gibson les paul ve epiphone les paul arasında fark yoktur :D

Gibson LP Studio, Les Paul'lerin en hafif modelidir. Eski Studioların gövdesinde maunun yanında alt ve üst kısımlara mapple veya alder eklenirdi. Sonradan o kısımlara boşluklar açarak hafifliği korumaya çalıştılar. Yoksa Gibson Les Paul'ler evet eşek ölüsü gibidir. Epiphone'lar ise sonuçta yan ürün. Kötü gitarlar değiller ama, kullanılan ağaçlar, elektronik materyal hep farklı. Genel açıdan bakarsak, Gibson Epiphone'dan üstündür.
Ama şöyle bir durum da var. Gibson son yıllarda signiture'lar da dahil model üstüne model çıkarıyor, son dönem reissue üretimlerin kalitesi düşük, elindeki rosewoodları CIA'e kaptırdı. (Yanlış hatırlamıyorsam ya ağaç kaçakçılığı gibi bir işe bulaştılar ya da bazı ticari kanunları gözden kaçırdılar, sonuçta CIA bindi tepelerine) "Baked maple", "Toasted maple" gibi deneyimlere girişti. Hali biraz dumanlı, sisli kısacası.
Başka markalar da Gibson'a rakip oldular arada. Eski luthierlerinin kurduğu Heritage hem ciddiyeti elden bırakmadı hem de marka olarak gayet iyi bir noktaya geldi. Vintage gibi daha ucuz ama iyi performanslı bir iki rakip te çıktı piyasaya. Epiphone'ların tek avantajı ise, malzeme karakteristiğinin değişmemesi. En azından baked, toasted maple'lar gibi sonucu belirsiz denemeler Epilere hala bulaşmadılar bildiğim kadarıyla.
Şu an elime para tutuşturup tecih yapmamı isteseler, parayı LP olarak Heritage, SG olarak ta Jay Dee'ye basmayı tercih ederim. Gibson'un da ancak 70'ler hariç eski üretimlerine para bağlarım.
Bu baked-toasted maple olayı nasıl gerçekleştiği hakkında bir bilginiz var mı?Yani ağaç kalitesi düşük olduğundan bu tip kızartma fıranlanma gibi bir sistem kullanılıyor?Amaç-avantaj-dezavanjlarını merak ettim.
Birde ben buckethead signature standart lp hastasıyım.İleride düşündüğüm gitardı.Bu gitarda da uygulanıyor mu bu sistem?
 
Bu baked-toasted maple olayı nasıl gerçekleştiği hakkında bir bilginiz var mı?Yani ağaç kalitesi düşük olduğundan bu tip kızartma fıranlanma gibi bir sistem kullanılıyor?Amaç-avantaj-dezavanjlarını merak ettim.
Birde ben buckethead signature standart lp hastasıyım.İleride düşündüğüm gitardı.Bu gitarda da uygulanıyor mu bu sistem?

Mapple ağacı bildiğin fırınlayıp karartıp üztüne bir iki işlem daha çekip rosewood görüntüsü veriyorlar. Luthier Fatih Yılmaz vigiliante bu konunun üstüne gidiyordu bir ara. Ayrıntıların hayrını şerrini araştırıyordu. Buckethead modeller ilgimi çekmediğinden olsa gerek, haklarında doyurucu bilgileye sahip değilim.
 
saygılar hackeiommi abim bi ukalalığımız olduysa affola maksat öğrenmek provokatif bi şekilde oldu ama olsun saydırın ki öğrenelim :D

Ne provakasyonu ne ukalalığı yahu? Belli ki Epiphone mutluluğu sendromuna yakalanmışsın. Güzel bir sendromdur. Zamanla insana seçiciliği öğretir. Epi'nin kalitelisi baştan, yoldan çıkarır adamı, tercihlerine şekil verir. Sen doğru yoldasın, ben sadece bildiğim kadarıyla elimden geldiği kadar katkıda bulunmaya çalışıyorum :)
 
les paul traditional için geçerli mi custom olmayan

Elime alıp çalmışlığım yok. Ama ne kadar "geleneksel" orası tartışılır. Harmony Central' da tecrübelilerin yorumlarına bir göz atmak lazım.
Benim güvenimi sarsan bazı acaip olayları da var Gibson'un. En azından SG Special Faded'ler için yaptığı şöyle bir hile var diyeyim: Sg Special Faded için kendi sitesinde "klavye materyali rosewood" derken (bkz. http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/SG/Gibson-USA/SG-Special-Faded/Features.aspx ), mesela thomann.de satış sitesinde klavye materyali "toasted maple" olarak geçiyor ( http://www.thomann.de/gb/gibson_sgspecialfaded_wc.htm ). Yahu hem "biz Gibson'uz bize bişi olmaz, suntayı bile satarız" gibisinden kendine güven, hem de böyle gariplikler yap. İlginç!
 
soloman, Gibson'un resmi sitesine baktım az önce bu modelle ilgili ne yazmışlar diye. Aşırıya kaçan reklamcılık kokan bir ton laf salatası. "Şöyle malzeme kullandık, böyle switch koyduk, öyle ölçüler biçtik, bir de renk seçtik ki öfff!! Yime de yanında yat" falan. Ama mühim bir iki ayrıntıyı atlamışlar. Kullanılan maunun kökeni mesela. Asya mı, Afrika mı, Mars mı? Tuşede "richlite" diye bir malzeme kullanmışlar. Yanlışım varsa biri düzeltsin. Benim bildiğim "richlite", formaldehit, fenol gibi kimyasallar içeren atık sınıfında bir madde. Belki kuruntudur ama, bazı plastik ürünlerde falan geri dönüştürülerek kullanılıyor ki bu kimyasal içerik beni rahatsız etti, yazmadan duramadım.

Bir de tonal olarak bir "treble bite" karakteristiğine işaret edilmiş ki, bu da tonda aşırı, bağırtkan ve gereksiz bir tizlik, hani "fizzy" denilen tiz fazlalığına yol açabilir. Alınmadan önce iyi deşilmesi ve mutlaka ıcık cıcık denenmesi gereken bir model bence.
 
kesinlikle katılıyorum.. o kadar para verip pahalı les paul, fender, japon ibanez alan insanlar aptaldir.. yaşasın squier ler, sb dreamsler, epiphone lar, sx ler.

lanet olsun seymour duncan lara, dimarziolara yaşasın artec manyetikler.
 
ben de gibson almanın eşiğindeydim almayın mı diyosunuz biraz sorunlardan bahsetseniz
yahu git dene ve istediğin gibson les paul ü al.. kendinize gelin arkadaşlar. les paullerden bahsediyoruz. içine sindikten sonra, istediğin ton u bulduktan sonra kötü iyi gitar kavramı nerede ve nasil devreye giriyor birisi bana bunu açıklasın. alırsın eline alacağin gitari çalarsın. ondan sonrası sana kalmış. ayriyeten les paullerin kalitelerinin düştüğü, kimse kusura bakmasın ama şehir efsanesinden öte değil. heritage ler güzel gitarlar olabilir ama kimse amerikan les paulleri karalamasın bir başka markanın sempatizanliği için ;)
 
bluescaster azizim, bu işler zevk renk meselesi. Burada yazıp çizdiklerimiz de ne bu işin evrensel olmazsa olmazları, ne karalama, ne övme ne de sövme. Sadece kişisel görüşlerimiz. Arada elbette farklılıklar, zıtlıklar olacak. Herkes aynı şeyi beğenecek olsa, piyasada bir iki tane marka ve model olurdu, mesele kalmaz hepimiz onları alır çalardık. Görüş belirtmekle sempatizanlık çok ayrı şeyler, burada biraz sapla saman birbirine karışmış sanki. Yazdıklarımızdan reklam parası almıyoruz veya bu ürünleri sattığımız bir dükkanımız yok ki marka borazanlığı yapmanın alemi olsun. Biz ne dersek diyelim, bir gitar, amfi, hatta tel alacak kişi eninde sonunda nitelikler kendine uyarsa, "ben bunu severek çalarım, işimi bu görür, benim tarzıma bu uygun" derse iş biter. Biz ise yazdığımız, söylediğimiz ile kalırız.
 
soloman, Gibson'un resmi sitesine baktım az önce bu modelle ilgili ne yazmışlar diye. Aşırıya kaçan reklamcılık kokan bir ton laf salatası. "Şöyle malzeme kullandık, böyle switch koyduk, öyle ölçüler biçtik, bir de renk seçtik ki öfff!! Yime de yanında yat" falan. Ama mühim bir iki ayrıntıyı atlamışlar. Kullanılan maunun kökeni mesela. Asya mı, Afrika mı, Mars mı? Tuşede "richlite" diye bir malzeme kullanmışlar. Yanlışım varsa biri düzeltsin. Benim bildiğim "richlite", formaldehit, fenol gibi kimyasallar içeren atık sınıfında bir madde. Belki kuruntudur ama, bazı plastik ürünlerde falan geri dönüştürülerek kullanılıyor ki bu kimyasal içerik beni rahatsız etti, yazmadan duramadım.

Bir de tonal olarak bir "treble bite" karakteristiğine işaret edilmiş ki, bu da tonda aşırı, bağırtkan ve gereksiz bir tizlik, hani "fizzy" denilen tiz fazlalığına yol açabilir. Alınmadan önce iyi deşilmesi ve mutlaka ıcık cıcık denenmesi gereken bir model bence.
Richlite biraz araştırdığım kadarıyla abanoz tuşe yerine düşük maliyet ve dayanıklı olması sebebiyle tercih ediliyormuş.Oluşumu ise;
Yenilenen kağıt ve fenolik reçinenin ısıl işlemle birleşiminden oluşan, pres ile belirli şekillerde üretilebilen bir madde. %100 yenilenebilir ve nem, ısı (175 dereceye kadar formunu koruyor) ve bakteriyel korozyona karşı dayanıklılığıyla biliniyor.
diye bir açıklama buldum.Gibson ise tuşede çalınabilirliği arttırması sebebiyle kullandıklarını iddia etmişler buckethead lp nin sayfasında ve diğer kullanılan gitarları
Gibson - Midtown Custom
Gibson - Buckethead signature Les Paul
Gibson - Ace Frehley Budokan Les Paul
Gibson - Les Paul Standard 2010 Limited
Gibson - Shred Les Paul Studio
Gibson - Les Paul Custom

imiş.Tuşe olarak güzel bir hissiyatı olduğunu yazmışlar ama ton konusunda bir bilgi bulamadım.
Benim kanıma gelince 7000 lira bir gitara verebilmem için şöyle baştan sona elime alıp tanışmam gerekiyor ama malesef ülkemizde zuhal müziğe falan sorduğumda getiremediklerini söylediklerinden gidip deniyebiliceğim bir yer yok benim bildiğim..
 
Tuşe yapımında ağaç devri bitsin bence, bazı parker ve washburnler'de olduğu gibi carbon glass epoxy compozit kullanılmalı artık. Hatta saplar da grafitten imal edilmeli, daha iyi performans veren bu malzemeler varken hala geri kafalılık yapıp ağaçları ziyan ediyoruz malesef.
 
Şu forumda neredeyse her hafta bir konuya yazıyorum şunu; Bir gitarda aramanız gereken 3 özellik, çalım rahatlığı, masif ağaç olması, görüntüsünün size hitap etmesi.(çalacağınız müzik türüne göre farklı manyetik kombinasyonunda gitar alırsınız, orası konuyla alakalı değil). Bir deli kuyuya taş atar, 50 akıllı çıkaramaz ya da kısaca trollü beslemeyin.
 
Hiç kasmayın genelde videodan izleyerek fark pek anlaşılmaz çalmadan fakat müzktreğin epiphone ve gibson karşılaştırması vardı forumda onu izleyin ses, ton farkı nasıl olur anlayın DAĞLAR kadar fark var bol keseden atarak konu açılmaz ki yahu görende gibsonlar epiphonelar içinde yaşıyorsun sanar.
 
Geri
Üst