Pod xt & xt live

Bende de Philipsin sbc HP250 modeli var çok kaliteli bişeye benzemiyor,bunla çalarken dijital geldi ses..zebulah umarım söylediğin gibidir miksere girince sorun yaşamak istemiyorum çünkü..
 
şınayzır. şimdi bakamam yazılışına kusura bakmayın vede philips wire less var acıyorum iyice sesi konserde mesa kabınler arkamda hissi ile calıyorum.

ikiside süper.
 
ya 52 sayfa okuyamadım sorulmş olabilir, amerikadan gelen podxtlive'lar için dönüştürücü mü kullanıyosunuz yoksa burdan aldığınız bir adaptörmü? Yani alet 9V ile çalışıyosa kaliteli bir adaptör ile dönüştürücüye ihtiyaç kalmaz?
 
aletin tüm tonlarını bundle yapıp,hepsini user patchi yapmak mümkün mü?çünkü fabrika tonlarını kullanmıyorum boşuna yer kaplıyorlar eğer mümkün değilse fabrika tonlarının üstüne yazarak yapacağm başka bi çaresi yok sanırım..
 
wahshe demiş ki:
dnt_b_nlve demiş ki:
tonlarımı genelde kulaklıkla ayarlıyorum hep..ve usb kayıt aldıgımda büyük ölcüde aynı tonu alabiliyorum kayıttan..1 ay olmadı daha ve satın aldıgımdan beri sahnede deneyemedm aleti henüz.. acaba kulaklıkla olusturdugum ve usb olarak iyi verim aldıgım bu tonlar sahnede miksere girince beni hayal kırıklıgına ugratabilir mi?kulaklıkla ton ayarlamak ne derece mantıklıdır yada sizce?
jvc ha-v570 monitor kulaklık kullanıyorum..

arkadaslar super bi soru bence bu yok mu cvp verebilecek? :?:


Kulaklıktan flat sound alamayacağınız için mixerdende aynı sesi almamanız mümkün.eer evimde referans monitörüm var diyorsanız en yakın sesi alırsınız mixer e girerseniz.Stüdyoda,konserde anfiye FX Return den girersenizde isteristemez girdiginiz anfinin kabin sesini duycaksınız.çok çok farklı bi ses almazsınız ama ya birazdaha sıcak yada birazdaha soğuk bi ton olur.ben philips kulaklık ile kullanıyorum(modelini hatırlamıyorum şu an) flat a yakın bi sound alıyorum.studio direct modundan şaşmam şahsen.kayıtta zaten o modu kullanmak gerekiyor ama ben her koşulda(sahne,prova vs...) studio direct ten yanayım.

Bu arada tonlardan memnun olmayan arkadaşlarında çarelerine her ne kdr yazsakta buralarda bi çözüm olmaz.İstediğin soundu anca nasıl bi sounda ihtiyacı olan yine sen bulabilirsin.ben bunu bilir bunu söylerm.şu ana kdr yaptığım tüm tonlardan aşırı memnunum ve etrafımdaki müzisyenlerde gayet severler.bu ton yapma işi kendi kendine uğraşarak edinilecek bi kuram.sen distortion full olsun die drive ı full acıosan comressor ne oldugunu bilmeden dayıyorsan tabiki ton alamazsın.tabi bu yanlışları yapmadanda doğruyu bulamıyorsun o ayrı :) Sonuctu elinizde biçok kişinin isteyipte alamadığı herişe yarayan bi alet var(24 bit ses kartı(cubase gecikmesiz)+processor).Düşünüyorumki ne kdr emek verirsen bu alete o kdr cok karşılığını alırsın,ki şahsen alıyorum.
 
alicem007 demiş ki:
wahshe demiş ki:
dnt_b_nlve demiş ki:
tonlarımı genelde kulaklıkla ayarlıyorum hep..ve usb kayıt aldıgımda büyük ölcüde aynı tonu alabiliyorum kayıttan..1 ay olmadı daha ve satın aldıgımdan beri sahnede deneyemedm aleti henüz.. acaba kulaklıkla olusturdugum ve usb olarak iyi verim aldıgım bu tonlar sahnede miksere girince beni hayal kırıklıgına ugratabilir mi?kulaklıkla ton ayarlamak ne derece mantıklıdır yada sizce?
jvc ha-v570 monitor kulaklık kullanıyorum..

arkadaslar super bi soru bence bu yok mu cvp verebilecek? :?:


Kulaklıktan flat sound alamayacağınız için mixerdende aynı sesi almamanız mümkün.eer evimde referans monitörüm var diyorsanız en yakın sesi alırsınız mixer e girerseniz.Stüdyoda,konserde anfiye FX Return den girersenizde isteristemez girdiginiz anfinin kabin sesini duycaksınız.çok çok farklı bi ses almazsınız ama ya birazdaha sıcak yada birazdaha soğuk bi ton olur.ben philips kulaklık ile kullanıyorum(modelini hatırlamıyorum şu an) flat a yakın bi sound alıyorum.studio direct modundan şaşmam şahsen.kayıtta zaten o modu kullanmak gerekiyor ama ben her koşulda(sahne,prova vs...) studio direct ten yanayım.

Bu arada tonlardan memnun olmayan arkadaşlarında çarelerine her ne kdr yazsakta buralarda bi çözüm olmaz.İstediğin soundu anca nasıl bi sounda ihtiyacı olan yine sen bulabilirsin.ben bunu bilir bunu söylerm.şu ana kdr yaptığım tüm tonlardan aşırı memnunum ve etrafımdaki müzisyenlerde gayet severler.bu ton yapma işi kendi kendine uğraşarak edinilecek bi kuram.sen distortion full olsun die drive ı full acıosan comressor ne oldugunu bilmeden dayıyorsan tabiki ton alamazsın.tabi bu yanlışları yapmadanda doğruyu bulamıyorsun o ayrı :) Sonuctu elinizde biçok kişinin isteyipte alamadığı herişe yarayan bi alet var(24 bit ses kartı(cubase gecikmesiz)+processor).Düşünüyorumki ne kdr emek verirsen bu alete o kdr cok karşılığını alırsın,ki şahsen alıyorum.

merhaba açıkcası mesajın beni şevklendirdi çünkü istediğim tona birtürlü ulaşamıyorum(hatta satılığa çıkarma nedenim)bunun nedeni herhangi bir bilgi eksikliğinden değil ama gercekten aklınıza gelmeyecek ayarlar bu alette tonu çok etkiliyor mesela herzaman yaptığım ton ayarlamamı anlatmak istiyorum.
duymak istediğim ton atıyorum çilekeş tonu
1. şarkıyı dinlerim elemanın kullandıkları ampliyi öğrenirim podda simulatörunu açarım ayarları orta seviyeye getiririm.
2.kabinleri gezerim mic room ayarını yaparım.
3.amplinin kendi eq ını ayarlarım.
4.comp(genelde stomp box taki comp ler daha tatminkar oluyo) noisegate (sert drivelarda şart).
5.reverb! bunu bugun kesfettim. tabiki reverb ü degil, reverb ün drive a etkisi çok fazla özellikle mix i biraz actınızmı decay ı azalttınızmı rahatsız edici de olmuyor ve tonu bastan aşağı değiştiriyor.
6.drive da modulasyon sevmiyorum ama az mix li orta hızlı flanger iyi oluyor.
7.ince eq ayarlaması her ne kadar 4 band ta olsa bu bandların değişebilir olması gayet güzel.
8. yüksek seste çalmak. bukadar
bir yerlerde yanlış mı yapıyorum arkadaşlar?
ton tavsiyelerinizi bekliyorum epi. les paul goth. ile kullanıyorum podu.
tavsiyelerinizi can kulağıyla dinlemeye hazırım.

not: pod kulaklık çıkışı->müzik seti. gitar switch ortada ,0.10 tel ,Db drop(d drop u yarım ses indir) tuning
 
her drive tonuna kompresör koyma, bir yerden sonra tonunu boğar. reverbü de çok açma, o da boğar. özellikle konserlerde reverb'ü efekt olarak kullanmak problemli olabiliyor çünkü konser alanı yankı yapıyor az da olsa. flanger senin zevkin ona karışmam. mikrofon ayarı mantık olarak daha köşeli tonlar için on-axis (ve bunda da daha basları vuran tonlar için merkez yoksa daha dış kısıma koyulmuş gibi ayarlanmalı), daha yumuşak, yuvarlak tonlar için off axis yapılmalı, ki bu da büyük ölçüde etkiliyordur diye düşünüyorum.
 
KaRaBaSH demiş ki:
her drive tonuna kompresör koyma, bir yerden sonra tonunu boğar. reverbü de çok açma, o da boğar. özellikle konserlerde reverb'ü efekt olarak kullanmak problemli olabiliyor çünkü konser alanı yankı yapıyor az da olsa. flanger senin zevkin ona karışmam. mikrofon ayarı mantık olarak daha köşeli tonlar için on-axis (ve bunda da daha basları vuran tonlar için merkez yoksa daha dış kısıma koyulmuş gibi ayarlanmalı), daha yumuşak, yuvarlak tonlar için off axis yapılmalı, ki bu da büyük ölçüde etkiliyordur diye düşünüyorum.

teşekkürler. dediklerini bir bir deniyecem. tavsiyeleiniz gercekten çok değerli benim için.
yardımlarınızı bekliyorum.
 
wahshe demiş ki:
alicem007 demiş ki:
wahshe demiş ki:
dnt_b_nlve demiş ki:
tonlarımı genelde kulaklıkla ayarlıyorum hep..ve usb kayıt aldıgımda büyük ölcüde aynı tonu alabiliyorum kayıttan..1 ay olmadı daha ve satın aldıgımdan beri sahnede deneyemedm aleti henüz.. acaba kulaklıkla olusturdugum ve usb olarak iyi verim aldıgım bu tonlar sahnede miksere girince beni hayal kırıklıgına ugratabilir mi?kulaklıkla ton ayarlamak ne derece mantıklıdır yada sizce?
jvc ha-v570 monitor kulaklık kullanıyorum..

arkadaslar super bi soru bence bu yok mu cvp verebilecek? :?:


Kulaklıktan flat sound alamayacağınız için mixerdende aynı sesi almamanız mümkün.eer evimde referans monitörüm var diyorsanız en yakın sesi alırsınız mixer e girerseniz.Stüdyoda,konserde anfiye FX Return den girersenizde isteristemez girdiginiz anfinin kabin sesini duycaksınız.çok çok farklı bi ses almazsınız ama ya birazdaha sıcak yada birazdaha soğuk bi ton olur.ben philips kulaklık ile kullanıyorum(modelini hatırlamıyorum şu an) flat a yakın bi sound alıyorum.studio direct modundan şaşmam şahsen.kayıtta zaten o modu kullanmak gerekiyor ama ben her koşulda(sahne,prova vs...) studio direct ten yanayım.

Bu arada tonlardan memnun olmayan arkadaşlarında çarelerine her ne kdr yazsakta buralarda bi çözüm olmaz.İstediğin soundu anca nasıl bi sounda ihtiyacı olan yine sen bulabilirsin.ben bunu bilir bunu söylerm.şu ana kdr yaptığım tüm tonlardan aşırı memnunum ve etrafımdaki müzisyenlerde gayet severler.bu ton yapma işi kendi kendine uğraşarak edinilecek bi kuram.sen distortion full olsun die drive ı full acıosan comressor ne oldugunu bilmeden dayıyorsan tabiki ton alamazsın.tabi bu yanlışları yapmadanda doğruyu bulamıyorsun o ayrı :) Sonuctu elinizde biçok kişinin isteyipte alamadığı herişe yarayan bi alet var(24 bit ses kartı(cubase gecikmesiz)+processor).Düşünüyorumki ne kdr emek verirsen bu alete o kdr cok karşılığını alırsın,ki şahsen alıyorum.

merhaba açıkcası mesajın beni şevklendirdi çünkü istediğim tona birtürlü ulaşamıyorum(hatta satılığa çıkarma nedenim)bunun nedeni herhangi bir bilgi eksikliğinden değil ama gercekten aklınıza gelmeyecek ayarlar bu alette tonu çok etkiliyor mesela herzaman yaptığım ton ayarlamamı anlatmak istiyorum.
duymak istediğim ton atıyorum çilekeş tonu
1. şarkıyı dinlerim elemanın kullandıkları ampliyi öğrenirim podda simulatörunu açarım ayarları orta seviyeye getiririm.
2.kabinleri gezerim mic room ayarını yaparım.
3.amplinin kendi eq ını ayarlarım.
4.comp(genelde stomp box taki comp ler daha tatminkar oluyo) noisegate (sert drivelarda şart).
5.reverb! bunu bugun kesfettim. tabiki reverb ü degil, reverb ün drive a etkisi çok fazla özellikle mix i biraz actınızmı decay ı azalttınızmı rahatsız edici de olmuyor ve tonu bastan aşağı değiştiriyor.
6.drive da modulasyon sevmiyorum ama az mix li orta hızlı flanger iyi oluyor.
7.ince eq ayarlaması her ne kadar 4 band ta olsa bu bandların değişebilir olması gayet güzel.
8. yüksek seste çalmak. bukadar
bir yerlerde yanlış mı yapıyorum arkadaşlar?
ton tavsiyelerinizi bekliyorum epi. les paul goth. ile kullanıyorum podu.
tavsiyelerinizi can kulağıyla dinlemeye hazırım.

not: pod kulaklık çıkışı->müzik seti. gitar switch ortada ,0.10 tel ,Db drop(d drop u yarım ses indir) tuning

Gitaristin anfisindeki aynı ayarları yapman bişey deiştirmez.sonucta "gitar" dan ve "tuşe"den cıkıo bu ses esasta.çilekeşte ne kdr tuşe var o tartışılır gerçi ama bunlar cok büyük etkenler.sen o gitaristin anfisine bass tiz vs. nin pozisyonuna bakmadan pod daki tüm anfileri deneyerek ona en yakın soundu alıcaksın.aynısını zaten alamazsın.birçok düzenlemeden geçiyor o gitar kanalları kayıtta.adamlar 1 deil belkide 2,3 anfiden ayrı ayrı kaydedip bütünleştiriyorlar.dediğim gbi dinle ve uygula.reverb ü çok verme arkadaşın dediği gbi,konserde fln başını ağrıtabilir.ayrıca noisegate e de yüklenme,tonu tamamen yiyen bi zımbırtıdır
 
alicem007 demiş ki:
Gitaristin anfisindeki aynı ayarları yapman bişey deiştirmez.sonucta "gitar" dan ve "tuşe"den cıkıo bu ses esasta.çilekeşte ne kdr tuşe var o tartışılır gerçi ama bunlar cok büyük etkenler.sen o gitaristin anfisine bass tiz vs. nin pozisyonuna bakmadan pod daki tüm anfileri deneyerek ona en yakın soundu alıcaksın.aynısını zaten alamazsın.birçok düzenlemeden geçiyor o gitar kanalları kayıtta.adamlar 1 deil belkide 2,3 anfiden ayrı ayrı kaydedip bütünleştiriyorlar.dediğim gbi dinle ve uygula.reverb ü çok verme arkadaşın dediği gbi,konserde fln başını ağrıtabilir.ayrıca noisegate e de yüklenme,tonu tamamen yiyen bi zımbırtıdır

teşekkürler zahmet etmişsin ama bn ztn çilekeşi örnek diye vermiştim neyse. Dediğin çok doğru(kanal kayıt olayı) ama ampli tonları genelde benzer oluyor yani lunatic var mesela cok agır kaçıyor brit jim pre yada brit j-800 ü daha çok tercih ediyorum. çok geniş bi ton yelpazem var farkındayım ama bana hitap etmiyo galiba memnuniyetsizlik değilde tatminsizlik benim yaşadığım. yorumlarınızı , yardımlarınızı bekliyorum. teşekkürler tekrar alicem007.
 
wahshe demiş ki:
alicem007 demiş ki:
Gitaristin anfisindeki aynı ayarları yapman bişey deiştirmez.sonucta "gitar" dan ve "tuşe"den cıkıo bu ses esasta.çilekeşte ne kdr tuşe var o tartışılır gerçi ama bunlar cok büyük etkenler.sen o gitaristin anfisine bass tiz vs. nin pozisyonuna bakmadan pod daki tüm anfileri deneyerek ona en yakın soundu alıcaksın.aynısını zaten alamazsın.birçok düzenlemeden geçiyor o gitar kanalları kayıtta.adamlar 1 deil belkide 2,3 anfiden ayrı ayrı kaydedip bütünleştiriyorlar.dediğim gbi dinle ve uygula.reverb ü çok verme arkadaşın dediği gbi,konserde fln başını ağrıtabilir.ayrıca noisegate e de yüklenme,tonu tamamen yiyen bi zımbırtıdır

teşekkürler zahmet etmişsin ama bn ztn çilekeşi örnek diye vermiştim neyse. Dediğin çok doğru(kanal kayıt olayı) ama ampli tonları genelde benzer oluyor yani lunatic var mesela cok agır kaçıyor brit jim pre yada brit j-800 ü daha çok tercih ediyorum. çok geniş bi ton yelpazem var farkındayım ama bana hitap etmiyo galiba memnuniyetsizlik değilde tatminsizlik benim yaşadığım. yorumlarınızı , yardımlarınızı bekliyorum. teşekkürler tekrar alicem007.

Bişey deil ;) Bide müzikseti etkeni var onu eklemeyi unutmuşum.EQ Flat deildir muhtemelen.sana özelden bikaç link atcam ordaki kayıtları dinle.tatmin olursun eminim ;)
 
noise gate in çalışma sistemi tonu yemediğini de gösterir.

noise gate gitardan gelen sinyal belli bir seviyenin altına düşünce(threshold-eşik değer ayarı) sesi kademeli olarak ya da çat diye kesebilecek şekilde(decay ayarı, türkçesini tam bilmiyorum) ayarlanabilir. doğru ayarlandığında gürültü ile gitarın sesinin karıştığı noktaları temizleyip oralarda dahi temiz sustain almanızı sağlar.

"tonu yemesi, yememesi" sizin elinizde. eğer thresholdu çok yükseltirseniz gitarın sesi azalıp da buna rağmen hala gürültüyü bastırıyorsa bile noise gate sesi kesmeye başlar, sustaininiz azalabilir. ama bu tamamen yanlış ayardan kaynaklanır ki hangi pedalı yanlış ayarlarsanız o pedal tonunuzu bozacaktır, noise gate'e bu konuda suç atılmaması lazım.
 
KaRaBaSH demiş ki:
noise gate in çalışma sistemi tonu yemediğini de gösterir.

noise gate gitardan gelen sinyal belli bir seviyenin altına düşünce(threshold-eşik değer ayarı) sesi kademeli olarak ya da çat diye kesebilecek şekilde(decay ayarı, türkçesini tam bilmiyorum) ayarlanabilir. doğru ayarlandığında gürültü ile gitarın sesinin karıştığı noktaları temizleyip oralarda dahi temiz sustain almanızı sağlar.

"tonu yemesi, yememesi" sizin elinizde. eğer thresholdu çok yükseltirseniz gitarın sesi azalıp da buna rağmen hala gürültüyü bastırıyorsa bile noise gate sesi kesmeye başlar, sustaininiz azalabilir. ama bu tamamen yanlış ayardan kaynaklanır ki hangi pedalı yanlış ayarlarsanız o pedal tonunuzu bozacaktır, noise gate'e bu konuda suç atılmaması lazım.

Çok doğru söylüyosun adamım...-60 db ideal bi değer bence deneyin ;)
 
Pod Xt ile yeni kayıt yaptım.Pod Xt tonlarını merak eden imzamdaki linki kullanarak indirebilirler parçayı.
Bir de şöyle yumuşak,ipeksi bir clean Pod Xt tonu olan gönderebilir mi acaba?
 
Geri
Üst