Gitarda Bendi Kolaylaştıran Faktörler

0.10 da kal derim, parmaklarını zamanla parmakların güçlenecek ,0.9 a düşersen parmaklarının gücünü olumsuz etkilersin.

Kolaylaştıran etken ise senin ne kadar çok çalıştığına bağlıdır.Gitar,klavye,burgular filan bunlar işin çok az bir kısmı anladıgım kadarıyla yeterince çalışmıyorsun ve gitarınla ilgili bir sıkıntı arıyorsun.

Petrucci nin eline en kötü gitarı ver adam o gitarı bile uçurur o yönden düşün,adam sonuçta virtuoz.

Daha çok çalış :)
 
diğer arkadaşların söylediklerini birşeytirip şunlarıda ekleyim çok parmakla yapılan bendler daha iyi sonuç verir mantık olarak tele uyguladığın baskı parmaklar çoğaldıkça daha güçlü olacaktır sap yapısı çok değiştirmiyor bence biraz kullandıktan sonra her sapa klavyeye alışabiliyoruz ayar çok önemli ama en önemlisi egzersizler mesala ben düzenli olarak elime her gitarı aldığımda belli teknikerimi daha iyi hae getirmek için sınava çalışan öğrenciler gibi çalışırım kesinlikle katkısı oluyor. :)
 
0.10 da kal derim, parmaklarını zamanla parmakların güçlenecek ,0.9 a düşersen parmaklarının gücünü olumsuz etkilersin.

Kolaylaştıran etken ise senin ne kadar çok çalıştığına bağlıdır.Gitar,klavye,burgular filan bunlar işin çok az bir kısmı anladıgım kadarıyla yeterince çalışmıyorsun ve gitarınla ilgili bir sıkıntı arıyorsun.

Petrucci nin eline en kötü gitarı ver adam o gitarı bile uçurur o yönden düşün,adam sonuçta virtuoz.

Daha çok çalış :)
Aslında bendlerle çok sorunum yok . Ama geçen Another Brick In The Wall pt. 2'nin solosunu denerken sonuç parmağımın çok acıması ve telin kopması oldu. O yüzden bu konuyu açtım ;) .
 
Hangi ölçüyle hangi tel kalınlığı kullandığın da önemli. Standart strattaki 9 takım ve les pauldeki 9 takım çok farklıdır. Yukarıda belirtilmiş zaten. bu arada perde kalitesi de oldukça etkilidir. Örneğin çin malı ucuz gitarlardaki perde işçiliği ve yapısı adamı bendden soğutur.
 
Gitarı tuner a bağla önce bi Akort et daha sonra ilk beş perdede herhangi bir sese bas örnek D, D#i tuner da tam olarak gördüğün noktada parmağını biraz beklet az ağrı sonra dinlendir başka bi ses böyle böyle devam, 10 numara iyidir ama ben biraz daha kasarım dersen al bi akustik tak 0,11 i devam :)
 
Merhabalar, merak ettiğim için soruyorum. Bend olabildiğince kolaylaştırmak için gitarın parçaları nasıl olmalıdır. Misal köprünün önemi ne derecededir ? Burguların kaliteli olmasının bir etkisi var mıdır ? Bu konuda bildiklerinizi yazarsanız sevinirim . ;)
Merhaba. Bend olayı çok önemli. Gitarcıyı vezir de eder rezil de eder. Bend tekniği olmadan nefes alamayan biri olarak benim açımdan etkili olabilecek farktörler şu şekilde :

***Gitarın köprüsü : düz köprüde bend yapmakla, hareketli vibrato köprülerde bend yapmak çok farklı olabiliyor. Düz köprüde bend olayı çok daha net ve kolaydır. Ayrıca bend yapılmış sesin sustaini oldukça azalır, düz köprülü gitarlarda bu durum çok daha az. Lakin kalite açısından 'iyi' bir gitar/köprü sistemi her şart altında sana bend için gerekli yardımı ve altyapıyı sağlayacaktır
***Teller : Markası modeli kalınlığı ne olursa olsun bend yapmaya 'belli bir süre sonunda' alışılır. Keza ton ve çalım özelliği açısından favori bir tel marka, modeli tespit etmek ve hep onu kullanmak en güzeli olur... Ancak burada kastettiğim şey telin kondisyonu. Tel pis, paslı ve eskiyse o parmakların vay haline. Heder eder parmakları hatta kanatır, zevk aldırmaz, soğutur ve çok detonasyon yaratır. Bu yüzden çok düşük bir ihtimal de olsa tetanoz maduru olmak bile mümkün. Bu şekilde kullanmak, en çok bend yapılan parmak uçlarındaki[orta ve işaret] nasırı uzun vadede çok kalın hale getirebilir, bu 4 parmağın farklı kalınlıkta nasır ve sertliğe sahip olması demek, ard arda gelen 4 notanın 4 ünün de farklı farklı titremesi; radikal ve tuşe açısından uyumsuz-dengesiz bir çalım demek. Tellere iyi bakmak çok önemli.
***Sap : Sap ayarı, entonasyon, tel yüksekliği, sap ağacının bakımı/kondisyonu ve fretler, özellikle fretler çok önemli. Rahatlığı %100 etkiler. Kötü fretli bir gitarla bend yapmak ile iyi olanı arasında dağlar kadar fark vardır. Hem his farkı yaratır, hem de mekanik etki farkı. Bend yapmayı kolaylaştıracak fretler olması çok önemli. Nitekim kötü frette sürtünme etkisi de fazla olacağından çileye dönüştürebilir. Sap ayarının şöyle bir etkisi var: Sapta telin yüksekliği ne kadar homojen olursa o kadar bend açısından o kadar rahat ediliyor. 5. perde yapılan bir bend ile 12. perdeden yapılan bendler çok farklı şiddette olsa da tel yüksekliğinin bu iki noktada birbirine "olabildiğince" yakın olması en sağlıklısı. Bununla birlikte, saptan çok yüksek olan bir tel bend sırasında koma verebilir ve detone edebilir bununla birlikte frete bastırması da zorlaşacağından çok fazla enerji gereksiz enerji harcanabilir, eli gereksiz yere yorabilir. Sap kalınlığı da çok önemli. Ancak bu kişiden kişiye göre değişiyor, ben şahsen kalın saplı gitarda çok daha verimli bend yapabiliyorum... Kişi en verimliği olduğu sap profilinde gitar tercih etmeli...
***Doğru teknik : Gitar ne kadar elverişli olursa olsun doğru teknik esastır. Tüm parmaklar 'tek başına' bend yapabilecek kadar güçlü olmalı ve bir notadan bend yaparken minimum 2 parmak kullanılmalı, tek parmakla yapılabilse de diğer parmağın desteği binen yükü azaltacak ve bendi çok etkin bir şekilde rahatlatacaktır. Aksi halde bend "diriliğini" yitirebiliyor.

Umarım bir faydası dokunur, kolay gelsin :)
 
Merhaba. Bend olayı çok önemli. Gitarcıyı vezir de eder rezil de eder. Bend tekniği olmadan nefes alamayan biri olarak benim açımdan etkili olabilecek farktörler şu şekilde :

***Gitarın köprüsü : düz köprüde bend yapmakla, hareketli vibrato köprülerde bend yapmak çok farklı olabiliyor. Düz köprüde bend olayı çok daha net ve kolaydır. Ayrıca bend yapılmış sesin sustaini oldukça azalır, düz köprülü gitarlarda bu durum çok daha az. Lakin kalite açısından 'iyi' bir gitar/köprü sistemi her şart altında sana bend için gerekli yardımı ve altyapıyı sağlayacaktır
***Teller : Markası modeli kalınlığı ne olursa olsun bend yapmaya 'belli bir süre sonunda' alışılır. Keza ton ve çalım özelliği açısından favori bir tel marka, modeli tespit etmek ve hep onu kullanmak en güzeli olur... Ancak burada kastettiğim şey telin kondisyonu. Tel pis, paslı ve eskiyse o parmakların vay haline. Heder eder parmakları hatta kanatır, zevk aldırmaz, soğutur ve çok detonasyon yaratır. Bu yüzden çok düşük bir ihtimal de olsa tetanoz maduru olmak bile mümkün. Bu şekilde kullanmak, en çok bend yapılan parmak uçlarındaki[orta ve işaret] nasırı uzun vadede çok kalın hale getirebilir, bu 4 parmağın farklı kalınlıkta nasır ve sertliğe sahip olması demek, ard arda gelen 4 notanın 4 ünün de farklı farklı titremesi; radikal ve tuşe açısından uyumsuz-dengesiz bir çalım demek. Tellere iyi bakmak çok önemli.
***Sap : Sap ayarı, entonasyon, tel yüksekliği, sap ağacının bakımı/kondisyonu ve fretler, özellikle fretler çok önemli. Rahatlığı %100 etkiler. Kötü fretli bir gitarla bend yapmak ile iyi olanı arasında dağlar kadar fark vardır. Hem his farkı yaratır, hem de mekanik etki farkı. Bend yapmayı kolaylaştıracak fretler olması çok önemli. Nitekim kötü frette sürtünme etkisi de fazla olacağından çileye dönüştürebilir. Sap ayarının şöyle bir etkisi var: Sapta telin yüksekliği ne kadar homojen olursa o kadar bend açısından o kadar rahat ediliyor. 5. perde yapılan bir bend ile 12. perdeden yapılan bendler çok farklı şiddette olsa da tel yüksekliğinin bu iki noktada birbirine "olabildiğince" yakın olması en sağlıklısı; buna mukabil tellerin klavyeye gereğinden çok yakın olması, radius çapı arttıkça sorun yaratacaktır, bendleri öldürecektir, köprü ayarlarını sapa göre iyi yaparak bunu minimuma indirmek mümkün. Bununla birlikte, saptan çok yüksek olan bir tel bend sırasında koma verebilir ve detone edebilir bununla birlikte frete bastırması da zorlaşacağından çok fazla enerji gereksiz enerji harcanabilir, eli gereksiz yere yorabilir. Sap kalınlığı da çok önemli. Ancak bu kişiden kişiye göre değişiyor, ben şahsen kalın saplı gitarda çok daha verimli bend yapabiliyorum... Kişi en verimliği olduğu sap profilinde gitar tercih etmeli...
***Doğru teknik : Gitar ne kadar elverişli olursa olsun doğru teknik esastır. Tüm parmaklar 'tek başına' bend yapabilecek kadar güçlü olmalı ve bir notadan bend yaparken minimum 2 parmak kullanılmalı, tek parmakla yapılabilse de diğer parmağın desteği binen yükü azaltacak ve bendi çok etkin bir şekilde rahatlatacaktır. Aksi halde bend "diriliğini" yitirebiliyor.

Umarım bir faydası dokunur, kolay gelsin :)
 
Merhaba. Bend olayı çok önemli. Gitarcıyı vezir de eder rezil de eder. Bend tekniği olmadan nefes alamayan biri olarak benim açımdan etkili olabilecek farktörler şu şekilde :

***Gitarın köprüsü : düz köprüde bend yapmakla, hareketli vibrato köprülerde bend yapmak çok farklı olabiliyor. Düz köprüde bend olayı çok daha net ve kolaydır. Ayrıca bend yapılmış sesin sustaini oldukça azalır, düz köprülü gitarlarda bu durum çok daha az. Lakin kalite açısından 'iyi' bir gitar/köprü sistemi her şart altında sana bend için gerekli yardımı ve altyapıyı sağlayacaktır
***Teller : Markası modeli kalınlığı ne olursa olsun bend yapmaya 'belli bir süre sonunda' alışılır. Keza ton ve çalım özelliği açısından favori bir tel marka, modeli tespit etmek ve hep onu kullanmak en güzeli olur... Ancak burada kastettiğim şey telin kondisyonu. Tel pis, paslı ve eskiyse o parmakların vay haline. Heder eder parmakları hatta kanatır, zevk aldırmaz, soğutur ve çok detonasyon yaratır. Bu yüzden çok düşük bir ihtimal de olsa tetanoz maduru olmak bile mümkün. Bu şekilde kullanmak, en çok bend yapılan parmak uçlarındaki[orta ve işaret] nasırı uzun vadede çok kalın hale getirebilir, bu 4 parmağın farklı kalınlıkta nasır ve sertliğe sahip olması demek, ard arda gelen 4 notanın 4 ünün de farklı farklı titremesi; radikal ve tuşe açısından uyumsuz-dengesiz bir çalım demek. Tellere iyi bakmak çok önemli.
***Sap : Sap ayarı, entonasyon, tel yüksekliği, sap ağacının bakımı/kondisyonu ve fretler, özellikle fretler çok önemli. Rahatlığı %100 etkiler. Kötü fretli bir gitarla bend yapmak ile iyi olanı arasında dağlar kadar fark vardır. Hem his farkı yaratır, hem de mekanik etki farkı. Bend yapmayı kolaylaştıracak fretler olması çok önemli. Nitekim kötü frette sürtünme etkisi de fazla olacağından çileye dönüştürebilir. Sap ayarının şöyle bir etkisi var: Sapta telin yüksekliği ne kadar homojen olursa o kadar bend açısından o kadar rahat ediliyor. 5. perde yapılan bir bend ile 12. perdeden yapılan bendler çok farklı şiddette olsa da tel yüksekliğinin bu iki noktada birbirine "olabildiğince" yakın olması en sağlıklısı. Bununla birlikte, saptan çok yüksek olan bir tel bend sırasında koma verebilir ve detone edebilir bununla birlikte frete bastırması da zorlaşacağından çok fazla enerji gereksiz enerji harcanabilir, eli gereksiz yere yorabilir. Sap kalınlığı da çok önemli. Ancak bu kişiden kişiye göre değişiyor, ben şahsen kalın saplı gitarda çok daha verimli bend yapabiliyorum... Kişi en verimliği olduğu sap profilinde gitar tercih etmeli...
***Doğru teknik : Gitar ne kadar elverişli olursa olsun doğru teknik esastır. Tüm parmaklar 'tek başına' bend yapabilecek kadar güçlü olmalı ve bir notadan bend yaparken minimum 2 parmak kullanılmalı, tek parmakla yapılabilse de diğer parmağın desteği binen yükü azaltacak ve bendi çok etkin bir şekilde rahatlatacaktır. Aksi halde bend "diriliğini" yitirebiliyor.

Umarım bir faydası dokunur, kolay gelsin :)

Sağolun çok açıklayıcı oldu . Elinize sağlık.
 
Bu arada çok zorlayıp parmağını yaralama. Gerekirse 1 gün ara falan ver parmağa masaj yap. Ama çok fazla zorlarsan faydadan çok zararı olur.
 
Geri
Üst