Teknik,hız vesaire .. Yardım..

Parmakları içe kıvırmak (Paul Gilbert gibi) elin rotational inertia'sını(türkçesini bilmiyorum) azalttığı için teoride en iyisidir.
Kendi etrafında dönerken hızlanmak istediğinde bacaklarını ve kollarını içeri çeken patenciler gibi.

Ama nasıl rahat ediyorsan öyle çal "derler" genelde.
 
smtzdmr yok hocam alınmadım darılmadım olur böyle şeyler..
Yardımlar için teşekkürler detaylı açıklama aldım.
Yeni şeyler keşfetmek icin geç kalmadım bir de bunları deniyeyim :)
 
PhoibosApollon demiş ki:
Parmakları içe kıvırmak (Paul Gilbert gibi) elin rotational inertia'sını(türkçesini bilmiyorum) azalttığı için teoride en iyisidir.
Kendi etrafında dönerken hızlanmak istediğinde bacaklarını ve kollarını içeri çeken patenciler gibi.

Ama nasıl rahat ediyorsan öyle çal "derler" genelde.

Rotational inertia dediginiz moment of inertia Turkce olarak da atalet-eylemsizlik momenti diye gecer ekstra bilgi olarak vereyim istedim :)

Ama isin moment of inertia ile ilgisini cozemedim.Parmaklari iceri kivirmak bu konsepte bakarak elimizin bilegimizin icinden gecerek veya avucca kavranan eksen etrafinda donmesini hizlandirir sadece.Sanirim parmaktaki eklem kisimlariyla bir iliski kurdunuz ama bunuda cozemedim teorinizi biraz daha acarsaniz sevinirim merak uyandirdi :)
 
AtAvratStrat demiş ki:
PhoibosApollon demiş ki:
Parmakları içe kıvırmak (Paul Gilbert gibi) elin rotational inertia'sını(türkçesini bilmiyorum) azalttığı için teoride en iyisidir.
Kendi etrafında dönerken hızlanmak istediğinde bacaklarını ve kollarını içeri çeken patenciler gibi.

Ama nasıl rahat ediyorsan öyle çal "derler" genelde.

Rotational inertia dediginiz moment of inertia Turkce olarak da atalet-eylemsizlik momenti diye gecer ekstra bilgi olarak vereyim istedim :)

Ama isin moment of inertia ile ilgisini cozemedim.Parmaklari iceri kivirmak bu konsepte bakarak elimizin bilegimizin icinden gecerek veya avucca kavranan eksen etrafinda donmesini hizlandirir sadece.Sanirim parmaktaki eklem kisimlariyla bir iliski kurdunuz ama bunuda cozemedim teorinizi biraz daha acarsaniz sevinirim merak uyandirdi :)

Türkçesini verdiğin için teşekkürler :)

Evet, hareket yönü piyano çalar gibi. Ya da kapı tıklatır gibi. Zaten genelde bu şekilde bir sağ bilek hareketi önerilir gitar çalarken, tabi ki tamamen yukarı aşağı bir hareket mümkün değil ama, bileğin sağ-sol ekseninde olan hareketinden mümkün olduğu kadar kaçınılması önerilir. Çünkü bileğin sağ-sol hareketi hız arttıkça bileği kitler, koldan çalmaya başlarsınız.

Parmaklarınızı açarak elinizi bilekten sallayın, bir de yumruk şeklinde kapatarak sallayın aradaki fark belli olur. Parmaklar açıkken inertia artar, bilekten itibaren eli harekete geçirmek için lazım olan enerji de artar, aynı şekilde bilek hareketini durdurup ters yöne hareket başlatmak için gerekli olan enerji de artar.
 
İş fiziğe döndü yani :)
Lise 2 fiziğinden hatırladığım kadarıyla Enerji=1/2*I*w2
yani eylemsizlik momenti carpı acısal hızın karesi(umarım bu da doğrudur)
parmaklar acıkken acısal hız arttığından enerji de artar olayının acıklaması olmuş bu formül.Teoride değil fizikte de doğru o zaman.(parmak acıkken yapılan ufak hareketlerle,kapalıyken yapılan hareketler farklı.Bilen deneyen daha iyi bilir tabi ama eller acıkken daha cok yoruldum sanki.)
Fizik kurallarının müzikte de kullanılması gayet hoş tabi yanlış hatırlamıyosam formülleri.
 
PhoibosApollon demiş ki:
AtAvratStrat demiş ki:
PhoibosApollon demiş ki:
Parmakları içe kıvırmak (Paul Gilbert gibi) elin rotational inertia'sını(türkçesini bilmiyorum) azalttığı için teoride en iyisidir.
Kendi etrafında dönerken hızlanmak istediğinde bacaklarını ve kollarını içeri çeken patenciler gibi.

Ama nasıl rahat ediyorsan öyle çal "derler" genelde.

Rotational inertia dediginiz moment of inertia Turkce olarak da atalet-eylemsizlik momenti diye gecer ekstra bilgi olarak vereyim istedim :)

Ama isin moment of inertia ile ilgisini cozemedim.Parmaklari iceri kivirmak bu konsepte bakarak elimizin bilegimizin icinden gecerek veya avucca kavranan eksen etrafinda donmesini hizlandirir sadece.Sanirim parmaktaki eklem kisimlariyla bir iliski kurdunuz ama bunuda cozemedim teorinizi biraz daha acarsaniz sevinirim merak uyandirdi :)

Türkçesini verdiğin için teşekkürler :)

Evet, hareket yönü piyano çalar gibi. Ya da kapı tıklatır gibi. Zaten genelde bu şekilde bir sağ bilek hareketi önerilir gitar çalarken, tabi ki tamamen yukarı aşağı bir hareket mümkün değil ama, bileğin sağ-sol ekseninde olan hareketinden mümkün olduğu kadar kaçınılması önerilir. Çünkü bileğin sağ-sol hareketi hız arttıkça bileği kitler, koldan çalmaya başlarsınız.

Parmaklarınızı açarak elinizi bilekten sallayın, bir de yumruk şeklinde kapatarak sallayın aradaki fark belli olur. Parmaklar açıkken inertia artar, bilekten itibaren eli harekete geçirmek için lazım olan enerji de artar, aynı şekilde bilek hareketini durdurup ters yöne hareket başlatmak için gerekli olan enerji de artar.

Tamam simdi oldu ben sol el olarak dusununce tamamen mantiksiz gelmisti onceki postlardan bu sekilde anladim :).Yanliz sag eldeki is bence donme hareketinden(atalet momenti) ziyade harmonik bir hareketle ilgili yani birincil etken wirst flexor ve extensor isimli bilek kaslarinin cevikligidir.Bunlarin da Turkce sini bilen var ise aydinlatabilir fitness dili yabanci bizim salonda :)

Ben kendi caldigim sekli soyleyim size pena tutmayan parmaklar 0.5 cm daha ileride isaret parmagindan neredeyse kapali sayilir.Ama zaman zaman parmaklarim da tamamen acik konumda olabiliyor misal volume fade yaparken ama ben bir kayip hissetmiyorum .Belki kisiden kisiye degisir ama 3 parmagin kutlesi ve donme hareketinin merkezi varsaydigimiz eksene uzakligi cok kucuk oldugundan dunyalar kadar bir fark da yaratmaz teoride.Ama hos bir tespit olmus fizigin hayatimizin heryerinde oldugu bir kez daha goruldu :)
 
ben denedim de parmakları kapayarak rahat edemiyorum.Tabi alışmayla alakalı.
Fakat picking calısırken daha az yoruldu elim.
Belki de psikolojiktir :D
 
Başlık gitar hız teknik vs.

Konu altında tartışılan konunun %90 doksanı sağ el picking üzerine ama, öncelikle gitarda iyi bir teknik, hız ve kontrole ulaşmak için sağ ve sol elin senkronizasyonu çok çok önemlidir. Bunun yanında legato, tapping, bending, string skipping, economy, hibrid picking, sweep tapping, sweeping gibi onlarca hatta belki yüzlerce teknik vardır. Bir kere shredding, killer teknik vs gibi tekniklere sahip gitaristler günden en az 4-5 saatlerini buna ayırmaktadırlar. Tabi ki yetenekli yeteneksiz müzisyene göre bu süreler esneyebilir ama bahsettiğiniz şey rock, metal gitar içinde elektro gitarda gelinebilecek en son noktalardan biriyse 2-3 günde bir eline gitarı almakla maalesef olmuyor. Eğer bu ve benzeri müziklerle ilgileniyor, şarkıları çalmaya çalışıyorsanız, düzenli olarak günlük tekrar yapmazsanız kontrol ve hızınız bozulmaya başlar. Bu tarz tekniklerde arkadaşların da bahsettiği gibi ustalaşmak için, metronomla düşük hızlarda çalışma zamanla, hızı artırmak ve temiz çalmak önemlidir. Youtube’da milyonlarca örnek, eğitim videosu, ve paylaşım var. Bu arada bilgisayar başında veya tv izlerken egzersiz yapmak iyidir, zamanın nasıl geçtiğini anlamazsın ama, bunu yaparken enstrümana konsantrasyonu unutmamak lazım. Herkese başarılar.
 
Geri
Üst