Şehir Efsaneleri.....

Eq dan anlamayan insan napsın işte, o kadar çok fader görünce mecbur bi şekil yapmak zorunda kalıyor demek ki :D Dedem de düzeltip sırayla birer birer full yukarı, full aşağı çeker öyle kullanırdı misal :)
Ek: Ben de severim mid leri :D
 
  • Sıfırdan tek farkı, fiyatı...
  • Maksimum 40 saat kullandım. (amfi için)
  • Gain potunda hafif bi hışırdama var, vaktim olmadığı için uğraşmak istemedim.
  • Bu gitarla biçok kez sahneye çıktım. (bkz. cort x2)
  • Grubumuz beste ağırlıklı olacak.
 
benim sexim geldi beyler.. napsam bilemiyorum.

osbir.jpg
 
Sert metal tonu için midleri kısıp bas ve tizi açmak gerekir.

Onu unutmuşum bak, gerçi bilgisayarda takıldığım için genelde mesa cabin aklıma ilk gelen oluyor.

Belki yıllarca gazeteden çıkma korkunç aletlerde müzik dinlediğimiz için böyle bir savuma mekanizması geliştirmişizdir :D

Mid.lerin insan kulağınada enteresan bir etkisi var, albüm mastering'de mid ayarlayabilen adam sayılı tanımışımdır :)
 
-Gövdesinde 2 yerde boya çıkması vardır, tona hiçbir şekilde etki etmiyor.
-V kasaların kaderi olan uç kısımda boya dökülmesi maalesef bu gitarda da vardır.
 
Yumurtalık yada yumurta koyma kabı yada yumurta ambalajı kartonu( yada ne haltsa) ile stüdyo-ses yalıtımı ilişkisi.Bunu hangi aklı evel ne amaçla neye dayanarak bağdaştırmışsa ciddi anlamda başarılı olmuş, çünkü hatırlıyorumda 90 lı yılların başlarında bile bu muhabbeti her yerde duyardım, kim bilir ne kadar evveliyatı vardır bu efsanenin.Efsaneyi çıkaran sopalık ama bunu düşünmeden sorgulamadan uygulayanlar güruhu ciddi sopalık.

Örn:http://www.sahibinden.com/ilan/alis...tleri-schecter-solo-6-custom-111965426/detay/
 
Ufak ve bolca piramitimsi yapıların çeşitli yönlere bakan bolca yüzlerinin ses dalgalarını çeşitli açılardan yansıtarak soğurması olabilir mi acaba ?

Dikkat edilecek olursa günümüz imkanlarında bulunabilen ses dalgalarını emmek için kullanılan süngerimsi ürünlerde aynı şekle sahip .
Tabii ki malzeme farkı var fakat her madde sesi bir miktar yansıtma ve bir miktar emme yeteneğine sahiptir , kağıt ise çok kötü bir malzeme değildir bu iş için .

70-80 ler Türkiye'sini günümüz ile lütfen karşılaştırmayın .
O dönemde bırak izolasyon malzemesini , gitar , amfi bile yoktu ülkemizde , çok iyi hatırlıyorum o günleri , bire bire yaşadım çünkü . Lender marka yerli üretim amfiler fahiş fiyata , Almanya'da çalışan işçi permileri ile getirilen gitar falan .

Mecburiyet sonucu oluşmuş arayışlardır , elbette günümüzde geçerliliği sorgulanabilir .

:)
 
Ufak ve bolca piramitimsi yapıların çeşitli yönlere bakan bolca yüzlerinin ses dalgalarını çeşitli açılardan yansıtarak soğurması olabilir mi acaba ?

Diffuser'lar ciddi matematik formülleri ile yaratılır, oda analizi sonrası yerleştirilir. Çok stüdyo gördüm yaptım-oldu mantığında ama gerçekte süs ve psikoloji ön planda :)

Gerçi teoride dalganın önüne ne koyarsanız etkilenir ama artık ucuza işe yararlılığı kanıtlanmış malzemeler yapı marketlerden alınabiliyor, ingilizcesi olanlar webde biraz araştırınca en azından basit bas tuzakları yapabilirler.
 
sweetrock "acaba" lı cümleniz gerçekten düşündürücü.Tabiki hunu bu sitedeki yada müziğe başlayan en yeni-genç kişiler bile bilebilir, sonuç ve işlevsellik önemlidir, burada delinin birinin kuyuya taş atması ve bin akıllınında peşinden gitmesi durumu, yumurta kabını duvara sabitlemeye uğraşana kadar en sıradan ve 50 lerin türkiyesinde bile bulunabilecek bir sünger yapıştırsan daha işlevli ve aynı maliyette olur.Ayrıca böyle bir uygulama yapılmış bir yerde hiç bulundunuzmu bilmiyorum fakat yumurta kabını kağıt-karton kefesine sokmak yanlış oldukça sert bir mukavva olduğundan bahsettiğiniz gibi ses dalgalarını emme durumu söz konusu pek olmuyor.
 
Tartışmaya yol açsın istemem ama yumurta kartonlarındaki dörtgen piramit yapıların dalgalara etkisini tezimin bir kısmında araştırmıştım. Emme etkisi yaratması tabiki beklenemez ama kırılma etkisi gerçekten doğrudur. Temel olarak yansıma sonucu oluşan yankı etkisinin, yumurta kartonları kullanılarak azaltılabileceği kesindir; ama istenen ses emilimiyse bunun için farklı delikli yapıdaki malzemelerin kullanılması gerekmektedir. Bu sayede delikten içeri giren dalganın küçülerek yok olması mümkün olmaktadır.
Profesyonel studyolarda kullanılan süngerlerde de dikkat edilirse süngerimsi üçgen yapılar kullanılır. Bunun amacı hem yansımayı engellemek hemde ses emilimini sağlamaktır ve tabiki birkaç husus daha vardır.
 
Tartışmaya yol açsın istemem ama yumurta kartonlarındaki dörtgen piramit yapıların dalgalara etkisini tezimin bir kısmında araştırmıştım. Emme etkisi yaratması tabiki beklenemez ama kırılma etkisi gerçekten doğrudur. Temel olarak yansıma sonucu oluşan yankı etkisinin, yumurta kartonları kullanılarak azaltılabileceği kesindir; ama istenen ses emilimiyse bunun için farklı delikli yapıdaki malzemelerin kullanılması gerekmektedir. Bu sayede delikten içeri giren dalganın küçülerek yok olması mümkün olmaktadır.
Profesyonel studyolarda kullanılan süngerlerde de dikkat edilirse süngerimsi üçgen yapılar kullanılır. Bunun amacı hem yansımayı engellemek hemde ses emilimini sağlamaktır ve tabiki birkaç husus daha vardır.

Emilim bir yana, sesin dağılmasını isteme nedenimiz (en azından kontrol odasında) duran dalgaları engellemek/kontrol altına almak. Oda'nın yapısı dahil mesela mixer veya başka objeler yerleştirildiğinde bu etki doğal olarak oluşur.

Dörtgen form'un dağıtıcı özelliği olmadığını idda etmek (malzemesi belki tartışılabilir) yanlış olur ama bütün odayı duvar kağıdı gibi bunlarla kaplamak halihazırdaki problemin yerini/şekilini değiştirir, problemleri minimize etmez.

Ben açıkçası bu yumurta kabı kaplayanların duran dalganın ne olduğunu bile bildiğinden şüpheliyim :)
 
Geri
Üst