Vintage Gitarlar Neden Daha Iyidir?

Zaten söylenebilecek her şey söylenmiş ama ben kendimce bir iki şey daha eklemek istiyorum.

Vintage gitar iyidir ya da kötüdür diye bir şey söylemek bana kalırsa yanlış. O zaman el işçiliği daha özenliydi, bir gitar üretilirken daha çok zaman harcanıyordu vs. ama bazı şeyleri de göz önünde bulundurmak gerek. "Vintage" üretim zamanlarından bugünlere enstrüman üretim teknolojisinde birçok gelişme yaşandı, artık daha iyi yapıştırıcılara sahibiz, insanların ağaçlar hakkındaki bilgisi daha gelişti, daha nitelikli metal aksamlar üretilebiliyor ve bunlara ulaşmak çok daha rahat. Misal vermek gerekirse bugün Titebond denen çok daha çabuk kuruyabilen, yapıştırma gücü daha kuvvetli ahşap yapıştırıcıları var. Köprü ve perde demiri alaşımını isteğimize - daha doğrusu ihtiyacımıza göre belirleyebiliyoruz.

Uzun lafın kısası ben adam gibi üretilmiş güncel bir enstrümanı vintage bir enstrümana tercih ederim.

Sevgiler,

Salih
 
Dünya bu hızla ve bu kafayla devam ederse ileride: "gitarın gövdesi gerçek ağaçtır, şimdiki gibi sentetik xyz değildir" diyebilirler de... :bored:
Yanliz arkadas burada sentetik kullanmak kotudur dememis ki , bu kafayla devam edersek dunyada agac kalmayacak biz de mecburen sentetik kullanacagiz demis.Yorumlarinizi okuyunca sentetik iyidir kotudur aciklamasi buldum bu yuzden yazmak istedim.

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Şimdi efendim, sentetik malzemeden sadece gitar da değil envai çeşit enstrüman yapılmış / yapılıyor zaten... Jem 2K DNA'dan da haberim vardı. Akrilik, karbon fiber, metal vs. kullanılan enstrümanlardan da. Tamamen sebzeden enstrümanlarla konser verip konser sonunda hepsini çorba yapıp enstrümanları yediklerini izlemiştik. :wtf:

İçerisine yazmış bulunduğumuz "vintage gitar" konulu başlığa da uygun olduğunu düşündüğüm için ileride insanların: "gitarın gövdesi gerçek ağaçtır, şimdiki gibi sentetik xyz değildir" gibi bir şey söyleyebileceğinden bahsettim sadece. Sentetik malzemenin tü kaka oldununu söylemedim zaten.

Eğer gerçekten gelecekte böyle bir şey olursa, inanın o zaman da sentetik malzemenin ton olarak ağaçtan aşağı kalmayabileceğini anlatamayacağınız bir sürü insan olacaktır.
Acaba o zaman insanlar vintage gitar başlığı altında neler tartışırlardı. Bunu anlatmaya çalıştım.

Mesajınızın saldırı amaçlı olmadığını biliyorum, bu mesajı da karşı atak olarak almanızı istemediğimi belirtmek isterim.
Sevgiler. :geek:
 
Uzun lafın kısası ben adam gibi üretilmiş güncel bir enstrümanı vintage bir enstrümana tercih ederim.

İlk sayfada verdiğim linkte de tam olarak luthier'liğin altın çağı gerilerde mi kaldı tartışması vardı zaten. Orada da "tarihteki en iyi enstrümanlar şimdi üretiliyor" deniliyordu. Bu konuda size ve onlara katılıyorum. Eskiden insanların bu kadar uygun fiyatlara bu kadar çok çeşitli ve kaliteli enstrümanlara erişme imkanının olmadığı her yerde söyleniyor zaten...
 
Klasik müzik apayrı bir dünya, her orkestranın hatta ve dahi bazı orkestralar içerisine keman sıralarının bile akort frekansında farklılık olabiliyor. X keman kötüdür, Y keman iyi tınılar, Z kemancısı ayırt edemedi iddiaları bana kalırsa haddinden fazla kişisel bir boyut kazanıyor.

Itzhak Perlman ya da atıyorum Pinchas Zukerman, Joshua Bell, ya da Hilary Hahn hangi kemanı çalarsa çalsın dinlerim ben.

Hilary Hahn limon kasasından keman çalsın onu bile dinlerim. :D

(Kendisi çok güzel :D )

Sevgiler...
 
verir ama manyetik iyi olursa tabi benim bir tanıdığım var elektro gitar tamircisi kendisi bana demişti eski , beklemiş ağaçlar daha iyi tonlar verir diye ve fark ettiysen eski fender telecaster ların fiyatları pahalı olmasının sebebi de budur

Ben öyle birşey farketmedim. Farkettiğim, eski ağaca sahip oldukları için değil, iyi bir luthiyer tarafından az miktarda yapılmış olmaları ve antika değerine sahip oldukları için pahalı olmaları. Ağaç ile alakaları yok. Bilgin olsun diye söylüyorum üstünde poly vernik olan hiçbir ağaç kurumaz. İsterse 1750'de yapılmış olsun, yani senin tabirinle bekleyen ağaç olmasının hiçbir önemi yoktur. Yine bilgin olsun diye söylüyorum, ağaç çıplak şekilde 50 sene beklerse şişer ve yapısı bozulur, çünkü nem absorbe etmeye, hatta böceklenmeye müsait organik yapıdadır. O sebeple istenen özelliklere ulaşan ağacın yüzeyi korunacak şekilde verniklenir. Yani bekleyen ağaç "eğer koşullar doğru değilse" yanlıştır, yapısını bozmadan doğal kurutma metodları da var ama bu "beklemiş ağaç" demek değildir.

Gitarın eski olmasıyla tonu arasında bağ yoktur. "Ağacın kendisi", "kesildiği bölge", "kesim açısı" iyiyse, "belli bir nem oranının" altındaysa gitar için kullanılabilecek iyi bir ağaçtır.

Bence kulaktan dolma bilgilerdense araştırmanı ve yazılanları okumanı tavsiye ederim, burada 3 sayfa yorum yapılmış, foruma üye olup, okumadan, hemen gitar ağacı eski de ondan dolayı çok pahalı, bana da gitar tamircisi söyledi diye yorum yapıyorsun.
 
Orkun kaç tane Vintage Fender ile Standart Fender'i karşılaştırdın? Bir de relic furyası var. Gitarın cila ve boyasını mahvedip, relic adı altında satmaya çalışanlar var.
 
"Vintage gitar daha iyidir" içi çok boş bir iddia da değil. Uzun süre çalınmış (ve/veya kabinden gelen sesi yemiş) gitarların ağaç yapılarının değiştiğine inanan ve ciddiye alınması gereken insanlar var.

Uzun süreli titreşim gitarın ağacında kalıcı olarak bir şeyler değiştiriyor. Ancak "kuruma" olarak adlandırmak muhtemelen pek de doğru değil . Ben ise pek bir şey duyamıyorum şahsen.
 
"Vintage gitar daha iyidir" içi çok boş bir iddia da değil. Uzun süre çalınmış (ve/veya kabinden gelen sesi yemiş) gitarların ağaç yapılarının değiştiğine inanan ve ciddiye alınması gereken insanlar var.

Uzun süreli titreşim gitarın ağacında kalıcı olarak bir şeyler değiştiriyor. Ancak "kuruma" olarak adlandırmak muhtemelen pek de doğru değil . Ben ise pek bir şey duyamıyorum şahsen.

Dediğin doğru. Rezonans etkisi. Titreşen dalgalar ağaçta enerjiye dönüşüyor. Aynı sahile devamlı çarpan dalgalar gibi. Bu da ses iletiminde olumlu etki yaptığı savunuluyor. Çünkü devamlı farklı frekanslarda ufak adımlarla dövülen ağaçtaki sesi ileten kısımların, mikroyapısal olarak direnç oluşturan tane sınırlarının zamanla gelen yönde nano mertebesinde de olsa şekil değiştiriyor. Aynı zamanda bu dönüşüm esnasında entropi sebebiyle ağaçta kurumada görülebilir. Tabii bu çok ama çok düşük bir etki, anca uzun seneler ardından belli bir gelişme gösterebilir. Yalnız şöyle bir durum var, ağaçlar zaten kuru ve enstruman için uygun durumda olurlar, bahsettiğimiz etki ancak seneler içinde absorbe edilen nemi atmakta etkilidir. Yani ekstra birşey katmaz.

Malzeme biliminde de ses hızındaki patlamanın basıncı veya radyasyonla sekillendirme veya mukavemet arttırma da bilinen ve uygulanan yöntemlerdendir. Aynı prensibe dayanıyor.
 
Ben öyle birşey farketmedim. Farkettiğim, eski ağaca sahip oldukları için değil, iyi bir luthiyer tarafından az miktarda yapılmış olmaları ve antika değerine sahip oldukları için pahalı olmaları. Ağaç ile alakaları yok. Bilgin olsun diye söylüyorum üstünde poly vernik olan hiçbir ağaç kurumaz. İsterse 1750'de yapılmış olsun, yani senin tabirinle bekleyen ağaç olmasının hiçbir önemi yoktur. Yine bilgin olsun diye söylüyorum, ağaç çıplak şekilde 50 sene beklerse şişer ve yapısı bozulur, çünkü nem absorbe etmeye, hatta böceklenmeye müsait organik yapıdadır. O sebeple istenen özelliklere ulaşan ağacın yüzeyi korunacak şekilde verniklenir. Yani bekleyen ağaç "eğer koşullar doğru değilse" yanlıştır, yapısını bozmadan doğal kurutma metodları da var ama bu "beklemiş ağaç" demek değildir.

Gitarın eski olmasıyla tonu arasında bağ yoktur. "Ağacın kendisi", "kesildiği bölge", "kesim açısı" iyiyse, "belli bir nem oranının" altındaysa gitar için kullanılabilecek iyi bir ağaçtır.

Bence kulaktan dolma bilgilerdense araştırmanı ve yazılanları okumanı tavsiye ederim, burada 3 sayfa yorum yapılmış, foruma üye olup, okumadan, hemen gitar ağacı eski de ondan dolayı çok pahalı, bana da gitar tamircisi söyledi diye yorum yapıyorsun.
sağol :D
 
Geri
Üst