@Çağrı Tozlu Ben şöyle şemayı iliştireyim şuraya.
Araya Behringer ADA8200 sıkıştırdım ve şemayı aşağıdaki gibi kurdum.
Burada amaç şu;
- Gecenin bir körü de olsa, sabah kuşların bile uyuduğu bir vakit de olsa, kısaca ne zaman kayıt almak istersem ve ne zaman keyfim gelirse o zaman sistemin 4/4'lük hazır olması gerekiyordu. İlk önceliği buydu.
- Bu şema sayesinde gitarı kucağıma alıp, Logic Pro X'i açıp, direkt olarak kendi DI Sinyalimi ART PDB (DI Box) ile Apogee Element 24 (ses kartı) üzerinden Logic'e aktarıyorum. Çaldığım esnada kulağıma sadece manyetik sesi geleceğinden üstüne hemen bir VST Plugin ekliyorum (tercihen Revalver MK4).
- Kaydımı alıp bitiriyorum. Sonrasında ise Behringer ADA8200 ile kaydetmiş olduğum DI Sinyalimi VST'yi kapatıp temiz bir şekilde Torpedo Reload'a aktarıyorum. Bu alet kısaca benim çalmış olduğum manyetik sesini amfiye geri gönderiyor (Reamping) sanki tekrardan çalıyormuşum gibi.
- Bu kısımda eğer phaser, octave vs. gibi efekt eklemek istersem G-Force'u kullanıyorum. Haliyle reamping sayesinde amfi üstünde istediğim gibi ayarlamalar da yapıyorum güzelce mixlenebilsin diye. Tabii ki istersem wah ile de tekrar tekrar çaldırabiliyorum amfiye.
- Reamp aşamasında mikrofonumu güzelce yerleştirip sesi Apogee ile Logic'e transfer ediyorum.
- Son aşamada ise kuru (DRY) kaydımın üstüne delay eklemek istediğimde TC2290'a gönderip geri alıyorum (Loop). Aynı şekilde DBX160A, SPX90 da bu sebeple duruyorlar rack üzerinde.
Kısaca G-Force'u delay/chorus haricindeki ekstra efektler için kullanıyorum. SPX90'ı ise Zakk Wylde'ın chorus efektini almak için kullanıyorum ki kendisi de bunu kullanıyor.
Orada görünen G-Major değil, D-Two yani bir delay ünitesi. Vakti zamanında almıştım neredeyse 5-6 yıldır benimle. TC2290 ve G-Force gelince boşa çıktı diyebiliriz.
Öyle... Soruların varsa memnuniyetle cevaplarım. Ekstra tavsiyelere de açığım.