Sustain Artırma Yolları, Manyetik Ve Prosesör Önerileriniz

bi kaç drive pedalını üst üste kullan boost şeklinde istediklerini elde edersin.
ama boostladığın pedalın, drive pedalının gaininden az olmasına dikkat et. analog pedallarda bu durum gayet kullanışlıdır fakat processorde durum nedir tam olarak bilmiorum ama bi kaç switchi drive moduna atabileceğini düşünüyorum.
tabi en önemlisi gitarının karakteristliğidir. floyd rose lardan pek fazla sustain beklememek lazım.
herkes compressor pedalı önerir sustain için fakat anlamış değilim; bu pedal sustaini dilediğince arttırmak için değildir. düşük - yüksek veya orta düzey frekans signallerini istek öne aynı gain de vermeyi amaçlar. bu eleme sırasında da bazı ses kayıpları olucağı için sustain modunu koymuşlardır, signali daha ideal yapması için.
esas amacı sustaini attırmak değildir.
 
Ihlamur ağacı çok da güzel bir ağaçtır, kullandığım gitarların yarısından çoğunda ıhlamur var ve düzgün ayarlarla, pedal veya herhangi bir ürün kullanmadan, çok iddialı bir sustain alabiliyorum. Gövdenin ıhlamur olması, kavak olması düşük sustain anlamına falan gelmez.
Bu da yanlış bilgi olmuş :)

Örneğin maun ile ıhlamur arasında çok bariz sustain farkı vardır. Aslında bunlar tonal anlamda çok farklı ağaçlar olduğu için elma ile armutu karşılaştırmak gibi oluyor.. Ama nereden bakarsanız bakın ıhlamur ağacının ses zarfı küçüktür ve maunun rezonansı ile mukayese bile kabul etmez, isterseniz ıhlamur gövdenin üzerine altın köprü koyun; yine de duruma göre onlarca saniyelere varan farklar olacaktır. Bunu en iyi yüksek çıkışlı amfiler kullanıldığında anlarsınız. Ibanez gibi modern super strat gitarlarda ıhlamurun tercih edilmesinin en büyük sebebi bu ağacın midlere olan duyarlılığı (ve tabi ki ucuz olması). Sustain kısmen var ama bir yere kadar ve tizler ön planda, bu sebeple ıhlamur gövdeler ucuz amfilerde bile fena olmayan sonuçlar verir..Ihlamur'un da bir sürü cinsi var tabi örneğin bir GRG modelinde de Prestige modelinde de ıhlamur vardır ama biri poplar-like tabir edilen çok açık renkli ve en ucuzu, diğeri dark tabir edilen ve sustaini dışbudağa benzeyen biraz daha pahalı bir cinsi.. Yani kısacası "sustain=ağaç" olayı yanlızca gitarlarda değil bu ağaçlardan imal edilen tüm müzik aletlerinde var.

Sözümün özü, iyi sustain için iyi maun bence bir gitarda birinci şart, ondan sonra yapımsal özellikler ve elektronik geliyor. Keza maun gibi akçaağaç ve dışbudak sustain açısından ıhlamurdan çok daha üstün özelliklere sahip. Ve hatta kavak bile :) Tabi her kavak değil..

Bir de tabi "top" olayı var, mesela daha önce rastladığım için söylüyorum, çok güzel Honduras maunu olan bir gitara rezalet ve iç boşluklu bir flame top yapılmışsa sustain ölür gider.. Yani (varsa) üst kaplama kalitesi de gitarın sustain olayını oldukça etkileyen bir başka ağaç özelliği..
 
Bu da yanlış bilgi olmuş :)

Örneğin maun ile ıhlamur arasında çok bariz sustain farkı vardır. Aslında bunlar tonal anlamda çok farklı ağaçlar olduğu için elma ile armutu karşılaştırmak gibi oluyor.. Ama nereden bakarsanız bakın ıhlamur ağacının ses zarfı küçüktür ve maunun rezonansı ile mukayese bile kabul etmez, isterseniz ıhlamur gövdenin üzerine altın köprü koyun; yine de duruma göre onlarca saniyelere varan farklar olacaktır. Bunu en iyi yüksek çıkışlı amfiler kullanıldığında anlarsınız. Ibanez gibi modern super strat gitarlarda ıhlamurun tercih edilmesinin en büyük sebebi bu ağacın midlere olan duyarlılığı (ve tabi ki ucuz olması). Sustain kısmen var ama bir yere kadar ve tizler ön planda, bu sebeple ıhlamur gövdeler ucuz amfilerde bile fena olmayan sonuçlar verir..Ihlamur'un da bir sürü cinsi var tabi örneğin bir GRG modelinde de Prestige modelinde de ıhlamur vardır ama biri poplar-like tabir edilen çok açık renkli ve en ucuzu, diğeri dark tabir edilen ve sustaini dışbudağa benzeyen biraz daha pahalı bir cinsi.. Yani kısacası "sustain=ağaç" olayı yanlızca gitarlarda değil bu ağaçlardan imal edilen tüm müzik aletlerinde var.

Sözümün özü, iyi sustain için iyi maun bence bir gitarda birinci şart, ondan sonra yapımsal özellikler ve elektronik geliyor. Keza maun gibi akçaağaç ve dışbudak sustain açısından ıhlamurdan çok daha üstün özelliklere sahip. Ve hatta kavak bile :) Tabi her kavak değil..

Bir de tabi "top" olayı var, mesela daha önce rastladığım için söylüyorum, çok güzel Honduras maunu olan bir gitara rezalet ve iç boşluklu bir flame top yapılmışsa sustain ölür gider.. Yani (varsa) üst kaplama kalitesi de gitarın sustain olayını oldukça etkileyen bir başka ağaç özelliği..

Yanlış bilgi verdiğimi düşündüğünüz yer neresidir?

Hiç bir ağaç tek başına tınlamaz. Sustain farkı ağaçtan çok gitarın üzerindeki donanımla ilgilidir. Köprü ve köprü sistemi, sap ağacı, üst eşik, teller, pena, teknik...

Verdiğiniz bilgi de böyle bir yanlışlığın yanı sıra ıhlamur ağacının da ucuz olduğu için tercih edildiğini söylemişsiniz. Bu da yanlış bir bilgi :)

En büyük gitar markaları en pahalı ağaca en fazla 30-40$ harcar. Ayrıca çok dandik ve ucuz gitarların bir çoğu da maun kasaya sahiptir. Bahsettiğiniz gibi olsaydı tüm pahalı gitarlarda maun ağacı olurdu, ucuz gitarların tamamı da ıhlamur olurdu.

Maun ağacının yapısı itibariyle daha rezonatif olduğunu savunabilirsiniz, lakin bu doğru olabilir, ama onlarca saniye fark olmayacaktır.

En önemlisinin kasa ağacı olduğunu savunursanız, bu da yanlıştır. Fatih Usta'nın yaptığı Anzem sapları belki bilirsiniz. O sapı, istediğiniz gövdeye takın; alacağınız sustain'e ne gözünüz ne de kulağınız inanabilir.

Bunun dışında ıhlamur ağacının ucuz amplilerle bile iyi performans vermesi konusunda da ne yazıkki yanlış düşünüyorsunuz. Ihlamur ağacının bahsettiğiniz tonal yapısı ucuz ve kalitesiz amplilerde kompress olmuş bir ton şeklinde duyulur. Aksine maun ağacına sahip gitarlar, tonları daha basslı ve dolgun olduğu için ucuz amplilerde bile iyi performans verme eğilimine sahiptirler.

Sustain=Ağaç denklemine de katılamıyorum malesef. O zaman koyarız plastik köprüleri, plastik üst eşikleri; alırız elimize gitarımızı çalarız. Sonuçta ağaç önemli?

Sözümün özü; iyi bir gitarda tüm bileşenlerin iyi olması sustaini getirir, sadece ağaçla olacak iş değil bu.

Sonuçta bu bir keman ya da çello değil, alanı, disiplini, bileşenleri çok farklı. Karşılaştırmak yanlış olur.


Sustain olayı da artık tartışıla tartışıla uzamış bir konudur. Bir notaya basıp da 60 saniye tını bekleyen biri varsa lütfen beni bilgilendirsin, amacı nedir? Gerçekten merak etmişimdir.
 
Yanlış bilgi verdiğimi düşündüğünüz yer neresidir?

Hiç bir ağaç tek başına tınlamaz. Sustain farkı ağaçtan çok gitarın üzerindeki donanımla ilgilidir. Köprü ve köprü sistemi, sap ağacı, üst eşik, teller, pena, teknik...

Verdiğiniz bilgi de böyle bir yanlışlığın yanı sıra ıhlamur ağacının da ucuz olduğu için tercih edildiğini söylemişsiniz. Bu da yanlış bir bilgi :)

En büyük gitar markaları en pahalı ağaca en fazla 30-40$ harcar. Ayrıca çok dandik ve ucuz gitarların bir çoğu da maun kasaya sahiptir. Bahsettiğiniz gibi olsaydı tüm pahalı gitarlarda maun ağacı olurdu, ucuz gitarların tamamı da ıhlamur olurdu.

Maun ağacının yapısı itibariyle daha rezonatif olduğunu savunabilirsiniz, lakin bu doğru olabilir, ama onlarca saniye fark olmayacaktır.

En önemlisinin kasa ağacı olduğunu savunursanız, bu da yanlıştır. Fatih Usta'nın yaptığı Anzem sapları belki bilirsiniz. O sapı, istediğiniz gövdeye takın; alacağınız sustain'e ne gözünüz ne de kulağınız inanabilir.

Bunun dışında ıhlamur ağacının ucuz amplilerle bile iyi performans vermesi konusunda da ne yazıkki yanlış düşünüyorsunuz. Ihlamur ağacının bahsettiğiniz tonal yapısı ucuz ve kalitesiz amplilerde kompress olmuş bir ton şeklinde duyulur. Aksine maun ağacına sahip gitarlar, tonları daha basslı ve dolgun olduğu için ucuz amplilerde bile iyi performans verme eğilimine sahiptirler.

Sustain=Ağaç denklemine de katılamıyorum malesef. O zaman koyarız plastik köprüleri, plastik üst eşikleri; alırız elimize gitarımızı çalarız. Sonuçta ağaç önemli?

Sözümün özü; iyi bir gitarda tüm bileşenlerin iyi olması sustaini getirir, sadece ağaçla olacak iş değil bu.

Sonuçta bu bir keman ya da çello değil, alanı, disiplini, bileşenleri çok farklı. Karşılaştırmak yanlış olur.


Sustain olayı da artık tartışıla tartışıla uzamış bir konudur. Bir notaya basıp da 60 saniye tını bekleyen biri varsa lütfen beni bilgilendirsin, amacı nedir? Gerçekten merak etmişimdir.

Şimdi herşeyden önce satır aralarını iyi okumamışsınız. Donanım konusu tabi ki önemli ama benim söylemeye çalıştığım "ağaç kötü ise istediğiniz donanımı kullanın iyi sonuç alamazsınız"dır. Bu ağacın tınlamasından ne anladığınız veya ne kadarını duyabildiğiniz ile de alakalı birşey. Birisi bunu tecrübe etmiştir ve duyar, birisi duyamaz. Her ağaç kendine has tınlar ayrıca. Ağacın varsa sustain özelliklerini gitarın üzerinde donanım ile ilerletmek/yükseltmek size bağlı birşey. Ama ağacın kendisinde bu özellik yoksa boşuna uğraşmamak lazım. Yoksa ben de biliyorum resoncast gitarlarda bile kendi çapında sustain var.

"çok dandik ve ucuz gitarların bir çoğu da maun kasaya sahiptir. Bahsettiğiniz gibi olsaydı tüm pahalı gitarlarda maun ağacı olurdu, ucuz gitarların tamamı da ıhlamur olurdu" demişsiniz ama maunun ben diyeyim 20 siz deyin 30 tane farklı çeşidi var, ıhlamur gibi değil. Bunları derecelenmesi çok farklı ve açık tanımları da yoktur (A, AA, AAA falan tamamen kozmetik olarak bence). Altın kural en dandik maunun bile standart ıhlamurdan daha fazla sustaine sahip olması olayı. En azından benim tecrübe etiğim budur.

Fiyat konusuna girmeyeceğim zira bu konulardan haberiniz yok sanırım.. Örneğin (bence) bir gitarda sustain açısından kullanılabilecek en iyi ağaçlardan biri olan ve ESP CTM modellerinde kullanılan Honduras maunun metrekaresi 244.99$ 'dır. Google elinizi altında araştırın ve bulun, ama gidip parke satanların adamların sitesinde bulup da bak ben dedim 30-40$ demeyin :) Bazı gitarların bu kadar ünlü olmasında ve pahalı satılmasında birinci dereceden "kullanılan ağacın kalitesi" bulunmaktadır, üzerindeki donanım da önemli tabi ama ilk sırada da değildir. Bu tamamen doğru bir yaklaşım ve herşeyin olduğu gibi bunun da bir sebebi var.

Ihlamur ağacının en düşük kalite olanı bile yapı itibarıyla en kalitesiz amfilerde bile orta (veya normal kulağı tatmin edici diyeyim) sustain verir. Eğer üzerinde biraz düzgün bir donanım ve gerekli diğer şartlar varsa. Elektrik gitarda maun ile ıhlamur arasındaki bariz farkı görmek, tecrübe etmek için bunu yüksek çıkışlı amfiler ile denemeniz gerekiyor ilk önce. Bunu ben daha önceler defalarca gördüğüm için tecrübe paylaşımında bulunuyorum.

Bir nota çalıp bunun 120 sn. uzamasını beklemek tamamen kişinin müzik isteği ile alakalı birşey, bu işlerin sınırı yok (bkz. Gary Moore, Joe Satriani, vb.). Ben gitarı amfiye bağlayıp grupla beraber çaldığımda örneğin sustainer kullanmadan Nothing Else Matters solosunun parçanın sonuna dek uzamasını istiyorum. Örnek isteyene alın örnek :) Yazdıklarınızdan anladığım sizin bu tarz testlere hiç girişmediğiniz. Aynı amfi ayarlarıyla ıhlamur ile maun arasında 21-22 sn. sustain farkı olan durumlar mevcut. Yani yazarken boşuna yazmıyoruz, deneyip görüyoruz. İlla ki "duyacağım, göreceğim!" diyen olursa çekeriz bir video koyarız Youtube'a :)

Gitarın ruhunun çalanda olduğu kadar ağacında da olduğuna inanan biriyim. Bu sebeple örneğin keman içinde aynı şey geçerlidir benim için, bir ladin veya söğüt ile inşa edilmiş Stradivarius ile alelade bir ıhlamur ağacı imalatı keman sustain olarak aynı olamaz, bunun tersini de kimse söylemesin bi zahmet. Bunu ben belirlemem, fiyatları, duruşu, kalitesi, vs. herkes görebilir. Aynen elektrik veya akustik gitarlarda da bence durum budur. Tıpkı %100 kaliteli maundan yapılmış bir Navigator veya Gibson gitar ile ıhlamur ağacından yapılmış bir Ibanez gitarın sustain açısından karşılaştırmasının yanlış olması gibi. Hele ki bu iki gitarı yüksek ses ile adam gibi amfilerde denediğinizde farkı bariz görülür.

Yani sözün özü:
Sustain = Ağaç
 
Ben de fikrimi belirteyim o zaman:

Sustain = Ağaç + X

Genel olarak yoğunluğu yüksek olan (Maple, maun, sert dışbudak vb.) ağaçlardan üretilen gitarların daha yüksek sustainli ve tiz tonlu oldukları söylenebilir.

X neyi kapsayabilir (Önem sırasına göre falan değil) ?

- Sap kalınlığı, malzemesi, gövdeyle ne şekilde ve ne kadar sıkı birleştirildiği veya setneck olma durumu.
- Fretler (fretsiz gitarlardaki sustainin ne kadar düşük olduğunu düşünün, bkz: bumblefoot, vigier nasıl fretless da sustain'i arttırmış araştırınız..)
- Gövdenin hacmi, kaç parçadan üretildiği
- Kullanılan manyetikler, manyetiklerin pozisyonu, telden uzaklığı
- Kullanılan teller
- Alt eşik tipi, tremolo
- Üst eşik tipi, malzemesi, sapın açısı, sring tree'ler,..
- Vb.
 
Ben de fikrimi belirteyim o zaman:

Sustain = Ağaç + X

Genel olarak yoğunluğu yüksek olan (Maple, maun, sert dışbudak vb.) ağaçlardan üretilen gitarların daha yüksek sustainli ve tiz tonlu oldukları söylenebilir.

X neyi kapsayabilir (Önem sırasına göre falan değil) ?

- Sap kalınlığı, malzemesi, gövdeyle ne şekilde ve ne kadar sıkı birleştirildiği veya setneck olma durumu.
- Fretler (fretsiz gitarlardaki sustainin ne kadar düşük olduğunu düşünün, bkz: bumblefoot, adam nasıl fretless da sustain'i arttırmış araştırınız..)
- Gövdenin hacmi, kaç parçadan üretildiği
- Kullanılan manyetikler, manyetiklerin pozisyonu, telden uzaklığı
- Kullanılan teller
- Alt eşik tipi, tremolo
- Üst eşik tipi, malzemesi, sapın açısı, sring tree'ler,..
- Vb.
Evet, mesela aynen dediğiniz gibi fretler ve teller de gayet önemli bence.. Ben de aslında yanlızca ağaç demiyorum ama ağacı işin özü olarak görüyorum bu konuda.. Sizinki biraz daha doğru bir formül olmuş..
 
Öncelikle şöyle söyleyeyim, satır aralarını iyi okumadığımı söylemişsiniz ama bence siz benim yazdığımın hiç bir yerini okumamışsınız. Yukarıdaki arkadaşın bahsettiği "Sustain = Ağaç + X" olayını uzun uzun açıklayarak anlatmıştım, benim en başından beri bahsettiğim şey de buydu.

Gitara ilk başladığım günden beri kalitesiz ampli, gitar ve pedallardan; kaliteli ampliler, kaliteli gitarlar ve kaliteli ekipmanlar kullandım. Tecrübe ettiğim çok fazla durum ve kombinasyon oldu. Bu yüzden ne yazıkki "kalitesiz ampli + ıhlamur = iyi sustain" olayına katılmıyorum. Siz başka türlü tecrübe etmişsiniz, ben de bu şekilde tecrübe ettim. Bu birimizin daha iyi birimizin daha kötü bildiği anlamına gelmez. Herkesin kulağı farklıdır ve bu işte herkesin görüşü farklıdır, tek bir doğru asla yoktur.

Bunun dışında bahsettiğiniz ağaçların metrekaresi sizin için 249.00$ olabilir. Ağaç işinde alan cinsi değil; hacim esastır. Bu 1 metrekare ağacın 3. boyutu önemlidir. 249.00$'lık ağaçtan kaç kasa ağaç çıkar bu önemlidir. Kaldı ki fiyatlama konusunda çok yanlış düşünüyorsunuz, bu yüzden bu kısmı tartışmayacağım.

Gibson firması sizin bizim internet üzerinde gördüğümüz fiyatlardan ağaç temini yapsaydı emin olun 10.000$'a Gibson almaya çalışırdık. Ağacı metrekare metrekare şeklinde almadıkları gibi; seri üretim yapan ve gitarlarında neredeyse hep Maun ağacı kullanan Gibson, bu ağaçları toptan alır, yıllardan beri anlaşmalı olduğu yerlerden alır ve sizin internette gördüğünüz fiyatın 10'da biri harcama ile bir gitarın ağacını tamamlar.

Bundan nasıl bu kadar eminim onu da anlatayım. Mühendislik sektöründe detay veremeyeceğim, Türkiye'nin değil dünyanın en büyük firmaları arasında ilk sıralarda gelen bir şirket/kuruluşta mühendis olarak çalışıyorum. İnsanların internet üzerinde peynir ekmek gibi satın aldığı her şeyin en ucuzunu; minimum 10'da biri fiyatına toptancısından alıyorlar. Siz eğer hala 3000$ lık Gibson alıp; bunun sırf ağacı 300$ diye düşünüyorsanız buna ben değil kimse bir şey yapamaz. Maunun isterse 50 türü olsun, büyük firmaların toptan alım fiyatları; insanı alışverişten soğutur bundan emin olabilirsiniz. :) Bu yüzden; bu işle aşırı haşır neşir olan arkadaşlar bilirler, bir gitarın ağacı en fazla 30-40$ eder.

Hatta eğer dediğiniz gibi olsaydı; bir Gibson'dan daha iyi bir gitar olamazdı. 3000$'lık bir Gibson'dan daha iyisi 3500$ olan modeli olurdu. Ama ben size diyeyim ki elimden ne Yamaha'lar, ne Cort'lar, ne Hagstorm'lar geçti. Hatta fiyatları bir Gibson'ın yarısı bile etmiyordu, belki üçte biri bile etmeyenler vardı.

Bu yazdığım şeyler yaklaşım değil bu arada, yazılı gerçekler. Bu işi bilen insanların da bildikleri şeyler.

Maun olması, çok iyi sustain vereceği anlamına hala gelmiyor benim için. Yabancı forumlarda insanlar eski bir Poplar gövdeden aldıkları sustain'i Gibson'larında bulamadıklarını bile yazıyorlar, belki de bu forumda yazılmıştır, yeni okudum.

Yukarıdaki mesajlarımda fret'lerle, tel kalınlıkları ile ilgili bir sürü bilgi verdim. Sustain sadece ağaçla olamaz, maunsa gerisi salla o ağaç sustaini verir demek hele çok çok yanlış olur. Bu yüzden, sustain için maun kasa birinci şart değildir.
 
Öncelikle şöyle söyleyeyim, satır aralarını iyi okumadığımı söylemişsiniz ama bence siz benim yazdığımın hiç bir yerini okumamışsınız. Yukarıdaki arkadaşın bahsettiği "Sustain = Ağaç + X" olayını uzun uzun açıklayarak anlatmıştım, benim en başından beri bahsettiğim şey de buydu

Ne yazmışsınız tekrar hatırlatayım o zaman: "Gövdenin ıhlamur olması, kavak olması düşük sustain anlamına falan gelmez." :)

Bunun dışında bahsettiğiniz ağaçların metrekaresi sizin için 249.00$ olabilir.
"Sizin için" ne demek? Bu "benim için" değil, ESP Takada custom shop içinde duvarda asılı olan listede yer alan fiyat. Gözüme mi inanayım googledan bulunan yer kaplamacılardan alınan fiyatlara mı :) 30-40$ diye sallanmış resmen, kaliteli (deluxe diyelim) ağaç bloklarının fiyatları kafadan 120$ civarından başlıyor zaten. Herkes bildiğini anlatsın diye yazıyorum, kimse kafadan atmasın.. Ben internet üzerinde görüp yazmam bunları, o başkalarının işi :) Bu kısmı tartışmak istememişsiniz, bence de tartışılmasın zaten çünkü yanıltıcı oluyor..

Hatta eğer dediğiniz gibi olsaydı; bir Gibson'dan daha iyi bir gitar olamazdı.
Sustain açısından Gibson'dan daha iyi bir gitar az bulunur zaten :) 1959, 1974 ve 1982 LP çalmış ve şu an itibarıyla bir adet '89 SG saihibi biri olarak söylüyorum ki zaten standart bir amfi kurulumu ile bir Gibson'dan daha iyi sustain veren herhangi bir gitar çok nadir çıkar. Bence bu işlerden anlayan abilere bunu bir sorun siz.

Ama ben size diyeyim ki elimden ne Yamaha'lar, ne Cort'lar, ne Hagstorm'lar geçti. Hatta fiyatları bir Gibson'ın yarısı bile etmiyordu, belki üçte biri bile etmeyenler vardı.
ve tabi ki bunun da bir sebebi var :D Bunlar mı sizin karşılaştırdığınız gitarlar? Yamaha, Cort ve Hagstorm .. :) O zaman sorun yok zaten.. Bunları Gibson ile karşılaştırdığınızı ve çok daha iyi sonuçlar aldığınızı söylüyorsanız tartışılacak birşey yok demektir :) Vallahi güldüm yani :) Evet o zaman, yazdıklarınızda doğru bir nokta var, bu gitarların ağaçları 30-40$ arası olabilir gerçekten..

Bu yazdığım şeyler yaklaşım değil bu arada, yazılı gerçekler. Bu işi bilen insanların da bildikleri şeyler.
Bu işi bilen insanlar paso ıhlamur ağacı kullansın o zaman. Hem ucuz, hem ekonomik, hem güvenli, hem tınlayıcı.. :)

Ben şimdi burada sahip olduğum ve/veya kullandığım gitarları veya hangi sektörde nasıl çalıştığımı veya kaç senedir gitar enstrümanı ile uğraştığımı yazacak kadar düz düşünmüyorum; kullandığım gitarlar hakkında daha önceki mesajlarda birkaç örnek verdim zaten, bunlar benim hala sahip olduğum gitarlar. Sustain için en iyi sonuçları kaliteli bir maun ile enfes şekilde alabilirsiniz, son not olarak tekrardan ekleyeyim. Bunu da en çok yüksek çıkışlı amfileri konser veya kayıtta kullanıdığınız zaman anlayabilirsiniz.
 
Merhaba,
Daha önce İbanez rg 2550 kullandım. Aynı sorunu yaşadım. İbanez tam bir fiyasko. Kimseye tavsiye etmiyorum. Manyetikler kaliteli değil ve floydroselu olduğu için sustein zaten ölüyor. Steve vai ve satriani ibanez kullanıyor fakat, steve vai arkasında devasal bütçeli efekt cihazları kullanıyor, satrianide zaten maun gitar kullanıyor ve oda efekt cihazlarıyla durumu kurtarıyor.

Çok iyi sustein maun ve sabit köprülü gitarla elde edersin, seymour duncan orjinal manyetiklerde varsa hiçbir sorun kalmaz. Bir araştır istersen.
 
Merhaba,
Daha önce İbanez rg 2550 kullandım. Aynı sorunu yaşadım. İbanez tam bir fiyasko. Kimseye tavsiye etmiyorum. Manyetikler kaliteli değil ve floydroselu olduğu için sustein zaten ölüyor. Steve vai ve satriani ibanez kullanıyor fakat, steve vai arkasında devasal bütçeli efekt cihazları kullanıyor, satrianide zaten maun gitar kullanıyor ve oda efekt cihazlarıyla durumu kurtarıyor.

Çok iyi sustein maun ve sabit köprülü gitarla elde edersin, seymour duncan orjinal manyetiklerde varsa hiçbir sorun kalmaz. Bir araştır istersen.

Poplar gövdeli, bolt on, floyd roselu Jackson'ım nasıl sol teline vurunca 30sn'yi aşıyordu? Arkadaşın Gibson LP'si nasıl oluyor da hemen beşinci saniyede sönümleniyor?
 
Poplar gövdeli, bolt on, floyd roselu Jackson'ım nasıl sol teline vurunca 30sn'yi aşıyordu? Arkadaşın Gibson LP'si nasıl oluyor da hemen beşinci saniyede sönümleniyor?

Jackson bir sıra aktif devreli gitarları vardı. Onlar yapıyor olabir. Hiçbir tel 30sn tınlamaz. Görmedim duymadım. Ancak bazı devreler ilk aldığı sesi sürekli tekrarlayarak aynı seviyede tutabiliyor. Orgların tuşları gibi. Yoksa neden insanlar PRS ve Gibson'lara 3000$ veriyor doğal, sıcak, dolgun ve uzun sustein tonları için.
 
Kusura bakmayın ama başlığın canına okumuşsunuz...Egolarımızı kapıştırmayı bitirsek de arkadaşın sorusuna dönsek diyorum ?

Tufan, sürekli olarak sustain ile ilgili problemin olduğundan bahsediyorsun. Bir zahmet küçük bir kayıt yapıp (ister sadece ses, ister görüntülü olsun...) meseleyi biraz daha somutlaştırsan... İlk sorduğun zaman da söylemiştim: Ses doğal olarak uzayıp mı sönümleniyor, yoksa aniden ve yapay bir şekilde mi kesiliyor? Bu ikinci durumda amfinde noise gate olabilir ve amfinin noise gate ayarına bakman gerekebilir. Bilmiyorum bunu adamakıllı test ettin mi ? İlk sorduğumda noise gate ayarının nasıl yapıldığını bile bilmiyordun ?

Ayrıca başka amfi ile test ettiğinde sustainin farklı olduğunu söylemiştin ? Aynı gitar ile başka bir amfide mi test ettin ?

Gitarın sesini duyarsak daha sağlıklı kıyaslama yaparız sanırım.
 
Yo, gayet sustainersız bir şekilde gidiyordu alet. İnsanlar PRS ve Gibson'a uzun sustain için değil, başka bir ton şey için para veriyorlar. Sustain ile Floyd Rose'un, maun gövdenin alakası sandığınızdan çok daha az.
 
Hatalı üretilmeyen hiç bir gitar ihtiyaçtan daha az sustain vermez. Abartılı uzun sürelerde nota basmak istiyorsanız sustain pedalı alın, bu kadar basit.
 
Geri
Üst