Metalcore, Hardcore Tarz Için Analog Setup

Eminim alt başlıklarda bu konu konuşulmuştur ancak ne videolarda ne de genel konular olarak tamı tamına tatmin edici bir yanıta ulaştığımı söyleyemem. Başlıkta geçen tarzlarda çalan biri olarak kafamdaki tonu her gittiğim yere götürmek istiyorum. Hepimiz biliyoruz ki her mekanda lambalı ENGL/Mesa kafalara jackı takıp çalamıyoruz. Bu yüzden tecrübeli arkadaşlardan yardım istiyorum. Mekandaki amfi ne olursa olsun sadece clean kanalını kullanıp analog setup ile bir Sworn Enemy bir Bury Your Dead tonu yakalamak mümkün müdür?
 
AMT'nin simulasyon yapan analog pedallarina bakabilirsin, ozellikle hemen hemen 10 metalcore albumunden 7'sinde (salldim ama dogrudur diye dusunuyorum ehah), mevcut olan 5150 ve Rectifier'i klonlayan P1 ve R1 adli iki pedali mevcut, konser verdigin mekanlarda da amfinin FXloop'una girip (ki en dandik MG100DFX'lerde bile mevcuttu sanirsam) rezalet tonlardan kurtulmus da olursun.

Soyle bir video buldum, ozellikle direkt studyo tipi kayit olmayan bir video aradim senin icin, muhtemelen live kullanacagini dusunerekten (adam hangi amfiye girmis bilemiyorum tabi, ama muhtemelen bir solid state combo);
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
teşekkür ederim bilgiler için bir süre önce incelemiştim bu pedalları ama denememiştim. Forumda bir P1 buldum takas olursa deneyeceğim.
 
Eminim alt başlıklarda bu konu konuşulmuştur ancak ne videolarda ne de genel konular olarak tamı tamına tatmin edici bir yanıta ulaştığımı söyleyemem. Başlıkta geçen tarzlarda çalan biri olarak kafamdaki tonu her gittiğim yere götürmek istiyorum. Hepimiz biliyoruz ki her mekanda lambalı ENGL/Mesa kafalara jackı takıp çalamıyoruz. Bu yüzden tecrübeli arkadaşlardan yardım istiyorum. Mekandaki amfi ne olursa olsun sadece clean kanalını kullanıp analog setup ile bir Sworn Enemy bir Bury Your Dead tonu yakalamak mümkün müdür?

Ne sadece ENGL/Mesa kafalara jackı takıp o tonu yakalayabilirsin nede bir amplinin clean kanalında bir distortion pedalı kullanarak. Bu tonu ancak high gain ampli+boost+noise gate bileşeni ile bulabilirsin. Onun dışındaki tüm denemelerin günü kurtarmaktan ibaret olacaktır, bu bilinç ile araştırmalarına devam etmeni öneririm.
 
E zaten high gain ampliye dahil oluyor ENGL/Mesa head dedigi. Isterse tamamen identical ekipman kullansin, ayni pena vurusuna sahip olmadikca, ayni manyetige, ayni tel kalinligina vesaire, uzar da gider bu. Ayriyetten alabilecegini varsayalim ki, amfi boost ve noise gate uclusuyle hallolan birsey degil bu. Ben bizzat Clayman albumundeki gitar ekipmaninin %90'ini kullandim, onu gectim birebir ayni hoparlorlu kabini ve capraz mikrofonlama teknigini yeteri kadar yuksek volume'da kaydettim, yine tamamen aynisi olmadi, produktorun studyoda kullandigi mic preamp, kullandigi DAW, mixing plug-inleri vesaire birsuru sey var buna gelene kadar.

Bence su durumda senin yapabilecegin en mantikli sey AMT'lere goz atmak olacaktir, gayet iddiali preamp pedallari bunlar.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
Ne sadece ENGL/Mesa kafalara jackı takıp o tonu yakalayabilirsin nede bir amplinin clean kanalında bir distortion pedalı kullanarak. Bu tonu ancak high gain ampli+boost+noise gate bileşeni ile bulabilirsin. Onun dışındaki tüm denemelerin günü kurtarmaktan ibaret olacaktır, bu bilinç ile araştırmalarına devam etmeni öneririm.

Aradığım tonun higain+boost şeklinde olduğunu biliyorum hatta evde ve stüdyoda bu şekilde kullanıyorum. Tavsiye istediğim nokta higain yoksa sisteme ya da transistörlü bir amfiye girmek zorunda kalırsak tam da dediğin gibi bu durumlarda günü nasıl kurtarabilirim. Teşekkürler tavsiye için.

Bu arada Blackstar Ht5 combo ve boost için zw-44 kullanıyorum evde ses biraz boğuk geliyor nedense. Fx den Ge7 bağladım ama kısık ses seviyelerinde yeterince parlaklık alamiyorum. Sanırım zw-44 ün karakterinden kaynaklanıyor ama emin olamadım.
 
Sadece high gain ampli ile olmaz demeye çalışıyorum, dikkatli okursan farkedeceksin. Aynı ton aramak ise; bu işe yeni başlamış amatörlerin işidir. Bir süre gitar çalmış ve sound üzerine meraklı herkes bilirki şu albümdeki tonu almak istiyorum şeklindeki yaklaşım saçmalıktan başka birşey değildir. Arkadaşın beklentisi zaten metalcore, hardcore tarzı bir ton. Bu işin raconuda temel olarak high gain ampli+boost+noise gate üçlüsüdür ve bu üçlüylede hallolan birşeydir. Teldir, penadır bunlar zevk meselesidir ve çalan kişinin soundunun bir parçasıdır.

Milyonlarca kez konuştuğumuz "tüm ekipman aynı olsa bile aynı tonu alamassın, tuşen farklı" muhabbetlerine gözünü seveyim girmeyelim zira burda konu ne prodüktörün kullandığı ekipman nede kullandığın aksesuarlar.

Dünyanın en kötü gitaristide olsan söylediğin üçlü ile power chord ve palm mute yapabildiğin sürece herhangi bir pena ve herhangi kalınlıkta tel takımı ile metalcore-hardcore tonu alabileceksin ve hiçbir distorion pedal-preampı ile bu tonu alamayacaksın. Bunun bir sürü sebebi var tek tek söylemeyeceğim ama en basitinden, lambanın kırılma karakterinin çok farklı olması ve lambalı amplilerin düşük damping factor lü yapıda olması gibi 2 sebep gösterilerbilir.
 
Aradığım tonun higain+boost şeklinde olduğunu biliyorum hatta evde ve stüdyoda bu şekilde kullanıyorum. Tavsiye istediğim nokta higain yoksa sisteme ya da transistörlü bir amfiye girmek zorunda kalırsak tam da dediğin gibi bu durumlarda günü nasıl kurtarabilirim. Teşekkürler tavsiye için.

Bu arada Blackstar Ht5 combo ve boost için zw-44 kullanıyorum evde ses biraz boğuk geliyor nedense. Fx den Ge7 bağladım ama kısık ses seviyelerinde yeterince parlaklık alamiyorum. Sanırım zw-44 ün karakterinden kaynaklanıyor ama emin olamadım.

Tube screamer ile boostlamayı dene bir ara mutlaka ama kullandığın amplininde hibrit olmasının boğuk olması konusunda etkisi olabilir.
 
Sadece high gain ampli ile olmaz demeye çalışıyorum, dikkatli okursan farkedeceksin. Aynı ton aramak ise; bu işe yeni başlamış amatörlerin işidir. Bir süre gitar çalmış ve sound üzerine meraklı herkes bilirki şu albümdeki tonu almak istiyorum şeklindeki yaklaşım saçmalıktan başka birşey değildir. Arkadaşın beklentisi zaten metalcore, hardcore tarzı bir ton. Bu işin raconuda temel olarak high gain ampli+boost+noise gate üçlüsüdür ve bu üçlüylede hallolan birşeydir. Teldir, penadır bunlar zevk meselesidir ve çalan kişinin soundunun bir parçasıdır.

Milyonlarca kez konuştuğumuz "tüm ekipman aynı olsa bile aynı tonu alamassın, tuşen farklı" muhabbetlerine gözünü seveyim girmeyelim zira burda konu ne prodüktörün kullandığı ekipman nede kullandığın aksesuarlar.

Dünyanın en kötü gitaristide olsan söylediğin üçlü ile power chord ve palm mute yapabildiğin sürece herhangi bir pena ve herhangi kalınlıkta tel takımı ile metalcore-hardcore tonu alabileceksin ve hiçbir distorion pedal-preampı ile bu tonu alamayacaksın. Bunun bir sürü sebebi var tek tek söylemeyeceğim ama en basitinden, lambanın kırılma karakterinin çok farklı olması ve lambalı amplilerin düşük damping factor lü yapıda olması gibi 2 sebep gösterilerbilir.

Su kadar iddiali ifadeleri acikcasi ciddiye almamayi gerektigini dusunmekteyim. Dunya standardinda produktorlerin bile yazdigi (Andy sneap, vs.), elektrik elektronige ve album produksiyonuna bastan gonul vermis uzman sahislarin tartistigi UltimateMetal gibi forumlarda boyle bir ifadede bulunsan muhtemelen cok agir dalga konusu olurdun.

Converge basbayagi hardcore denince ilk akla gelen gruplardandir mesela, adamlar Ampeg'e Boss HM-2 giriyor. Hem studyoda hem sahnede.


Joey Sturgis'e bir goz atmani tavsiye ederim mesela, Amerikan Metalcore sahnesinde cok onemli bir yeri olan produktorlerdendir, adam kayitlarini tamamen POD Farm kullanarak yapiyor. Cogu insanin da ruhu duymuyor kolay kolay.

Insanlar pedallar ile de gayet harikalar yaratabiliyor;



http://www.tonefinder.com/files/27-neurotica.mp3 (Eleman kucucuk H30'lu VHT 1x12'ye girerek yapmis bunu mesela.)
http://www.tonefinder.com/files/48-Carnal_R1andP1_Impulses.mp3
http://www.tonefinder.com/files/32-P-1.mp3
http://www.tonefinder.com/files/38-Jigsore3.mp3
http://www.tonefinder.com/files/2-AMT P1 TEST (OLA).mp3

''Tube purist'' devri artik bir 5-6 sene geride kaldi yani. Zebille lambali amfi calmis, kullanmis, kaydetmis biri olarak bunu rahatlikla soyleyebilirim. Ben illa da lambali amfinin yerini alacak, lambali amfi bitti demiyorum. Gidip eBay'den bitane 1959SLP ve basketweave kabin alirim getirme/para sikintisi olmasa, ammavelakin oldugumuz durumun bir 10 sene oncesine gore fersah fersah ilerisinde oldugunu da kabul etmek lazim.

Andy baba bile burada dile getirmis demek istedigimi;


Konuyu da gereginden cok saptirdik, bir rahatsizlik verdiysem hemen silerim mesajimi.
 
Çok güzel bir mesaj yazmışsın eline sağlık çokta değerli bilgiler içeriyor. Yalnız ben ampliden çıkan çıplak tondan bahsettiğimi net bir şekilde ifade etmeme rağmen, hala kayıtlardan prodüktörlerden bahsediyorsun. Tekrar söylüyorum pedalla harikalar yaratıp yaratmaması değil mesele harika görecelidir, pedal ile hiç birzaman boost+lambalı bileşimden aldığın tonu alamassın(yine hatırlatayım kayıttan bahsetmiyorum), teknik olarak imkansız sinyali işleme biçimleri farklı, daha doğrusu nonlineer bölge yapıları farklı bu sebeple kırılma karakterleri ve dolayısyla tonal yapıları farklı. Firmalar da buna yaklaşan daha pratik cihazlar yapmanın peşinde. Yanyana koymadığında iyi gibi geliyor ama ardarda koyduğunda ciddi farklar olduğunu görüyorsun, şunun gibi;

 
Krank Distortus Maximus zaten tamamen hype yaratmis olan, bayagi berbat bir pedal kanimca.

Teknik ve fiziksel olarak mumkun degil, ama eninde sonunda sonuc olarak hadise kulaga hos gelip gelmemesine donup geliyor, o durumda zaten Gibson Les Paul Supreme'i MG10DFX'e girip kendini '68 Plexi ile caliyor zanneden arkadaslarim da mevcut. Produksiyon hadisesine gelince, ciplak tondan bahsediyorsak zaten kendimizi tatmin etmekten oteye de pek gecmedigini hepimiz kabul ediyoruzdur kuvvetle muhtemel. Yoksa hele ki cogunlukla barlarda/akustik olarak berbat venue'larda calindigini dusunursek, seyirciyi amfinin 500 liralik AVT150 ya da 4000 dolarlik Soldano SLO100 olmasinin ilgilendirdigini pek zannetmiyorum. Hele ki o canim berbat tonmeisterlarimiz da ustune tuz biber niyetine eklenince, ben sahsen dalgasina Metal Zone'u D.I. olarak PA sisteme bile girerim.

Zaten bir cift stereo hoparlor ile ev ses seviyesinde dinlemek ile master volume'u en az 5'e kadar koklenmis 4x12 kabinin onunde dinlemek arasinda daglar kadar fark var, Psychoacoustics denen basli basina bir kavram mevcut.
 
Hoşluk mevzusunun kaynağından bahsediyoruz, pedallarında bu tonu taklit etmeye çalıştığı gerçeğinde hemfikiriz sanıyorum. PA dir, penadır, teldir, bunlar sonraki mevzular. İşi dallanıp budaklandıracaksak önümüzde koskoca bir kablo gerçeğide var.
 
Geri
Üst