Sap, Tuşe, Gövde Ağaçları & Özellikleri

:: Ebony ::
Abanozun, yaklaşık 435 türü vardır ama bunlardan 20 kadarı piyasada kullanılmaktadır. Sert dokulu bir ağaç olduğundan, fingerboard için tercih edilir. Yıpranmalara karşı dayanıklıdır, yoğun paralel damarlardan oluşur. Aynı zamanda siyah rengi nedeniyle neck ağacıyla iyi bir kontras oluşturur ve fretleri iyi yakalar. Diğer sert dokulu ağaçlar gibi, mevsim değişikliklerinde, havadaki neme bağlı olarak dokuları sıkşır. Bu Sıkışma diğer ağaçlara göre daha yavaş olur. Abanoz kuruduktan sonra sabit kalır, çünkü abanoz enine bir ağaçtır.

:: Indian Rosewood ::
Elektrik ve akustik gitarda cok kullanılan bir ağaçtır. Abanoz ve bazı sert dokulu rosewood'lar kadar dayanıklı değildir ama büyük oranda sabit kaldığı için önemlidir. Neck üzerindeyken, abanozdan daha hafif ama aynı boylamsal güce eşittir.

:: Maple - European Big Leaf ::
Maple, yaylı enstrumanlar ailesi için geleneksel bir ağaçtır. Oyma tekniğiyle veya dilimler halinde çalışılabilinir. Figürlerine göre fiyatlandırılmıştır.Curly figürü, çeyrek kesitlerde daha çok göze çarpar; bununla birlikte, birdseye ve quilted, dilimli yüzeylerde kendini daha iyi gösterir. Figürlü maple'lar, kendi arasında çok iyi, iyi ve orta figür olarak sınıflandırılır.

:: Mahogany - African, Honduran, Sapele ::
Honduran maunu, Brazilya (swietenia) maununa eşdeğer, az bulunan bir maun türüdür. Africa maununun Khaya cinsi ve Sapele'nin Entandrophragma cinsi, Honduran maunundan daha ağır ve daha iyi dokulara sahiptir. Bu ağaçların tümü, çalışma kolaylığı ve stabil kalması nedeniyle gitar için uygundur. Yanlık parçaları çevirirken, parçadaki yoğunluk farkları nedeniyle güçlük yaşanabilir, bu yüzden ıslatmadan çevirmek daha iyi sonuç verir. Renkleri açık pembe, orta ve kızıl kahve tonlarındadır. Çeyrek kesitli yüzeylerde figür, karakteristik çizgilerle içiçe geçmiş yoğun damarlar şeklindedir.

:: Black Acacia (Australian Blackwood) ::
Sarı-kahve rengi ve genellikle düz damarlara sahip bu ağaç, Rosewood'a mükemmel bir alternatiftir. Sesteki parlaklık ve derinlik maun'a yakındır. Tap tonlarda aşağı yukarı Koa ile aynı olmakla beraber, daha iyi bir sound yakalandığı da söylenir.

:: Wenge ::
Wenge Batı Afrika'da bulunan geniş ve düz gelişen bir ağaçtır. 1983 yılında ilk kez Don Muser tarafından gitar ağacı olarak kullanılmıştır. Indian Rosewood'a alternatif bir ağaçtır. Wenge'den oluşmuş bir settedamarlar, yanlar ve sırt boyunca sıkı ve düzdür. Çikolata renklidir ve siyah damarlardan oluşur. Bu ağaç, Indian veya Brazilian Rosewood kadar ağır değil, sık dokulu, sert, fakat geniş gözeneklerle daha hafiftir.

:: Padauk ::
Padauk ilk kesildiğinde açık portakal renklidir, ama zaman geçtikçe oksidasyonla koyulaşır, IndianRosewood' dan daha kırmızı bir tona ulaşır. Indian Rosewood'dan biraz daha sert ve ağırdır. Hepsinden aynı değerde, iyi sırt ve yan olur. Stabil,çalışma kolaylığı ve güçlü tonlar... Kolay kıvrılabilen ağaçlarla kıyaslandığında,çevrilmesi biraz daha güç olabilir.

:: Sitka Spruce ::
Elastik ve dirençli olduğu için tercih edilir. Sıtka spruce, kirlenme ve kötü kullanım söz konusu olduğunda, diğer ses kapaklarına kıyasla daha dayanıklıdır. Akustik ve klasik gitarlarda kullanılabilinir. Renkleri beyaz, pembe ve açık kahverengi arasında değişir. Üst kalitede enteresan renk varyasyonları görülür.

:: Western Red Cedar ::
Geleneksel bir ağaç olmamasına rağmen, özellikle klasik gitar yapımcıları için, damarları nedeniyle popularitesini Sürdürmektedir. Bugün, pek çok kalitesi yüksek klasik gitarda,sedir kullanılmıştır. Sedir yumuşaktır, spruce kadar güçlü ve elastik değildir, ama değişen hava koşullarından daha az etkilenir, stabildir. Sıcak renkli, düz damarlı, temiz seslidir. Kızılkahveden, çikolata rengine kadar değişen renkleri vardır. Renk varyasyonlarına göre derecelendirilir.

Kaynak : http://www.mrcguitars.com/
 
ben aslında yeniyim ama 1500$ lık basswood ibanez yerine 500$lık Alder ı tercih ederim

Alder bence en iyisi,
bassları olsun, midleri olsun, tizleri olsun doğru manyetik kullanıldıktan sonra mükemmel bir tonu var ama sen buna maun gitarlar için yapılmış çok tizli manyetik takarsan alderin tonunu mahvedersin.

Alder+rosewood+ EMG H-4 , Tone zone , S1 , jackson J50BC herbiri ayrı ton verir ama hepsi hayran bırakır.
 
swamp ash body için en iyisi bence. 50 yapımı fender stratlarda. gibsonun bikaç modelinde (vodoo lp ltd., bide studio gördüm swamp ash) hafif olmasıda çok büyük bi avantaj.
 
janmoreye demiş ki:
wahshe demiş ki:
swamp ash body için en iyisi bence. 50 yapımı fender stratlarda. gibsonun bikaç modelinde (vodoo lp ltd., bide studio gördüm swamp ash) hafif olmasıda çok büyük bi avantaj.
50 yapımı strat yok gulüm, 54 yılında yapılmış ilt strat.

o stratlara 50 li stratlar diyorlar galiba yoksa bi model mi bu?
swamp ash demiş ki:
Swamp Ash is a prized wood for many reasons. It is a fairly light weight wood which makes it easily distinguishable from Hard Ash. A Strat® body will normally weigh under 5 lbs. Many of the 50's Fenders were made of Swamp Ash. The grain is open and the color is creamy. This wood is a very nice choice for clear finishes. Swamp Ash is our second most popular wood. It is a very musical wood offering a very nice balance of brightness and warmth with a lot of "pop".
 
wahshe demiş ki:
janmoreye demiş ki:
wahshe demiş ki:
swamp ash body için en iyisi bence. 50 yapımı fender stratlarda. gibsonun bikaç modelinde (vodoo lp ltd., bide studio gördüm swamp ash) hafif olmasıda çok büyük bi avantaj.
50 yapımı strat yok gulüm, 54 yılında yapılmış ilt strat.

o stratlara 50 li stratlar diyorlar galiba yoksa bi model mi bu?
swamp ash demiş ki:
Swamp Ash is a prized wood for many reasons. It is a fairly light weight wood which makes it easily distinguishable from Hard Ash. A Strat® body will normally weigh under 5 lbs. Many of the 50's Fenders were made of Swamp Ash. The grain is open and the color is creamy. This wood is a very nice choice for clear finishes. Swamp Ash is our second most popular wood. It is a very musical wood offering a very nice balance of brightness and warmth with a lot of "pop".
50li yıllarda yapılmış Fenderler demek istiyor. Burda strat da dememiş ayrıca. Dişbudak stratlarda da kullanılıyor ama telelerde daha çok kullanılıyor. Transparan beyazın veya kremfıstık rengin altından çok güzel gözüküyor.
 
janmoreye demiş ki:
wahshe demiş ki:
janmoreye demiş ki:
wahshe demiş ki:
swamp ash body için en iyisi bence. 50 yapımı fender stratlarda. gibsonun bikaç modelinde (vodoo lp ltd., bide studio gördüm swamp ash) hafif olmasıda çok büyük bi avantaj.
50 yapımı strat yok gulüm, 54 yılında yapılmış ilt strat.

o stratlara 50 li stratlar diyorlar galiba yoksa bi model mi bu?
swamp ash demiş ki:
Swamp Ash is a prized wood for many reasons. It is a fairly light weight wood which makes it easily distinguishable from Hard Ash. A Strat® body will normally weigh under 5 lbs. Many of the 50's Fenders were made of Swamp Ash. The grain is open and the color is creamy. This wood is a very nice choice for clear finishes. Swamp Ash is our second most popular wood. It is a very musical wood offering a very nice balance of brightness and warmth with a lot of "pop".
50li yıllarda yapılmış Fenderler demek istiyor. Burda strat da dememiş ayrıca. Dişbudak stratlarda da kullanılıyor ama telelerde daha çok kullanılıyor. Transparan beyazın veya kremfıstık rengin altından çok güzel gözüküyor.

Butter Scoth veya Mary Kay White diyorsun.

Misss!

B 8)
 
Özellikle Mary Kay'i gitarın köşe kısımlarına doğru opaklaştırıyorlar, çok şahane bir ayrıntı..
Vintage%20Fender%20Stratocaster%20Relic%20Blond%20A59.jpg
 
Arkadaşlar kesinlikle yeni gitar alacak genç arkadaşlar ve kardeşlerimizin aklını kendi fikirlerimiz doğrultusunda köreltmemeliyiz. Hepimiz kendi gitarlarımızın özellikleri, özellikle agaçlarını, manyetikleri, kullandığımız anfileri yazarsak sanırım onlara daha yardımcı oluruz. Sonuçta çalmak önemlidir FENDER i olupta 2 akor basamayan onlarca arkadaşım oldu. Sunta gövdeli gitarıyla bir bardaki insanları mest eden bir arkadaşım da vardı üniversitedeyken, konu bence önemli ama çok sığ tartışılıyor bir iki arkadaşım ağaç cinslerini yazmış özelliklerini de buna sevindim bu başlık altındaki ilk yorumu okuduğumda agathisin ağaç olmadığı sıkıştırma olduğunu okuyunca çok üzüldüm ama yazılanlar hep çıtayı yükseltti ve neredeyse en ince detaylar bile açıklandı. ben gitar meraklısı birisiyim hem agaç atölyem, hemde kereste fabrikam vardır ve bir kaç konuyu paylaşmak istiyorum agaç kurutma 10 gün -20 gün belki de 12 yılı alabilir ama bu dönemde agaç daima sertleşir dayanıklılığı ise azalır. sertleşen agaç çok çabuk yıpranır onu en kaliteli macunlarla verniklerle kaplasanızda farketmez ve elektro gitarımı ilk aldığımda baktığım yegane şey agacının ne olduğu idi ve üzülerek agacından dolayı ödediğim paraya hayıflanmıştım. kişisel yorumumdur ben esneme kabiliyeti fazla olan agaçlardan yanayım çünkü iç gövdeye yani içerden akustik bir ses yaratımlama kabiliyeti az olan elektro gitarda esneme kabiliyetinin iyi olması hem kalvye hemde manyetikler için daha iyidir diye düşünüp denediğimde emin olun daha yumuşak ve kulağa daha doygun gelen sesler elde edebiliyorsunuz ama metal müzik yapıcam derseniz seste müzikte kulağı yırtıcı olmalı o nedenle sert etkileşim için daha sert gövde seçerdim. son sözüm ise şu iyi kurutulup işlenen bir ağaç 150 yıl bozulmadan kalabilir biz ise kaç sene gitar çalacağız yada neslimizin kalanını da gitarist yapma planlarımız varmı esas soru bence bu; dayanıklılık her zaman istediğiniz manada bir dayanıklılık olmayabilir sonuçta iyi kurutulmuş agaçlar farklı tür ve cinsten seçilmiş malzemeler , bahsettiğiniz agaçlar ne cins nede tür olarak benzer nitelikli ortak yanları kolay bulunan kolay işlenen agaç olmaları karşı çıkan olsa da bu böyle ve aralarında en uzun dayananı en pahalı olanı oysa en iyi enstruman üretilen 1800 lü yıllarda tropikal agaçlardan çok kara ikliminde yetişen ağaçlar kullanılmıştır. tropikal agaç daima nemli ve büyük gövdelidir büyük gövdeli agaçlarda üretim maliyeti düşük, zahiyat az ve kar marjı her zaman çok yüksektir. bu satıra kadar okuyanlara teşekkürler hatalı aktardığım kısımlarda hemen düzeltme yapabilirim eleştirilerinize açığım.
 
mvolkanpolater demiş ki:
Arkadaşlar kesinlikle yeni gitar alacak genç arkadaşlar ve kardeşlerimizin aklını kendi fikirlerimiz doğrultusunda köreltmemeliyiz. Hepimiz kendi gitarlarımızın özellikleri, özellikle agaçlarını, manyetikleri, kullandığımız anfileri yazarsak sanırım onlara daha yardımcı oluruz. Sonuçta çalmak önemlidir FENDER i olupta 2 akor basamayan onlarca arkadaşım oldu. Sunta gövdeli gitarıyla bir bardaki insanları mest eden bir arkadaşım da vardı üniversitedeyken, konu bence önemli ama çok sığ tartışılıyor bir iki arkadaşım ağaç cinslerini yazmış özelliklerini de buna sevindim bu başlık altındaki ilk yorumu okuduğumda agathisin ağaç olmadığı sıkıştırma olduğunu okuyunca çok üzüldüm ama yazılanlar hep çıtayı yükseltti ve neredeyse en ince detaylar bile açıklandı. ben gitar meraklısı birisiyim hem agaç atölyem, hemde kereste fabrikam vardır ve bir kaç konuyu paylaşmak istiyorum agaç kurutma 10 gün -20 gün belki de 12 yılı alabilir ama bu dönemde agaç daima sertleşir dayanıklılığı ise azalır. sertleşen agaç çok çabuk yıpranır onu en kaliteli macunlarla verniklerle kaplasanızda farketmez ve elektro gitarımı ilk aldığımda baktığım yegane şey agacının ne olduğu idi ve üzülerek agacından dolayı ödediğim paraya hayıflanmıştım. kişisel yorumumdur ben esneme kabiliyeti fazla olan agaçlardan yanayım çünkü iç gövdeye yani içerden akustik bir ses yaratımlama kabiliyeti az olan elektro gitarda esneme kabiliyetinin iyi olması hem kalvye hemde manyetikler için daha iyidir diye düşünüp denediğimde emin olun daha yumuşak ve kulağa daha doygun gelen sesler elde edebiliyorsunuz ama metal müzik yapıcam derseniz seste müzikte kulağı yırtıcı olmalı o nedenle sert etkileşim için daha sert gövde seçerdim. son sözüm ise şu iyi kurutulup işlenen bir ağaç 150 yıl bozulmadan kalabilir biz ise kaç sene gitar çalacağız yada neslimizin kalanını da gitarist yapma planlarımız varmı esas soru bence bu; dayanıklılık her zaman istediğiniz manada bir dayanıklılık olmayabilir sonuçta iyi kurutulmuş agaçlar farklı tür ve cinsten seçilmiş malzemeler , bahsettiğiniz agaçlar ne cins nede tür olarak benzer nitelikli ortak yanları kolay bulunan kolay işlenen agaç olmaları karşı çıkan olsa da bu böyle ve aralarında en uzun dayananı en pahalı olanı oysa en iyi enstruman üretilen 1800 lü yıllarda tropikal agaçlardan çok kara ikliminde yetişen ağaçlar kullanılmıştır. tropikal agaç daima nemli ve büyük gövdelidir büyük gövdeli agaçlarda üretim maliyeti düşük, zahiyat az ve kar marjı her zaman çok yüksektir. bu satıra kadar okuyanlara teşekkürler hatalı aktardığım kısımlarda hemen düzeltme yapabilirim eleştirilerinize açığım.
Gitar yapımında veya herhangi bir enstrüman yapımında zaten ağaç toplam maliyetin ufak bir kısmını oluşturur. Pahalı tutan işçiliktir. Bunun dışında, tropikal ağaçlardan çok kara ikliminde yetişen ağaçlar kullanılmış demişsiniz, evet kemanların veya diğer yaylıların arka kısımları akçaağaç, ama ön kısımları hangi ağaç?
 
janmoreye demiş ki:
mvolkanpolater demiş ki:
Arkadaşlar kesinlikle yeni gitar alacak genç arkadaşlar ve kardeşlerimizin aklını kendi fikirlerimiz doğrultusunda köreltmemeliyiz. Hepimiz kendi gitarlarımızın özellikleri, özellikle agaçlarını, manyetikleri, kullandığımız anfileri yazarsak sanırım onlara daha yardımcı oluruz. Sonuçta çalmak önemlidir FENDER i olupta 2 akor basamayan onlarca arkadaşım oldu. Sunta gövdeli gitarıyla bir bardaki insanları mest eden bir arkadaşım da vardı üniversitedeyken, konu bence önemli ama çok sığ tartışılıyor bir iki arkadaşım ağaç cinslerini yazmış özelliklerini de buna sevindim bu başlık altındaki ilk yorumu okuduğumda agathisin ağaç olmadığı sıkıştırma olduğunu okuyunca çok üzüldüm ama yazılanlar hep çıtayı yükseltti ve neredeyse en ince detaylar bile açıklandı. ben gitar meraklısı birisiyim hem agaç atölyem, hemde kereste fabrikam vardır ve bir kaç konuyu paylaşmak istiyorum agaç kurutma 10 gün -20 gün belki de 12 yılı alabilir ama bu dönemde agaç daima sertleşir dayanıklılığı ise azalır. sertleşen agaç çok çabuk yıpranır onu en kaliteli macunlarla verniklerle kaplasanızda farketmez ve elektro gitarımı ilk aldığımda baktığım yegane şey agacının ne olduğu idi ve üzülerek agacından dolayı ödediğim paraya hayıflanmıştım. kişisel yorumumdur ben esneme kabiliyeti fazla olan agaçlardan yanayım çünkü iç gövdeye yani içerden akustik bir ses yaratımlama kabiliyeti az olan elektro gitarda esneme kabiliyetinin iyi olması hem kalvye hemde manyetikler için daha iyidir diye düşünüp denediğimde emin olun daha yumuşak ve kulağa daha doygun gelen sesler elde edebiliyorsunuz ama metal müzik yapıcam derseniz seste müzikte kulağı yırtıcı olmalı o nedenle sert etkileşim için daha sert gövde seçerdim. son sözüm ise şu iyi kurutulup işlenen bir ağaç 150 yıl bozulmadan kalabilir biz ise kaç sene gitar çalacağız yada neslimizin kalanını da gitarist yapma planlarımız varmı esas soru bence bu; dayanıklılık her zaman istediğiniz manada bir dayanıklılık olmayabilir sonuçta iyi kurutulmuş agaçlar farklı tür ve cinsten seçilmiş malzemeler , bahsettiğiniz agaçlar ne cins nede tür olarak benzer nitelikli ortak yanları kolay bulunan kolay işlenen agaç olmaları karşı çıkan olsa da bu böyle ve aralarında en uzun dayananı en pahalı olanı oysa en iyi enstruman üretilen 1800 lü yıllarda tropikal agaçlardan çok kara ikliminde yetişen ağaçlar kullanılmıştır. tropikal agaç daima nemli ve büyük gövdelidir büyük gövdeli agaçlarda üretim maliyeti düşük, zahiyat az ve kar marjı her zaman çok yüksektir. bu satıra kadar okuyanlara teşekkürler hatalı aktardığım kısımlarda hemen düzeltme yapabilirim eleştirilerinize açığım.
Gitar yapımında veya herhangi bir enstrüman yapımında zaten ağaç toplam maliyetin ufak bir kısmını oluşturur. Pahalı tutan işçiliktir. Bunun dışında, tropikal ağaçlardan çok kara ikliminde yetişen ağaçlar kullanılmış demişsiniz, evet kemanların veya diğer yaylıların arka kısımları akçaağaç, ama ön kısımları hangi ağaç?

Yanılmıyorsam, akustik ve yaylıların ön yüzü, SPRUCE denen, yani Türkçe'si LADİN olan bir çeşit çam ağacından yapılıyor. Akustik gitarlar öyle en azından.

Bu arada ceviz ağacını sormuş bir arkadaş, ceviz ağacı (WALNUT) custom tercihlerde kullanılır. CARVIN sitesinde ceviz ağacı gitarlar var.

Fender için konuşursak, Ash 50 ve 60 lı yılların ringing bell denen sesi yakalamak için iyidir, maple daha doygundur, ama blues ve rock n roll için ash iyidir diye bilirim.
 
mvolkanpolater demiş ki:
Arkadaşlar kesinlikle yeni gitar alacak genç arkadaşlar ve kardeşlerimizin aklını kendi fikirlerimiz doğrultusunda köreltmemeliyiz. Hepimiz kendi gitarlarımızın özellikleri, özellikle agaçlarını, manyetikleri, kullandığımız anfileri yazarsak sanırım onlara daha yardımcı oluruz. Sonuçta çalmak önemlidir FENDER i olupta 2 akor basamayan onlarca arkadaşım oldu. Sunta gövdeli gitarıyla bir bardaki insanları mest eden bir arkadaşım da vardı üniversitedeyken, konu bence önemli ama çok sığ tartışılıyor bir iki arkadaşım ağaç cinslerini yazmış özelliklerini de buna sevindim bu başlık altındaki ilk yorumu okuduğumda agathisin ağaç olmadığı sıkıştırma olduğunu okuyunca çok üzüldüm ama yazılanlar hep çıtayı yükseltti ve neredeyse en ince detaylar bile açıklandı. ben gitar meraklısı birisiyim hem agaç atölyem, hemde kereste fabrikam vardır ve bir kaç konuyu paylaşmak istiyorum agaç kurutma 10 gün -20 gün belki de 12 yılı alabilir ama bu dönemde agaç daima sertleşir dayanıklılığı ise azalır. sertleşen agaç çok çabuk yıpranır onu en kaliteli macunlarla verniklerle kaplasanızda farketmez ve elektro gitarımı ilk aldığımda baktığım yegane şey agacının ne olduğu idi ve üzülerek agacından dolayı ödediğim paraya hayıflanmıştım. kişisel yorumumdur ben esneme kabiliyeti fazla olan agaçlardan yanayım çünkü iç gövdeye yani içerden akustik bir ses yaratımlama kabiliyeti az olan elektro gitarda esneme kabiliyetinin iyi olması hem kalvye hemde manyetikler için daha iyidir diye düşünüp denediğimde emin olun daha yumuşak ve kulağa daha doygun gelen sesler elde edebiliyorsunuz ama metal müzik yapıcam derseniz seste müzikte kulağı yırtıcı olmalı o nedenle sert etkileşim için daha sert gövde seçerdim. son sözüm ise şu iyi kurutulup işlenen bir ağaç 150 yıl bozulmadan kalabilir biz ise kaç sene gitar çalacağız yada neslimizin kalanını da gitarist yapma planlarımız varmı esas soru bence bu; dayanıklılık her zaman istediğiniz manada bir dayanıklılık olmayabilir sonuçta iyi kurutulmuş agaçlar farklı tür ve cinsten seçilmiş malzemeler , bahsettiğiniz agaçlar ne cins nede tür olarak benzer nitelikli ortak yanları kolay bulunan kolay işlenen agaç olmaları karşı çıkan olsa da bu böyle ve aralarında en uzun dayananı en pahalı olanı oysa en iyi enstruman üretilen 1800 lü yıllarda tropikal agaçlardan çok kara ikliminde yetişen ağaçlar kullanılmıştır. tropikal agaç daima nemli ve büyük gövdelidir büyük gövdeli agaçlarda üretim maliyeti düşük, zahiyat az ve kar marjı her zaman çok yüksektir. bu satıra kadar okuyanlara teşekkürler hatalı aktardığım kısımlarda hemen düzeltme yapabilirim eleştirilerinize açığım.

Volkan Bey, öncelikle hoş geldiniz foruma. Yazınızda paragraf ve noktalama işaretleri eksikliğinden dolayı sonuna kadar okumak için kendimi zorlamam gerekti. Sonuç olarak metal için ağır ağaçlar, diğer türler için esnek ağaçlar kullanılmalı gibi bir görüşünüz olduğunu anlıyorum. Şahsi tecrübem, ağır ağaçların kallavi bir bottom end'e ve güçlü bir upper end'e sahip olduğu ama ortaların biraz boş kaldığı yönünde (scooped denen cinsten), dolayısıyla ilk kısımda hemen hemen aynı fikirdeyiz.

Diğer taraftan esnek ağaçlarla çalışılması gerektiği yönündeki görüşünüze katılmıyorum. Esnek ağaçlar, eğer ağaçla haşır neşirseniz sizin de bileceğiniz gibi, reçinesi bol ağaçlardır ve bu tip ağaçlar enstrüman yapımına çok uygun değildir çünkü reçinenin ısı değişimlerine tepkisi çok hızlıdır ve stabiliteyi düşürür. Esneklikle kasdettiğiniz başka bir şeyse bilmek isterim.

Elektro gitarlarda istenen şey, bütün parçaların bir bütün halinde rezonansa katılıp titreşmesidir çünkü sonuçta alınan ses, tellerin havayı titreştirmesinden değil, gitar bütünündeki titreşimin tellere yansıyan kısmının amplifiye edilmesiyle elde edilir. Bu nedenle hücrelerindeki sıvıyı kaybetmiş ve böylece büzüşüp sıkılaşmış ağaçlar hem stabilite hem de tonal açıdan daha idealdir. Ancak bildiğiniz gibi suyun ses iletkenliği havadan daha yüksektir ve bu nedenle de akustik gitarlarda kullanılan ağacın kemik gibi kupkuru olmasındansa bir miktar nem bulundurması daha idealdir.

Kısacası elde edilmek istenen ne ise ona uygun seçim yapmak en idealidir, tek bir en ideal veya en iyi ağaç yoktur, istediğinize daha uygun sonuçlar verecek ağaçlar vardır, yani tıpkı manyetik, tel kalınlığı vs gibi seçimler söz konusu burada.
 
GKN demiş ki:
ben aslında yeniyim ama 1500$ lık basswood ibanez yerine 500$lık Alder ı tercih ederim

Alder bence en iyisi,
bassları olsun, midleri olsun, tizleri olsun doğru manyetik kullanıldıktan sonra mükemmel bir tonu var ama sen buna maun gitarlar için yapılmış çok tizli manyetik takarsan alderin tonunu mahvedersin.

Alder+rosewood+ EMG H-4 , Tone zone , S1 , jackson J50BC herbiri ayrı ton verir ama hepsi hayran bırakır.

Alder gövde japon malı bir jacksona emg 81 de taktım bir süre kullandım, seymour duncan da takıp kullandım bir süre.. sora gitarı burda ihtiyaçtan sattım. şunu söyleyebilirim şimdi maun kullanan ve alder de aktif-pasif manyetiklerle çalmış birisi olarak, alder tamamen traş!..
 
Geri
Üst