Line6 Pod Hd500 Vs Hd500x

Bir çok profesyonel grup, canlı performanslarında pod hd/axe fx veya kemper kullanıyor. Ya sadece efekt bölümünü kullanıp gerçek amplifikatör ve PA sistemleriyle ses alıyorlar ya da amplifikatör de kullanmadan, cihazın amp simülatöründen direkt miksere çıkış yapıyorlar.

Modelleyici cihazlardan iyi ses almak için, amplifikatör modelleyicisini kullanıyorsanız ses çıkışını "direct" olarak seçip iyi bir frfr ses sistemi kullanmak gerekiyor. Modelleyiciyi direkt olarak herhangi bir ampli ile kullanacaksanız ya cihazın amplifikatör, kabinet ve mikrofon moddellemelerini kapatın, ya amplinin aux-in girişine bağlayın ya da ampliyi mümkün olan en clean modda kullanın ancak bu durumda alacağınız sesin niteliğinde değişiklik olacaktır.

Analog/dijital tartışması bitmez, herkese keyifli haftalar.
kemper profılıng ampmı??
Eğer öyleyse kemperde foot switch yok nasıl kullanıyorlar sahnede?
Ben axe fx ve kemperın sahneye uyumlu olacagını dusunmuyorum hiçte görmedim
 
Merhabalar bir Pod HD 500 kullanıcısı olarak şunları söyleyebilirim, doğru ayarlamaları yaptığınız da kötü bir gitardan iyi bir amfiyle alabileceğinizden daha iyi bir ton alabileceğiniz gibi iyi bir sistemle kullandığınızda da analoga çok yakın sonuçlar elde edebilirsiniz. Ancak bu sadece prosesorle zaman geçirdikçe kazanılacak bir tecrübe, bana ilk geldiğinde verdiğim paraya değmedi vs. diye düşünüp üzülmüştüm ancak şu an gayet memmunum.

Yalnız eğer amfinizin clean channelın da yeterince headroom yoksa girisinizi inputdan değil de line in den yapmanizi öneririm cok daha berrak sonuçlar alabilirsiniz. Bunun nedeni inputtandan girdiğiniz de sesin preampden geçip amfinin karakterini de üzerine almasıdır. Benim kullandığım amfide yeterince headroom olmadıgi için ben bu şekilde kullanıyorum ve gayet de memmunum.

Çok uzun bir yazı oldu ama şunu da yazayım dinamiklik olarak arkadaşların dediklerine katılıyorum, amfimin driveındaykenki artificiallar hd 500 ün drive ından daha iyi daha dinamik duyuluyor. Ama çok fark var mı diye sorarsanız o kadar da fark yok.
 
Merhabalar bir Pod HD 500 kullanıcısı olarak şunları söyleyebilirim, doğru ayarlamaları yaptığınız da kötü bir gitardan iyi bir amfiyle alabileceğinizden daha iyi bir ton alabileceğiniz gibi iyi bir sistemle kullandığınızda da analoga çok yakın sonuçlar elde edebilirsiniz. Ancak bu sadece prosesorle zaman geçirdikçe kazanılacak bir tecrübe, bana ilk geldiğinde verdiğim paraya değmedi vs. diye düşünüp üzülmüştüm ancak şu an gayet memmunum.

Yalnız eğer amfinizin clean channelın da yeterince headroom yoksa girisinizi inputdan değil de line in den yapmanizi öneririm cok daha berrak sonuçlar alabilirsiniz. Bunun nedeni inputtandan girdiğiniz de sesin preampden geçip amfinin karakterini de üzerine almasıdır. Benim kullandığım amfide yeterince headroom olmadıgi için ben bu şekilde kullanıyorum ve gayet de memmunum.

Çok uzun bir yazı oldu ama şunu da yazayım dinamiklik olarak arkadaşların dediklerine katılıyorum, amfimin driveındaykenki artificiallar hd 500 ün drive ından daha iyi daha dinamik duyuluyor. Ama çok fark var mı diye sorarsanız o kadar da fark yok.
Uzun süredir müzik yapan insanlar için ton berraklığı hastalık haline geliyor ve dijitallik düşmanlığı oluşuyor. O yuzden yeniler ve eskilerde ( istisnalar hariç ) bu tartışma bitmez.
Ben dijital procesor ile çaldığım zaman beynime ağrılar giriyor içim daralıyor .
Bu demek olmuyorki ben dijital kullanmam kullanamam yapamam. Mecbur kaldığım zamanlarda bende kullanıyorum malum 130 x 70 lik case heryere sığmıyor

Sevgiler
 
Uzun süredir müzik yapan insanlar için ton berraklığı hastalık haline geliyor ve dijitallik düşmanlığı oluşuyor. O yuzden yeniler ve eskilerde ( istisnalar hariç ) bu tartışma bitmez.
Ben dijital procesor ile çaldığım zaman beynime ağrılar giriyor içim daralıyor .
Bu demek olmuyorki ben dijital kullanmam kullanamam yapamam. Mecbur kaldığım zamanlarda bende kullanıyorum malum 130 x 70 lik case heryere sığmıyor

Sevgiler

Zaten günümüzde bütün stüdyo kayıtları hep analog sistemlerle yapılıyor.(Istisna olarak trivium axe fx kullanıyor. Rig rundownlarında izlemiştim.) Sahneler ve konserler için iyi bi tercih olmayabilir belki ama müziğe yeni başlamış insanlar için ev ortamında low volume de lambalı amfiden daha iyi sonuçlar alınabiliyor(düşük wattli olanlarda iş değişiyor sanırsam ht serisini deneme şansım olmadıgı için pek bilgim yok düşük wattlı lambalilar hakkinda), bildiğiniz gibi cayır cayır bi ton almak için yüksek ses şart öbür türlü ses kompres olunca lambalının özelligi kalmıyor.

Ayrıca alınan kaliteli bir prosesorun elde kalacağını düşünmüyorum. Drive ının sentetikliginden sıkılırsa fx looplu güzel bi amfinin return ü kullanılarak sadece efektlerinden yararlanılabileceği kanatindeyim. Hatta bu işi iyice abartanlar var bkz. 4 Cable method.
 
Zaten günümüzde bütün stüdyo kayıtları hep analog sistemlerle yapılıyor.(Istisna olarak trivium axe fx kullanıyor. Rig rundownlarında izlemiştim.) Sahneler ve konserler için iyi bi tercih olmayabilir belki ama müziğe yeni başlamış insanlar için ev ortamında low volume de lambalı amfiden daha iyi sonuçlar alınabiliyor(düşük wattli olanlarda iş değişiyor sanırsam ht serisini deneme şansım olmadıgı için pek bilgim yok düşük wattlı lambalilar hakkinda), bildiğiniz gibi cayır cayır bi ton almak için yüksek ses şart öbür türlü ses kompres olunca lambalının özelligi kalmıyor.

Ayrıca alınan kaliteli bir prosesorun elde kalacağını düşünmüyorum. Drive ının sentetikliginden sıkılırsa fx looplu güzel bi amfinin return ü kullanılarak sadece efektlerinden yararlanılabileceği kanatindeyim. Hatta bu işi iyice abartanlar var bkz. 4 Cable method.
Ben hep gerçekcıyım.Dıjıtal procesorlerı cok basarılı buluyorum.Kullanım olarak olmasada tasarım pratıklık olarak ısı goturdugu ıcın takdır edıyorum.Ama bu dıjıtale karsı oldugum gercegını asla degıstırmeyecek.Takı cıgır acan bır aletı onumuze koyana kadar.Yine Gerçek sukı dıjıtal efektler tonlarında gerçekten bana gore bazı analoglardan daha şaşırtıcı ve gozlerinizi '' noluyor ya'' der gibi açabiliyor.Hakikaten öyle mesela gt100 de oyle acayıp tremolo ıle octavia efektleri vardıkı böyle dakıkalarca sırf o seslerı duymak ıcın calıp durdugum olmustu.
Benım dıjıtal antipatımdekı tek sıkıntı drivedır arkadaşlar.
Yoksa dıjıtal procesorler gerçekten kullanımı tasıması ınanılmaz rahat aletlerdır.
Fakat bu dıjıtal drıvelerde çamur olayını fractıal audıo ve kemperden başka adam gıbı yapan ben ne gordum ne duydum nede bılıyorum.
Bir ara soyle bır cozum yoluna gıttık.
Bu dıjıtal procesorun tek loop cıkısına analog pedal takmıstık.
İşte bu sıkıntı bu sekılde çözülebiliyor.
Zaten g system gıbı dunyanın en ıyı efekt ıslemcısının fabrıka cıkısında drıve olmaması adamların koymaması bu sebeple oluyor.
Çünkü adamlar acık acık soyluyor.''Biz bu işin en iyisiyiz ve sıze en ıyı efekt unıtesını ürettik.
Eğer mumkun kılınsaydı g systeme bır drıve tonuda eklerdık'' der gibi malzemeyı cıkıp sundular.
Bırcok vıdeoda youtubeden ızleyın fractıal audıo ve kemperın g system ıle kontrol edıldıgını goreceksınız.
Olusan bır drıve tonunun kırılgan sesı devre elemanları üzerindekı statık bobın dalgalanmasından olusuyor.
dıjıtal bır pedalda bobın olmadıgı ıcın bu kırılmayı alamaz ve cok yapmacık kuru soft bır drıve alırsınız.
Ne kadar karakterlıı gerçek dersenız deyın o asla gerçek bır dırve degıldır.
Bu tartısma bıtmez analog setupla calmıs olan ınsanlar ne kadar dogru dedıgımı anlıyordur.
Hadı destekleyın benı:D:D:D:D
 
Ben hep gerçekcıyım.Dıjıtal procesorlerı cok basarılı buluyorum.Kullanım olarak olmasada tasarım pratıklık olarak ısı goturdugu ıcın takdır edıyorum.Ama bu dıjıtale karsı oldugum gercegını asla degıstırmeyecek.Takı cıgır acan bır aletı onumuze koyana kadar.Yine Gerçek sukı dıjıtal efektler tonlarında gerçekten bana gore bazı analoglardan daha şaşırtıcı ve gozlerinizi '' noluyor ya'' der gibi açabiliyor.Hakikaten öyle mesela gt100 de oyle acayıp tremolo ıle octavia efektleri vardıkı böyle dakıkalarca sırf o seslerı duymak ıcın calıp durdugum olmustu.
Benım dıjıtal antipatımdekı tek sıkıntı drivedır arkadaşlar.
Yoksa dıjıtal procesorler gerçekten kullanımı tasıması ınanılmaz rahat aletlerdır.
Fakat bu dıjıtal drıvelerde çamur olayını fractıal audıo ve kemperden başka adam gıbı yapan ben ne gordum ne duydum nede bılıyorum.
Bir ara soyle bır cozum yoluna gıttık.
Bu dıjıtal procesorun tek loop cıkısına analog pedal takmıstık.
İşte bu sıkıntı bu sekılde çözülebiliyor.
Zaten g system gıbı dunyanın en ıyı efekt ıslemcısının fabrıka cıkısında drıve olmaması adamların koymaması bu sebeple oluyor.
Çünkü adamlar acık acık soyluyor.''Biz bu işin en iyisiyiz ve sıze en ıyı efekt unıtesını ürettik.
Eğer mumkun kılınsaydı g systeme bır drıve tonuda eklerdık'' der gibi malzemeyı cıkıp sundular.
Bırcok vıdeoda youtubeden ızleyın fractıal audıo ve kemperın g system ıle kontrol edıldıgını goreceksınız.
Olusan bır drıve tonunun kırılgan sesı devre elemanları üzerindekı statık bobın dalgalanmasından olusuyor.
dıjıtal bır pedalda bobın olmadıgı ıcın bu kırılmayı alamaz ve cok yapmacık kuru soft bır drıve alırsınız.
Ne kadar karakterlıı gerçek dersenız deyın o asla gerçek bır dırve degıldır.
Bu tartısma bıtmez analog setupla calmıs olan ınsanlar ne kadar dogru dedıgımı anlıyordur.
Hadı destekleyın benı:D:D:D:D

"Her iki sisteminde kendine göre artısı eksisi, hitap ettiği farklı kitleler var." der işin içinden çıkarız abicim :D ki doğrusu da bu :)
 
Bundan 10 sene sonra, analog cihazların -amplileri kastediyorum- butikleşeceğini ve dijital modellerin -özellikle profesyonel kayıtlarda- daha da yaygınlaşacağını düşünüyorum. Algoritmalar geliştikçe aradaki nüanslar azalacaktır. Bakıldığında axe fx'in işlemci gücü aslında kemper'in çok üzerinde (merak edenler cihazlarda kullanılan işlemcilerin özelliklerini ve fiyatlarını araştırabilir) ancak ses kalitesi açısından hangisinin daha iyi olduğu konusunda kullanıcıların hararetli tartışmalar yaptığını görüyoruz.

İyi bir fotoğrafçı, ister analog ister dijital kamera kullansın, iyi bir fotoğrafçıdır diyerek eyyorlamamı bitiriyorum :)
 
bende yakından takip etmeye çalışıyorum bu iki aleti, kemper mi axe fx mi muhabbetinin sonu yok valla :) kemperin yapılış amacı farklı axe fxin yapılış amacı farklı. dolayısı ile bu aletlerin ne iş yaptıklarını, ne için alacağınızı tam olarak bilirseniz ikisi arasında kalma gibi durum olmuyor. Bende iyice tartıp axe fx de karar kıldım özellikle axe fxdeki tonematching olayı kemperden caymamdaki en büyük etkenlerden biri oldu. Belki profiling/tonemaching olaylarının yapılışı teknik açıdan birbirinden farklı ama e nihayetinde sonuca bakmak lazım. Axe fxin tonematch olayıda mutheşem...



Şimdi ara model olan XL geldiyse axe fx 3'ün gelmeside çok uzun sürmez diye düşünüyorum...
 
ev ortamında studio da çalım ve kaliteli ses kaydı için prosesörler çok iyi işler çıkartıyorlar..sahne ortamında pros kullanılacaksa canlı sahneye çıkmadan kullanılacak olan tonların ve patch lerin sahnede yer alan amp ve ekipmanlara ortamın büyüklüğüne vs göre volume ve ufak çaplı setup ların tekrar ayarlanması gerekebilir.. Fakat analog setup ların kullanımı sahnede daha pratik olduğu için ayar imkanı daha kolaydır...Heleki şu an ki yeni nesil prosesörlerde tonlarca ayar imkanı olduğu için arada pc ara birimi olmadan direk prosesör üzerinden ayar yapmak çok daha meşakatli oluyor...
 
Ne kadar iyi olacakki?
15 yıllık gıtaristim bı kere gıttım boss gt100 aldım öyle metettilerki gıttım 1500 lıra para saydım resmen saç baş yoldurttu.
Ne olursa olsun dijital. Size samımı söylüyorum bu elle yapılan pedallar varya onlar sahnede zangır zangır bağırıyor dersınızkı bu adamda nasıl bi setup var.
İçinde bobın olmayan, kondansatör olmayan, enerjiyi yakan ısı veren sistem olmayan her turlu dıjıtale karşıyım.
Gt100 pod hd500 hepsini denedim uzak durun derim.
Bu işten tat almak ıstıyorsan ya bi lambalı combo yada analog setuplu sistem kuracaksın.
Gerisine yok x miş yok hdymiş ultra cosm teknolojisiymiş yok super nova preamp gıbı etıketlermış hd500xxxxxsuperproymuş falan filan gördüğüm zaman artık gülüyorum.
Çokmu ağır konuştum yada kesip biçtim?
Içim çok rahat inanın dilim yandı çünkü

bence analog sistem tamam ile dert bende 17 senedir
Mesele o degıl bız takılmaca muzık keyif muzıgı yapmıyoruz bu ısten para kazanıyoruz.
Soundumuz mukemmel olmalı bu procesorlerı kullanan bırı olarak bu cıhazla sadece keyfi işler yaparsın
Dıger turlu grupta sesını duyacağım dıye gobegın çatlar o amfıye 8 kısı bırden gırdıgı zaman ne oluyor bılıyormusun? 1 saat sonra heryer Çarşamba oluyor,
Bunun önüne geçecek bı alet değil. Ha pratıkmı? Mükemmel pratık. Tak auxa şarkıyı asıl .
Gır amfıye outputu asıl.
Ama mesele o değil.
Bütün iş ne ıs ysptıgınds.
 
Geri
Üst