Matt Guitars

Hocam yeşil gitarda kullandığınız manyetikleri öğrenebilir miyim :)

11159940_1069875733040434_3461310042601827202_o.jpg


Yeşil olan bu mu yoksa ilk sayfadaki videolardaki gitar mı? İkisine de cevap vereyim;

Bu üstteki gitarda Dimarzio PAF36th Anniversary set var.

11329848_1067782683249739_2512150313513501546_n.jpg

Bu gitarda ise
Köprüden sapa doğru: Dimarzio Steve's Special, Seymour Duncan Duckbucker, Dimarzio Air Norton var.

Hazır konu up'lanmışken bir de video koyayım :)



Şunlar da atölyeden ufak "teaser" tadında fotoğraflar, Facebook sayfasında paylaştım fakat buraya da yapıştırayım.
11233501_1130284000332940_8921592570522810033_n.jpg 12004930_1132761593418514_6658046742038566214_n.jpg
Alüminyum inlayleri ile bakalım nasıl görünecek bitince.
 
Maalesef ikisi de değil :) Moment of the Truth performansındaki gitardı merak ettiğim.
Ups. O gitada Dimarzio Crunch Lab - Liquifire var. :)

Hock Flying V bas gitarı merak ettim açıkçası. Ayırca bir sorum olacak, flying v bas gitarlarda neden köşeler hep yuvarlatılmış oluyor? Ton nedeniyle mi?

Flying V ile King V farkından dolayı sanırım. :) O köşelerin yuvarlak ya da sivri olması tonu illa etkiler fakat şahsi düşüncem bu konuda genelleme yapmanın doğru olmayacağı yönünde.

6058887261_8ffa2756fa_n.jpg


Açıkçası V gövde tipleri bas gitar için pek uygun değil. Çalınabilirlik için ya skala kısalacak, (Gibson'ın 30" skalalı bir V bası var - bu tonu direkt olarak etkiliyor.) ya gövde şeklinden feragat edilecek ve perde sayısı azaltılacak, ya da 34" civarı bir skala kullanılacak fakat bu sefer gitar çok büyük olduğu için çalacak kişinin de nispeten büyük olması gerekiyor. Biz bu seçeneği seçtik.

Dolayısıyla pazarı dar bir model, o yüzden pek üretilmiyor sanırım.
 
Ups. O gitada Dimarzio Crunch Lab - Liquifire var. :)



Flying V ile King V farkından dolayı sanırım. :) O köşelerin yuvarlak ya da sivri olması tonu illa etkiler fakat şahsi düşüncem bu konuda genelleme yapmanın doğru olmayacağı yönünde.

60792 eklentisini görüntüle

Açıkçası V gövde tipleri bas gitar için pek uygun değil. Çalınabilirlik için ya skala kısalacak, (Gibson'ın 30" skalalı bir V bası var - bu tonu direkt olarak etkiliyor.) ya gövde şeklinden feragat edilecek ve perde sayısı azaltılacak, ya da 34" civarı bir skala kullanılacak fakat bu sefer gitar çok büyük olduğu için çalacak kişinin de nispeten büyük olması gerekiyor. Biz bu seçeneği seçtik.

Dolayısıyla pazarı dar bir model, o yüzden pek üretilmiyor sanırım.
Şimdi mantıklı geldi hocam. V kasa elektro gitarlar bile Oturup bacak arasına koyulduğunda bas gitar gibi sap uzun geliyor. Bas gitarda bu durup insanı zorlamaya başlar :D
 
Okuyan diğer luthier'ler alınmasın ama gitar böyle yapılır. Bu ülkede gördüklerim içinde en iyi dizayn ve finishing'e sahip salt odun şeklinde görünmeyen gitarlar. Tebrikler biraz kaşıntı gelsin kesin yolum düşecek :)
 
Boya kalitesi gerçekten hoşuma gitti, videoları da üstte yazanları okumadan önce yabancı bir kaynaktan alınmış sandım gerçekten her noktası düşünülere işe girilmiş tebrik ederim ülkede böyle lüthierler görmek mutluluk verici.

Ek olarak Canere yaptığınız bassı tesadüfen gördüm, aylar evvel flying V bir bass ilana koymuştum gecenin bi vakti alıcı var dememe rağmen şimdi parayı yollayayım diyecek kadar istekli davranıp ertesi gün vazgeçmişti, neden vazgeçtiğini görünce hak verdim ona da, pek güzel olmuş, relic sevmeyen biri olarak gayet tatlı göründü o da(y)
 
Dün gece 02.30 itibariyle bas gitar bitti ve yarın ilk sahnesine çıkacak sanırım.
O kadar uzun sapına rağmen çalım pozisyonu olarak son derece dengeli bir gitar oldu; "neck dive" gibi bir sorun yok. Bunda Schaller Ultralight burguların ve gövdedeki oyukları minimal boyutta tutmamın etkisi fazla sanırım. İlerleyen dönemde elime video ve ses kayıtları ulaştıkça burada paylaşacağım.

IMG_20151014_194548709.jpg

IMG_4230.JPG IMG_20151014_194602925.jpg IMG_20151014_194616314.jpg

Bonus:

IMG_20150929_182434069.jpg
 

Dosyalar

  • IMG_4230.JPG
    IMG_4230.JPG
    207.6 KB · Gösterim: 345
  • IMG_20151014_194602925.jpg
    IMG_20151014_194602925.jpg
    216.1 KB · Gösterim: 520
  • IMG_20151014_194616314.jpg
    IMG_20151014_194616314.jpg
    157.3 KB · Gösterim: 517
  • IMG_20151014_194548709.jpg
    IMG_20151014_194548709.jpg
    172.3 KB · Gösterim: 337
Uzunca zamandır forumlar ve sosyal medyaya vakit ayıramıyordum. Projeler ilerledikçe üzerimdeki yük hafifledi, paylaşımlara devam. :)

DSC_0232.JPG DSC_0234.JPG DSC_0241.jpg DSC_0242.jpg DSC_0254.JPG DSC_0267.jpg

Bunlardan biri tahmin edeceğiniz üzere 25” skalaya sahip. Diğeri ise bariton, 27” skalalı. İkisinin de manyetikleri ERS Pickups'tan geliyor.

Gitarları kısaca özetleyim;
25” skalalı ”doublecut” olan üzerinde ”Becos” marka, 28db, push-push aktif booster devresi barındıracak. Booster'ın potansı master volume görevi görecek. 2 adet bağımsız volume potansı da push-push olarak tek tek manyetiklerin coil-tap olayını kontrol edecek. 1 adet de ton potansı olacak. 3 yollu manyetik switch'i alt boynuzun orada, içeriden montajlı olacak.

Bu arada sapın uzantısı kapak ağacının altından yaklaşık 1.5-2cm derine giriyor. Long tennon - bolt on karışımı, long tennondan da uzun bir bağlantı oldu. Son perdelere erişimi kolaylaştırmak adına böyle bir bağlantı ortaya çıktı.

Diğer gitar ise;
27” skala yüzünden sapın truss rod sonrası desteksiz alan kalmaması adına klavye altına epoksi ile abanoz destek çubukları gömdüm.

Ao50RatU4kFkwqzxD_-MYt7O9mzQ1yaCY-XRLHRwlzWP.jpg

Oldukça sade bir gitar olacak, 3 yollu switch, bir adet volume potansı ve bir killswitch var. Bu projenin detayları ilerleyen günlerde...

Bu iki gitarın ortak noktası ise kapalı fret yuvalarına sahip olmaları. Bununla birlikte ”hemispherical” ya da ”dome” dedikleri fret uçları olacak ikisinde de. Şöyle göstereyim;

AnFD8NFDMTGpFvA1nFh4bYL1DOb27y6NR23LjR8QaKHv.jpg

Açık konuşayım, ilk defa yapıyorum bu tip bir fret işçiliğini, gerçekten çok uğraştırıyor. Fakat hem görsel, hem hissiyat bakımından harcanan zamana değiyor sanırım.

İnlaylere gelecek olursak, iki proje için de asıl sıkıntı inlaylerdi. Ülkemizde maaalesef bir çok malzeme bulunmadığından, inlayleri dolduracak malzemeyi deneme yanılma yaparak bulmak durumunda kaldım. Bu süreç bana biraz zaman kaybettirdi ama artık ne yapacağımı biliyorum en azından. :)


Çok uzadı mesaj, ilerleyen günlerde daha sık ve kısa paylaşımlar yapmaya çalışacağım, bu mesajı da kısa bir video ile sonlandırıyorum;
 
Tüm çalışmalarınızı büyük bir takdir ve hayranlıkla takip ediyorum. Son çalışmalarınız da müthiş olmuş gerçekten. Uygun şartlar oluştuğunda size mutlaka bir gitar siparişi vermek isterim.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst