Ses Kartı Latency Ve Sample Rate Ayarları Hakkında

Sample Rate ayarını 24 bit ve 44.1 kHz'de tut. Bu değerin üstüne çıktığında aldığın kayıtların kalitesinde hiç bir değişim duyamayacağın gibi, işlemci daha çok çalışacak ve hard disk üzerinde çok daha fazla yer işgal edecek ses dosyaların.
 
Sample Rate ayarını 24 bit ve 44.1 kHz'de tut. Bu değerin üstüne çıktığında aldığın kayıtların kalitesinde hiç bir değişim duyamayacağın gibi, işlemci daha çok çalışacak ve hard disk üzerinde çok daha fazla yer işgal edecek ses dosyaların.
Hocam bu sample rate olayındaki mantık bir zaman dilimi içerisinde duyulan kaynaktan alınan örneklem miktarı değil mi, e peki insan kulağının 22khz'den sonrasını duyamadığını varsayarsak, daha üst sample rate'lerdeki farklılığı bizim doğrudan algılayamamız gerekmiyor mu? 44.1khz'nin alt limit olarak belirlenmesi bi yerde okuduğuma göre bu mantıkla oluşturulmuştu, 22khz'nin en az 2 katı sample rate ile çalışılması gerektiğini bi ses mühendisi ortaya atıyor ve bu standarta dönüşüyor. Sitelerde çok görüyorum ekipman kıyaslarken bu daha iyi 192khz'e çıkabiliyo gibi şeyler yazıyorlar bana anlamsız geliyor. kaliteyi tek başına belirleyen bir özellik gibi yansıtılıyor. converter,preamp, driver stabilitesi gibi özelliklerden bahseden kişi sayısı daha az :) ben de 24bit/44.1khz çalışıyorum, hem dosya boyutları şişmiyor bu şekilde.
 
Hocam bu sample rate olayındaki mantık bir zaman dilimi içerisinde duyulan kaynaktan alınan örneklem miktarı değil mi, e peki insan kulağının 22khz'den sonrasını duyamadığını varsayarsak, daha üst sample rate'lerdeki farklılığı bizim doğrudan algılayamamız gerekmiyor mu? 44.1khz'nin alt limit olarak belirlenmesi bi yerde okuduğuma göre bu mantıkla oluşturulmuştu, 22khz'nin en az 2 katı sample rate ile çalışılması gerektiğini bi ses mühendisi ortaya atıyor ve bu standarta dönüşüyor. Sitelerde çok görüyorum ekipman kıyaslarken bu daha iyi 192khz'e çıkabiliyo gibi şeyler yazıyorlar bana anlamsız geliyor. kaliteyi tek başına belirleyen bir özellik gibi yansıtılıyor. converter,preamp, driver stabilitesi gibi özelliklerden bahseden kişi sayısı daha az :) ben de 24bit/44.1khz çalışıyorum, hem dosya boyutları şişmiyor bu şekilde.
Evet, ses kartının havdaki-mikrofondaki 22.000 kez meydana gelen titreşimi yakalayabilmesi için, bu titreşim sayısının iki katından biraz daha hızlı çalışması gerekiyor. 44.100 Hz (44.1kHz) buradan geliyor. Balina, yarasa veya derin uzay sinyallerini yakalamak gibi bir amacınız yoksa, bu değerin üstündeki ayarlamalar, bir işe yaramayan çok büyük dosyaların bilgisayarımızı doldurmasına ve gereksiz işlemci gücü sarfiyatına sebep olacaktır.
Ancak 16-24 bit farkı çok önemli. Yukarıda bahsettiğim değer 1 saniye içerisinde yapılan örnekleme sayısı ile ilgiliydi. Bit değeri ise bu örneklemenin çözünürlüğü ile ilgilidir. 16 bit, ses dosyasını tanımlamak için ses kartı 2^16=65536 tane sayı dizisi oluşturur. 24 bit ise 2^24=16,777,216 tane sayı dizisi kullanır. yani 16 Bit'ten 256 kat daha fazla. (96 dpi görüntü ile 40 megapiksel görüntüyü karşılaştırın)
Buradaki sayıların fazlalığı gerçekten fark eder, çünkü insan kulağının duyum aralığı gibi bir konuyu referans almaz, doğrudan örnekleme kalitesi ile ilgilidir.
Yalnız, 16 bit kaydedilmiş ses ile 24 bit kaydedilmiş sesi dinlediğinizde de farkı anlamanız neredeyse mümkün değildir (duyuyorum diyenler var, bilemiyorum) Asıl fark ses dosyalarını işlemeye başladığınızda, yani sesi kısıp çarken, efekt eklediğinizde ve son render işlemi yaparken ortaya çıkar.
 
totalmix cubase'e mi geliyor (ki inşallah öledir) fakat bulamıyorum.
herşey tamamda nerde bu efektler kafayı yicem cd de sadece rme insall i kurdum diğer klasörleri anlamadığımdan kurmadım.ama nasıl görüyor olamam anlamadım bakmadıgım nokta kalmadı çok merak ediyorum nereden cıkacağını
 
totalmix cubase'e mi geliyor (ki inşallah öledir) fakat bulamıyorum.
herşey tamamda nerde bu efektler kafayı yicem cd de sadece rme insall i kurdum diğer klasörleri anlamadığımdan kurmadım.ama nasıl görüyor olamam anlamadım bakmadıgım nokta kalmadı çok merak ediyorum nereden cıkacağını
dostum driver'ı kurup kartını bağlayınca bilgisayarın yeniden başlatılmasını isteyecektir, yeniden başlattıktan sonra sağ alt taraftaki sistem tepsisinde totalmix fx simgesinden açabilirsin.
 
Değerli arkadaşım ben de bir rme babyface kullanıcısıyım. Öncelikle vokal veya enstruman kayıtları olsun farketmeksizin "audio" kayıt aldığıunız müddetçe sizin latency ayarıyla işiniz yok. Çünkü kart harika bir dsp'ye sahip ve DAW'dan alacağınız software monitoring'in aynısını, sıfıra yakın gecikme ile kendi totalmix arayüzünden yapacağınız yönlendirmeler sayesinde alabilirsiniz. Bunun için size önerim bilgisayarınız ortalama düzeyde ise (i5-i7 işlemci, ssd disk vs. mevcutsa) 256 buffer ile çalışın, bu sadece vsti midi kayıtlar için gerekli, hatta iyi bilgisayarlarda 70-80 kanala kadar zorlanmadan mixlerinizi dahi bitirebilirsiniz, kaldı ki mix aşamasında buffer'ı 1024'e çekmenin çalışmaya olumlu etkisi olur, sadece vsti ile kayıt almanız imkansız hale gelir :) isterseniz 256 buffer'da orta düzey pluginlerle 60 kanallı mixlenmiş bir projenin bulunduğu cubase asio performance ekran görüntüsünü ekleyebilirim. Sonra DAW'daki software monitoring işlemlerini komple iptal edin, misal cubase'de audio kanal açıp minik hoparlör simgesine tıkladığımız komutu vermeyin. İşimiz sadece RME'nin totalmix arayüzü ile olacak.

Totalmix dsp ile monitoring: Öncekle mikrofonunuzu bağladığınız kanalın gain seviyesini, ardından da "level" fader'ını açın. Genelde totalmix'i kullanmakta zorluk çeken arkadaşlar bu noktada takılıyor. yani ses kartından mikrofonun gain ayarlarını açıyor ses alamadığını düşünüp DAW'dan monitoring alıyor. Biz bunun yerine gain açıp ardından da fader'ı yükselterek yönlendirme yaptığımız AN3/4 ya da AN1/2 fiziksel output'larımıza sinyalimizi gönderme yapıyoruz. Eğer reverb de isterseniz zaten rme'nin dsp efekt menüsünden bir reverb preseti seçip, ilgili kanalınızdaki send efekt ve dinleme yaptığınız (kulaklık için 3/4, ana hoparlör için 1/2) kanalların fx return fader'ını açın. Kullanım kılavuzunda aslında detaylı şekilde anlatılıyor, belki ingilizce olduğundan bakamamış ya da üşengeçlik gösterip incelememiş olabilirsiniz.

Burada anlatılanları uygulamanıza rağmen hala zorluk çekiyorsanız da özelden iletişime geçin, teamwiewer ile uzaktan yardımcı olalım, saygılar...
 
Değerli arkadaşım ben de bir rme babyface kullanıcısıyım. Öncelikle vokal veya enstruman kayıtları olsun farketmeksizin "audio" kayıt aldığıunız müddetçe sizin latency ayarıyla işiniz yok. Çünkü kart harika bir dsp'ye sahip ve DAW'dan alacağınız software monitoring'in aynısını, sıfıra yakın gecikme ile kendi totalmix arayüzünden yapacağınız yönlendirmeler sayesinde alabilirsiniz. Bunun için size önerim bilgisayarınız ortalama düzeyde ise (i5-i7 işlemci, ssd disk vs. mevcutsa) 256 buffer ile çalışın, bu sadece vsti midi kayıtlar için gerekli, hatta iyi bilgisayarlarda 70-80 kanala kadar zorlanmadan mixlerinizi dahi bitirebilirsiniz, kaldı ki mix aşamasında buffer'ı 1024'e çekmenin çalışmaya olumlu etkisi olur, sadece vsti ile kayıt almanız imkansız hale gelir :) isterseniz 256 buffer'da orta düzey pluginlerle 60 kanallı mixlenmiş bir projenin bulunduğu cubase asio performance ekran görüntüsünü ekleyebilirim. Sonra DAW'daki software monitoring işlemlerini komple iptal edin, misal cubase'de audio kanal açıp minik hoparlör simgesine tıkladığımız komutu vermeyin. İşimiz sadece RME'nin totalmix arayüzü ile olacak.

Totalmix dsp ile monitoring: Öncekle mikrofonunuzu bağladığınız kanalın gain seviyesini, ardından da "level" fader'ını açın. Genelde totalmix'i kullanmakta zorluk çeken arkadaşlar bu noktada takılıyor. yani ses kartından mikrofonun gain ayarlarını açıyor ses alamadığını düşünüp DAW'dan monitoring alıyor. Biz bunun yerine gain açıp ardından da fader'ı yükselterek yönlendirme yaptığımız AN3/4 ya da AN1/2 fiziksel output'larımıza sinyalimizi gönderme yapıyoruz. Eğer reverb de isterseniz zaten rme'nin dsp efekt menüsünden bir reverb preseti seçip, ilgili kanalınızdaki send efekt ve dinleme yaptığınız (kulaklık için 3/4, ana hoparlör için 1/2) kanalların fx return fader'ını açın. Kullanım kılavuzunda aslında detaylı şekilde anlatılıyor, belki ingilizce olduğundan bakamamış ya da üşengeçlik gösterip incelememiş olabilirsiniz.

Burada anlatılanları uygulamanıza rağmen hala zorluk çekiyorsanız da özelden iletişime geçin, teamwiewer ile uzaktan yardımcı olalım, saygılar...
 
Geri
Üst