Dead Poets Society / Ölü Ozanlar Derneği

Bu film hakkinda forum acmim dedim sonunda duramadim actim:)...
En cok sevdigim filimdir..izle izle bikmam...ve her izledigimde yeni biseyler bulurum...her izledigimde aglarim..ve her izledigimde tekrar izleyesim gelir. Filde gecen siirler harika..ve filmin verdigi mesajlar ise dahada harika.
Filmin mesaji Carpe diem--seize the day...
imzamdaki sözde bu filimden bir alintidir..yani ben bu filimin herseyini begeniyorum...Birde Robin Williams oynuyor ya iste buna cok iyi bir film derim ben:)
Umarim benim gibi begenenler cikar..begenmeyenlerde birseyler yazsinda tartisalim sahneleri vs.

directed by: Peter Weir
Oyuncular:
Robin Williams..John Keating
Robert Sean Leonard .... Neil Perry
Ethan Hawke .... Todd Anderson
Josh Charles .... Knox Overstreet
Gale Hansen .... Charlie Dalton
Dylan Kussman .... Richard Cameron
Allelon Ruggiero .... Steven Meeks
James Waterston .... Gerard Pitts
Norman Lloyd .... Mr. Nolan
Kurtwood Smith .... Mr. Perry
Carla Belver .... Mrs. Perry
Leon Pownall .... McAllister
George Martin .... Dr. Hager
Joe Aufiery .... Chemistry teacher
Matt Carey .... Hopkins

• Konu Sahibi Konu Sahibi
birtane filmde gecen ve benim cok begendigim siiri yaziyorum:

O Me!O LIfe! (Walt Whitman)
O me! O life!... of the questions of these recurring;
Of the endless trains of the faithless--of cities fill'd with the foolish;
Of myself forever reproaching myself, (for who more foolish than I, and who more faithless?)
Of eyes that vainly crave the light--of the objects mean--of the struggle ever renew'd;
Of the poor results of all--of the plodding and sordid crowds I see around me;
Of the empty and useless years of the rest--with the rest me intertwined;
The question, O me! so sad, recurring--What good amid these, O me, O life?

Answer.

That you are here--that life exists, and identity;
That the powerful play goes on, and you will contribute a verse

ben filmi izlemedim kitabı okudum. kitap beni o zamanlar baya bi etkilemişti. filmi de izliyim dedim bi ara ama sonra vazgeçtim. karakterlerin hayal gücümün yarattığı kişiler olarak kalmasını istedim...

• Konu Sahibi Konu Sahibi
_EvAnEsCeNcE_ demiş ki:
ben filmi izlemedim kitabı okudum. kitap beni o zamanlar baya bi etkilemişti. filmi de izliyim dedim bi ara ama sonra vazgeçtim. karakterlerin hayal gücümün yarattığı kişiler olarak kalmasını istedim...

evet seni anlayabiliyorum..hayal kirikligina düsüyor bazen insan bir kitabi okuduktan sonra filmini izleyince..ama eminim ki bu filmde düsmezsin..gercekten cok iyi izle bence

Hem filmi izledim hemde kitabı okudum :)

Önce kitabı okuyanları için bi şey söyleyemicem ama filmi izleyip kitabı okumayanlar varsa şiddetle okumalarını öneririm...Kesinlikle çok etkileyici...

Ben filmi henüz izleyemedim;ama,eski zamanlarda bir oyunumun ilk karalamalarında Ölü Ozanlar Derneği diye bir dernek vardı.Oyunun baş kahramanı bu derneğe üye olmak için Tanrı'yala arkadaşlık yapıyordu...Neyse,sıkmayayım sizi ama her zaman beni etkileyen bir başlık olmuştur:Ölü Ozanlar Derneği.Ölünce kabul etseler beni de ne iyi olur,böyle bir derneğe...

çok güsel her izlediimde ağlıyorum vcd si herzaman bulunur bnde gördkçe vcd yi izliorum gene ,artık filmi esberledim.olsun .....aklıma glmşkn bidaa izliyim ben ya... :idea:

Ve filmden bir harika siir daha....

Oh Captain!My Captain!
O Captain! my Captain! our fearful trip is done;
The ship has weather'd every rack, the prize we sought is won;
The port is near, the bells I hear, the people all exulting,
While follow eyes the steady keel, the vessel grim and daring:
But O heart! heart! heart!
O the bleeding drops of red,
Where on the deck my Captain lies,
Fallen cold and dead.

O Captain! my Captain! rise up and hear the bells;
Rise up--for you the flag is flung--for you the bugle trills;
For you bouquets and ribbon'd wreaths--for you the shores a-crowding;
For you they call, the swaying mass, their eager faces turning;
Here Captain! dear father!
This arm beneath your head;
It is some dream that on the deck,
You've fallen cold and dead.

My Captain does not answer, his lips are pale and still;
My father does not feel my arm, he has no pulse nor will;
The ship is anchor'd safe and sound, its voyage closed and done;
From fearful trip, the victor ship, comes in with object won;
Exult, O shores, and ring, O bells!
But I, with mournful tread,
Walk the deck my Captain lies,
Fallen cold and dead.

Filimde ögrenciler ögretmenlerine Oh Captain diye hitap ediyorlardi bu siirden sonra:)

evet cogu zaman öyle oluyor ilk kitabi okuduktan sonra filmi seyrettin mi berbat oluyor..onun icin bisey diyemicem, cünkü kitabi okumadim ben...ama okumayi düsünüyorum..ben okim sora size hayal kirikligina düsecekmisiniz düsmicekmisiniz sölerim:)

Ben kitabıda okudum filmi de izledim ortaokuldayken tiyatrosunda KEATING i bile canlandırdım . Şerefsizim öyle bi gaz gelmiştiki 2 günde bütün filmdeki replikleri ezberlemiştim . Ayakta alkışlamıştı millet beni . Ahhh Ahhhh ... Eski günlleerrrr Ahhhh...

Dead Poets Society hayatımın her evresinde aklımdan cıkmayan seize the day cumlesiyle ozdeslesti kitap ayrı bir durum cok etkilemisti filmse bir basyapıt hic sıkılmadan seyrederim ve bir baba serisi kadar onem veririm

Geri
Üst