Gitar Manyetikleri hakkında herşey (Genel)

s470dxqm(h-s-h) sh13 yanına mid ve neck manyetiği bakıyorum.gitar cleanlerde ölüyor stock manyetikler yüzünden. mid ağırlıklı dolgun clean tonlar tercih ediyorum.akustik şarkılarda gitarın gücünü arttıracak bir şeyler arıyorum. neck için belli seçenekler var alnico 2,sh-59 gibi ama single mid için düzgün bir şey bulamadım.
son olarak üst tellerde farkedilir biçimde gitarın sesi yüksek çıkıyor.köprü düz durumda her hangi bir aşırı yakınlık yok sebebini çözemedim.
 
s470dxqm(h-s-h) sh13 yanına mid ve neck manyetiği bakıyorum.gitar cleanlerde ölüyor stock manyetikler yüzünden. mid ağırlıklı dolgun clean tonlar tercih ediyorum.akustik şarkılarda gitarın gücünü arttıracak bir şeyler arıyorum. neck için belli seçenekler var alnico 2,sh-59 gibi ama single mid için düzgün bir şey bulamadım.
son olarak üst tellerde farkedilir biçimde gitarın sesi yüksek çıkıyor.köprü düz durumda her hangi bir aşırı yakınlık yok sebebini çözemedim.
Mid frekanslar genelde single coillerde güçlü olmaz, çünkü daha doğal, kompresyonsuz bir tonu var. Midlerde yüksek birşeyler istiyorsan yüksek dirençli birşeye bakmalısın ki empedans tizleri traşlasın. Örneğin stack coillere(dimarzio virtual solo veya seymour duncan stack serisi olabilir), dimarzio sds-1, seymour duncan ssl4 gibi yüksek çıkışlı single coillere de bakabilirsin. Hedefin en az 10k olmalı.
 
neck e de şu an burstbucker düşünüyorum.şu an kolay ulaşabileceğim durumda lil 59 ve burstbucker 2 ve 1 mevcut..sh13-lil59-burstbucker 2 kombinasyonu aklıma yatmış durumda o yüzden.dediğim gibi ama clean performansları daha önemli benim için sh13 distortionda gereğini fazlasıyla yapıyor zaten.
 
peki neck manyetik seçimimde yüksek direnç bana çıkış sıkıntısı yaratmaz mı bu konudan pek anlamıyorum kusura bakmayın.
Bunu tam anlayamadım. Yüksek direnç, yüksek çıkış demektir kabaca zaten. Daha güçlü bir sinyal üretmiş olursunuz ama tek başına bir parametre değil tabii ki. Bu arada single-coil'i ortaya koyacaksanız, güçlü bir manyetik seçiminde 2. ve 4. pozisyonlar anlamsız hale gelir. Genelde 2. ve 4. pozisyonlarda amaç daha flu, transparan ton almaktır. Hatta humbuckerlar bile split edilir. HSH bir gitarda cleanler genelde saptan alınacağı için, uygun bir manyetik seçmeniz yeterli. Bence single coil'e çok kafayı takmayın.
 
evet işte yüksek çıkış manyetiklerde çıkış farkı yaratacak o sebeple biri 5 şiddetindeyken diğeri bariz 7 ise çıkış sıkıntısı yaratmış olmuyor mu?değiştirmişken 2sinide değiştiriyim dedim.sap ayarı hatta belki fretleride değiştiricem. neyse bakalım nasıl olacak. :D
 
evet işte yüksek çıkış manyetiklerde çıkış farkı yaratacak o sebeple biri 5 şiddetindeyken diğeri bariz 7 ise çıkış sıkıntısı yaratmış olmuyor mu?değiştirmişken 2sinide değiştiriyim dedim.sap ayarı hatta belki fretleride değiştiricem. neyse bakalım nasıl olacak. :D
Kim yaratacak onu anlamadım. Single coil 15k bile olsa anca fark yaratır ve volume değişimi olur. Ayrıca 5-7 gibi farklar yükseklikle ve seçimle tolere edilebilir. Çok fark olmadığı sürece biri biraz daha sessiz olsun, zararı yok, istediğiniz tonu verdikten sonra çok önemli değil. Örneğin sapa 8k takıp, köprüye 16k bir humbucker takarsanız yine kurtarır, çünkü köprünün ve sapın algıladığı tel salınımları aynı değil. Sapın toleransı hep daha fazla olacaktır.
 
Merhaba Arkadaşlar,
Yakın zamanda aldığım ve hayallerimi süsleyen gitarım ne yazık ki tahminimden daha koyu sesler veriyor. Şu aralar özellikle 80 lerin rock parçalarına sardığım için de istediğim sesleri alabilmek adına amplinin eq ayarlarını mıncık mıncık etmek zorunda kalıyorum ama o da bir yere kadar... Aradığım ses, biraz cıngır cıngır ve parlak bir ses ama pedal setup kullanmadığım için bunu gitar üzerinden sağlamayı amaçlıyorum.
Gitarım 2009 yapımı Gibson Les Paul Limited Edition olarak geçiyor; gövdesinde maple kaplaması yok. Diğer Studio modelleri ile ses farkını ortadan kaldırmak için de manyetik değişimini bir alternatif olarak aklımda görüyorum ancak hangi manyetikleri kullanabileceğim konusunda açıkça "hiçbir fikrim yok". Bu konuda tecrübe sahibi arkadaşlardan bana akıl vermeleri konusunda yardım istemeyi uygun gördüm. Ne de olsa hiçbir şey tecrübenin yerini tutmuyor :)
Fikir ve tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Merhaba Arkadaşlar,
Yakın zamanda aldığım ve hayallerimi süsleyen gitarım ne yazık ki tahminimden daha koyu sesler veriyor. Şu aralar özellikle 80 lerin rock parçalarına sardığım için de istediğim sesleri alabilmek adına amplinin eq ayarlarını mıncık mıncık etmek zorunda kalıyorum ama o da bir yere kadar... Aradığım ses, biraz cıngır cıngır ve parlak bir ses ama pedal setup kullanmadığım için bunu gitar üzerinden sağlamayı amaçlıyorum.
Gitarım 2009 yapımı Gibson Les Paul Limited Edition olarak geçiyor; gövdesinde maple kaplaması yok. Diğer Studio modelleri ile ses farkını ortadan kaldırmak için de manyetik değişimini bir alternatif olarak aklımda tutuyorum. Bu konuda tecrübe sahibi arkadaşlardan bana akıl vermeleri konusunda yardım istemeyi uygun gördüm. Ne de olsa hiçbir şey tecrübenin yerini tutmuyor :)
Fikir ve tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba.
Sanırım en güzel çözüm JB-SH2 ikilisi olacaktır kanımca. Maun gövde hele hele maple kapaksızsa bir de koyu tonludur. Mevcut manyetikleri de Alnico II ise zaten pastel ötesi tonlara ulaşabilir. Alnico V set beklentiyi karşılayacaktır. JB-SH2 gayet güzel olur bence.
 
Merhaba.
Sanırım en güzel çözüm JB-SH2 ikilisi olacaktır kanımca. Maun gövde hele hele maple kapaksızsa bir de koyu tonludur. Mevcut manyetikleri de Alnico II ise zaten pastel ötesi tonlara ulaşabilir. Alnico V set beklentiyi karşılayacaktır. JB-SH2 gayet güzel olur bence.
JB-SH2 ikilisini bir Epiphone' da görmüştüm, sound çok çok başarılıydı. Yakın zamanda kullandığım bir Jackson Kelly gitarda da aynı set vardı ve sonuç yine başarılıydı. Beni düşündüren tek nokta gitarın gövdesinin saf maun olması. Nasıl sonuç vereceğini tahmin etmek çok güç ama şu an için mantıklı bir seçim olacağı kanısındayım ben de.
 
Merhaba arkadaşlar yakın zamanda bir manyetik değişikliğine gideceğim. Gitarım ibanez rg2550 ve amfim victory v30. Yaptığım araştırmalar sonucunda köprüye dimarzio AT-1 sapa ise yine dimarzio Paf 36th alamaya karar verdim. Fakat tarzım bazen sert hardrock tonlarına varabiliyor:) amfimden çok memnunum. Higain'e bile kaçabilen bir alet. Zaten At-1 düşünmemdeki sebepte amfinin karakterinden kaynaklı. Fakat kestiremediğim bir durum var. Acaba At- 1 ve 36th ıhlamur gövde ve gül sap ile nasıl gider. Ben biraz daha parlak tonların peşindeyken dahada boğarmı ki diye düşünüyorum ? Fikirlerinizi almak istedim ?
 
Ha bu arada telefondan yazacağım diye uğraşırken unutmuşum:) köprü manyetiği için diğer alternatif imde shure aldrich modeli. Kabinlerimde 1x12 seventy 80 ve 1x12 celestion v30. Sanırım bunlarda manyetik seçiminde etken faktörler ve hatta kabinler amfiden daha büyük bir etken faktör bence.
 
Selam, ben de bir soru sorayim dedim zannediyorum ki bazı arkadaşlar tarafından da merak edilen bir konu üzerine.
Ltd m-1000 alacağım sanırım ve üzerinde hem sapta hem köprüde EMG 81 var. En sert ve kesici tonlu emg manyetik 81 oluyor sanırım. Ve bunu sapta kullanarak sololarda da biraz daha kesicilik yakalanmaya çalışılmış gibi geldi bana. Yani Dimebag'in denediğine benzer bir durum olarak köprü manyetiğini sapta deneyerek sololarda daha keskin bir ses alınabilir mi, siz ne düşünüyorsunuz ?
 
Üst