Yaran Ilanlar

Koparttı bu genç arkadaşlar beni. Okuyun eğlenin (altı çizili vurgu bana aittir):


biz virtüöz olma yolunda bir basçı ve bir gitaristiz. hedefimiz bu yaz bitene kadar mükemmel bir albüm çıkarmak. dolayısıyla birkaç aylık yoğun bir beste süreci var önümüzde. dönemeçli vokal yapıyoruz. eğer davulu olan, bize eşlik edebilecek, aksak ritmleri çözmüş, tuşesi oturmuş, sektirmeleri kukuda damarlı bir kürt dili kadar seri olan bir davulcu bulabilirsek bu memleketin tabiri caizse *mına koycaz.
e tabi memlekette bırakın math rock ya da prog metal davulcusunu adam akıllı davulcu bile olmadığından hatta rock metal müzisyenlerinin de bu genreların varlığını dahi bilmediğinden ötürü jazz davulcusu arıyoruz. zaten bu kadar teknik, progressive ve aksak bir tarzı başka bir tarzda çalan bir davulcunun becerebilmesi imkansız
şimdi jazzcı arkadaşlar diyo math prog ne diyo bu nası bi şey ki bu
size bu tarzın nasıl bir şey olduğuyla ilgili bir fikir vermesi amacıyla bir örnek vereyim:
 
Koparttı bu genç arkadaşlar beni. Okuyun eğlenin (altı çizili vurgu bana aittir):


biz virtüöz olma yolunda bir basçı ve bir gitaristiz. hedefimiz bu yaz bitene kadar mükemmel bir albüm çıkarmak. dolayısıyla birkaç aylık yoğun bir beste süreci var önümüzde. dönemeçli vokal yapıyoruz. eğer davulu olan, bize eşlik edebilecek, aksak ritmleri çözmüş, tuşesi oturmuş, sektirmeleri kukuda damarlı bir kürt dili kadar seri olan bir davulcu bulabilirsek bu memleketin tabiri caizse *mına koycaz.
e tabi memlekette bırakın math rock ya da prog metal davulcusunu adam akıllı davulcu bile olmadığından hatta rock metal müzisyenlerinin de bu genreların varlığını dahi bilmediğinden ötürü jazz davulcusu arıyoruz. zaten bu kadar teknik, progressive ve aksak bir tarzı başka bir tarzda çalan bir davulcunun becerebilmesi imkansız
şimdi jazzcı arkadaşlar diyo math prog ne diyo bu nası bi şey ki bu
size bu tarzın nasıl bir şey olduğuyla ilgili bir fikir vermesi amacıyla bir örnek vereyim:
Arkadaşa Mike Portnoy çek ordan... acılı olsun :D
 
Koparttı bu genç arkadaşlar beni. Okuyun eğlenin (altı çizili vurgu bana aittir):


biz virtüöz olma yolunda bir basçı ve bir gitaristiz. hedefimiz bu yaz bitene kadar mükemmel bir albüm çıkarmak. dolayısıyla birkaç aylık yoğun bir beste süreci var önümüzde. dönemeçli vokal yapıyoruz. eğer davulu olan, bize eşlik edebilecek, aksak ritmleri çözmüş, tuşesi oturmuş, sektirmeleri kukuda damarlı bir kürt dili kadar seri olan bir davulcu bulabilirsek bu memleketin tabiri caizse *mına koycaz.
e tabi memlekette bırakın math rock ya da prog metal davulcusunu adam akıllı davulcu bile olmadığından hatta rock metal müzisyenlerinin de bu genreların varlığını dahi bilmediğinden ötürü jazz davulcusu arıyoruz. zaten bu kadar teknik, progressive ve aksak bir tarzı başka bir tarzda çalan bir davulcunun becerebilmesi imkansız
şimdi jazzcı arkadaşlar diyo math prog ne diyo bu nası bi şey ki bu
size bu tarzın nasıl bir şey olduğuyla ilgili bir fikir vermesi amacıyla bir örnek vereyim:
Bu sarkiya bayilirim bu arada. Boyle album yapabileceklerse gercekten gozlerim yasarir.
 
arkadaşın azmine ve betimlemesine hayran kaldım ama yapmak istedikleri tür (djent mi deniyor?) gerçekten tahammül edemediğim nadir alt türlerden biri.
 
Videodaki grubun bütün o gösterişe ve pozlara rağmen armonik anlamda minör bir modun ötesine gidemiyor olmasını çok komik buldum. İlanı veren arkadaşların da sorunu aynı: Kendini fazla ciddiye almak ve sırf sen kendini ciddiye alıyorsun diye başkalarının da seni ciddiye alacağını sanmak. Ergen kafası işte...
 
Bu muzik degil cok iddiali olmus. Aslinda gitarin baskin oldugu modern turlerden. Git gide populer olmaya basliyor ve cidden zor bir tur.
Kesinlikle seveni olur anlayabiliyorum. Benim bakış açım biraz ortodoks gitarı perküsyon olarak kullanan ( daha doğrusu bunu soundları haline getirmiş ) grupları sevemedim. Belki çalması zordur ama yaratıcılık anlamında bu kadar dağınık kompozisyonların bu tür yetenekli ellede fabrikasyon olarak çıkmaması işten değil. Kolay yani.
 
Videodaki grubun bütün o gösterişe ve pozlara rağmen armonik anlamda minör bir modun ötesine gidemiyor olmasını çok komik buldum. İlanı veren arkadaşların da sorunu aynı: Kendini fazla ciddiye almak ve sırf sen kendini ciddiye alıyorsun diye başkalarının da seni ciddiye alacağını sanmak. Ergen kafası işte...
Ilanin komikligi hakkinda sozum yok ama bahsi gecen grup ve turevlerinin gercekten basarili oldugunu dusunuyorum. Bu muzik turune ne deniyor bende bilmiyorum ama bu sarki spotify calma listemde ekliydi onceden beri. Arada denk geldikce bu tur muzikler dinliyorum ve basarili buluyorum. Mateus asato veya buna benzer muzisyenlerde bu gruptan cok farkli degil gozumde hele hele minor caldiklari icin.
 
Bence 5 yıl önce Schecter marka gitar alanlar şanslı. Yakında Amerikan Fender fiyatına hatta daha fazlasına ulaşmış olma ihtimali mevcut. Yatırımlık hisse senedi gibi. 😀
 
Math rock sevmesi zor bi tür sanırım, ara ara dinlemeye çalışıyorum ama her yetenek temelli tarzda olduğu gibi tatmin meselesine gidiyor gibi geliyor, yukarıdaki örnek de pek iyi bir örnek gibi gelmedi bana, ününü vs bilemem tabi. Gitarla yapılabilecek bayat olmayan eğlenceli tarzlardan birisi ama işte çizgiyi geçmemek lazım o da zor bir şey.
 
Üst