Ankarada Gitar Tamiri (görsel)

Merhabalar,
Gitarımın köşelerinde çarpmadan kaynaklı boya dökülmesi ve gövdenin üzerinde ufak tefek çizikler var. Önceden gözüme batmıyordu fakat son zamanlarda gerçekten tamir ihtiyacı duyuyorum. Kendim evde bir şeyler yapardım fakat hem ortamım müsait değil hem de benim için daha maliyetli olacağını düşünüyorum. Ayrıca bu işlere elim pek yatkın değil. Bundan bir sene kadar önce Kenan ustaya gösterdim gitarı ama bana kafana takma (daha çok beni de böyle basit şeylerle uğraştırma der gibiydi :D ) böyle kullan demişti. Şimdi ne der bilemiyorum. Sözün kısası Ankara'da görsel bakım için güvenebileceğim yerler varsa tavsiye bırakırsanız sevinirim.
 
Gitar çok pahalı değilse gerek yok, astarı yüzünden pahalıya gelir, bir de o iş sonrası memnuniyet garantisi yok. Tavsiyem boyatmak yerine komple kazıma+nitro cila olabilir. O daha basit ve yapılabilir bir işlem.
 
Saygısızlık etmek istemem ama nitro cilanın mı yapılması basit? o_O

Cümleleri anlamak istediğiniz gibi yorumlamayın.

Cila her durumda yapılır, sizce cila öncesi 10 kat boya+zımpara ardından 1 haftalık kuruma süresi mi daha kolaydır, yoksa kazıma sonrası ince bir cila mı daha kolaydır? Bu sorunun cevabını düşünerek yazımı tekrar okuyun.

Son olarak sizin anladığınız gibi de cevap vereyim, nitro cila da gözde büyütülecek kadar zor değildir. Tecrübeli biri için 30dk bile almaz. Nitro da mesele, ince bir kat atabilmektedir ama kazıma+zımpara ve sonrası boya bunun x50 katı kadar zordur ve çok uzun zaman alır. Kötü bir yüzeyde ne yapılsa olmaz, o sebeple esas sorun her zaman zımparalama sürecindedir.
 
Cümleleri anlamak istediğiniz gibi yorumlamayın.

Cila her durumda yapılır, sizce cila öncesi 10 kat boya+zımpara ardından 1 haftalık kuruma süresi mi daha kolaydır, yoksa kazıma sonrası ince bir cila mı daha kolaydır? Bu sorunun cevabını düşünerek yazımı tekrar okuyun.

Son olarak sizin anladığınız gibi de cevap vereyim, nitro cila da gözde büyütülecek kadar zor değildir. Tecrübeli biri için 30dk bile almaz. Nitro da mesele, ince bir kat atabilmektedir ama kazıma+zımpara ve sonrası boya bunun x50 katı kadar zordur ve çok uzun zaman alır. Kötü bir yüzeyde ne yapılsa olmaz, o sebeple esas sorun her zaman zımparalama sürecindedir.

Cümleleri anlamak istediğim gibi değil bildiklerime göre yorumlamaya çalışıyorum. Ağacın cinsi ne bilmiyoruz tabi ama öne boşlukları doldurmak için selülozik vernik atacak, her kat için zımparalama durumu var, sonra uv ışıkta kurutulması lazım vs vs. Nitro cila atmak demeye çalıştığınız kadar basit değil diyorum ben. Bir zımpara sonrası nitro cila atılabilseydi herkes yaptırırdı emin olun.
 
Cümleleri anlamak istediğim gibi değil bildiklerime göre yorumlamaya çalışıyorum. Ağacın cinsi ne bilmiyoruz tabi ama öne boşlukları doldurmak için selülozik vernik atacak, her kat için zımparalama durumu var, sonra uv ışıkta kurutulması lazım vs vs. Nitro cila atmak demeye çalıştığınız kadar basit değil diyorum ben. Bir zımpara sonrası nitro cila atılabilseydi herkes yaptırırdı emin olun.

Yani konumuz bu değil. Ben nitro kolaydır gibi birşey söylemedim. Gitar "finishing" dediğimiz işlem başlı başına zaman alır. Ben boyaya gerek yok, o adım geçilirse daha iyi olur, daha iyi sonuç alınır dedim. Üstte de anlatmaya çalıştım ama yine bilgilerime göre yorumluyorum diye cümleye girmişsiniz.

Öncelikle dediğiniz işlem; boya olsa da yapılacak olan işlemdir. Yani tek de yapsanız boya sonrası da yapsanız benzer şekilde yapılır. Maden konu başka bir yere gidiyor, ben de bilgilerimi paylaşayım. Öncelikle dediklerinizde hatalar var boşlukları doldurmak için selülozik vernik filan atılmaz, doldurucu macun yapılır, nitro dediğimiz de zaten selülozik verniktir.

Nitro uygulamasında, öncelikle zımpara yapılır, porsuzsa direkt nitro atılır, 1 saat beklenir yine atılır zımparalanır vs, bu süreç gitarına göre 8-10 defa devam eder ve işlem tamamlanır. Porluysa doldurucu macun ile porlar kapatılır, ince bir zımpara yapılır ve yine üstteki süreç uygulanır. İşlemin genelde sprey tabancasıyla yapılması önerilir. Nitro hemen kurumaz, süreye ihtiyaç duyar. UV kurutması ise gerekli değildir. Sadece nitro yapılan gitarların güneş altında kurumaması istenir.

Kavgalık bir durum da yok, öyle forumda mesajlaşıyoruz sadece. :)
 
Oto boyacısıyla çalışılabilir. Gitarı komple dağıtırsın, adım adım fotoğraflarsın. Sonra gövdeyi götürür istediğin şekilde boyatırsın ve fırınlatırsın. 300 400'ü geçmez sanırım.
 
Oto boyacısıyla çalışılabilir. Gitarı komple dağıtırsın, adım adım fotoğraflarsın. Sonra gövdeyi götürür istediğin şekilde boyatırsın ve fırınlatırsın. 300 400'ü geçmez sanırım.

Doğrudur, profesyonel otoboyacılardan iyi sonuç alınabilir, çünkü araba boyamada da aynı titizliğe ihtiyaç var. Bir de çizmeli kedi gitar atölyesi vardı, hep iyi şeyler duyuyorum, gitar boyama üstüne baya ekipmanları mevcut, bir araştırın derim.
 
cevaplariniz icin tesekkurler. neckthru gitar icin sap sokme islemi mumkun olmayacak. bu yuzden oto boyacisi vs. pek dusunmuyorum. birkac vuruk icin de gitari komple boyatma maliyetli bir islem. sanirim benim icin en iyisi metal boyasi alip ufak rotuslar yapip zimparalamak olacak.
 
Bahsettiğiniz de olabilir bir çözüm aslında. Biraz uğraşla vasat bir sonuç elde edilir. Renk farkı olabilir ama idare eder. Gitarınızı söylememişsiniz ama poly ise; boya sonrası, damlatma metodu dediğimiz yöntemle hafiften poly-cila damlatabilirisiniz ya da duruma göre nitro damlatabilirsiniz, damlayı da sanatçı fırçası dediğimiz kaliteli fırçayla dağıtabilirsiniz. İnce işçiliğe çok gerek yok, öyle 5-10 kata da gerek yok. Zaten komple bir iş yapmayacaksınız. Öğrenci işi 1-2 kat yeter ama yine hassas çalışın, çok cila bulamaçı olmasın, yoksa çıkıntı oluşur.

Ardından ince zımpara yaparsınız, sorunlu bölgeler kesinlikle daha iyi görünür. Bu arada zımpara yaparken 400 altına çok inmeyin, 400'den 2000'e kadar kullanmanızı öneririm. 3M alırsanız veryfine-ultrafine-microfine sırasını kullanabilirsiniz fakat yine 2000'e hatta 2500'e ihtiyacınız olacaktır. Çok bastırmayın ve hafif su kullanın. En son zımpara katında komple gitarı 2500 ve üstü ile zımparalarsanız, komple iyi sonuç elde edersiniz.
 
Bahsettiğiniz de olabilir bir çözüm aslında. Biraz uğraşla vasat bir sonuç elde edilir. Renk farkı olabilir ama idare eder. Gitarınızı söylememişsiniz ama poly ise; boya sonrası, damlatma metodu dediğimiz yöntemle hafiften poly-cila damlatabilirisiniz ya da duruma göre nitro damlatabilirsiniz, damlayı da sanatçı fırçası dediğimiz kaliteli fırçayla dağıtabilirsiniz. İnce işçiliğe çok gerek yok, öyle 5-10 kata da gerek yok. Zaten komple bir iş yapmayacaksınız. Öğrenci işi 1-2 kat yeter ama yine hassas çalışın, çok cila bulamaçı olmasın, yoksa çıkıntı oluşur.

Ardından ince zımpara yaparsınız, sorunlu bölgeler kesinlikle daha iyi görünür. Bu arada zımpara yaparken 400 altına çok inmeyin, 400'den 2000'e kadar kullanmanızı öneririm. 3M alırsanız veryfine-ultrafine-microfine sırasını kullanabilirsiniz fakat yine 2000'e hatta 2500'e ihtiyacınız olacaktır. Çok bastırmayın ve hafif su kullanın. En son zımpara katında komple gitarı 2500 ve üstü ile zımparalarsanız, komple iyi sonuç elde edersiniz.

degerli bilgileriniz icin tesekkur ederim
 
Geri
Üst