VAI tarzı tapping

ahanda buldum hiç tahmin etmezdim kasette ayrı şarkı zannediyordum (bknz judas priest - electric eye - hellion) aynı şarkıymış.Big game albümündeki she's got everything şarkısının sonunda varmış :) vito büyük adam ya , helal olsun.
 
tapping minor belli bir ton üstündeki minor yada major scale üstünde heryerden kafanıza göre yaratabileceginiz birşey.bunu cok fırlama yapan biri de vai gercekten.ama tappingini izlemekten bıkamadıgım biri de richie kotzen tabi rock chopsdan aklımızda kalan genç shredder hali :p.(özellikle slayt tappleri adamı kudurtuyor :) )
 
Valla bir şarkının bir kısmını çok uğraşıp da çalamazsam, başka bir şarkıya geçiyorum, daha sonra ilk şarkıya dönünce çalamadığım kısmı zorlanmadan çalabiliyorum. Biliyorum mantıklı değil ama gerçek :D
Zaten kayıtlardakiyle birebir çalmak çok zor bu parçaları. Satriani ve Vai bu konunun en iyileri bence, ama onların bile kayıtla birebir çalamadıkları oluyor. Petrucci ye girmiyorum bile, aralarda öyle saçma şeyler basıyor ki canlı performansta, kapatasım geliyor video yu :) :D
 
"rebuilding the church" müydü yoksa "building the church" müydü öyle bir parçası var vai nin. G3 te petrucci ile beraber çıktıkları konserde çalmıştı. Oradaki tapping ler mükemmel ve parça şimdiye kadar duyduğum en iyi enstrümental parçalardan. Sanırsam çok çok zor ama, hiç denemedim.
 
_JuDaS demiş ki:
building the church harika parça hakkaten. aynı notalar basılabilir belki ama vai gibi çalmak ayrı bir şey :)
yok abi ben okadar janjanlı giyinip sahnede maymunluk yapamam.eee ustasına bakmak lazım frank zappada sahnede ve sözlerde maymunluk konusunda çığır açmıştır.yanlış anlaşılmasın maymunluğu negatif anlamda söylemedim.ilk G3 ten ericin steve vaiye dayanamadığı için ayrıldığını düşünmüşümdür hep :D abi vai etrafta dolaştıkça adamın tansiyonu yükseliyo.eric efendi adamdır gönül adamıdır fender adamıdır :D
 
DaveMustaine_64 demiş ki:
nienturi demiş ki:
"Senin yazdığın kısımda "1.hareketteki" 15-17-15 kısmını nasıl çalıyorsun?
Eğer sağ elinin iki parmağını kullanıyorsan çok ilginçtir ben de tam buna çalışıyordum"Dave mustaine_64: ben yukarıdaki harekette sağ elimin orta parmağını ve yüzük parmağını kullanıyorum.bu arada üzgünümama VAI bu tekniği yaklaşık 10 küsur yıldır kullanıyor:)
tap slide hoş bir dalga ama benim pek sık yaptığım bir şey değil.onun yerine daha iyi orta-yüzük parmakları çalışmaları yapıyorum.eğer buna ilgi duyuyorsan vai-fire garden dan "Mysterious Murder of Christian Tiera's Lover " adlı kısa şarkının tapping kısmını özellikle tavsiye ediyorum...
Zaten tahmin edebiliyordum, birileri mutlaka kullanıyordur demiştim :D Ben açıkçası Dragonforce gitaristi Herman Li'den esinlendim. O da kullanıyordu sağ el yüzük parmağını ama farklı teller üzerinde kullanıyordu. Çalışırken aynı tel üzerinde kullanmak geldi aklıma...

Uzunca bir süredir VAI kültürümün az olmasından yakınıyorum. Bana VAI videosu tavsiye edebilir misiniz?

ben de oraya takıldım, slide ve iki parmağı denedim ancak bana göre en güzeli şu oldu, orta parmakla 15 e tap 17 ye slide dan sonra 15 e pull of, işaret parmağıyla. bu arada pena masanın üzerinde:D
 
*Bir iki fikir ben de veriyim, okurken aklıma geldi..

G mixolydian çalın 3.pozisyonda ince mi den kalın mi teline kadar scale üzerinde güzel bi 6lı legato çalın her legatoya 12 den tap yaparak başlayın. (intervallerini anlatmıyım şimdi Gmixo için hep 12 den tüm tap notları) Aha vai oldum diyebilirsiniz yaparken :D

Sonra yine bir scale üzerinde legato yaparken tap_slideları sesi incelticek şekilde değilde kalınlaştıracak şekilde de yapabilirsniz. Mesela 12den 10a slide gibi hatta slide yapılan notaları biraz daha geniş tutup biraz daha süratli yapabilirsiniz.

Sonra bend_tap yapabilirsiniz güzeldir. Devamında güzel ve uzun bir legato ile çok tatlı olur. Dikkat etmeniz gereken şey bend yaptığınızda tap ediceğiniz notaları dikkatli seçmek. Vito Bratta da yapıyor bunu baya. (duydun mu halil?) Güzelde yapar hatta yani :D

Bir de Vai kullanıyor mu tam hatırlayamadım pentatonic gamlar üzerinde intervalleri geniş tutarak legato + tap yaparsanız çok efektif oluyor ama pozisyonlarınızı (çünkü çok geniş bir alanda gerçekleşicek)ve tap yapmak için pentatonic gam a ekleyeceğiniz diğer notaları (m6,M6,m9 vs..) dikkatli seçmek lazım, hepsinin tadı ayrı çünkü.

Bunları uygulayın, doğaçlamalarınızda çaldığınız gamlara, modlara transpoze edin. Umarım işinize yarar biraz ;)
 
*Bir iki fikir ben de veriyim, okurken aklıma geldi..

G mixolydian çalın 3.pozisyonda ince mi den kalın mi teline kadar scale üzerinde güzel bi 6lı legato çalın her legatoya 12 den tap yaparak başlayın. (intervallerini anlatmıyım şimdi Gmixo için hep 12 den tüm tap notları) Aha vai oldum diyebilirsiniz yaparken :D

Sonra yine bir scale üzerinde legato yaparken tap_slideları sesi incelticek şekilde değilde kalınlaştıracak şekilde de yapabilirsniz. Mesela 12den 10a slide gibi hatta slide yapılan notaları biraz daha geniş tutup biraz daha süratli yapabilirsiniz.

Sonra bend_tap yapabilirsiniz güzeldir. Devamında güzel ve uzun bir legato ile çok tatlı olur. Dikkat etmeniz gereken şey bend yaptığınızda tap ediceğiniz notaları dikkatli seçmek. Vito Bratta da yapıyor bunu baya. (duydun mu halil?) Güzelde yapar hatta yani :D

Bir de Vai kullanıyor mu tam hatırlayamadım pentatonic gamlar üzerinde intervalleri geniş tutarak legato + tap yaparsanız çok efektif oluyor ama pozisyonlarınızı (çünkü çok geniş bir alanda gerçekleşicek)ve tap yapmak için pentatonic gam a ekleyeceğiniz diğer notaları (m6,M6,m9 vs..) dikkatli seçmek lazım, hepsinin tadı ayrı çünkü.

Bunları uygulayın, doğaçlamalarınızda çaldığınız gamlara, modlara transpoze edin. Umarım işinize yarar biraz ;)

Hortlatıyorum farkındayım ama şu forumda gördüğüm en açıklayıcı teorik tavsiyelerden biri, tebrik ediyorum. (10 sene sonra gelen tebrik)
 
Geri
Üst