Çilekeş gitaristi ali nin ekipmanları?

Ya benim anlamadığım birşey var. Mesela alininki kadar effektlerimin olduğunu varsayarsak nasıl oluyor abi mesela her şarkı için tonları ayarlarken o kadar pedalla uğraşıcak mıyım? Mesela diyelimki şarkı arası tonları ayarlıyoruz wah effekti açık kaldı onu kapattık.Overdrive tonlarını ayarlayacağız falan derken her parça arası rahat 10 dakika gider gibi geliyor bana. Tabiki analog kullanmak canlı performans açısından iyi ama bu kadar çileye değer mi? Bi tane prosessor ile bunları yapmak mümkün değil midir?
 
Siz Ali'nin çaldığı bütün "Riff"leri kendisi yazıyor zannediyorsanız hiç boşuna tartışmayın zaten...
Türkiye'de ki yeni çıkan grupların çoğunun şarkılarını bi albüm yapmadan önceki versiyonunu dinleyin bide kayıttaki versiyonunu!Sounddan bahsetmiyorum çalımlardan....

Bu adamlar bir melodi buluyolar ondan sonra 20 tane hayvan gibi riff yazan insan tarafından 30 tane kozmetik işleminden geçirdikten sonra bide nasıl çalıncağını öğretiyorlar.


Çilekeş karşıtı değilim şarkıları çok gaz bomba iyidir falan ama buda işin gerçeği zaten sadece bu gruplr için geçerli değil Dünya'da ki en iyi gruplardan en kötülerine kadar böle...


Bide benim dikkat ettiğim bi nokta var sesini açınca farkettim müzik setinin, ben Ali'nin açıkçası gitar soundunu çok cılız ve kuru buldum yani o kayıtlarda çok iyi master ve miksaj yapılmış altyapı gitarları falan var ama direk içinden sadece Ali'nin çaldığı gitarı dinlediğinizde oldukça British karakterli ama cılız kalan bi tonu var bence çok daha sağlam olabilirdi günümüz teknolojisi ile şöyle mute ile ritm yaptığında koltuktan zıplatıcak tonlarda....
 
manyetik_porecesi demiş ki:
Üslubuna dikkat et. Burdaki insanlar senin mahalleden arkadaşların değil. Üstelik adamın ekipmanlarını tartışmak için bu başlığa yazan herkese saygısızlık ediyorsun. Başlık ne diyor? "Çilekeş gitaristi Ali'nin ekipmanları". Ekipmanlarından bahsetmeyeceksen bu tür düşüncelerini Turk Rock bölümündeki Çilekeş başlığında dile getirebilirsin. Saygılar. ;)

bence sen üslübuna dikkat etmelisin! yazdıklarımı okumadın sanırım yada okuduğunu anlamıyorsun!.. bütün yazdığın şeylerin cevabını sen daha yazmadan önce vermiştim.
(Başlık ne diyor? "Çilekeş gitaristi Ali'nin ekipmanları")=> bu heralde bi şaka olsa gerek...
saygısızlık yaptıktan sonra 'Saygılar' demenin bi mantığı yok...
 
Pardon, anlayamadım; niye şaka olsun? Ayrıca sana ne zaman saygısızlık ettiğimi de açıkça belirtebilirsem çok sevinirim gerçekten. Bilmiyorum, belki de "aşık" olduğumdandır. Demişler ya büyük aşklar nefretle başlar diye. :evil:

Bu arada tekrar etmek istiyorum. Üslubuna dikkat et. Belki forumda yeni olduğundan bilmiyorsundur ama burada insanların birbirine yaklaşımı belli bir saygı çerçevesinde olmalıdır. Kim olduğun önemli değil burada klavye önünde zorbalık yapmanın bir manası yok. Benimle veya herhangi biriyle kişisel bir sorunun varsa da özel mesajla halledebiliriz, başlığı kirletmeye ve ortamı germeye gerek yok. Saygılar.
 
manyetik_porecesi demiş ki:
Pardon, anlayamadım; niye şaka olsun? Ayrıca sana ne zaman saygısızlık ettiğimi de açıkça belirtebilirsem çok sevinirim gerçekten. Bilmiyorum, belki de "aşık" olduğumdandır. Demişler ya büyük aşklar nefretle başlar diye. :evil:

Bu arada tekrar etmek istiyorum. Üslubuna dikkat et. Belki forumda yeni olduğundan bilmiyorsundur ama burada insanların birbirine yaklaşımı belli bir saygı çerçevesinde olmalıdır. Kim olduğun önemli değil burada klavye önünde zorbalık yapmanın bir manası yok. Benimle veya herhangi biriyle kişisel bir sorunun varsa da özel mesajla halledebiliriz, başlığı kirletmeye ve ortamı germeye gerek yok. Saygılar.

bir erkeğe aşık olan erkek :) yine çok şakacısın.üslubuna dikkat et derken bence sende üslubuna dikkat et! kime nasıl yaklaşacağımı ben iyi biliyorum, sen başlık üzerinden yaz benden uzak dur! bana göre asıl zorbalık yapan da sensin..napacaz şimdi? :) durumu kişiselleştirende sensin şu durumda, eğer bana bu kadar gıcık olduysan yazdıklarımdan dolayı, özel mesajda atabilirdin...kime ne ıspatlamaya çalışıyorsun onuda çok iyi anladım...başlığı bencede daha fazla kirletmeyelim daha öncede dediğim gibi...iyi günler sevgili forum arkadaşım, daha fazlada germe!...
 
AmorphiS demiş ki:
Ya benim anlamadığım birşey var. Mesela alininki kadar effektlerimin olduğunu varsayarsak nasıl oluyor abi mesela her şarkı için tonları ayarlarken o kadar pedalla uğraşıcak mıyım? Mesela diyelimki şarkı arası tonları ayarlıyoruz wah effekti açık kaldı onu kapattık.Overdrive tonlarını ayarlayacağız falan derken her parça arası rahat 10 dakika gider gibi geliyor bana. Tabiki analog kullanmak canlı performans açısından iyi ama bu kadar çileye değer mi? Bi tane prosessor ile bunları yapmak mümkün değil midir?

Adamın zaten büyük ihtimalle o yüzden o kadar çeşit drive'ı, wah'ı, delay'i var. Tabi ben analog kullancak olsam bile hayatta o kadar fazla pedalla uğraşmazdım.
 
_DreamofStyks_ demiş ki:
Siz Ali'nin çaldığı bütün "Riff"leri kendisi yazıyor zannediyorsanız hiç boşuna tartışmayın zaten...
Türkiye'de ki yeni çıkan grupların çoğunun şarkılarını bi albüm yapmadan önceki versiyonunu dinleyin bide kayıttaki versiyonunu!Sounddan bahsetmiyorum çalımlardan....

Bu adamlar bir melodi buluyolar ondan sonra 20 tane hayvan gibi riff yazan insan tarafından 30 tane kozmetik işleminden geçirdikten sonra bide nasıl çalıncağını öğretiyorlar.


Çilekeş karşıtı değilim şarkıları çok gaz bomba iyidir falan ama buda işin gerçeği zaten sadece bu gruplr için geçerli değil Dünya'da ki en iyi gruplardan en kötülerine kadar böle...


Bide benim dikkat ettiğim bi nokta var sesini açınca farkettim müzik setinin, ben Ali'nin açıkçası gitar soundunu çok cılız ve kuru buldum yani o kayıtlarda çok iyi master ve miksaj yapılmış altyapı gitarları falan var ama direk içinden sadece Ali'nin çaldığı gitarı dinlediğinizde oldukça British karakterli ama cılız kalan bi tonu var bence çok daha sağlam olabilirdi günümüz teknolojisi ile şöyle mute ile ritm yaptığında koltuktan zıplatıcak tonlarda....

Yok canim oyle seyler. Hic mi hic yok!

B :twisted:
 
25 mayıs çarşamba siyah klip çekimi için bronxtaydım. ali yine tam takım gelmişti ama mesa boogie amplisini getirmemişti. onun yerine fender bi ampli vardı yazıların üzerini siyah bantlarla kapatmışlardı ilk önce heralde lambalı olduğu için taşımak istemediğini düşündüm mesa yı ama sonra kendine sordum meğer ampli değiştirmiş vintage karakterli fender prosonic combo+marshall kabin kullanıyor artık çilekeş severlere duyurulur.)
 
prosonic vintage karakterli demek fender'e hakaret olur.. prosonic'in üretim sebebi marshall'a yarışabilecek drive'lara sahip bir amfi yaratma düşüncesiydi.. cleanleri için ac-30, drive'ları içinse mesa triple baz alınarak dizayn edilmiş amfilerdir. anlamadığım şey bu amfinin piyasada nasıl tutunamadığıdır... aletin içindeki 2x10" celestion vintage hoparlörlere aldanıp alete vintage demek biraz tatsız olur ;) ama amfinin sesi kesinlikle diğer fender amfilerden farklı olarak daha brit soundludur..

nerden biliyorum? 2 senedir kafasını, kabinini kullanıyorum =)
 
benim ampli hakkında pek bi bilgim yok alinin kendi yorumu bu vintage gerçi ne kadar brit ve modern olsada mesa dan daha vintage olacağı kesin çünkü mesanın çok güçlü ve modern bi drive'ı var. bide şöyle bir yorum buldum nette prosonic combo için;
Two channels: Normal can take you from vintage clean to swampy grunge with the spin of your guitar's volume knob. Nail the drive channel's dual cascading gain controls and wait for the cops to arrive!
burda vintage clean den çamurlu grunge tonuna kadar bi aralıktan bahsediyor.
zaten aletin üstünde vardır "modern/vintage" yada benzeri bi switch. sonuçta vintage bi drive değildi bana çaldığı drive (ben biraz yakınınca ne bu? mesa yı niye bıraktın? gibilerinden. aldı gitarı açtı volume u çaldı sağolsun) nasıl desem "zangır zangır" bağırıyordu.
 
ben mersin kosnerinde canlı izledim hatta ekipmanı rodie ile birlikte hazırladık :)

şunu fark ettim adam gitarı çalmadan da aletlere basarak melodi çıkarıyor çok garip bişey

albümde gitarlar çok fazla geliyor 2-3 gitar sesi var
davullarıda efektli geliyor kayıtta oynama var galiba
 
Arkadaslar,o pedallarin hepsini amaci farkli ve sarki aralarinda genelde sadece DD6 ile ayar yapiyo.Diger aletlere pek dokunmuyor.Zaten drivelar anfiden.Wah switchsiz.2whammy var bunlardada pek ayar yok.Yani sorun yok.Harika caliyormu?Caliyor,bence gerisi bizi pek ilgilendirmez,kendi bilecegi is.Zaten biz burda yaziyoruz diye kalkip pedallari atacak halide yok.
 
ENSTRUMAN MIC/DI INSERT

1- Bass drum AKG D112, Shure B52 gate
2- Snare drum Shure SM57 compressor
3- Hi Hat condenser (C1000 olabilir)
4- Tom 1 Davul Seti Mikrofonu ya da SM 57 gate
5- Tom 2 Davul Seti Mikrofonu ya da SM 57 gate
6- Tom 3 Davul Seti Mikrofonu ya da SM 57 gate
7- Overhead L condenser (C1000 olabilir)
8- Overhead R condenser (C1000 olabilir)
9- Bas Gitar DI compressor
10- Elektro Gitar (Ali) Shure SM57
11- Elekto Gitar (Görkem) Shure SM57
12- Geri Vokal (Ali) Shure SM58
13- Ana Vokal (Görkem) Shure SM58 compressor
14- Sampler (mono) DI Box
15-FX 1 (mono) reverb
16-FX 2 (mono) delay (tap delay)
17-CD player-L CD
18-CD player-R CD


AUX 1 Monitör 1 (davul sub+üst) pre* 31 band EQ
AUX 2 Monitör 2 (bas) pre* 31 band EQ
AUX 3 Monitör 3 (gitar) pre* 31 band EQ
AUX 4 Monitör 4 (vokal) pre* 31 band EQ

AUX 7 FX 1 post*
AUX 8 FX 2 post*


NOT: Gate, compressor ve EQ’ ların DBX ya da Klark Teknik marka olması tercih edilir.


ÇİLEKEŞ

BACKLINE (tarafımızdan sağlanmaktadır)

DAVUL
1 x 5 parçalık bir davul seti (Bass drum 20”, altolar 10”, 12”, 14”)
1 x hi-hat ayağı
7 x açılı zil ayağı, 2 x düz zil ayağı
1 x davul taburesi

GİTARLAR
1 x Mesa Boggie Triple Rectifier Gitar Amfisi
1 x Marshall JCM 2000 Gitar Amfisi
1 x Hartke Bass Amfisi, 1 x Hartke (4x10) kabin, 1 x Hartke (1x15) kabin
3 x Marshall gitar kabini (4 x 12”)
5 x gitar standı
 
ali burak çilekeş falan yazarsanız o video yu bulabilirsiniz... doğaçlama festivali tarzı bi olayda beraber calıyorlar ama Ali tam anlamıyla vasat geldi bana :S...
 
Üst