Distorded gitar kayıt teknikleri . (mikrofonlu - modelleme)

Gerçek amfi ve kabinden mikrofonla kayıt mı yoksa tamamen yazılım ile mi kayıt ?

Benim hazırladığım bir makale var PC de yazılımlarla gitar amfi modellemesi, kayıt vs bir sürü şey daha var. Baş kısmını buraya koydum, devamını yazıyorum biraz fazla zaman alıcı ve uzun bir makale. Ayrıca işin sinyal işleme - elektronik kısmını da kesmek zorunda kaldım anlaşılır olması için : http://www.turkrock.com/ftopic129098.html

Bu da en son yaptığım cover kaydı. Tamamen yazılımsal modelleme kullanıldı. Ek olarak da tüm diğer enstrumalar yazılımlarda örneklendi. :

http://www.esnips.com/doc/b6a13665-e2bd-40c3-b7b1-03ff086e38c5/Turn-The-Page

(Not: 1 senedir askerde olduğum için gitar çalamadım bu süre zarfında , zaten gitar tekniğim iyi değil ben işin daha çok teknik - teknolojik kısmı ile ilgileniyorum.)

__
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
asdasd demiş ki:
Gerçek amfi ve kabinden mikrofonla kayıt mı yoksa tamamen yazılım ile mi kayıt ?

Benim hazırladığım bir makale var PC de yazılımlarla gitar amfi modellemesi, kayıt vs bir sürü şey daha var. Baş kısmını buraya koydum, devamını yazıyorum biraz fazla zaman alıcı ve uzun bir makale. Ayrıca işin sinyal işleme - elektronik kısmını da kesmek zorunda kaldım anlaşılır olması için : http://www.turkrock.com/ftopic129098.html

Bu da en son yaptığım cover kaydı. Tamamen yazılımsal modelleme kullanıldı. Ek olarak da tüm diğer enstrumalar yazılımlarda örneklendi. :

http://www.esnips.com/doc/b6a13665-e2bd-40c3-b7b1-03ff086e38c5/Turn-The-Page

(Not: 1 senedir askerde olduğum için gitar çalamadım bu süre zarfında , zaten gitar tekniğim iyi değil ben işin daha çok teknik - teknolojik kısmı ile ilgileniyorum.)

__


Öncelikle ilgi ve alakandan ötürü çok teşekkür ederim. Şimdi istediğim şey şu , tok ve dolgun tonlar arıyorum. Elimde şu anda processor var (podxt live ) yani amfi modellemesi şansına sahibim. Fakat bunun haricinde acaba bir kabin alıp önüne mikrofonlama mı yapsam yoksa hiç gerek olmadam modellemeler ile istediğim sonuçlara ulaşabilir miyim diye merak ediyorum.
 
kabini mikrofonlarsan sese hacim katabilirsin ki zaten senin diğer başlıkta da bahsettiğin gibi eksiğin bu, hacim-dolgunluk. pod un ton olaylarına çok aşina olmadığımdan direk es geçiyorum, sansamp gt2 klonu ile bile baya baya hayvani kayıtlar yapılabiliyor amfisiz ses kartsız direk notebookla, sadece biraz ayar kasmak gerekiyor, aynı track i duplicate yapmayı ya da aynı şeyi 2 kere çalarak kaydetmeyi deneyebilirsin, tonlarında gain i full leme aman deyim, bir de gitarı clean kaydedip guitar rig4 le falan bir preset indirip o şekilde 2 kere çaldırmayı dene, ben bu şekilde güçlü tonları rahatlıkla kaydedebiliyorum, yine sorun çıkarsa yaz yardım etmeye çalışırız. Kolay gelsin...
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Edizkrall teşekkür ederim. En son gitarları clean kaydedip amplitude ile çaldırdığımda çok güzel sonuçlar alabildim. Fakat tam olarak aradığım güzellikte tona pek yaklaşamadım. Guitar rig deneyebilirim. Tavsiyen için teşekkürler.


Bunun haricinde pod xt live kendini usb ile bir ses kartı olarak tanıtabiliyor. Fakat herhangi bir şekilde

çatlamadan dolgun ve hacimli bir distortion alamadım.

Diğer başlıktada yazdığım gibi
http://www.myspace.com/bleedingskies1
linkindeki ev kaydı gibi bir ton istiyorum. Güzel tavsiyelerinizi bekliyorm. Teşekkürler.
 
creatival-mind demiş ki:
asdasd demiş ki:
Gerçek amfi ve kabinden mikrofonla kayıt mı yoksa tamamen yazılım ile mi kayıt ?

Benim hazırladığım bir makale var PC de yazılımlarla gitar amfi modellemesi, kayıt vs bir sürü şey daha var. Baş kısmını buraya koydum, devamını yazıyorum biraz fazla zaman alıcı ve uzun bir makale. Ayrıca işin sinyal işleme - elektronik kısmını da kesmek zorunda kaldım anlaşılır olması için : http://www.turkrock.com/ftopic129098.html

Bu da en son yaptığım cover kaydı. Tamamen yazılımsal modelleme kullanıldı. Ek olarak da tüm diğer enstrumalar yazılımlarda örneklendi. :

http://www.esnips.com/doc/b6a13665-e2bd-40c3-b7b1-03ff086e38c5/Turn-The-Page

(Not: 1 senedir askerde olduğum için gitar çalamadım bu süre zarfında , zaten gitar tekniğim iyi değil ben işin daha çok teknik - teknolojik kısmı ile ilgileniyorum.)

__


Öncelikle ilgi ve alakandan ötürü çok teşekkür ederim. Şimdi istediğim şey şu , tok ve dolgun tonlar arıyorum. Elimde şu anda processor var (podxt live ) yani amfi modellemesi şansına sahibim. Fakat bunun haricinde acaba bir kabin alıp önüne mikrofonlama mı yapsam yoksa hiç gerek olmadam modellemeler ile istediğim sonuçlara ulaşabilir miyim diye merak ediyorum.
Kabin alıp kullanabilmen için araya bir de power amfi alman lazım. DAha sonra en az 2 mikrofon şart metal ve rock kayıtları için ki ben mikrofonlama kısmını sadece teorik olarak biliyorum ( modelleme konusndaki kullanımları hariç) . Yani mikrofonla kayıt alırken fazla tecrübe ve bilgi yoksa kendi adıma söyleyeyim 2 mikrofonun açısı, birbirinden uzaklığı faz farkı vs.. konularında ufak değişimler çok fazla sese etkide bulnuyor ben kendim ilk defa yapsam hüsran uğrardım. Modellemeler zaten yeterince mikrofonlama seçeneği ve her türlü ses editlemesi imkanı veriyor. Şu an modellemenin geldiği seviye çok ilerde bir spektruma baktığınızda modelleme ve gerçeği arasında çok çok az fark oluyor ki bu farklılık da kulakla duyulmuyor sadece ekipmanlar arası uyumun farklılığından kaynaklanıyor.

Evde kayıtla modelleme ile albüm çıkaranlar gerçekten çok fazla seviyede olmaya başladı. Örneğin :

- http://www.youtube.com/watch?v=kuCVkcOpmtc
- aynı şarkının mp3 link i: http://mp3.wp.pl/i/sciagnij?id=280621
- http://rapidshare.com/files/412685348/Guitar_amp_modelling_samples.rar
- http://dl.getdropbox.com/u/2229066/mix.mp3

- http://www.fileden.com/files/2008/10/14/2143291/Strange chords clearly heavy.mp3


Bunların hepsi modelleme kayıtları. Her türlü müzik türünde tonlar alabilirsin modelleme ile. Mesela benim daha sert ve tok sesler aldığım bir deneme :
http://rapidshare.com/files/412684343/P-P_Son.mp3




________
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
asdasd demiş ki:
creatival-mind demiş ki:
asdasd demiş ki:
Gerçek amfi ve kabinden mikrofonla kayıt mı yoksa tamamen yazılım ile mi kayıt ?

Benim hazırladığım bir makale var PC de yazılımlarla gitar amfi modellemesi, kayıt vs bir sürü şey daha var. Baş kısmını buraya koydum, devamını yazıyorum biraz fazla zaman alıcı ve uzun bir makale. Ayrıca işin sinyal işleme - elektronik kısmını da kesmek zorunda kaldım anlaşılır olması için : http://www.turkrock.com/ftopic129098.html

Bu da en son yaptığım cover kaydı. Tamamen yazılımsal modelleme kullanıldı. Ek olarak da tüm diğer enstrumalar yazılımlarda örneklendi. :

http://www.esnips.com/doc/b6a13665-e2bd-40c3-b7b1-03ff086e38c5/Turn-The-Page

(Not: 1 senedir askerde olduğum için gitar çalamadım bu süre zarfında , zaten gitar tekniğim iyi değil ben işin daha çok teknik - teknolojik kısmı ile ilgileniyorum.)

__


Öncelikle ilgi ve alakandan ötürü çok teşekkür ederim. Şimdi istediğim şey şu , tok ve dolgun tonlar arıyorum. Elimde şu anda processor var (podxt live ) yani amfi modellemesi şansına sahibim. Fakat bunun haricinde acaba bir kabin alıp önüne mikrofonlama mı yapsam yoksa hiç gerek olmadam modellemeler ile istediğim sonuçlara ulaşabilir miyim diye merak ediyorum.
Kabin alıp kullanabilmen için araya bir de power amfi alman lazım. DAha sonra en az 2 mikrofon şart metal ve rock kayıtları için ki ben mikrofonlama kısmını sadece teorik olarak biliyorum ( modelleme konusndaki kullanımları hariç) . Yani mikrofonla kayıt alırken fazla tecrübe ve bilgi yoksa kendi adıma söyleyeyim 2 mikrofonun açısı, birbirinden uzaklığı faz farkı vs.. konularında ufak değişimler çok fazla sese etkide bulnuyor ben kendim ilk defa yapsam hüsran uğrardım. Modellemeler zaten yeterince mikrofonlama seçeneği ve her türlü ses editlemesi imkanı veriyor. Şu an modellemenin geldiği seviye çok ilerde bir spektruma baktığınızda modelleme ve gerçeği arasında çok çok az fark oluyor ki bu farklılık da kulakla duyulmuyor sadece ekipmanlar arası uyumun farklılığından kaynaklanıyor.

Evde kayıtla modelleme ile albüm çıkaranlar gerçekten çok fazla seviyede olmaya başladı. Örneğin :

- http://www.youtube.com/watch?v=kuCVkcOpmtc
- aynı şarkının mp3 link i: http://mp3.wp.pl/i/sciagnij?id=280621
- http://rapidshare.com/files/412685348/Guitar_amp_modelling_samples.rar
- http://dl.getdropbox.com/u/2229066/mix.mp3

- http://www.fileden.com/files/2008/10/14/2143291/Strange chords clearly heavy.mp3


Bunların hepsi modelleme kayıtları. Her türlü müzik türünde tonlar alabilirsin modelleme ile. Mesela benim daha sert ve tok sesler aldığım bir deneme :
http://rapidshare.com/files/412684343/P-P_Son.mp3




________



Yine harika bir şekilde bilgilendirmişsin. Youtube linkinde olduğu gibi tonlar almak istiyorum. Peki şunu sorucam. Stok manyetiklerimi metal müzik kaydı alabilmem için EMG 81 85 Seti taktırmam şart mı ?
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Merak ettiğim bir soru daha geldi aklıma.

Wagner Rev MKII EOHA

isimli kayıttaki tonu beğendim. Örneğin o tonda gain ve drivelar aslında çok kısık değil mi . üst üste 4 track yapıldığında ton hacim kazanıyor değil mi ?
 
Öncelikle kayıt almak ve bunları son haline getirmek başta karmaşık oluyor. Ben fazla kaynak bulamadan direkt olaya girişmiştim ama şuanda keşke okusaydım dediğim kaynaklar oluyor.
Mesela 4 track kayıt ile tokluk kazanılması zaten temel birşeymiş. Ben ilk başta tek track çok fazla güçlü ton alabilmek için amfi modellemesinde gaini sonuna getirip EQ da da bass ı açıyordum sona , Sonra boğuk ve cılız bir ton alıyordum.
Şimdi ritim için 4 bazen de 8 li kayıt alıyorum. Aslında pek fazla efekt ekleme taraftarı değilim ama bu örnek verdiğim kayıtlarda aslında kayıtı alanlar sinyali 2 ye ayırıp sonra sinyal akış şeması
Buna benzer olabiliyor:

flowsheet.jpg


Sinyal akış şeması daha karmaşık yapanlar var ki onların tonu aslında daha profesyonel olsa da bana göre net sadece gitar , bas gitar ve davul olduğunda işe yarıyor. Yani onlarca enstruman içeren kayıtlarda süper güçlü bir gitar tonu kaydın dengesini bozuyor.

Şimdi tabi ki kaliteli ses almak herkesin istediği birşey ama bunu yapmanın sonsuz yolu var ve direkt yürümeden koşulamayacağı gibi birden böyle bir kaliteye ulaşmak zor, en azından ben daha istediğim seviyeye ulaşabilmiş değilim. Mastering kısmı en sıkıntılı olduğum konu onu da yabana atmamak lazım.
 
asdasd demiş ki:
Öncelikle kayıt almak ve bunları son haline getirmek başta karmaşık oluyor. Ben fazla kaynak bulamadan direkt olaya girişmiştim ama şuanda keşke okusaydım dediğim kaynaklar oluyor.
Mesela 4 track kayıt ile tokluk kazanılması zaten temel birşeymiş. Ben ilk başta tek track çok fazla güçlü ton alabilmek için amfi modellemesinde gaini sonuna getirip EQ da da bass ı açıyordum sona , Sonra boğuk ve cılız bir ton alıyordum.
Şimdi ritim için 4 bazen de 8 li kayıt alıyorum. Aslında pek fazla efekt ekleme taraftarı değilim ama bu örnek verdiğim kayıtlarda aslında kayıtı alanlar sinyali 2 ye ayırıp sonra sinyal akış şeması
Buna benzer olabiliyor:

flowsheet.jpg


Sinyal akış şeması daha karmaşık yapanlar var ki onların tonu aslında daha profesyonel olsa da bana göre net sadece gitar , bas gitar ve davul olduğunda işe yarıyor. Yani onlarca enstruman içeren kayıtlarda süper güçlü bir gitar tonu kaydın dengesini bozuyor.

Şimdi tabi ki kaliteli ses almak herkesin istediği birşey ama bunu yapmanın sonsuz yolu var ve direkt yürümeden koşulamayacağı gibi birden böyle bir kaliteye ulaşmak zor, en azından ben daha istediğim seviyeye ulaşabilmiş değilim. Mastering kısmı en sıkıntılı olduğum konu onu da yabana atmamak lazım.


Tekrardan ilgi ve alakan için çok teşekkür ederim. Senin bahsettiğin hataların hepsini bende yaptım. Bu yüzden kayıt almaktan soğudum resmen. Bende tek kanaldan gain abanıp eq dan bass köklüyordum ama boğuk anlaşılmaz tonlar elde ediyordum. O yüzden araştırma safhasına geçtim. Bu forumun ve senin yazdıklarının büyük katkı sağlayacağını umut ediyorum. Fakat sorumu tekrar etmek istiyorum

AKTİF yada pasif manyetik kullanıyor olmanın etkisi çok büyük müdür ?
Benim almak istediğim tonlara ulaşmam için illaki EMG gibi aktif manyetikler mi takmam gerekli *?
 
Ben hem pasif manyetikli Jackson eski model bir giriş seviyesi sabit köprülü bir gitar hem de ESP LTD marka EMG 81 li , floyd rose lu orta seviye bir gitar kullanıyorum. Arada çok fark olmadığı gibi ( farkı kapatman da mümkün zaten aktif manyetik temelde bir preamp vazifesi ) bana sorarsan ortalama bir gitar herşeye yeter. Tabi ki elinde hiç yazılım yoksa, temelde sabit donanımlar kullanacaksan farkı olacaktır ama yazılım kullanıyorsan eksikliğini hissettiğin herşeyi koyuyorsun, mesela ABG redshift diye bir plugin var onda tüm manyetiklerin simülasyonu var. Ben onunla aktif manyetikli gitarımdaki emg nin ses farklılığına benzer bir yaklaşımda ton alabiliyordum.

Birkaç ipucu, eğer full yazılım kullancaksan herşey dijital olacağından arada bir analog kaynak kullanmakta fayda var. Mesela ben çoğu zincir oluşturmada Tube screamer overdrive kullanıyordum yazılımsal olarak. Ama yakın zamanda orijinal Ibanez TS7 ( 80 TL ) alıp TS 808 (280 TL )e modifiye ettim. Gitar dışında bu pedal da analog olduğu için sisteme katkısı çok büyük oluyor. Ses çok daha analog oluyor. Ne akdar fazla dijital eklenti koyarsan o kadar tüp sesinden uzaklaşmaya başlarsın. Profesyonel grupların sadece tek bir model amfi + kabin ikilisine az pedal ya da efektör rack sistem eklemesinin sanırım bir manası var bu yönde :) . Sadelik iyidir. Gitar > Analog pedal > Amfi (modelleme) > Kabin (modelleme) > (EQ (modelleme) > Delya ya da Reverb ( modellme) gibi basit bir zincir her zaman benim tercihimdir.
 
asdasd ne kadar teşekkür etsem azdır. Bu kadar kısa sürede kafamda birçok detayın oluşmasına yardımcı oldun eve gidip söylediklerini birbir denemek için sabırsızlanıyorum.

Bende analogluğu pod xt live içerisindeki stomp box ünitesinden tube screamer ile desteklemeyi düşünüyorum. Böylece kuvvetlendirilmiş bir giriş ile amfi modellemede daha güçlü kazanımlar elde edebilirim gibi duruyor.


Aklıma gelen bir diğer soru şu ;
acaba şoyle bir taktik mi izlemeliyim.

Örnekliyorum ,
ibanez rg 350 dx ten pod xt live a geçtim . Kafamdaki ilk eq ayarlarını yaptım. (preamp vazifesi olacak bu ) sonrasında stomp bölümünden belirli orandada tube screamer ekledim diyelim. Tabi şu anda monitorlerden gelen ton overdrive benzeri bir ton şeklinde olacaktır. Muhtemelen. Herneyse sonrasında ses kartıma girerek modellemeleri seçmeye başlayacağım. Örneğin REVALVER 'den amp modelledim . Kaydettim. Peşine kabin modelleme için başka bir yazılımı nasıl kullanabilirim. veyahut diğer öğeler için . Ayrıca bu şekilde ayrı yazılımlar kullanabilecek kadar kuvvetli bir sisteme sahibim. ama bunu yapmam faydalı mıdır ?
 
Pod XT live tam olarak nasıl bir cihazdır tam bilemiyorum ama bildiğim kadarı ile içinde analog bir overdrive ünitesi yok( varsa düzeltin) ancak modelleme ile overdrive vardır ki zaten pod farm dahil olmak üzere neredeyse tüm modelleme yazılımında bir adet tube screamer vardır. Bu kadar işlevli bir pedalın olmaması zaten büyük eksiklik olur. Yaptığı işlev çok kullanışlı ( özetlersek 700 HZ altı frekasnları filtreliyor sonra geri kalanı opamptan kuvvetlendirip clipping ile rectify ediyor en son 700 hZ altını ekliyor ..vs ) .
Tabi ki yazılımsal Tube screamer da tona çok etki ediyor ama analog oalrak en başta kullanılırsa sesin analogluk kazanması başta fazla olur. ( ne kadar ekmek o kadar köfte misali )

Mesela şöyle bir setup olabilir


ibanez rg 350 dx > Pod xt live de tube screamer > Cubase de track e fx olarak eklenmiş Noise gate (green gate tavsiyemdir) > revalver mk III içinde sadece amfi kafa amfi şeklinde seçili ( mesela 6505+ ) > kabin için Lecab eklentisi içinde 2 tane ayrı yüklenmiş IR dosyası ( mesela IR olarak Guitar hacks impulses diye arat o pakedi indir ) .

Bu setup ı 4 lü track kaydedip 100/100 ve 80/80 olarak ayarlayıp dinlersen fat bir ses alınır. Hatta imkan varsa sağ kanalda başka gitar gitar yoksa başka manyetiklerin seçili olduğu gitardaki seçme kolu düzeni, ayrıca başka kalınlıktaki pena ve sağ sol kanal için farklı amfi modelleme yazılımında farklı modeller, IR doyası vs.. farklı olması her zaman canlılık katar.

Böyle bir zincirden eğer sorun yaratmayacak şekilde bağlanmış ise kötü ses çıkmaz :) .

Bu arada ek bilgi POD XT , Boss GT vs.. gibi processorler aslında tek başlarına yazılım çalıştırmak için yapılmış mini bilgisayarlardır. Dolayısı ile bunlardan alınabilecek ses herhangi bir yazılımdan farksızdır. Bu tür full solid state processorler ancak preamp oalrak solid state tarzda basit bir preamp kullanırlar. Bazıları bunlara ek olarak tüplü poweramfi koyalar ki bunun etkisi çok oluyor. Mesela peabey VypYR amfilerinden tüplü 100 W ve 50W serisi. Ayrıca bu konuda tartışmasız en iyi modelleme donanım sistemi Axe-FX dir.
 
Evet axe fx muhteşem birşey . Fakat 2000 dolar . Aslında onu türkiye'de satan bir yer olsa almayı bile düşünüyorum. Muhteşem bir modelleme ünitesi. Fakat seninde bahsetmiş olduğun teknikler birçok açıdan kullanıcıyı doyurabilecek tekniklere benziyor. Bu akşam eve gidip hepsini tek tek deniyeceğim. Ve buradan neler yaşadığımı tek tek özetliyeceğim. Katkıların sayesinde muhteşem kayıtlar alabileceğimi ümit etmeye başladım.
 
Öncelikle çok teşekkür ederim. Gayet güzel ve başarılı kayıtlar almaya başladım. Tam istediğim tona yakın işler yapabildiğim için çok sevinçliyim. Yakında tam istediğim şeyi yakalarım. Bu yüzden teşekkür etmek istedim. Bazı soracağım şeyler olacak ve tavsiyelerini almayı düşünüyorum.
 
ben gitar için 5 track kaydedilmesini öneririm...%100 sağ ve sol %75 sağ ve sol bir de center track daha sonra multiband compressor ile ton güçlendirilebilir...temiz çalınması kaydıyla tabi...
 
Gayet güzel kayıtlar almaya başladım. Gitar için 5 track önerisinide değerlendireceğim . Teşekkürler gurkan.

Merak ettiğim başka bir hussus var. Örneğin evimdeki 5+1 sistem ile yaptığım kayıtta kendi çapımda uyguladığım mix işlemleri sonucunda ideal gitar tonları ve eq dengesi sağlamıştım. Fakat mp3 playerda veyahut laptop speakerlarına bağladığım veyahut bir başka arkadaşıma yolladığımda o dolgun distortionlar ve dolgun kicklerde farklılıklar vardı. Yeterince güçlü değillerdi. Nasıl oluyorda albümlük grupların kayıtları normal kulaklıklarda bile dolgun sonuç verirken ben o kademeye ulaşamadım ? Ne yapmam gerekiyor ?
 
Paraya kıyıp yüzlerce dolarlık Referans Studio Monitör alman lazım. :D
5+1 sistemler kanallar arası basit frekans ve gecikme ayarı ile farklı kanallardan farklı şeyler çalıyormuş etkisi ile yapay canlılık katar. Bir de malum bunlar abartılmış bass ve tiz oluşturular.
 
Geri
Üst