Tech21 Nyc Sansamp Classic/gt2/tri A.c./psa 1

longstage demiş ki:
Senin sorunun tam arkasına olacak ama gt2 gibi geniş bi tonu varmı?? tek ayar var sonuç itibariyle???


triac, gt2 den çok daha düşük drivelı bir pedal. üzerinde 3 amfi modellemesi var, onlar da mesa mark I, marshall plexi ve fender in bir modeli olması lazım. eğer araştırırsan hepsi de gayet eski ve düşük gainli amfilerdir. özellikle sololarda çok farkedersin drive ın eksikliğini.

senkopta "triac gt2 nin üç pedallısı" deseler de sakın inanma.
 
obican demiş ki:
longstage demiş ki:
Senin sorunun tam arkasına olacak ama gt2 gibi geniş bi tonu varmı?? tek ayar var sonuç itibariyle???


triac, gt2 den çok daha düşük drivelı bir pedal. üzerinde 3 amfi modellemesi var, onlar da mesa mark I, marshall plexi ve fender in bir modeli olması lazım. eğer araştırırsan hepsi de gayet eski ve düşük gainli amfilerdir. özellikle sololarda çok farkedersin drive ın eksikliğini.

senkopta "triac gt2 nin üç pedallısı" deseler de sakın inanma.

3pedallı olsa güzel olurmuş. :LOL: :LOL: :LOL:
 
Yazıları atlaya atlaya okudum 10 sayfayı okumak biraz kasıyor maalesef... Gözümden kaçtı mı bilmiyorum ;

GT2 almayı düşünüyorum ama arada bi boğukluk lafı geçti sanki.. JH1 den tiksindim resmen gitara dokunmak istemiyorum tarzıma çok ters bir boğukluk var pedalda... başta JH1 i eq ile dengelemek geçti aklımdan ama vazgeçtim. Gt2 alıp keyfime bakmak istiyorum bir süre. Boğukluk hakkınad ne düşünüyorsunuz?
 
Evet geçenlerde sitede sansasyon isimli arkadaştan gt2 yi almış bulunuyorum (şifremi unutmuş ve longstage ismiyle kullanıcı açmıştım)

Alet hakkındaki görüşlerimi belirtmek istedim. Deney ve kayıtları Analog pedalları ve gt-2 yi direk pc ye bağlayarak yaptım.. Gitar amfisi kullanmadım..

Ben fender strat kullandığım için okadar sert tonlar alamadım malesef. Oysaki köprüde dimarzio tonezone, orta ve sapta ise custom fender texas special manyetikler olmasına rağmen.. Ki zaten şunuda söylemek istiyorum ; aletten çok sert drive tonu beklemiyodum ve bu aletin asıl amacı zaten drive değil bunuda unutmamak lazım..

Tamam güzel hoş alet ama benim beğenmediğim marshall mg100 amfimden aldığım o tonu veremiyor. Yani taştanda olsa amfi herzaman bir adım öndeymiş...

Bu kanıyada kullandığım analog pedallar kombinasyonuyla vardım..

Yani bu aleti alacak arkadaşlara yanında önerebileceğim şey; bi overdrive pedalı, delay ve noise gate olur... Ds-1 ile denedim ama ds-1 in amfiden verdiği o tonu hiçbi ayarda alamadım.. Mxr doubleshot iyi oldu ama gt2 de çok fazla dip gürültüsü olduğu için bu aletle ton iyi fakat eğer elinizde bi noise gate yoksa pek katlanılmayacak gürültüler çıkıyor...

Clean için bence bi compresor pedalına ihtiyaç yok. Çünkü bazı ayarlarda kompreslenmiş güzel bi ton alabiliyorsunuz..(Özellikle clean pop ritimler için)

Mikrofonlama olayına gelincede; kesinlikle olması gereken bi olay.. Yani sırf bu yüzden bence triac tan vazgeçilip gt-2 alınabilir... Eğer parlak tizli tonlar isteniyorsa of axis ve center kullanılabilir... Ama özellikle sololar için müzikteki diğer seslerden gitarınızı ön plana çıkaracak o mid benzeri tonu "classic" ayarda bulabiliyorsunuz...

Tabi bukadar anlattım ve Bide ses kaydı aldım..

Dream theater ın en sevdiğim parçalarından biri olan Another day in intro solo ve son doğaç solo sunu çalarak kaydettim...

Orjinal mp3 den gitar seslerini kestim ve üzerine kaydettim.. Bu arada gitar seslerini kestikten sonra en ufak bi solo gitar sesi bile kalmamıştır. Yani duyacağınız solo tonu tamamen gt-2 den çıkan seslerdir.


Ayarlara gelince ;

Dream theater çalınırda mesa dışında bi ayar kullanılırmı :D

Mic: classic
Mod: hot wired
Amp : california

+ Olarak delay ve Bide boost için BOSS SD-1 kullandım. Zaten sd-1 olmasa ton bukadar yoğun çıkmazdı tabi....

Yani Gitar --> boost overdrive --> gt2--> delay --> pc

Bu arada tam tonu almak için; winamp,m.player vb programlarda dinlerken programlarınızın eq ayarlarının kapalı olmasına dikkat edin

Linke Direk tıklayarak indirebilirsiniz:

http://www.herkesdinlesin.com/mp3/okansal-dt-anotherday.mp3
 
tam olarak emin olmamakla beraber kullanıcı olan birkaç arkadaşımdan edindiğim izlenim gt2 ve türevi pedallar amfiyle iyi sonuç vermiyor.DIbox ile birlikre doğrudan sisteme girmek daha mantıklı gibi geliyor bana.hem amfi
hem sansamp kullanmak gereksiz bence.sonuçta amfi kullanımının dezavantajları için yapılmış bir alet.amfiyle zaten 2 adet preamp kullanıyor gibi ses alıyorsunuz.bunda sesin arkadaşın dediği gibi boğuklaşması ve dip gürültüsünün artması gayet normal.sitesindeki samplelarda bile hiç amfi kullanılmamış.
 
araştırma yaparken bu aletlerin anfiyle kullanılacağı zaman send-return'e bağlanması sonucunda müthiş tonlar elde edildiğini okumuştum.
tri a.c. almayı düşünürken send-returnlü anfi arıyordum ama sonra direk sisteme girebilmek açısından ve fiyatı açısından behringer gdı21 dikkatimi çekti.
şimdi uygun bir zamanda gdı21 alm düşünüyorum
 
kewell demiş ki:
araştırma yaparken bu aletlerin anfiyle kullanılacağı zaman send-return'e bağlanması sonucunda müthiş tonlar elde edildiğini okumuştum.
tri a.c. almayı düşünürken send-returnlü anfi arıyordum ama sonra direk sisteme girebilmek açısından ve fiyatı açısından behringer gdı21 dikkatimi çekti.
şimdi uygun bir zamanda gdı21 alm düşünüyorum
gdi21in dip gürültüsü sorunu var.Ns2 bile etki etmiyor.
 
halilpazarlama demiş ki:
kewell demiş ki:
araştırma yaparken bu aletlerin anfiyle kullanılacağı zaman send-return'e bağlanması sonucunda müthiş tonlar elde edildiğini okumuştum.
tri a.c. almayı düşünürken send-returnlü anfi arıyordum ama sonra direk sisteme girebilmek açısından ve fiyatı açısından behringer gdı21 dikkatimi çekti.
şimdi uygun bir zamanda gdı21 alm düşünüyorum
gdi21in dip gürültüsü sorunu var.Ns2 bile etki etmiyor.

söylediğin için teşekkürler.
denerken buna dikkat edicem =)
 
yukarida bir arkadaş dile getirmis de 10 sayfayi okumak ya da takip etmek kasti biraz :)

ben de tri ac kullaniyorum neredeyse 1 yildan beri. Bir suru drive-distortion pedali denedim ettim tri ac bana goreymis bunu anladim. GT2 de oldukca iyi bir pedal ve ton araligi cok cok genis; ancak sahnede olsun studyoda olsun tri ac daha kullanisli. Ben oyle deneysel olaylara pek girmedim; delay wah phase chorus tir ac kominasyonlari yaptim en karmasigindan. Sunu soylemek istiyorum Tech 21 gercekten karakteristigi olan bir pedal gerek tri ac gerek GT2. Hassas aletler. Hassasliktan kastin ne dersen set-up'i iyi kurman gerekiyor aksi halde tonlarinda kayiplar ortaya cikiyor. Mesela Tri ac - Boss Me50 baglantisi kurmustum; modulasyonlari ve delay efektini me50den alayim diye.. ama yemedi.. sonucta dijital bir alete yani boss ME50 ile kombinasyon yaptim. Delay verdigimde alaksiz sonuclar elde ettim. phase ve flanger verdigimde alaksiz tonlar ortaya cikti. Hele wah hic yemedi. Kisacasi dijital ME-50 tri ac'i yok saydi. Bilgisayara ses kartina girmedin hic ama demek istedigim eger bunu yapmak istiyorsan ayni sorunla karsilasabilirsin cunku aleti %100 dijital ortama sokacaksin :) uyum saglamayabilir yani bu olasilik yuksek. Bence once bir dene birilerinden bul, bir kac gun olc tart oyle al... eger agirlikli olarak bunun icin kullanacaksan tabi.. Yeniden soylemek istiyorum studyoda, sahnede 10 numara bir pedal. EQ pedali da yanina caktin mi, anfiden de iyi bir ton cektin mi perfecto!!

sevgiler & saygilar
 
Arkadaşlar, gerçekten 10 sayfayı devirdim tabi bunu öncesinde başka sayfalarda var kafa tamamen hoşaf oldu. Son sayfalar GT-2 / Tri-ac karşılaştırması açısından daha verimliydi.
Ben de aynı dertten muzdaripim. Maruzatım şudur: Ben evde kayıt yapmak için bir setup kurmak istiyorum. Şuan kullandığım setup, gitar--bss gt-8--maudio firewire ses kartı. Açıkçası yaptığım kayıtlar önceleri bana gayet hoş geliyordu ama forumdaki analog setupla yapılan kayıtların sıcaklığının olmadığını fark ettim benim kayıtlarda.
Dolayısıyla sıcak analog kayıt için bu sansamp'lerden birini alacağım. Bu arada eski bir TS-5, DF-7 ve jimi hendrix Wah de duruyor evde.
Kayıt için driveları desteklemek için wah/ts5 + triac yeter mi, yoksa halilpazarlamanın da dediği gibi sonuna bir ultra g lazım mı ? DF-7 bildiğim kadarıyla digital. onu setupa dahil edebilir miyim ? Eğer onu edersem gt-8'in send'ini kullanarak onu da sansamp'e kombine edebilirim demektir.
Ben daha çok rock-blues çalmayı seviyorum. (Ama arada emg'li esp ile ööle metallica, rammstein, megadeth falan da çalmak isterim pek tabi:)
Sonuç olarak benim için GT-2 mi Tri-ac mi daha uygun olur sizce ?
Forumda başka bir yerde 1 arkadaş şöyle bir yorumda bulunmuştu: " Tri-ac'nin tonu daha kendine has, GT-2 daha simüle" diye.
 
Sanırım bu bölüm artık pek takip edilmiyor. Neyse ben yine de aynı ikilemde kalanlar belki okurlar diye yazayım. Ben tercihimi Tri-A.C. 'den yana kullandım. Gerçekten söylenenler kadar varmış. Ben de 1974 model İtalyan bir tüplü amfi var Steelphon diye. Açıkçası fazla gürültülü olduğu için kullanmıyorum çok sık. Farklı tüplü amfilerle de deneyimim oldu. Sansamp gerçekten çok sıcak tonlar çıkartıyor. Butonlar çok hassas bayağı farklı yelpazede sesler elde edilebiliyor. Kullanımı da çok kolay.
Gelelim denemelere:
1. Önce tabiki amfime bağladım. Amfi Marshall Valvestate 2000 AVT-50. Clean kanalda iki preamp karışınca açıkçası pek sevemedim tonları, fazla boğuk geldi bana. Daha sonra arkadaki Fx Returnden girince ses daha güzel gelmeye başladı. Ama Tri-ac'den leveli kısmak zorunda kaldım.
2. Kayıt için Mixera girip oradan da m-audio firewire soloya girdim, ses kartının çıkışı da logitech 5+1 e bağladım. Amfiden sonra tabiki daha cılız bir tonla karşılaştım. Ama kayıttaki ses 5+1 den gelen sesten daha dolgundu. (Merak edenler imzamdaki linkten Black Orpheus demosunu dinleyebilirler. Oradaki diğer kayıtlar ise Gitar--Boss GT-8--mixer--Ses kartı olarak yapılmıştır. Fark çok bariz.)
3. Ertesi gün, kargodan Behringer cs-100 comp. ,mxr doubleshot distortion ve behringer ultra g Dı geldi. Gitar--Comp.--Dist.--Tri ac--ultra g--mixer--ses kartı dizisinde, tri ac yi tweed'deyken gaini azaltıp mxr doubleshottan yine hafif gainli bir ton buldum.
Sonuç olarak Tri ac'yi çok beğendim. Ama bir kompresör ve ultra g ile gerçekten çok daha güzel kayıt tonları yakalamak mümkün bence. Eğer gaini size yetersiz geliyorsa yanına analog distortion pedallarına da hayır demiyor alet ve öyle fazla bir gürültüsü falan da yok. Harmony central'da biri tweed yerine Brit'teyken distortion deneyin demiş onu da denedim. Gayet dolgun bir ton oldu ama biraz da gürültü yaptı.
Tri-ac'yi evdeki DF-7 ile de denedim ama digital olduğundan olsa gerek çok verim alamadım. (Ya da yeterince denemedim). Bir de eski bir zoom gfx 707 vardı, merakımı gidermek için bağladım. O gayet iğrençti:)
Ama en güzel sinyal zinciri şuydu :
Gitar- Behringer Cs-100- Mxr Doubleshot-Sansamp TriAc-Behringer ultra g- eurorack mixer- marshall AVT 50 FXreturn.
 
Geri
Üst