kayıt ortamında veya çeşitli ekipmanla çoğu müzisyenin anlamayacağı sonuçlar alınabilir. fender bj ile dream theater çalan müzisyenler bile gördüm ki sonuç hiç de fena değildi. şu an kullandığım amfi oldukça jcm 800 yapısında bir amfi. power tube karakteri ağır basan reverbsüz tek kanal amfileri ben de çok seviyorum. ama eğer sert müzik yapıyorsam ne mesaya ne jcm800e bulaşırım. günümüzde dijital ortam veya simulasyon aletler oldukça başarılı. hem zamandan hem paradan tasarruf ediyorsunuz. üstelik sonuca ulaşma ve yaratıcılık konusunda aha kullanışlı oluyorlar. örnek olarak sağlam 7 telli bir gitar ve pod x3 live ile pek çok grubun gümbür gümbür tonuna rahatlıkla yaklaşabilirsiniz. yoksa head amfi almak üstüne kabin almak onlara yer bulmak , doğru mikrofonlamak üstüne bunu kayıt ortamına aktarmak oldukça masraflı. üstelik misal jcm800 aldını ama uygun tonu ev ortamında alamadınız ya da hoşunuza gitmedi zararı size daha fazla olacaktır. çoğumuzda garaj ortamı yok çük kadar odalarda yaşıyoruz. :D tabi bunları high gain olayı için söylüyorum. çünkü tüp ortamında başarılı bir highgain ton almak diğer tonlara göre oldukça zor. tüplere düşük seste yüklenebilmek , dip gürültüsü v.s. adamı oldukça zorluyor. fakat blues v.s. çalıyorsanız fender bj bile size oldukça yetecektir.
 
Tabii ki, zebille freeware vst var eger ev ortaminda amfiyi yeteri kadar volume'da acip mikrofonlayacak, ya da mik preamplari ile a/d converterlari yeteri kadar kaliteli bir ses karti edinecek imkanlara sahip degilseniz, ben her iki yontemi kullanarak da birbirinden farkli tonlar alabiliyorum sahsen. Ama mikrofonlamadaki o gavurun ''air'' diye tabir ettigi, hakkaten gercek kabini mikrofonluyormus havasini vst'lerde alabilmek icin gercekten COK ugrasmak gerekiyor. Ben hala yeni teknikler ogreniyorum 2 senedir her gecen gun vst'leri olabildigince modelledigi setuplara yakinlastirma adina.

Su mesela 5150'yi cift sm57 ile mikrofonlamaya calisip Clayman/Colony'deki studio fredman soundu denemem, benimki biraz daha cirtlak kaciyor orjinaline gore.


Su da boosted plexi denemem.
 
Ikisinin de info bolumunde yaziyor kullandiklarim, plexi'yi soruyorsan, LePou denen bir herifin HyBrit diye bir amfi simulasyonu var, 2 modu var JCM800 ve Plexi olmak uzere, gayet basarili yapmis adam. Onune de biraz ince ayarlariyla oynayip hafiften boyle boost yapsin diye Distorque denen dayinin MXR Dist+ simulasyonunu actim. Kabin simulasyonu olarak da RedWirez denen herifin kabin simulasyon dosyalarini AcmeBarGig denen onun icin yapilmis bir yazilimla kullandim, 2 kabin ve 2 farkli mikrofon var.

Sag - Sol - Orta olmak uzere 3 track ust uste kaydettim.
 
Geri
Üst