Lambalı lambasız tüm ampliler hakkında...

biliyorum. istanbula gitmek çok istiyorum ama olmuyor.
haftanın 5 günü tam gün okul,haftasonu dersane...
falan filan işte.
cts günü dersaneden sonra atlayacağım otobüse gidicem istanbula ama o da mümkün diil gibi.
dream theater konserine biletim vardı bu vesileyle gezecektim tüneli ama o da olmadı.
bu hafta sonu gidecektim istanbula ama kar yağdı.
ben ne yapayım şimdi.
her halde yukardaki istemiyor benim ampli almamı.
:(
 
Mahcem abim, herşey iyi güzelde 200-210 km "ortalama sürat" biraz atmasyon olmuş :)

- Bizim bir rıfat ağabey vardı, bi dalardı ormana 2 aslan 3 kurtla çıkardı..........
 
skatheist demiş ki:
Mahcem abim, herşey iyi güzelde 200-210 km "ortalama sürat" biraz atmasyon olmuş :)

- Bizim bir rıfat ağabey vardı, bi dalardı ormana 2 aslan 3 kurtla çıkardı..........
Mecidiyeköy ile Bursa Atatürk Stadı arasındaki mesafe körfezi dolanınca 410-420km civarındadır (takometre ölçümüne göre). İzmit'e giderken o bir rampa var, şimdi ismini hatırlayamadım, feribota gelmeden, halbuki oraya da o kadar çok gitmişliğim var lise stajlarım sırasında gemilere filan, neyse, arkadaşım sadece orada yoğun olarak kamyonlar olduğu için 170'e düştüğünü, onun dışında sürekli 200-220 arası bir sürat yaptığını söylemişti ki zaten mesafe de onu doğruluyor. Ayrıca saat 12'de onu arayıp acil durum diye Bursa'ya çağıran ben, iki saat 4 dakika sonra otoparka girişini gören de ben, o kadar şaşırmıştım ki saatler bile aklımda kalmış :)

Hadi isim de vereyim, bahsi geçen arkadaş Tümer & Tümer'den o zamanki Operasyon direktörü Osman Erkut idi, üzerinde çalıştığımız iş de Hakan Şükür'ün kafa golüyle 1-0 aldığımız Türkiye-Hollanda Dünya Kupası eleme maçının sponsor Pepsi adına stadyum süslemeleri idi. Osman üniversiteyi Bursa'da okumuş olduğu için o yolları kendi evinin yolu gibi iyi bilir, yüzlerce kez gidip gelmiştir, ayrıca da benim gördüğüm en iyi şoförlerden biridir.

Sizin Rıfat abiyi bilemeyeceğim, o da ormanın yolunu iyi biliyor olmalı, bu zamanda ormanlarımızda aslan kurt bulmak bir mesele ;)
 
Bir 1996 toyota corollayı alalım. 2 litre motoru olduğunu düşünelim. Kadranındak 230km/S ten %10 a yakın hata payını düşüp 210 km/S lik maksimum hızı hakkında bir fikir edinelim. Sonra bu abimizin şehir içine giriş çıkış da harcadığı vakite 5 er dakka verelim ve !?! şehir içi boyunca 50 ile gittiğini varsayalım ( 5 dakkada ben evden anca çıkıyorum ) 170 e düştüğü yerede 10 dakika verelim. Sonra şu denklemi çıkartalım [(50x10)+(170x10)+(210x100)]/120 = 193km/s ortalama hızı görelim. Sonrada bir arabanın şehir içinde 10 dakika nasıl 50 ile gidiceğini yada bir corollanın 100 dakika nasıl 200 ün üstünde gideceğini hayal edelim.
En sonundada ozan kardeşinizin neden atmasyon diye bir fikre kapıldığını anlayın
 
Güzel kardeşim, Halep oradaysa Arşın burada. Hesabını sen yap. Mesafe 400 küsur kilometre, aşım zamanı iki saat 4 dakika. Mecidiyeköy Ortaklar Caddesi'nden direkt köprü yoluna çıkıyorsun, gişeleri geçtikten sonra bastırıyorsun TEM yolundan gidiyorsun.

Yani çok merak ettiysen nasıl olduğunu Istanbul'a geldiğim bir gün ayarlarız, Osman'ı da alır basarız gaza gideriz Bursa'da bir kebap yeriz, daha yemek sonrası geğirmeye fırsat bulamadan seni Moda'ya bırakır, o zaman inanırsın.
 
Bence kafa olayina hemen dalma. Zamaninda ucuza dusurdugum, nerdeyse hic kullanilmamis bir mesa boogie dual recto aldim. Simdi ustunde ortuler var toz gelmesin diye. Hic kullanisli degil, cab'ini sattim, kellesi kaldi. :D

Ve bu arada 100W lambali olarak yani, farkindamisin ama cok ciddi bir ses verir. Jeff Beck denen adam buyuk sahnelerde 50Wlik plexi kullanirdi, hem de blow by blow (54 gibson LP oxblood ile) donemlerinde.

Ozellikle ''power tube overdrive'' istiyorsan 100W dayanilmaz oluyor bence.

Ama pre-amp overdrive benim olayim seklinde yaklasiyorsan, cok guzel baska secimler de var. Memleketimize yeni donmus oldugumdan bilemiyorum burada var mi yok mu diiye ama Peavey cok guzel lambali 50Wlik combolar uretiyor. Bunun ustune bir mesa boogie v-twin (2 sovtek 83 lamba ile) cok ciddi gain alabilirsin. Tavsiye olunur!

Ama tabi gonul ister ki, yukarda bahseldigi sekilde, Istanbul'umuzda bir SOLDANO bayii olsa...

B
 
DrB hakli 100watt cok kuvvetli oluyor lambalida. Sesin kivamina gelmesi icin sesi acinca; onunde duramazsin. 30watt gayet iyi, soyle bir Vox AC30 filan gibi bir ampli en guzeli :D Crate ve Laney markalarinin 30 wattlik guzel lambalilari var, onlar Vox gibi pahali degiller ;)
 
Crate iydir de laney için aynı şeyi söyleyemicem lambalılarını denemedim ama transistörlüleri çok kötüydü.Ayrıca konu hem saptı hemde otoyolllar yarış pisti değildir ne kada iyi şöför olunursa olunsun bu hız yapmayı örnek gösterilmesini haklı kılmaz insanlara yanlış örnek olmayalım...
 
Madem olay saptı.
Yeni bir başlık yaratayım da milleti toplayalım biraz.

1)Lambalı bir amplinin çalışma prensibi nedir?
Yani nedir bu lamba denen şey ne işe yarar?

2)Lambalı bir amplinin kullanımında ve taşımasında dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir? Mesela lambalar ısınmadan güzel ses vermez deniyor,nasıl ısınır bu meret,ısındığını nasıl anlarız(saçma oldu-maksat soru olsun)


Ya işte yazın bildiklerinizi lambalılarla ilgili,uğraşmayın öyle tehlikeli işlerle,neymiş 200 basmış,200 basıp bursaya ulaşamamak ta var işin ucunda.

Hadi bakalım toplayın kafaları...
 
skatheist demiş ki:
Atalay bana firma adı/telefonu verebilirsen çok sevinirim. Ben ciddi ciddi bulamıyorum istanbulda el34. Fenderinkiler (6LA7 ler ) fln var ama el34 yok. Hatta 2,5 sene evvel el34 leride quartet olarak bulamamıştım 2x2 almıştım. Güzel olur ankarada varsa
Moda da Reks'in sokağı (Barlar Sokağı)nın sonundaki SRV Music shoptan bulabilirsin.Geçen gün sordum bende istersen getirtiriz dedi dükkanın sahibesi.
 
sevgili xerophyte,

lambalı amfi:
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=lambal%FD+amfi

lambalı vs transistor karsılastırması, cok yararlı bilgiler var:
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=lamba+vs+transistör

Uzun uzun yazmaya kasamadım, burada güzel acıklamalar mevcut. Sunu söyleyebilirim kendi "zevkim" adına, lambalıyı insanlar karakteristik tonu icin cok sevebilir, fakat ton üstünde yüzdeyüz hakimiyet kurabileceğin bir sistem olmadıgı icin tercih etmeyen de cok kişi vardır(misal ben), onun icin yapacagın müziğe, kullanacagın diğer ekipmanlara(processor, rack sys vs.) göre belki transistörlü bir amfi daha iyi gelebilir sana, lambalı en iyisidir diye düşünme. Şahsen ben, aletin ısınmasını beklemekten, 30 dakika sonra farklı ses vermesinden, huyundan suyundan sıkılıyorum. Bir de lambalıyı taklit eden transistörlü amfiler varmış, nedir olayları tam bilmiyorum. Line 6 firmasının cok güzel amfileri var, bunlar aynı POD2 gibi başka amfileri taklit edebiliyor, baya da bir secenekleri var, çeşitli lambalı amfiler de dahil olmak üzere vs., kullanan arkadaslardan baya iyi şeyler duydum, tabi fiyatları da daha uygun lambalılara göre. Bu tarz birşey de tercih edebilirsin eğer cok seceneklilik ve kontrol, amfide aradıgın şeyse.

100 watt lambalı icin gercekten cok kuvvetli, bana biraz risk gibi geliyor böyle şeylerle ugrasmak...
 
yucel demiş ki:
Ayrıca konu hem saptı hemde otoyolllar yarış pisti değildir ne kada iyi şöför olunursa olunsun bu hız yapmayı örnek gösterilmesini haklı kılmaz insanlara yanlış örnek olmayalım...
Mesaj alınmıştır, uyarı için teşekkür ederim, bir an dalmışım, daha dikkatli olurum.

Sevgiler.
 
Özleme ben baya sordum zamanında bana lamba getir diye ama yapmıyodu bana o işi . Son aldığım bir istihbarata göre stüdyo18 de el34 ler varmış bugün yarın arıyacağım
 
skatheist demiş ki:
Özleme ben baya sordum zamanında bana lamba getir diye ama yapmıyodu bana o işi . Son aldığım bir istihbarata göre stüdyo18 de el34 ler varmış bugün yarın arıyacağım
Sen cok problem ediyorsun bence bu olayi.

http://www.watfordvalves.com/mainindex.htm

Bir bak. Amerikadayken, ben bu adamlardan (ki bunlar ingilterede) bir kac bir sey aldim ve cok memnun kaldim. 0 problem. Yani o dedigin postada omrunun yarisi gider falan o biraz abarti gibi. Iyi paketliyorlar merak etme. Adamlar icine kopuk basiyor her valve'in kutusuna ayri olarak. Oynamalari mumkun degil kutunun icinde.

B
 
Hey millet müjdemi isterim!!!
Sonunda karar verdim ampliye.
Marshall JCM2000 TSL 122 alacağım.
Çok şükür karar verdim yaa,off üzerimden yük kalktı.
"Ska" kardeşime de çok teşekkürler,o söylemeseydi benim tsl den haberim olmayacaktı.
Ya sana birşey soracağım.
senin o tsl 100 head i satarmısın cidden?
geçen öyle bir şey demiştin.
 
Üst
AdBlock Tespit Edildi

Lütfen devam etmeden önce adblock/reklam engelleyici uygulamanızı devre dışı bırakın.

Sitemizin yazılım/donanım/servis sağlayıcı giderleri reklam gösterimleri ile karşılanmaktadır.

AdBlock'u devre dışı bıraktım    Hayır teşekkürler